Gönderen Konu: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye  (Okunma sayısı 4170 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
*Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« : Mayıs 22, 2016, 09:46:11 ÖS »

Tekne icinde su hatti alti,sintine bolumunu korumak icin nasil bir islem onerirsiniz.

Seceneklerimiz,

Sadece vernik
Epoksi recine
Cift komponentli Scagum yapistirici
Zehirli astari
Epoksi astar boya
Normal boya

Bu malzemeler ile ne gibi islem onerirsiniz? Yada bu malzemeler kombin mi yapmak gerekir? Vernik+boya gibi. Tavsiyelerinizi bekliyorum karar veremedik :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2016, 10:17:16 ÖS »
Seçenekleden teknenin ahşap olduğunu tahmin ediyorum.  Yine de tahta mı, kontra  mı,  ahşap  üzerine elyaflı veya elyafsız kaplama  mı olduğunu  bilemiyorum. Ahşapsa (tahta)  ise doğudan  boya uygulamanızı öneririm. Kontraplak  veya lamine ise büyük  olasılıkla dışı  epoksi veya elyaf+epoksi ile kaplanmıştır  diye tahmin  ederim. O zaman sintineyi de epoksi ile boyamakta yarar var.  Epoksi reçine asıl malzemedir. epoksi reçine içine boya veya başka malzeme  ekleyerek epoksi astar elde edebilirsiniz. Benim  seçimim doğrudan epoksi reçine olurdu. Bir kaç kat uygulamadan sonra üzeine boya atabilirsiniz.  Sadece epoksi de yeteli olabilir ama sintine ne yaparsanız yapın kirlenir ve vernik veya epoksi kirlendiği zaman göze hoş görünmüyor. Boya ise her ne kadar UV görmeyecekse de alttaki epoksiyi dış etkenlere karşı korur, biraz yıprandığı zaman da göze çikin geldiği için tekrar boya atarsınız. Epoksi uygulanacaksa teknenin tüm içine ahşaba hiç bir şekilde su ulaşmayacak şekilde tamamının kaplanmasında yarar var.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2016, 10:57:39 ÖS »
Seçenekleden teknenin ahşap olduğunu tahmin ediyorum.  Yine de tahta mı, kontra  mı,  ahşap  üzerine elyaflı veya elyafsız kaplama  mı olduğunu  bilemiyorum. Ahşapsa (tahta)  ise doğudan  boya uygulamanızı öneririm. Kontraplak  veya lamine ise büyük  olasılıkla dışı  epoksi veya elyaf+epoksi ile kaplanmıştır  diye tahmin  ederim. O zaman sintineyi de epoksi ile boyamakta yarar var.  Epoksi reçine asıl malzemedir. epoksi reçine içine boya veya başka malzeme  ekleyerek epoksi astar elde edebilirsiniz. Benim  seçimim doğrudan epoksi reçine olurdu. Bir kaç kat uygulamadan sonra üzeine boya atabilirsiniz.  Sadece epoksi de yeteli olabilir ama sintine ne yaparsanız yapın kirlenir ve vernik veya epoksi kirlendiği zaman göze hoş görünmüyor. Boya ise her ne kadar UV görmeyecekse de alttaki epoksiyi dış etkenlere karşı korur, biraz yıprandığı zaman da göze çikin geldiği için tekrar boya atarsınız. Epoksi uygulanacaksa teknenin tüm içine ahşaba hiç bir şekilde su ulaşmayacak şekilde tamamının kaplanmasında yarar var.   

Teşekkur ederim Ahmet abi.Tekne Kontrplak +epoksi elyaf lamine bir tekne.Biz biraz sakariz,tekne icine bolca su-sivi dokucegimizi dusunuyoruz bu anlamda bir koruma dusunduk.Epoksi recine bizimde ilk tercihlerimizden biriydi,ikincisi ise cift komponentli  epoksi benzeri yapistiriydi.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2016, 11:43:37 ÖS »
Ben, sinteneye de elyaf-epoksi döşedim. Üzerinede epoksi astarla boyadım.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #4 : Mayıs 23, 2016, 07:31:27 ÖÖ »
Kontraplak elyaf epoksi bir teknede benim düşünceme göre sadece dışını elyaf epoksi yapmak yerine tüm tekneyi  aynı  şekilde yapmak doğru olur, hatta iç  ve dış elyaf epoksi küpeşteler dahil tekneyi tamamen kaplamalıdır. Denizde  yağmur suyu veya tuzlu su herhangi bir yer kaplanmamışsa o yeri mutlaka bulup içine giriyor. Kontraplakların kenarları bu yüzden mutlaka elyaf + epoksi ile dönülmeli ve bağlantı için  vida vs. kullanılıyorsa mutlaka doğru bir mastikle su girişi engellenmeli.

Yeni konu açmadan vida teknede nasıl takılır anlatmaya çalışayım. Tekneye delik delip bir şey bsğlayacaksanız  (vida da olabilir  su altı  gideri de olabilir) inşa sırasında sandviç  tekniği kullanıyorsanız bağlantı noktalarını mutlaka tek kat yapın. Yani aradaki malzeme kalkacak alt  ve üst tabakalar birbiri ile yapışacak. Eğer sandviç yapı varsa  ve birşey 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #5 : Mayıs 23, 2016, 07:41:49 ÖÖ »
bağlanması  gerekiyorsa bağlantının geçebileceği  çapta bir delik  delin,  sonra üst tabakayı  ve sandviç içini  bu delikten en az 4  mm büyük  çapta genişletin,  alttaki tabakaya kadar  gelin, onu  genişletmeyin.  Alttan basit bir bant ile deliği yapıştırıp kapatın. Deliğin  içine epoksi reçine doldurun, delik çok büyükse reçineyi koyulaştırabilirsiniz. Kuruduktan sonra alttaki deliği kılavuz  olarak kullanarak tekrar  delin.

Bağlayacağınız malzemenin başını poliüretan mastik  ile iyice sarın ve delikten geçirin. Amaç delik ile vida arasında bir yalıtım sağlamaktır. Vidayı  takarken çevimeyin. Yerine oturttuktan sonra bir kişi  vidayı yukarıdan tutsun, aşağıdan üstüne geniş  bir pul veya destek plakası takın ve sıkın.  Sıkma işlemi aşağıdan yapılacak vida başı döndürülmeyecek. Bazı uygulamacılar somunu tam sıkmadan mastiğin  donmasını bekleyip sonra iyice sıkıyorlar ama genelde doğrudan sıkmak kesinlikle yeterli oluyor.

Bir vida için bile bu kadar işlem yaptığımıza göre izolasyonun önemi otaya çıkıyor. Teknede tüm kontraplaklar epoksi ile kaplanıp  korunmuş olmalı.     

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: *Tekne İçi* Su Hatti Alti Koruma İşlemi icin Tavsiye
« Yanıtla #6 : Mayıs 23, 2016, 11:50:26 ÖÖ »
Ben, sinteneye de elyaf-epoksi döşedim. Üzerinede epoksi astarla boyadım.

Abi ben elyaflayamam da en azinda epoksi reçine gecebilirim.
Birde Arda abi senin derdinin dermani bende diyor bakalim nasil bir suprizi var :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
9408 Gösterim
Son İleti Ocak 05, 2014, 03:34:35 ÖÖ
Gönderen: Hakan ÇOKAL
1 Yanıt
2619 Gösterim
Son İleti Kasım 16, 2011, 03:15:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
20123 Gösterim
Son İleti Mart 25, 2012, 11:03:34 ÖS
Gönderen: KARANLIK
18 Yanıt
19877 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2012, 11:08:14 ÖS
Gönderen: servet
1 Yanıt
3566 Gösterim
Son İleti Kasım 04, 2014, 03:31:32 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
2 Yanıt
4788 Gösterim
Son İleti Haziran 10, 2016, 09:09:15 ÖÖ
Gönderen: sezgin3434
3 Yanıt
4607 Gösterim
Son İleti Mayıs 12, 2017, 01:45:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
2800 Gösterim
Son İleti Haziran 05, 2018, 12:36:54 ÖS
Gönderen: celenoglu
1 Yanıt
1418 Gösterim
Son İleti Nisan 13, 2020, 06:32:04 ÖS
Gönderen: servet