Gönderen Konu: MURSAN TROPHY 5.20  (Okunma sayısı 3550 defa)

tnrmmt

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 62
  • Ad Soyad: TANER MEMET
  • Bulunduğu İl: BURSA
  • Doğum Yılı: 1988
MURSAN TROPHY 5.20
« : Aralık 05, 2015, 04:39:53 ÖS »

Teknem Mursan yapı 5.20 boyunda 75 hp 2006 model honda 4 zamanlı trimli morum ile gayet hızlı ve denizci bir tekne.En büyük özelliği çok dengeli 95 kg ben tekne de kimse yok iken dahi küpeste üzerinde rahat şekilde yürüye biliyorum yatma hiç yok denilebilecek kadar az su kesimi çok az en sığ sahillere bile çok rahat yanaşıyor 1 karış suda yüzüyor 6 kişi gayet rahat edebiliyor içerisinde 2 kişi önde yatarak rahat güneşlenebiyor kaptan zaten konsol ve koltuğunda harika arkada 2 kişi 3. kişi kaptan koltugu rahatsız ediyor arka kısma oturduğunuzda kaptan koltugunu masa olarak kullanabiliyorsunuz ön tarafta güneşlenme koltuguna özel tahtalarını koyarak konsola kadar uzata biliyorsunuz yan kısımlarda küpeşte altında olta koyma ve koltuk arkası sırtı aparatlarıyla ister balıkta ister gezide bence harika fabrika verilerinde 90-130 hp motor tavsiye ediyor fakat ben 75 hp ile altı temiz iken tek kişi 62 km/h 2 kişi 58 km/h yapıyorum 3500 4000 DEVİR İLE 40 KM/H bence gayet harika 130 hp yi üzerinde düşünemiyorum tabi yakıtınıda  ;D ;D ;D motora gelirsek şeytan kulağına kurşun tıkı yok soğuk sıcak 4 ay yanına gitme tek marşta ben ordayım dedi bugüne kadar yakıtına gelirsek beni rahatsız etmedi hiç çok fazla kullanmıyorum gerçi sezon dışı ama sırtıda zaten bütün gün gez ibre yerinden oynamıyor süratli kullanımda 10 litre/saat civarı gibi ki insanların benzin yetişmez alma sakın ha falan  diyen arkadaslar görünce hayretler içinde kalıyorlar baktın hava dönüyor çek çapaı 5 dk limanda olamak hiç bir yakıtla paha biçilemez (NE YAZIK Kİ BİLMEDEN ÇOK BİLİYORMUŞ GİBİ KONUŞUYORUZ ALMADAN ÖnCE ARKADAŞA DİYORUM SEN KULLANDIN MI YOK ONUN BİR ARKADASININ ARKADASINDA VARMIS BENZİN YETİŞTİREMEDİĞİ İÇİN TEKNEYİ HEDİYE ETMİŞ FALANDI FİLAN SİZ HER ZAMAN KULLANANA BİREBİR TEST EDENE SORUN )en uzun turum bu yaz güzel yalı-narlı-kapaklı-fıstıklı-armutlu -ihlas evleri dönüş direk körfez ortasından güzelyalı koyları sahilleri geze geze kullanım çoğunluk seyir sürati bazen tam yol bazen rolantinin biraz üzeri yakıt toplam 80 tl benzini yaktı yakmadı benzin o zaman tam 5 tl idi yani 16 litre falan tahmini 70 km civarı yol yaptık ben çok memnunum kişiden kişiye göre değişebilir az çok oluşu saygı duyarım

        ee diyeceksin bukadar anlattında hiçi kötü tarafı yok bu teknenin mahlesef var 2 kötü yönü var

 1)Ahşap kısımlarla başım belada yapıyorum yapıyorum sezon sonu sonuç hüsran kökten çözüm arıyorum hatta konu ile ilgili forumda da konu açacağım aslında fiber yapıp sonuç alınabilir ama tekneye ahşap çok yakışıyor estetiğini bozmak istemiyorum

2)Rolanti hızıyla ilgili
 1000 devir ile 10 km hız 2000 devir ile 12 km 3000 devir  ile playin  27 -30 kmH arası yok söyle 15 falan gitse iyi olacak gezilerde

aynı tekneden kullanan arkadaşlar varsa onlarında görüşlerini motor perfonsmanlarını duymaktan memnun olurum tüm forum üyelerine saygılar

 
Taner MEMET

BURSA

tnrmmt

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 62
  • Ad Soyad: TANER MEMET
  • Bulunduğu İl: BURSA
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: MURSAN TROPHY 5.20
« Yanıtla #1 : Aralık 05, 2015, 04:44:51 ÖS »
plan resimleri
Taner MEMET

BURSA

tnrmmt

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 62
  • Ad Soyad: TANER MEMET
  • Bulunduğu İl: BURSA
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: MURSAN TROPHY 5.20
« Yanıtla #2 : Aralık 05, 2015, 04:46:08 ÖS »
buda ahşap kısımlar
Taner MEMET

BURSA

maviufuklar

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 84
  • Ad Soyad: Evren YALDIZ
  • Bulunduğu İl: İstanbul - Edirne
  • Tekne Adı: maviufuklar
Ynt: MURSAN TROPHY 5.20
« Yanıtla #3 : Aralık 10, 2015, 02:11:32 ÖS »
öncelikle anladığım kadarıyla tekne tam olarak plaine oturmuyor. 1000 d/dk da 10 km hız çok fazla bu şekilde olmaması gekekir. rolanti devri genelde 750 800d/dk arasındadır. bu balıkçılık için 10 km hız kullanılması zor bir hızdır. pervane modifikasyonu yapılıp yapılmadığına bakılmalıdır öncelikle. yazdıklarınızdan da anlaşıldığı gibi plaine oturma vevriniz çok yüksek bu yakıt harcamasını oldukça arttırır. motorda flap kullanmanızı tavsiye ederim. yada motorunuzun montaj breketindeki saplama delikleriyle oynaya bilirsiniz.  bu konuda flap kullanımı dengeli bir seyre yol açıyor. bunuda belirtmekte fayda var. bu tekneyi 90bg etec ile kullandık. 3 4 kişi ve malzemeler ile denemelerimizde 30 knot civarı sürat yapmakta. 130 etec ile aynı 4 kişi ile 35 knot sürat yapmakta. yakıt konusuna gelince ise büyük motorların yakıtından korkmanıza gerek yok. aynı sürate daha düşük devirlerde ulaşıldığından yakıt ekonomisine girecektir. güzel ve kullanılacak bir teknedir.  ahşap kısımları için ise güzel temizledikten sonra üzzerine pinotex ile vernik uygulaması yapılması çok güzel sonuçlar verecektir. kesin çözüm ise carbon ile kaplandığında mükemmel görünüm ve ömür boyu sorunsuz bir uygulama oluyor. bunu fiberlede düşüne bilirsiniz. iyi günlerde kullanınız.
evren yaldız
saroz avcısı
avı derinlerde değil sessizliğinde ara