Gönderen Konu: @-650 RÜZO  (Okunma sayısı 184357 defa)

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #390 : Şubat 22, 2016, 08:22:13 ÖS »

Başlayıp sonuna kadar tamamlamışsınız. Tebrik ederim. Güzel bir çalışma olmuş.
   Teşekkür ederim.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #391 : Şubat 28, 2016, 12:56:06 ÖS »
ibrahim ağabey kafam karıştı size ve herkese danışmak istiyorum malum iş zamanı yaklaştı tekne işleri başlıyor benim içinde karar veremediğim konu tekneye takılacak motorun yeri siz plandaki gibi havuzluğun içine gömülü yer yapmışsınız diğer s 650 lerde braket ile motoru yerleştirme planları var gözüküyor. işlere başladığımda havuzluğa gömülü yapacaksam bu kısmı kesip açmam gerekecek.hala karar veremedim bütün kış düşündüm kararsızım.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #392 : Şubat 28, 2016, 02:45:36 ÖS »
    Yalçın, sorunun cevabını zaten soru içersinde vermişsin  :) , Eğer havuzluğa gömeceksen 40x40 (ben o kadar açtım.) kapak açıp bir kuyu yapacaksın; Motorun bağlanacağı baş a doğru olan kısım içerden takviye edilecek (+- 4-5 kalınlık ahşap veya lamine kontrplak), motoru orjinal kulaklarından değil, bu kulakların saplamalarının geçtiği dişi kısımlara civatalı yapacaksın. Ben bu işlemi gömme şeklinde 40 lık derlin plakaya yapıp bu plakayı sonra bu derlin plakayı 4 civata ile tekneye sabitleyeceğim. civataları gömme başlı- allen kullanacağım ve motoru söküp takmayacağım.
     Braketle dışa bağlarsan, işçiliğin daha kolay olur ama motoru her defasında söküp alman gerekir.  bu arada ben dümeni de bu kuyunun içersinden kıç tarafa doğru 30 luk paslanmaz mille monte edip dümeni teknenin altında çalıştıracağım, Gofi 21 lerde olduğu gibi. önümüzdeki ay dümeni monte edeceğim bie aksilik olmazsa foto koyarım. böylelikle benim kıç aynamda merdivenden ve paserelladan başka bir şey olmayacak.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #393 : Şubat 28, 2016, 03:23:50 ÖS »
abi sizin yaptığınız gibi olanı daha kullanışlı gözüküyor teknenin kıç aynası daha sade görünecek. dümen için ise söylediklerin de akla yakın. 40x40 kaç lık motoru yerleştirmek için yeterli olur. siz ne kadar motor planlıyorsunuz. yuvanın yeri kıç dan ne kadar içeride.  1 nolu postaya yapıştırdınız mı yuvayı.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #394 : Şubat 28, 2016, 03:56:53 ÖS »
    Yalçın, kıçtan +- 20 cm içerde, hem 0 hemde 1 nolu postalara papışık ve içten dıştan elyaflı. Ayrıca 1 nolu postaya denk gelen baş tarafa doğru olan duvarına motor monte edileceği için ayrıca 4 cm kalınlıkta lamine kontrlaktan yapılmış bir takviye koyacağız. Ben 6 HP  motor koyacağım, bu boyutta yelkenli tekne için yeterlidir.

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #395 : Şubat 28, 2016, 04:47:59 ÖS »
Tekne hareket halinde iken motorun konulduğu 'kuyu'dan yukarı su taşması/sıçraması gibi bir durum olabilir mi?
Ne mutlu Türküm diyene.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #396 : Şubat 28, 2016, 05:14:30 ÖS »
Bu tür motor takılmış teknelerde sıçrama şimdiye kadar görmedim ama fikir olarak saildrive benzeri bir sistem kullanılabilir mi diye düşünüyorum. tam bir izolasyon sağlamak şart değil, saildrive kuyrularının gövdeyi terk ettileri yere açıklığı kapatacak şekilde bir şambiryel yapıştırılır, amaç asıl su geçirmez lastik ile teknenin altında kalan boşlukta su dolaşımını azaltmak, ışığı engelleyerek o bölmede kekamoz oluşmasını engellemektir. Bu tür bir lastik kullanılabilir. Buradaki sorun, dıştan takma motorların genellikle zehirli boya ile boyanmadığı için kekamoz yapma problemidir bu nedenle motoru sürekli suda bırakmanızı önermem. Ayrıca pervane suda kaldığında çok direnç oluşturur, dönmediği yani geri vitese alındığında daha çoktur, boşa aldğınızda azalır ama o pervanenin motor gücü ile döndürüldüğünde tekneyi belirli bir hızla götürdüğü dikkate alınırsa, su ile pervaneyi döndürmek için gereken su gücünün de hiç az olmadığını düşnme yanıltıcı değildir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #397 : Şubat 28, 2016, 05:15:13 ÖS »
İbrahim böyle küçük tekneler için motor sanırım her zaman problem olmaya devam edecek. Benim beğendiğim 2011 Düsseldorf fuarından elan 210 için çekilmiş kısa filmdeki yöntem. zaten havuzluk altı çok dar ve kullanışsız olacağından iyi bir çözüm.



Sunay'ın sorusu da önemli bence. pervanenin yarattığı anafor hemen altında çürük su denilen bir olay meydana getiriyor ve sanırım bu da kıçın biraz gömülmesine neden olur. Ama motorun kuyruğuna motor yuvaya oturduğunda geri kalan boşluğu kapatacak bir düzenek yapılabilir.

Ahmet abiyle pişti olmuşuz... :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #398 : Şubat 28, 2016, 05:54:17 ÖS »
     su taşması veya sıçrama olacağını sanmıyorum, zaten bu kısma bir dolap yapacağım. Sn Celenoğlunun yazdıklarına ben de katılıyorum ama hızlı gitsin diye bir düşüncem olmadığı için bir miktar hız kaybının üzerinde durmuyorum. Zaten benim için motor liman giriş çıkış ve yanaşmada kullanılacak. Bununla birlikte Motoru az yukarı alarak seyir sırasında ve limanda sudan kesecek bir sistem düşünülebilir.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #399 : Şubat 28, 2016, 06:34:47 ÖS »
Mehmet Köstekçi'nin değindiği tekne altındaki açıklık da dikkate alınmalıdır. O tür bir açıklık seyirde önemli miktarda su tutar ve anafora neden olur. videoda o açıklığın da motor kaldırıldıktan sonra bir kapakla karina ile aynı hizada olacak şekilde kapatılması uygun olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #400 : Şubat 28, 2016, 07:50:33 ÖS »
S650 lerde motor acikliginin oldugu bolum yanlis hatirlamiyosam su hattinin ustunde.Yani acikligin basladigi yer tam su hattinin 0 noktasi teknenin kici.a dogru yukseliyor 3 4 cm yuksekligi bulabilir.Ama bu olculer yeterlimidir onu bilemem.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #401 : Şubat 28, 2016, 08:11:35 ÖS »
Teknenin teknik detaylarını bilmiyorum ama tüm tekneler yol yaparken kıçları suya girer. Bu durumda ciddi bir anafor oluşabilir. Seyir yaparken kıçınızda bir kova çekmekten çok farklı olacağını sanmıyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #402 : Nisan 25, 2016, 09:11:13 ÖS »
Gün sayıyor  ;D

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #403 : Nisan 25, 2016, 09:37:03 ÖS »
darısı başıma :O
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #404 : Nisan 28, 2016, 07:54:51 ÖS »
Bu da diğer açıdan. 10-15 gün içinde denize iniyoruz.