Gönderen Konu: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''  (Okunma sayısı 52357 defa)

Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #45 : Mart 08, 2015, 12:36:50 ÖÖ »

                     Fikret Bey ilginize ve iyi dileklerinize teşekkür ederim.

Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #46 : Mart 29, 2015, 08:00:34 ÖS »
                 Bir yandan soğuklar, bir yandan grip programda epeyce geri kalmama neden oldu.
 bu gün biraz daha iyiyim. İnat ettim biraz çalışayım diye,ama bu kadar,




Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #47 : Mart 29, 2015, 08:26:30 ÖS »
            Yarım yamalak ta olsa 11 posta yaptım sayılır.


yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #48 : Nisan 12, 2015, 02:50:21 ÖS »
reşat bey havaların düzelmesi çalışmaları hızlandırır umarım

Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #49 : Nisan 16, 2015, 11:10:46 ÖS »
              Evet Yalçın bey buna şiddetle ihtiyaç var çok geride kaldığımın farkındayım.

H@K@N

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 275
  • Ad Soyad: HAKAN HİLMİ KAVAKLIOĞLU
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #50 : Nisan 25, 2015, 12:43:13 ÖS »
              Evet Yalçın bey buna şiddetle ihtiyaç var çok geride kaldığımın farkındayım.
Geride kalmak diye birşey yok.Böyle düşünürseniz telaşlanır yaptığınız işten soğursunuz.
Tadını çıkarın bence.
Gayet iyi gidiyorsunuz..
Kolay gelsin.

Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #51 : Nisan 26, 2015, 11:05:01 ÖS »
               Hakan bey  çok teşekkür ederim. Yola çıktık birkere dediğiniz gibi elimden geleni yapmaya çalışacağım.
 Hava ısınınca iki posta birden bitirdim bugün.




Kaptan Reşat

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 122
  • Ad Soyad: Reşat Güzeltırpan
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 02.08.1949
  • Tekne Adı: BAKRAÇ
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #52 : Nisan 26, 2015, 11:08:46 ÖS »
      Birde buradan bakalım.






servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #53 : Nisan 26, 2015, 11:23:36 ÖS »
elinize sağlık güzel görünüyor postalar..

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #54 : Nisan 26, 2015, 11:40:42 ÖS »
Reşat Bey
Kolay gelsin. Cok güzel bir iş çıkıyor.
Postaların ek yerleriyle ilgili bir şeye takıldım. İzninizle bu konuda biraz detaybilgi rica edebilirmiyim?
postaların eklendikleri açılı kesilmiş yerleri sadece epoksi ve posta arkalarına yapıştırılan kontralar mı tutuyor ; yoksa posta ek yerleri içeriden kavale türü birşeyle destekli mi?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #55 : Nisan 26, 2015, 11:56:06 ÖS »
eger yoksa kontraplagı agaça cıvatalar ile tespit edebilirsiniz ..yada içtende ek yerlerini 10 cm geçecek iki kat kontraplak lamine ederek zayıflığı giderebilirsiniz..köşede benimde gördüğüm alın,alına yapışma olmuş..bu tür birleştirmelerin zayıf olduğu söyleniyor..

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #56 : Nisan 27, 2015, 10:10:51 ÖÖ »
Servet abi ben direk senin dediğin gibi yapıştırdım , hatta radyus bile çekmedim. Planda birleşim yerleri için oak lamine vidalanması mevzu idi , tekneyi döndürdüğümde yaparım bunu dedim. Tekne döndüğünde ise üzerlerine yapışan kontraplak nedeni ile zaten bir daha asla tek parça oradan kıpırdayamayacaklarını gördüm. Muhtemelen bir işlem yapmayacağım (zararı olurmu acaba?). Bu arada onlarca kez 4 cm x 2,5 cm ölçülerinde lamine edilmiş ağaç , kontraplak vs. parçaları çekiç ile kırma girişiminde bulundum fakat hiç yapıştırdığım yerden kıramadım hep liflerden ayrıldı. Birde abi benim gördüğüm kadarı ile laminasyon için üretilmiş epoksi malzemeleri ham epoksiden daha kuvvetli tutma sağlıyor. Muhtemelen bu malzeme kuruduğunda epoksi yapıştırıcıya göre daha esnek buna bağlı kurumuş epoksiye göre daha az kırılgan. Ben tüm laminasyon işlerimde bu malzemeden kullandım.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #57 : Nisan 27, 2015, 10:39:16 ÖÖ »
Servet abi ben direk senin dediğin gibi yapıştırdım , hatta radyus bile çekmedim. Planda birleşim yerleri için oak lamine vidalanması mevzu idi , tekneyi döndürdüğümde yaparım bunu dedim. Tekne döndüğünde ise üzerlerine yapışan kontraplak nedeni ile zaten bir daha asla tek parça oradan kıpırdayamayacaklarını gördüm. Muhtemelen bir işlem yapmayacağım (zararı olurmu acaba?). Bu arada onlarca kez 4 cm x 2,5 cm ölçülerinde lamine edilmiş ağaç , kontraplak vs. parçaları çekiç ile kırma girişiminde bulundum fakat hiç yapıştırdığım yerden kıramadım hep liflerden ayrıldı. Birde abi benim gördüğüm kadarı ile laminasyon için üretilmiş epoksi malzemeleri ham epoksiden daha kuvvetli tutma sağlıyor. Muhtemelen bu malzeme kuruduğunda epoksi yapıştırıcıya göre daha esnek buna bağlı kurumuş epoksiye göre daha az kırılgan. Ben tüm laminasyon işlerimde bu malzemeden kullandım.

denizde burulma etkisi çok oluyor teknede..birleşme yerlerine dikkat etmek lazım...ufak ve hafif tekneler için birsey söylemiyecegim ama tonajlılarda kurallara uymak lazım..

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #58 : Nisan 27, 2015, 01:29:37 ÖS »
Servet abi ben direk senin dediğin gibi yapıştırdım , hatta radyus bile çekmedim. Planda birleşim yerleri için oak lamine vidalanması mevzu idi , tekneyi döndürdüğümde yaparım bunu dedim. Tekne döndüğünde ise üzerlerine yapışan kontraplak nedeni ile zaten bir daha asla tek parça oradan kıpırdayamayacaklarını gördüm. Muhtemelen bir işlem yapmayacağım (zararı olurmu acaba?). Bu arada onlarca kez 4 cm x 2,5 cm ölçülerinde lamine edilmiş ağaç , kontraplak vs. parçaları çekiç ile kırma girişiminde bulundum fakat hiç yapıştırdığım yerden kıramadım hep liflerden ayrıldı. Birde abi benim gördüğüm kadarı ile laminasyon için üretilmiş epoksi malzemeleri ham epoksiden daha kuvvetli tutma sağlıyor. Muhtemelen bu malzeme kuruduğunda epoksi yapıştırıcıya göre daha esnek buna bağlı kurumuş epoksiye göre daha az kırılgan. Ben tüm laminasyon işlerimde bu malzemeden kullandım.

denizde burulma etkisi çok oluyor teknede..birleşme yerlerine dikkat etmek lazım...ufak ve hafif tekneler için birsey söylemiyecegim ama tonajlılarda kurallara uymak lazım..

Yani güçlendireyim mi abi oraları? Tam anlamadım. Bizimkiler tonajlı sınıfına girermi. Nereden baksam tam takım 1 ton olacak zannımca.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Kavalier 800 başlıyoruz bakalım ''BAKRAC''
« Yanıtla #59 : Nisan 27, 2015, 01:31:23 ÖS »
Servet abi ben direk senin dediğin gibi yapıştırdım , hatta radyus bile çekmedim. Planda birleşim yerleri için oak lamine vidalanması mevzu idi , tekneyi döndürdüğümde yaparım bunu dedim. Tekne döndüğünde ise üzerlerine yapışan kontraplak nedeni ile zaten bir daha asla tek parça oradan kıpırdayamayacaklarını gördüm. Muhtemelen bir işlem yapmayacağım (zararı olurmu acaba?). Bu arada onlarca kez 4 cm x 2,5 cm ölçülerinde lamine edilmiş ağaç , kontraplak vs. parçaları çekiç ile kırma girişiminde bulundum fakat hiç yapıştırdığım yerden kıramadım hep liflerden ayrıldı. Birde abi benim gördüğüm kadarı ile laminasyon için üretilmiş epoksi malzemeleri ham epoksiden daha kuvvetli tutma sağlıyor. Muhtemelen bu malzeme kuruduğunda epoksi yapıştırıcıya göre daha esnek buna bağlı kurumuş epoksiye göre daha az kırılgan. Ben tüm laminasyon işlerimde bu malzemeden kullandım.

denizde burulma etkisi çok oluyor teknede..birleşme yerlerine dikkat etmek lazım...ufak ve hafif tekneler için birsey söylemiyecegim ama tonajlılarda kurallara uymak lazım..

Yani güçlendireyim mi abi oraları? Tam anlamadım. Bizimkiler tonajlı sınıfına girermi. Nereden baksam tam takım 1 ton olacak zannımca.

ek iş ama güçlendirmenin zararı olmaz okan..


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
24 Yanıt
17248 Gösterim
Son İleti Ocak 11, 2017, 07:33:43 ÖS
Gönderen: Xxx
55 Yanıt
29225 Gösterim
Son İleti Haziran 06, 2012, 03:31:57 ÖS
Gönderen: genetik
2 Yanıt
5789 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2012, 04:05:14 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
14 Yanıt
8412 Gösterim
Son İleti Mart 18, 2013, 02:03:11 ÖS
Gönderen: kmc
11 Yanıt
5250 Gösterim
Son İleti Aralık 14, 2014, 10:32:32 ÖS
Gönderen: Kaptan Reşat
12 Yanıt
8792 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2018, 11:13:23 ÖS
Gönderen: khbilen
3 Yanıt
3133 Gösterim
Son İleti Şubat 05, 2018, 04:25:07 ÖS
Gönderen: msceylan
1 Yanıt
2334 Gösterim
Son İleti Mayıs 20, 2019, 09:48:20 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
19 Yanıt
3575 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2023, 01:05:50 ÖS
Gönderen: Volkan Oksuz