Gönderen Konu: Teknelerde Sigorta Kapsamı  (Okunma sayısı 3460 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Teknelerde Sigorta Kapsamı
« : Aralık 19, 2011, 03:07:41 ÖS »



lYC'ın önemli düzenlemeleri özetle şu şekildedir:

?   Sigorta güvencesi teknenin kullanıldığı süre boyunca, hem denizde hem de karada bulunduğu zamanlarda geçerlidir. Ancak teknenin ev olarak kullanıldığı, esaslı tamir gördüğü veya tadilata konu olduğu süreler sigorta güvencesinin dışındadır. Bu gibi hallerde sigorta güvencesinin sağlanması için özel anlaşma gerekir.

?   Güvencenin geçerli olduğu coğrafi sınırlar sigorta poliçesinde gösterilir. Bu sınırlar dışında güvence sağlanması, kural olarak ancak özel anlaşmayla mümkündür ve ek prim ödenmesini gerektirir.

?   Güvence, teknenin kullanılmadığı dönemlerde de (lay up) devam ettirilebilir.

?   Güvence, tasarımına göre, hızı en fazla 17 deniz mili (knot) olan teknelere sağlanır.

Tekne, sigortayla aşağıda sayılan risklere karşı güvence altına alınmaktadır:

?   denizin, göl ve akarsuların tehlike ve kazaları,

?   yangın,

?   denize eşya atma,

?   haydutluk,

?   liman dahilindeki yapılara, hava araçlarına temas etme,

?   deprem, yanardağ patlaması,

?   yıldırım çarpması.

Bunlardan başka tekne;

?   Sahibi veya işleticisinin özen eksikliğinden kaynaklanmış olmamak kaydıyla araç-ge-reçin, malzemenin, makinenin veya yakıtın tekneye yüklenmesi veya tekneden boşaltılması veya yerlerinin değiştirilmesi sırasında meydana gelen kazalar,

?   Patlama,

?   Kötü niyetli hareketler,

?   Çalınma,

?   Botlarının veya dış motorlarının çalınması (ancak bunların normal bağlama yöntemleri dışında hırsızlığı önleyici bir mekanizma ile tekneye veya bota bağlı olmaları da gereklidir),

?   İçine zorla girilerek gerçekleştirilen hırsızlıklar,

?   Tekne veya makinasındaki gizli ayıplar,

?   Pervane şaftının kırılması,

?   Kazanının patlaması,

?   Motor ve bağlantılarındaki arızalar,

?   Yelkenlerin bağlı olduğu direklerin hasarlanması sonucu meydana gelen veya teknenin karaya oturmasından veya başka bir tekne veya nesneye -buz dahil- temas etmesinden kaynaklanan yırtılmalar,

?   Teknenin karaya oturması, batması, yanması; buz dahil bir dış cisime temas etmesinden kaynaklanan yelken ve direk hasarları,

?   Herhangi bir kimsenin kusuru nedeniyle doğacak kayıp ve hasarlara karşı da güvence altındadır.

Ayrıca teknenin bir karaya oturma sonrasında alt kısımlarının incelenmesi giderleri de (herhangi bir hasar saptanmış olmasa dahi) güvence kapsamındadır.


Amatör Denizci El Kitabı Kaynak Olarak Kullanılmış ve Denizrehberim Forumu Tarafından Eklenmiştir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4384 Gösterim
Son İleti Kasım 01, 2011, 11:35:26 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3150 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2011, 03:09:55 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
12631 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2011, 03:12:20 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
7254 Gösterim
Son İleti Kasım 14, 2013, 09:20:52 ÖÖ
Gönderen: azizim
5 Yanıt
7901 Gösterim
Son İleti Aralık 12, 2015, 04:45:48 ÖS
Gönderen: tnrmmt
1 Yanıt
4662 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 09:57:57 ÖS
Gönderen: servet
3 Yanıt
2917 Gösterim
Son İleti Haziran 25, 2018, 11:37:04 ÖÖ
Gönderen: ErsanAkpınar
0 Yanıt
1347 Gösterim
Son İleti Mayıs 16, 2021, 10:45:57 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
1437 Gösterim
Son İleti Haziran 26, 2023, 01:42:49 ÖS
Gönderen: vlkanaydin