Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 82421 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Arşimed'e Salma Soruları
« Yanıtla #105 : Ağustos 22, 2017, 12:33:42 ÖÖ »

Bu Arşimde'in hamam tası problemini oldum olası anlamamışımdır. Hep anladığımı düşünürüm, sonra bakarım birşeyler oturmamış, acaba derim. Yine kuşkuya düşerim.

Dikdörtgen alüminyum levhayı aldık. Badem profili olacak şekilde boylamasına büktük. Oldu bize bir salma. Yükseklik 1.20, Eni 0.35, genişlik de kabaca 6 cm. Kesit alan 110 cm2 falan ölçtüm/hesapladım. Oradan da hacim hesapladim. Doğruysa 13 litre falan ediyor. Alüminyum olarak ağırığı 6 kilo. İçindeki ana mili de en çok 2.5 kilo. Yani toplam 8-9 kilo.

Şimdi bunu su geçirmez yapsam, yani içi boş kalsa ama kapalı olsa, bu salma batar mı - yüzer mi?

Arşimed muhtemelen bunu cevaplamamıştır ama daha zor bir soru:

Salmanın altı üstü açık olsa, yani içine çok rahatça su dolabilse ne olur?

- Toplam salma ağırlığı daha mı fazla olur? (9 kilo + 13 litre deniz suyu?)
- (benim katamaran için pek söz konusu değil ama) tekne daha dengeli mi olur (bir bakıma balast arttı)?
- Alt-üst tam açıksa, özellikle yüksek hızda iç-dış su değişimi turbulans yaratmaz mı?
- Salmayı kaldırırken gerçekten daha ağır hisseder miyiz (yoksa içindeki su kolayca boşalacağı için sadece alüminyum ağırığını mı hissederiz?).

Aynı gibi görünse de bence farklı ve daha zor bir soru:

Alttan üstten tam açık değil de, iğne deliği gibi suyun kolay girip zor çıkacağı delik olsa yukarıdaki soruların cevapları ne olurdu?

Mesai fazla geldi galiba :)

Römorkçu su koyuverdi, yapamayacağım dedi. Döndük Didim'e. Bu arada fizik problemleri çözeyim bari dedim, ama...

13 litrenin balasta,stabiliteye çok faydası olacagını düşünmüyorum..tekne ve sizin agırlıgınızı düşündüğüm de..
çok açık bırakmak,suyun içeriye dolmasınına müsade etmek,türbülans-anafor ve hız düşmesine sebep olabilir..
fuarda mc gregor teknelerini biraz incelemiştim..dümen palalarında agırlık yapsın diye içeri su dolmasına izin veren ufak bir delik vardı. salmanın üstüne ufak bir delik koyup denizdeyken su dolmasına müsade edip,karaya çıktıgınızdada altta bir tahliye çıkısı yaparsanız olabilir bence..salma agırlıgı yerine  sintinede su balastlı mc gregor gibi yelkenliler var..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #106 : Ağustos 22, 2017, 04:40:49 ÖÖ »
Evet, üç durumu karşılaştırırsak:

Birincide, yani içi boşsa, içeri herhangi br şekilde su sızmıyorsa salma ağırlığı 9 kg, taşırdığı su en az 13 kilo (yaklaşık 16 falan olur herhalde); bu durumda salma batmaz, anca yarı yarıya gibi suya dalar.

Profil tam açıksa, burada salma hacmi dediğimiz şey artık profil hacmi değil, levha hacmi olur; yani sıfıra yakın olur. Taşırdığı su da öyle. Bu durumda salma batar. Ağırlığı 9 + 16 olmaz. 9 da kalır.

Ama küçük bir delikten su dolmuş ve hemen boşalmıyorsa, bu içi dolu salma gibi düşünülebilir; ağırlık 9 + 16 kilo olur. Kilo olarak stabiliteye etkisi çok olmaz tabii, ama dikine aşağıya indiği için bir miktar aşağıya kaydırır ağırlık merkezini.


Yine de ikinizin de dediği gibi, tekne alçak da olsa ağırlık merkezi "yukarıda". Muzlar kendileri 20şer kilo. Yükseklik 60 cm. Üzerlerinde 100er kilo taşıyorlar, kabaca 10 cm içinde. Yani bir ters sarkaç var 70cm uzunluğunda, tepesi oldukça ağır. Oldukça kararsız bir yapı. Tek muz olsa zaten hemen ters gelir. İki muz birbirini detskliyor ama, iki sarhoşun birbirine yaslanması gibi birşey.

Bunu elimle tekneyi sarstığımda da hissediyorum. Üstteki platform gidip geliyor. Suda oldukça rahatsız edici olabilir, hatta tehlikeli. Karada römorkla taşırken de aynı durum var; hatta hız daha yüksek olacağından daha ciddi savrulma olabilir. Yani muzları aşağıdan yarısına kadar desteklemek pek de yeterli olmayabilir, çünkü asıl ağırlık 60cm yükseklikte. Bir de tekerler açık olursa, tam leylek misali, artı 50 cm yükseklik.

Pek düşündüğüm kadar kolay olmamakla birlikte "portatif" olması karada bile birkaç alternatifi deneme şansı verdi. Tekneyi birkaç farklı şekilde kurabiliyorum, hatta birinden diğerine geçiyorum. Muzlardan birini çıkarıp değiştirebiliyorum, falan.

Tekneyi hafifletmek için, tekerlek olan kiriş hariç diğer kirişlerdeki alüminyum kasnakları kaldırdım. Tabii ilgili bağlantı malzemelerini de. Tekerlek sistemini de değiştirince 20 kilodan fazla tasarruf ettim. Bu karada kendi tekerleri üzerinde yürürkenki durum için iyi bir sonuç. Ama ağırlık merkezi yukarı kaydı, kasnakların sağladığı ek güvenlik azaldı. Yani suda ve römorkda tersine sonuç olması muhtemel.

Tabii bütün bunlardan ayrı, tekneye yolcu binince asıl yükleme gerçekleşiyor ve hem ölçek olarak büyük, ben +400 kilo diye düşünüyorum, hem de ağırlık merkzini iyice yukarı çekiyor. Bu da düz-hafif teknelerin doğal sorunu sanırım. Ben teknede ne yapsam 25% ağırlık farkı olabilir ve merkezin yer değiştirmesi 1 cm ölçeğinde olur; ama yolcu binince ağırlık 100% farkedecek ve merkez 10cm düzeyinde yer değiştirecek.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #107 : Ağustos 22, 2017, 07:23:27 ÖÖ »
Daha önce hiç smart marka arabaya bindiniz mi bilmiyorum. boyuna rağmen iki kişilik olması sebebiyle içi geniş ve konforlu. Fakat ne kadar olursa olsun, tekerler birbirine diğer araçlara göre çok daha yakın olduğundan, asfalttaki olumsuzluklar araca daha fazla yansıyor. süspansiyonları ne kadar iyi olursa olsun, diğer araçlara göre daha çok sarsılıyor.  Küçük tekne de bu misal.

Stabilite çok değişkenli bir konu. Yine de enine boyuna, ağırlık merkezine, batmazlık sağlayan kısımların genişliğine bakarak karar verilebilir.

Bir katamaran stabilite bakımından, ağırlık merkezi aşırı yukarda olmadığı sürece tek karınlıdan her zaman daha avantajlıdır.
Sizin durumunuzdaki tahminlerim.
Muzların tabanı geniş. Bu yüzden katamaran bir tarafa doğru bayılmaya başlasa bile, muzun biri 3 - 5 cm ekstradan battığında kaldırma gücü ikiye katlanacak. 3 - 5 cm batmasıyla da aman yan geliyoruzu hissetmezsiniz bile. Yani düşündüğünüz kadar büyük sıkıntı olmayabilir. Çok büyük bir dalgayı yandan almadığınız sürece ters dönme durumu olacağını yine de düşünmüyorum. Yelken tekneyi batırmaya çalışır. Sizde bu sıkıntı da yok.

Olabilecek en muhtemel sıkıntı ağırlık merkezinin yukarda olmasından kaynaklı olarak dalgaların tekneyi epeyce sallaması. Bu da küçük bir teknede çok da olağan dışı değil. Muhtemelen çoğu zaman sadece konfor sıkıntınız olur.

Yine de gözümüzün önünde olmadığından suya atılıp denenmediğinden bütün bunlar kağıt üstünde :) hiç bir zaman gerçeği %100 tutmuyor.






khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #108 : Ağustos 23, 2017, 12:16:51 ÖS »
İki iyi haber :)

Birincisi Didim'deki imalatçı ile anlaştık. Siparişi verdim. O da çeki demiri dahil, gerekli siparişlerini verdi. Perşembe'ye başka bir teslimatı varmış, Cuma benimkine başlayacak. Pazartesiye veririm dedi.

5.00 x 2.40 ızgara şeklinde bir şasi verecek. Benim de üzerine destek grubunu koyabileceğim altyapısı olacak. Torsiyon dingilli, elektrik tesisatlı, frensiz şasi: 2800 TL. 1500 de çeki demiri, projesi vs. Toplam 4300. Haftaya bir Didim yolculuğu görünüyor; henüz karar vermedim, eve demonte mi getireyim, çekerek mi.

İkincisi Güzelbahçe Balıkçı Barınağına gittim. Özel tekne alıyor musunız diye sordum. Ne boyda, nasıl birşey diye sordu. Anlattım, resimlerini gösterdim. Çok hoşuna gitti, çok güzel olmuş dedi. Eylül'ün ikinci haftası belli olur dedi. Ben önce bir denemek istiyorum şöyle sakin suda düz duruyor mu, dümen çalışıyor mu vs. dedim. Tabi olur, günübirlik atarız çekeriz denemelerini yaparsın dedi. Ama tekne kurulu gelsin, burada uğraşma dedi. Yani sonuçta römorkun bitmesini bekleyeceğiz. O da yine Eylül ikinci haftayı bulur, çünkü arada yine büyük bayram var, büyük bir ara olacak.

Biraz uzamış olacak zaman bakımından ama; ilk deneme ve ilişkiler bakımından iyi olacak denize ilk girişimiz limandan olursa.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #109 : Ağustos 23, 2017, 02:20:04 ÖS »
Çekerek götürmeniz daha makul sanki..
Römork''ta herhangi bir olumsuzlukla karşılasırsanız,dönmeniz soruna el atılması daha hızlı olur..Tecrübe de etmiş olursunuz..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #110 : Ağustos 27, 2017, 02:41:05 ÖS »
Sürpriiiizzz....

Didim'deki römorkçu Cumartesi alabileceğimizi söyledi römorku, biz de hemen atladık gittik Didim'e. Çok çok iki - üç saatlik işi vardı. Yani Römork/şasi hazırdı aslında. Çeki demiri takılacak, bir de elektrik tesisatı bağlanacak. Bunlar için aracın orada olması gerekiyor. Neden o kadar uzun dedim. Tampon sökülecek , şu çıkacak, bu çıkacak. Anlaşılan yine karmaşık bir çözüme denk gelmişiz. 8 cıvata takılıp 15 dakikada biter diyenler vardı. Bu biraz uzun iş. Elekrik için de tamam, arka ışıklar sökülüp paralel çekilecek, yani 12 kablo anca vardır, beşer dakika sürse 1 saat eder. Bunlar iki misli süre veriyor. Bir de bayram trafiği. Arızalı araçlar, acil durumlar. Kaportacı müsait olunca alırım demiş, elektrikçide önümüzde altı araç var.

Neyse, kaportacı işi bir saatte bitti. İçine profil demir koymuşlar. Gizli demir mi deniyormuş ne? Uzun sürmesi ondanmış. İyi.

Elektrikçiye gittik. En az iki saat dedi. Biz başladık hesap yapmaya. Giderken annemleri de almıştım yanıma. Akbük'de dayımlar var, onlara da sürpriz yapalım dedik. Kalmayıp döneceğiz akşama. Çekerek götüreceğiz römorku, o nedenle güneş batmadan eve varmayı planlıyoruz.

Saat üç. İki saat sonra beş. Vinç koymamışlar onun konması falan beşbuçukta çıkarız. Mecbur yavaş gideceğiz ama, güne batarken (sekiz gibi) otoyolun sonuna varmış oluruz.

Ne mümkün?
Bir saat geçmiş, hala tek taraf sökülü. Çocuğa dedim istersen yardım edeyim. Kızıyorlar böyle deyince. Yani daha dur, yapamazsın falan demedim, sadece ben de yapayım dedim, ikinciyi ben yaparızm zaman kazanırız. Dört adamım var dedi. İyi de adamlar meşgul, zaman geçiyor, ortada iş yok. Bıraktım gittim. İki saat bitti ses yok. Romorkcu arkadaşlar giti, ses yok. Ağabeyim gitti, çalışıyorlar dedi.

Belli ki birşeyler yanlış gidiyor. Saat altı. Hala ses yok. Yedide, tamam arabanın ışıkları kapatılıyor. Yedibuçuk. İkinci tarafı kapanıyor. Mubarek kale kapısı. Ses kesildi. Romorkun sağ tarafı takılıyor. Yahu bunlar takılmamışmıydı? Çalışıyorlar. Sol tarafta çalışıyorlar. Saat sekiz. Her taraf kapandı. Hurdacılar şehirden topladıkları hurdaları getirmeye başladılar. Hurda bir bisiklet baktım, aradığım sadece iskelet sistemi. 80 lira. Ben dedim 10-20 liralık birşey bakıyorum. Yok.

Sekizbuçuk, bizim araba ve römork sokağın başında göründü. Orada bıraktılar, ne oldu dedim. Manevra kolay olsun diye oraya koyduk dediler. Paralarını verdim, helallaştık. Arabaya bindim, kontağı çevirdim. Uyarı lambası yanıyor. Sonra da bir mesaj: Stopları ve parkları kontrol edin. Anlaşıldı üç saattir neyi beklediğimiz. Yürüdüm. Mesaj devam ediyor. Kenrar çekip ışıkları kontrol ettim. Parklar tamam. sinyaller tamam. Frene basınca ilk anda bir yanıyor. Hemen sönüyor. Arabanın sol fren lambası da sönüyor. Belli ki kısa devre var.

Telefon. Tamam, gelelim, bakaım. Yeri bulamadık, kaybolduk. Bizi aldılar. Vardık.

Teşhis: aydınlatma sisteminin vatı yetmemiş. Tabii alacağım elime sopayı voltu vatı göstereceğim ama araç ve römork bana lazım. Millet evde haber bekler, kıvranıyorlar. Bana vat volt anlatıyor. Romorkçuya kibar bir dille bu teşhisi kabul etmediğimi anlattım. Başladılar incelemeye. Aç... Kapa... Bas.. bırak... bin defa.Bilinçsizce oraya buraya dokunuyorlar.

Bağlantıyı yanlış yaptıklarında, ben ışıkları açmamış da olsam, frene basmamış da olsam uyarı lambası yanıyor, mesaj geliyor. Adama diyorum ki bak, sen yanlış yapınca buraya mesaj geliyor. Oradan neyi yanlış yaptığını bulabiliriz. Bana bağırıyor. Ben de eve gideceğim, orayala alakası yok sorun burada diyor. Beş dakika önce sorun arabada idi.

Ya sabır. İnsan cahil olabilir, ama bir de hödük olunca laf anlatmak imkansız.

Uzatmayayım. Gece onbuçukta ne yaptılar nasıl yaptılarsa uyduruk bir çözümle tamam dediler. Uyarı lambası yanmadı. mesaj gelmedi. Baktım. Sinyaller tamam. Parklar ve frenler ölü gözü gibi. Lanet olsun deyip, aldım arabayı gittim. Tabii gece dönemedik.

Sabah arabayı yerleştirirken baktım, benim dörtlü bicon anahtarı yok. Kimsenin lastikle-tekerle işi olmadı oysa.

Dönüşü sorunsuz yaptık. İki saatte gittiğim yolu üç saatte döndüm. Römorkun boyu 6.5 metre falan. eni de 2.40. Geniş olması tabii tedirgin ediyor insanı. En zor olanı da geri manevra yapmak. Ters yöne kırmak gerekiyor başta; nerede durup da ggeri kıracağın dah ada zor. Alışacağız.

Eve geldik. Romorku içeri soktuk. Yer-ölçü sorun yok. manevra oldukça zor. Elle iterek çekerek soktuk. Üzerine katamaranı koyarsam dışarı çıkarabilecekmiyim bilmiyorum. Sağ salim eve geldik ya, gerisi sonra...

Bu da sevgili römorkumuz:

https://www.dropbox.com/s/jae06906p7uuw43/20170827_135425.jpg?dl=0

Bugünlerde pek uğraşamayacağım ama biraz boru kesip kaynaklamakla olacak gibi şimdilik. Başına geçince göreceğiz.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #111 : Eylül 06, 2017, 08:17:16 ÖÖ »
Bayramda iş yapmadım ama yine bol bol düşündüm. Boş zamanlarda bilgisayar başında çizimlerle römork indir / bindir simülasyonları yapmaya çalıştım. Tamam, rampa yapacağm ama tekerlek hep sorunlu, ya da sakil duruyor. Açmak / kapamak sorun. Sorunları hallediyorum, kriko ekliyorum falan ama hep daha karmaşık hale geliyor çözümler.

İki şey denemeye karar verdim.

Birincisi: Trailer Dolly dedikleri bir şey var. Ağır çekicileri daha kolay itip çekmek için "çekici çekicisi". Bir örneği şu videoda. Benzeri çok.



Sonuçta yük üç ya da dört noktaya dağılıyor, tekerlekler daha büyük. Çekme kolu yardımı da eklenince daha kolay itip çekmek mümkün oluyor. Katamaranı tekerleksiz yapıp, çekme işini böyle halledebilirsem bu çözümü seçeceğim. Bunlar küçük portatif el arabası gibi birşey. Römorkun topuzuna takılıp çekiliyor.

Bayram bitti, dün hemen evde bir prototip yaptım. Tabii topuz falan yok. Park tekerini iptal ettim. Hemen yakınına bir parmaklık maşon kaynattım. Altına bir parça bir parmak boru ve yine maşon. Katamaranda bir çift teker ödünç aldım. Bir parça demir profile tutturdum. Portatif dolly yerine, bir bakıma park tekerini dolly haline getirdim. Kolay kolay çıkarılamıyor, ama amacım itip çekmeyi denemek. Topuzlu portatifi sonra. Resimde benim römorka monte, sabit dolly.

https://www.dropbox.com/s/ne4eoxvf2rffmzh/20170905_160303.jpg?dl=0

Tabii itmesi çekmesi daha kolay. Boş römorku bahçede ittim, çektim. Kapıdan dışarı çıkardım, içeri soktum. Zemin de oldukça kötü diyebilirim. Yerine oturmamış büyük taşlar var. Tepe-çukur çok. Ama sonuçta boş römork. Olsa olsa 150-200 kilo falan. Katamaran da binince nasıl olacak, büyük soru işareti. Biaz yükleyip deneyeceğim. Herhalde fikir verir.

Avantajı itme-çekme kolaylığı. Dezavantajı yükün iki katına çıkması.

İkinci deneyeceğim şey, tekerleğin katamarana bağlandığı yeri değiştirmek. Ortaya yakın bir yerde duruyor. Böylece yükün yarısı karşı tarafta dengeleniyor. Ancak sakil duruşun da temel sebebini oluşturuyor. Bir taraf yerde, diğer taraf 1 metre havada. Tekeri en dibe alıp taşımayı deneyeceğim. Bu hem kuruluş kolaylığı sağlayacak, hem de römorka yükleme/indirme işini basitleştirecek. Dezavantajları: Bir, bağlantı biraz daha "gevşek" olacak; iki, çekerken benim koluma binen yük yine iki katına çıkacak. Bir deneyip görmek istiyorum.

Katamaranı tam söküp tam kuruluş yapmadan bağlantı kasnağını sona kaydırmaya çalışacağım. Yine kriko tak, askıya al. falan.

Bunların sonucuna göre römorkun döşenmesi farklı olacak. Yani rampasız yapma olasılığı olabilecek. Makaralı/kızaklı daha basit bir çözüm olabilecek.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #112 : Eylül 11, 2017, 04:47:14 ÖS »
Burayı güncellemeyeli epey olmuş yine.

Denemeleri yaptım. İkisi de olumsuz diyebilirim. Tekerlek en arkada olunca neredeyse hiç yok gibi. Tekneyi kaldırmak imkansız.

Dolly'de de yük artırdıkça taşımak zorlaşıyor. +100 kilo baya zorladı.

Döndük römorke. Onun yapımında da epey sorun var. Olmazsa olmaz zaten, sonra nazar falan değer.

Birincisi, tekerler şasiden yüksek. Yani tekerler muzların dibine sürtecek. Dingili söktüm. Dingil ile şasi arasına 40 x 80mm profil koydum. Ancak bir parmak boşluk oluşabildi. Çukur var, kasis var, yetmez. Yan atkıların üzerine 10cm boyunda 40 x 80mm profil kaynattım. Artık sürtmez sanırım.

İkincisi vincin yüksekliği yanlış, çok azdı. Yazılı verdiğim halde, bizim yanımızda yaptığı halde kısa yapmış. Kestim attım. 20 cm yüksek olacak şekilde yeniden yaptım. Tabii benim kaynak kalitesi harika değil, ama yolda da bırakmaz sanırım.

Şasi yüksetince, bağlantı yeri aşağıda kalıyor. İki sorun yaratıyor. Birincisi topuza binen yük artıyor. Şimdi kaç, o zaman kaç olur bilmem ama pratik olarak daha önemli olan sorun eğim ters oluyor, tekneyi indiriken araba yönünde kayacak duruma geliyor. Çocukla konuştum. "Z" yaparız dedi. Yani buraya da yükseltici profil konacak. Ama kaplin dedikleri bağkantı ucu üstte değil altta olacak. Parça yapar yollarım dedi ama henüz ses yok. Ben de yaparım da, okun ucunda parçayı genişletmişler ilave parça ile, kaplin genişliğine uysun diye, benim onu uydurmam zor olur.

Tabii bu yükseltmeler hep denge merkezini yukarı çekip dengeyi bozuyor, ama başka çare yok.

Yan destekler için bir örnek çalışma yaptım. 50mm galvaniz boru içinde 48mm galvaniz boru. Onun üzerinde 50mm sert pvc, onun üzerinde deniz makarnası kilidi. Son ikisi yumulatma sağlıyor ve ilk boru üzerinde dönerek geçişi kolaylaştırıyor.

Bir de iniş çıkış sırasında tabanda kaydırma için makaralar aldım. Bunlar yan destek makarası ama ben altta ve de kısmen kullanacağım. Muzun boyunca bir römorkun en sonunda, asıl indi bindi kaydırması bunlarla olacak. Bir de ortanın biraz önünde, tekne çekilirken burnunun ilk römork zeminine düşeceği yerde.tabii sağlı sollu bir çift.

Resimde bir dış yan destek görülüyor. Yanındaki kasnak muzun kesitini temsil ediyor. Yükseltme profilleri görülüyor. Tekerler de bşraz görünüyor.

Şimdi bolca kes biç del kaynat işi var. Bunlar bitince işlem tamam. Çeki demirinin ruhsata işkenmesi için muayene randevusu aldım, haftaya da o var. Kabaca hepsi beraber tamam olacak.

Bugün Güzelbahçe balıkçı barınağına gittim. Konuştum. Yer veremiyorlar. Genişmiş benim tekne. Herhalde limanın sosyetesini bozacak diye düşündüler. Günübirlik girip ıkmamda sorun yok dediler. Bir bakıma o daha uygun. Güzel ve geniş bir beton rampa yapmışlar, benim arayıp da bulamadığım, sağlam zeminli, beton kumsal. Orayı kullanmak daha iyi olacak.


?.. ve de resimler


https://www.dropbox.com/s/dilqnqaobjozbdp/20170911_151643.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/d87uti1z4a72fwx/20170911_160348.jpg?dl=0

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #113 : Eylül 17, 2017, 07:59:11 ÖS »
Bugün römorkü bahçeden çıkarma provası yaptım. Daha doğrusu yapamadım. Daha bir iki manevra yapmadan, ikide bir düşen park tekerinin sıkıştırma kolu koptu. Herşey dandik zaten, o da gitti. Bir de ona teker yaptım. Daha doğrusu bir ara katamarana düşündüğüm kriko-tekeri onun yerine kaynattım.  Biraz leylek gibi durdu ama idare eder sanırım.

Römork üst yapı çalışmaları az kaldı. Alt destek olarak "duvar U Profili" dedikleri galvaniz profili kullandım. Teorik olarak 10cm genişlikte var, ama piyasada bulamadım. Onun yerine iki tane 5cm profili yanyana koydum. Biraz ince ama, düşündüğüm gibi 1-2mm galvaniz U Profil bulamadım. Yan destekler için kullandığım 5cm galvaniz boruları "inşaat iskele kelepçesi" ile tutturmaya karar verdim. Ama bunlar "modifiye". Bir tarafı normal boru kelepçesi, diğer tarafını kutu profil tutacak U kelepçe gibi yaptım.

Arka kenarda iniş binişleri kolaylaştırcak kaydırma tekeri olarak 2 x 2 10cm çaplı, 5cm genişliktebyan destek makarası koydum. Galvaniz profillerin boyu 3 metre. Bana lazım 5 metre boy. Ek yaptım tabii. Ek yerinin muzları saran kuşaklara takılma olasılığı var. Oraya da 40mm pprc borudan gömme tekerlekler yaptım. Umarım kuşaklar orada takılmayıp tekerler yardımı ile atlayacaklar.

Toplam 22 yan destek koymayı düşünüyordum. 6+6 dış destekler, 5+5 iç destekler şeklinde. Belki kolaya kaçıp 5+5 dış, 1+1 iç destek ile kestirmeden halletmeyi düşüneceğim. Geçen gün baktım şişme botu bir ip ile alın desteğinin yanından bağladılar, bir ip de yandan üstünden aşırdılar. Bastılar gaza gittiler. Ben hapisane parmaklıkları gibi dört tarafından bağlamaya çalışıyorum.

Teknenin adını da (daha doğrusu proje adını) bordaya mı denir, kocaman çıkartma ile yazdım. Serde paraşütçülük de var ya, Albatros bizim kulübün adı.

 ?.. ve resimler.

Önce, bu römork bu kapıdan çıkacak... (mı?)
Sonra detaylar...

https://www.dropbox.com/s/y8irqjzp0r69sn6/20170917_184831.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/m475rxoxu11mndi/20170917_184916.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mn9563qm8ez8257/20170917_184931.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mxef8o7u8u38bya/20170917_185002.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/spyiuil4q8m0ieh/20170917_195219.jpg?dl=0

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #114 : Eylül 24, 2017, 06:14:01 ÖS »
Bitti.
Sonunda bitti...
Ben de bittim, matkap da bitti, uçlar da bitti. Cıvata somunlar da bitti. Römork bitti...

Birkaç delik kaldı destek babalarını kilitlemek için kullandığım cıvata-somunlar için, bir de stop lambalarını yeni uygun bir yer bulup tutturmam gerek.

Ama eni boyu son ölçülerinde ve de provaya hazır hale geldi. Ben de kapıdan çıkma provası yaptım. 5 10 deneme yaptım, olmadı. Çıkılacak yol belli, ama araba oraya kadar yanaşıp bağlanamıyor.

Daha önce sözünü ettiğim dollynin topuzdan takma portatifini yapmıştım. Aldım, onu taktım. Elle ileri geri istediğim yere getirdim. Arabayı getirip topuzu takınca dosdoğru çıktı. Sonra geri sokmak için epey uğraştım, geri manevra hala ters geliyor. Römorkun tekeri içeri girene kadar araba ile ittim. Sonra yine dolly ile doğru merdivenin dibine.

Yani römorku tam yerine park edip, katamaranı üzerine kurar, veya orada üzerine çekersem, römork dışarı çıkabiliyor. Geri gelince epeyce uğraşabiliriz.

Şimdi son eksikleri tamamlayıp, son rötuşları yapıp ortalığı toparlayacağım. Sonra katamaranı söküp yolculuğa hazır hale getireceğim. Önümüzdeki hafta uygun bir gün alıp, Güzelbahçe balıkçı barınağına götüreceğim. Böylece katamaran denizle buluşmuş olacak.

Resimler römorkun bitmiş hali. Biraz dondurmacı arabasına benzedi ama, dikkat işaretleri kendinden olmuş oldu.

https://www.dropbox.com/s/xh0uue7k9g2o1au/20170924_174416.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/21cmh4ybe4kunqg/20170924_174523.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xf6jlj1zu1xcx4h/20170924_174627.jpg?dl=0

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #115 : Eylül 24, 2017, 08:09:40 ÖS »
tamam artık hadi denize

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #116 : Eylül 24, 2017, 11:50:17 ÖS »
Artik bu projenin saglikli olarak yuzdugu fotograflari ve videolari gormek icin sabirsizlaniyorum  :tav
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #117 : Eylül 25, 2017, 08:06:47 ÖS »
ben de, ben de... :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #118 : Eylül 30, 2017, 04:11:36 ÖS »
https://www.dropbox.com/s/oev1rmk4fuywvjq/20170930_160334.jpg?dl=0

Muzlar römorka bindi. Meteoroloji yarın yağmur veriyor. Pazartesi kalan kuruluş tamamlanacak.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #119 : Ekim 02, 2017, 07:19:00 ÖS »
Dün meteoroloji ters köşe yaptı. Hava esti gürledi, ama yağmadı. Belki Çeşmealtı kuzeyi, Özbek taraflarına yağmıştır, bir ara oralarda iyice sarkmıştı bulutlar.

Bugün metal aksamı kurdum. Herşey tamam, branda hariç. Brandayı kurmak da germek de zor oluyor. Kenar fitillerini kanallara ilk geçirmesi hep çok zor oluyor. Bugün son montajı yapmadan tüm kanal girişlerini 3 5 cm kadar kestim. Yatık giriş yaptım, yuvarladım, umarım faydalı olur. Gerdirme işini kolaylaştırmak için brandacıya gidecektim, vakit kalmadı. Happy-Cat in branda gerdirme sistemine benzer, gerdirme tokalı birşeyler ekleteceğim. Umarım eldekinden de olmayız. Belki yarın da onu hallederim.

Çarşamba için umutluydum, dünkü tahminler nispeten az rüzgar (18 km/sa) veriyordu.  Bugün 22 yapmış. Zaten hava azdı, deniz köpük köpük. Bakalım yarın ne tarafa yönelecek. Olmazsa Cuma günü küçük bir fırsat var. Sonra lodos, yağmur ve soğuk.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28634 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
159512 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9190 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6775 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3519 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5980 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6121 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3685 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6439 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin