Gönderen Konu: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?  (Okunma sayısı 7904 defa)

akrepfatih

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Fatih
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1978

Su  altı ve su üstü saç kalınlıkları ayrıca postaların saç kalınlığı, eni ve aralarındaki mesafe ne kadar olmalıdır.
Bu bilgileri nereden bulabilirim ?

Örn: 8m Saç tekne için zorunlu saç kalınlıkları.
Su altı saçı 6mm den az olamaz.
Su üstü saçı 4mm den az olamaz.
Posta Saçı 8mm den az olmaz.
Posta saçı 5cm den az olamaz.
Posta araları 50cm den az olamaz.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?
« Yanıtla #1 : Aralık 11, 2015, 06:03:52 ÖS »
öyle sabit bir bilgi yok..teknenin işlevi(yelkenli,balıkçı,gezi vb) gövde yapısı,hızı,toplam deplesman ağırlığına,boyuna vb gibi parametrelere dayanarak hesaplanarak kullanılcak malzeme kalınlığı yada ağırlığı bulunur..genel geçer kabul edilen ölçülerde var, eğer gezi teknesi yapacaksanız 8 metrede 3mm saç gövdede kullanılır,üst yapı için 2 mm önerilir,postalar 8 mm civarı,posta aralarıda en fazla 70-80 cm civarı...ama yelkenlide su kesiminde daha kalın şaç kullandıklarını biliyorum..planlarda bu ve diğer ayrıntılar yazılır zaten..

akrepfatih

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Fatih
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?
« Yanıtla #2 : Aralık 11, 2015, 07:13:59 ÖS »
Öncelikle cevap için teşekkürler.
Planı ben yapmaya çalışıyorum zaten :) Ne kadar saç kalınlığı kullanacağımı bilmeden teknenin ne kadar batacağını hesaplamak imkansız. Ne kadar batacağını bilmeden de tekneyi düzgün çizmek imkansız.

Türkloydu sitesinden bulduğum Tekne Yapım Kuralları ( ) Bölüm 7 de dış kaplama kuralları var. Burada da çok detaylı anlatmış.

Postalara 8mm kullanılıyor diyorsunuz eni ne kadar oluyor 5 cm 10 cm bir bilgi var mı?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2015, 07:48:21 ÖS »
eni 8 cm den az olmasın..çünkü postalaı stringer denilen yatay kuşaklarlada birbirine kaynatacaksınız..bunlardada 4 mm-4 santim olabilir.elimdeki 20 feetlik şaç tekne planı ve okuduklarımdan sentezlediğim bilgilere dayanarak yazıyorum bunları..yoksa uzmanı değilim bilesiniz :)
 :)

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2015, 09:32:27 ÖS »
Bence tekne işine  girmeden önce  malzeme bilgisi okumaız gerekecek. Mevcut teknelere  göre  elde   bazı  bilgiler  var ama,  öncelikle  nerede ne kadar  dayanıklılık lzım onu hesaplayıp, bunu saç kalınlığı ile mi yoksa içine  posta sıklığı ile mi elde  edeceksiniz  belirleyip  ona  göre hareket etmek gerekir.  Saç  teknelerde en  önemli sorun  pasllanmadır,  galvaniz  veya epoksi  ile  paslanmaya karşı korunma  sağlanmaya çalışılır  ama  özellikle içeriden yoğun paslanma olur ve malzeme incelir,vunun da  dikkate alınması gerekir.

En doğrusu sanırım  hazır bir saç tekne planı  alıp,   ineleyerek tasarlamak olur. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

tnrmmt

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 62
  • Ad Soyad: TANER MEMET
  • Bulunduğu İl: BURSA
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: Saç Teknelerde ne kadar saç kalınlığı kullanılması zorunludur ?
« Yanıtla #5 : Aralık 12, 2015, 04:45:48 ÖS »
Sayın Fatih Bey tekneler aynı binalarda olduğu gibi bir plan ve proje dahilinde üretilir Örnek olarak standart bir binada kullanılan kiriş ve direkler 25 cm e 50 cmdir bu degildir ki yap 25/50 sağlam oldu bu direklerin evinizde de dikkat ederseniz en basit olarak bazıları binaya göre dik bazıları paraleldir bazı yerler de 25 /300 perde beton duvar halini alır sizin ihtiyacınız olan 6 direktir siz 10 adet koyarsınız hepsi diktir olamaz hepsi paraleldir yine olmaz.Teknelerde de bu böyledir 4 mm yerine 10mm saç kullandım çok sağlam oldu dersiniz bir dalgada alabora olursunuz.Bu projeler içeriside birbirinden farklı bir sürü hesap vardır Suya ne kadar batacağından ağırlığından eninden boyundan deplasman süratinin hesabından motora şafta pervaneye kadar bunlar hepsi bir hesap dahilindedir ve hepsi bir biri ile ilintilidir.Su altında şu kadar mm su üstünde bu kadar mm demek afaki gerçekten uzaktır çünkü bunların hesabı yapacağınız teknenin projesiyle ile doğrudan alakalıdır.Elinizde bir proje olmadan sağlıklı denizci bir tekne imal etmek çok zor demeyeyim imkansıza yakındır.Projeler statik hesaplar dahilindedir denizde herşey karada olduğun çok çok daha zordur.

   Size başımdan geçmiş bir olayı anlatayım.Tekne aradığım yıllardı birde baktım nette bursa 9 10 mt boyunda bildiğin motor yat neredeyse kayık fiyatına 25.000 tl saçtan imal edilmiş gidip görücem dedim neyse kişiyle sözleştik limanda buluştuk tekneyi karşıdan bir gördüm dedim bu saka olmalı kocaman bir motor yat hemde 25.000 tl içimde de bir kurt yok değil hani gittik yanına gözlerimin içi parlıyor kulaklarımda 25.000 yat senin sesleri altta mutfak  geniş bir yatak odası az bir yükselti kamara üzeri kaptan köşkü yan tarafında geniş yürüme yolları buruna doğru burunda geniş alan ister altı kişilik masa at otur ister güneşlen kıç kısım aynı geniş ferah ekstradan 1 metre yüzme platformu şaka bu diyordum kendi kendime ırgatlarına kadar herşey üzerinde aptallaştım resmen dedim bu fiyat gercek olmamalı euro olsa bile o gün kur 1.8 1,9  çivarlarındaydı ki hala çok ucuz neyse şaşkınlığımı attım üzerimden arkadaşla başladık sohbete dedi ki kendimizin demir atolyesi var tekneyi kendim insa ettim şimdide bir tane daha yenisini yaptım onun için satıyorum evrak yok dedi o zaman olmaz dedim sen bişey yapmayacaksın bütün faturaları ayarlayıp limanda adına kaydettirince para mı verirsin için rahat olsun teknemin sadece motorunda sıkıntı var masraf çok mu azmı dedim masraf yerine motor alman daha iyi olur dedi eski bir mersedes motoru taktık randuman alamadık dürüstçe teknem motorsuz gibi düşün dedi onun haricinde çalışmayan bir aksam yok motor takıp alt temizliğini yapacaksın dedi hatta onun için bile bana ücretsiz yardım edebileceğini belirti şaşkınlığımı attım tekneden aşağıya indim daha detaylı alıcı gözle bakmaya başladım ve birden teknenin sağ tarafa yatık olduğunu gördüm arka yüzme platformundan bakınca  daha net görülüyordu sebebini sordum su deposu dolu onun için yatık duruyor içerisinde 90 litre civarı su var solda da mazot deposu var dedi hiç mazot yok mazot mazotu doldurduğunda ağırlıklar eşitlenir tekne düzelir dedi işte ilk soru işareti mazot çok su yok sola yatıcaz su çok mazot az sağa yatıcaz 90 litre ile dengesi bozulan tekne peki rüzgarda ne olur tekne kamara üstü kaptan köşkü olduğu için zaten standart bir tekneden cok yüksekti arkadaş dürüstmüş ki malesef yatıyor dedi rüzgarda öyle olmasa bu paraya zaten vermiyecegini düsürtçe söyledi o yükseklikte bir tekne ciddi bir rüzgara yakalandın mı alabora olması hiç süpriz değildi.Ucuz etin yağnisi misali vazgeçtim.
   Anlattığım hikayedende anlayacağınız gibi onlarca yapılan masraf yanında emek hepsi heba olmuştu ve malzeme parasının bile altında tekneyi elden çıkarmaya çalışıyordu.Kesinlikle tüm bu işe başlayan arkadaşlara tavsiye ister fiber olsun ister saç ister kompozit elinizde plan olmadan yapılan tekne yazı tura atmak gibidir bir tekne yapmak bazen 3 yıl bazen 5 yıl zaman alıyor işinize mecbur devam etmek zorundasınız eşinizden çocuğunuzdan ailenizden kıstığınız zamanı teknenize harcıyosunuz para kazanılır kaybedilir belkide çok mühim değil fakat zaman asla geri dönmez onun için plansız tekne macerasına atılmayın illa farklılık yaratma ister iseniz hazır planlar veya bu işten gerçekten anlayan kişiler ile belli planları modifiye edebilirsiniz.Hayallerinize kovuşmanız dileğiyle.Biraz uzun oldu kusurada bakmayın saygılarla..
Taner MEMET

BURSA


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3187 Gösterim
Son İleti Ağustos 27, 2011, 12:38:31 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6067 Gösterim
Son İleti Ocak 11, 2013, 11:44:37 ÖÖ
Gönderen: osmanuysal
3 Yanıt
8797 Gösterim
Son İleti Ocak 03, 2012, 06:47:10 ÖS
Gönderen: servet
0 Yanıt
11330 Gösterim
Son İleti Nisan 12, 2012, 12:48:47 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
12919 Gösterim
Son İleti Mayıs 31, 2012, 06:36:34 ÖS
Gönderen: sergen_34
3 Yanıt
8162 Gösterim
Son İleti Kasım 20, 2014, 10:52:19 ÖS
Gönderen: mobilekaan
0 Yanıt
2664 Gösterim
Son İleti Temmuz 01, 2014, 05:02:02 ÖS
Gönderen: ehitay
2 Yanıt
5955 Gösterim
Son İleti Haziran 05, 2017, 08:09:05 ÖÖ
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
1 Yanıt
2253 Gösterim
Son İleti Ağustos 05, 2021, 01:36:08 ÖS
Gönderen: vlkanaydin