Gönderen Konu: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR  (Okunma sayısı 20489 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #15 : Aralık 24, 2018, 08:35:26 ÖS »

Seçimlik olacak. Normalde çeneli çıkacak İstenirse hatlar yuvarlanacak.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #16 : Aralık 24, 2018, 11:47:28 ÖS »
S650’de iki versiyonda mevcut yanlis hatirlamiyorsam.Çeneli olmasının ayrı avantajları var tabide yuvarlak oldumu ben bu teknelere başka yakıştırıyorum.İmalat aşaması daha zor ama yuvarlak hatlar daha çok yakisiyor.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #17 : Aralık 25, 2018, 01:33:35 ÖS »
Volkan,

S650'de neyin yanlış olduğunu anlamadım ama, verilen veya birilerinin yaptığı hatları yuvarlatma doğru olmamış gibi yorumladım.

Sonuçta 3-4 nokta ile bir eğri oturtulmaya çalışıldığı için polynom fit tam aynı noktalara oturmayabilir. Bezier çizicisi bulmaya çalıştım ama, daha önce dediğim gibi benim kendi programımın çalıştığı ortamdaki kadar rahat değilim bu tarayıcı ortamında. Basit birşey bulup kullandım.

Yuvaların açılandırılmasını da tamamladım. Hepsini açıortaya dik olacak şekilde yerleştirdim. Planda ise heryerde öyle yapmıyor. Alt taraflarda açıortaya dik. Ama yukarılarda farklı. Dört durum göstermiş. Onları da otomatik sağlayabilirim. Ya da kullanıcıya bırakabilirim; her köşe için Tip 1, Tip2 vs gibi seçimlik olabilir.

Örnek olsun diye iki farklı eğri oturttum gövdeye. Tümüne değil, bordaya (Nasıl, öğrenmişmiyim biraz denizcilik deyimi ;) , olmadıysa düzeltin lütfen...). Üst tarafa ayrıca uygulamak lazım. Yoksa tümü patates kesitli birşey oluyor.

Kırmızı sağ - sol birlikte tüm bordaya. O daha yuvarlak hatlı ama bana biraz banyo küveti gibi görünüyor.

Mavi sadece tek tarafın borda noktalarından hesaplanmış (burada sağ, pardon sancak) . Orada karine, omurga daha belirgin. Ben onu daha çok tuttum. Yani yuvarlatırsak böyle birşey olacak.



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/ENRMjcmr1pe1LQ8cA

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #18 : Aralık 26, 2018, 07:38:56 ÖÖ »
Yuvarlak hatlar pek içime sinmedi. Pek o kadar ayrık durmaması lazım. Tamam polynom fit tam oturmayabilir, ama oturanı vardı. Cubic spline denileni unutmuşum. O hep oturur. Tabi bulması zor oldu. Bulduğum ya çalışmadı ya da iyi sonuç vermedi. Oturup eski programladan birini bu tarafa uyarladım. Biraz uğraştırdı. Ama sonuçta elbise gibi oturdu. Şimdi hatlar yuvarlak ama teknenin kendi ana hatlarına uygun. Sağdaki Kırmızı çizgi yenisi. Bunu kullanırız.



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/qzPAdmudPy5azTqm7

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #19 : Aralık 26, 2018, 08:41:41 ÖS »


Bordo iç'e dogru dönmeyip kendi akışında posta üstüne kadar gitse,olmaz mı? (kırmızı,yuvarlak gövde)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #20 : Aralık 26, 2018, 10:33:40 ÖS »
Bence sakıncası yok da, planda öyle verilmiş. Sanırım bu tam ortadaki posta, yani kapalı kısmın (Köprü + Kabin) başladığı yer. Onu öyle yapınca onun yanındaki, onun yanındaki derken uca doğru profil dikine yükslmeye başlar gibi olur hehalde. Tabii tatlı bir meyille azaltılır da, amcam öyle yapmış; benim dahlim yoktur. Tablo ne ise bu o. Arka tarafta zaten bunlar yok. O hizada kesiliyor, güverte oluyor.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #21 : Aralık 26, 2018, 10:37:54 ÖS »
Bence sakıncası yok da, planda öyle verilmiş. Sanırım bu tam ortadaki posta, yani kapalı kısmın (Köprü + Kabin) başladığı yer. Onu öyle yapınca onun yanındaki, onun yanındaki derken uca doğru profil dikine yükslmeye başlar gibi olur hehalde. Tabii tatlı bir meyille azaltılır da, amcam öyle yapmış; benim dahlim yoktur. Tablo ne ise bu o. Arka tarafta zaten bunlar yok. O hizada kesiliyor, güverte oluyor.

Dahlinizin olmadıgını biliyorum :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #22 : Aralık 26, 2018, 11:19:13 ÖS »
Soru şu ise başka türlü cevaplamaya çalışayım.

"Madem bilgisayar hatları otomatik yuvarlatabiliyor, bordayı da yukarı doğru "münasip" bir biçimde uzatamaz mı?"

Bilgisayarda olmaz olmaz. Yeter ki istediğimizi onun diline çevirebilelim ve de program yazmaya yeteri vaktimiz olsun.

Kısa cevap evet. Tabii ki mümkün. Şöyle diyebiliriz bilgisayara: Güvertenin ortadan dışarı doğru olan eğimini koruyarak, ve de bordanın yuvarlatılmış olarak aşağıdan gelen eğrinin son 3-4 noktasının doğrultusunu koruyarak çizgilerin kesiştiği yeri yeni küpeşte olarak çizelim. Planı böylece otomatik olarak değiştirelim. Yani Offset Tablosunun sanırım H-I ve muhtemelen J-K sütunlarını birazcık oynatalım. Böyle yapınca tüm ilgili postalar uyumlu bir biçimde yeni şeklini alır.

Olur mu, olur...

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #23 : Aralık 26, 2018, 11:42:45 ÖS »
Soru şu ise başka türlü cevaplamaya çalışayım.

"Madem bilgisayar hatları otomatik yuvarlatabiliyor, bordayı da yukarı doğru "münasip" bir biçimde uzatamaz mı?"



Evet bunu kast ettim..Ama bunu yapınca da salt borda uzamakla kalmaz,yeni bir kamara,küpeşte dizaynıda gerekir..
Valla uğraşan sizsiniz,ben hariçten gazel atıyorum..Zahmetli ve yeni bir çalışma olur..
Siz yapmak istediğinizi,yapın derim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #24 : Aralık 27, 2018, 12:32:54 ÖÖ »
Mesela bu nasıl? Hızlıca bir karalamaca. Arada bir iki kertk gitti ama sorun değil ;)



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/bHvN8GWusjx4tuZ4A

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #25 : Aralık 27, 2018, 12:43:02 ÖÖ »
Güzel duruyor :)..
En üst kertikle,altındaki kertigin,arasına bir kertik daha gelebilir :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #26 : Aralık 27, 2018, 12:55:39 ÖÖ »
Normalde öyleydi zaten. Ama köşeyi yukarı çekince ikisi çok yaklaştı. Bir de kertik olsun diye kertik koymuş olmamak lazım, sonuçta teknenin çizgisini belirliyor. Toplam özellikle boylamasına forma bakıp uygun (doğru yerlere) koymak lazım. O işi uzun olacağı için attım gitti.

Bun benim yapmam tabi yine kolay da, sizin de yapanilmeniz için program yazmam epeyce bir iş olur herhalde. Zaten böyle birşei de yaparsam AutoCAD'ciler beni vurur. ELine kalem almadan, şurası şöyle olsun, burası böyle olsun diyerek gemi tasarlamaya varıyor ucu, o zaman onlara hiç ekmek kalmaz :)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #27 : Aralık 27, 2018, 12:58:14 ÖÖ »
Ufak tekneler de,ebadından dolayı sanırım,kamaradan baş'a yürüyüş yolu bırakmıyorlar..
Baş tarafa geçmek için akrobasi yapıyor insanlar,birde seyir sırasında iyice zor oluyordur..
fotograftaki teknede,rahat bir yürüme alanı bırakılmış.


servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #28 : Aralık 27, 2018, 01:03:22 ÖÖ »
Normalde öyleydi zaten. Ama köşeyi yukarı çekince ikisi çok yaklaştı. Bir de kertik olsun diye kertik koymuş olmamak lazım, sonuçta teknenin çizgisini belirliyor. Toplam özellikle boylamasına forma bakıp uygun (doğru yerlere) koymak lazım. O işi uzun olacağı için attım gitti.

Bun benim yapmam tabi yine kolay da, sizin de yapanilmeniz için program yazmam epeyce bir iş olur herhalde. Zaten böyle birşei de yaparsam AutoCAD'ciler beni vurur. ELine kalem almadan, şurası şöyle olsun, burası böyle olsun diyerek gemi tasarlamaya varıyor ucu, o zaman onlara hiç ekmek kalmaz :)

Fikir jimnastigi yapıyoruz sadece :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Sanal Ortamda Tekne İmalatı Denemesi - Sztrandek 495DR
« Yanıtla #29 : Aralık 27, 2018, 07:33:39 ÖÖ »
Evet şimdi tam anladım asıl ihtiyacı. Profilde yukarı giderken içe dönmek yerine düz yukarı çıkıp yanda biraz alan kazanmak, onu yürüyüş yolu olarak kullanmak. Ben kabinin tavanını rahatlatmak gibi yorumlamıştım.

Evet, dediğim gibi teknik olarak mümkün. Kullanıcının da bunu kolay olarak yapabilmesi için basit bir yöntem bulmam(ız) lazım.Mesela menüde profil düzenle gibi bir seçenek olacak. Noktanın yerini değiştir alt seçeneği olacak. Elle çizim yapmadan bir takım tariflerle, veya en kötü durumda koordinat vererek noktanın yeri değiştirilise yeni bir profil elde edilir. Bunu  bir tür formül ya da algortmaya dökmek mümkün olursa, yine tek tek elle bütün profiller için uğraşmadan (zaten öyle yapınca uyumluluk sorunu da olur), "Tümüne Uygula" gibi bir seçenekle yeni bir tasarıma varıılmış olur.

Bakalım önce bir şu hali ile ortaya birşeyler çıkarayım. Kullanıcı olarak sizler bir deneyin (yani tekne yapmak şart değil - bilgisayarda çizim görebilsek yeter öncelikle) sonra öyle bir şeyler eklemeye de çalışırım.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
26287 Gösterim
Son İleti Ocak 12, 2014, 10:13:20 ÖÖ
Gönderen: lodosum
22 Yanıt
19080 Gösterim
Son İleti Temmuz 28, 2014, 09:51:43 ÖS
Gönderen: gundemyemek
440 Yanıt
177167 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2020, 02:39:22 ÖS
Gönderen: caki
16 Yanıt
10580 Gösterim
Son İleti Aralık 21, 2014, 05:23:56 ÖS
Gönderen: servet
27 Yanıt
27577 Gösterim
Son İleti Temmuz 25, 2014, 11:22:19 ÖÖ
Gönderen: osmanuysal
2 Yanıt
4632 Gösterim
Son İleti Mart 30, 2015, 04:33:05 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
22 Yanıt
14443 Gösterim
Son İleti Eylül 07, 2015, 07:53:26 ÖS
Gönderen: ismailoruc
19 Yanıt
5794 Gösterim
Son İleti Nisan 03, 2019, 03:56:01 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
5 Yanıt
2390 Gösterim
Son İleti Temmuz 07, 2020, 10:10:39 ÖS
Gönderen: celenoglu