Gönderen Konu: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)  (Okunma sayısı 9428 defa)

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« : Mayıs 07, 2020, 10:05:06 ÖS »

Merhabalar,

Foruma abim ile ilk tekne yapma hayali kurduğumuz 2012 yılında katıldım. uzun hayaller, planlar sonunda bir katamaran yapmaya karar verdik. yıllarca kafamızda planlandığımız katamaran yapımına 2 yıl önce başladık. Bu arada abim mobilya ustasıdır ben bankacıyım ancak baba mesleği marangozluk olduğu için elimden biraz iş gelir. teknenin yapım aşamasındaki fotoğraflarından bazılarını yükleyeceğim. yotube'dada fotoğraflardan bir video hazırlayarak daha detaylı yüklemeyi düşünüyorum.

Başlığa yazdığım gibi özgün bir tasarım oldu. genel hatları ile sıradan bir katamaran ama uygulama olarak sanırım bu yöntemde yapılan ilk örneği. bir çok şeyi ilerlerken kararlaştırdık. muhakkak hatalarımız, eksiklerimiz vardır. zaten bu forumda paylaşmamın bir nedeni de buradaki üstadların görüş ve önerilerini almak. ve tabiki yeni başlayacaklara ilham vermek. belki yaptıklarımız arasında üstadların beğeneceği şeylerde vardır.

Tekneye 4 adet telora çerçeve ile başladık.(resim 1) ilk görünce bende bir anlam veremedim :) abim benim kafamdakinden farklı başlamıştı. ama sonra ayaklar şekillenince daha anlaşılır oldu. (resim 2) (resim 3)

her iki ayağıda aynı şekilde topladık. (resim 4) daha sonra su kontrası ile kaplamaya başladık. (resim 5)

aralara direnci arttırmak ve çarpılmayı önlemek için kontraplaklar ekledik. (resim 6)

alt kısımdan sonra ayakların yan yüzeylerinide su kontrası ile kapladık (resim 7)

baş bodoslamayı güçlendirdik (resim 8) önden görünüm (resim  9)

alt omurga görevini görecek karkası vidaladık (resim 10-11)

alt köşeleri güçlendirdik (resim  12)

arka bodoslama ve basamak eklendi (resim 13)

iş yoğunluğundan uzunca bir süre bu şekilde yattılar. neyseki bu süre zarfında hiç bir yönde çarpılma olmadı ilk günkü gibi duruyor.

iki ay önce tekneyi toplamak için bir platform hazırlayıp buraya çıkarttık. karantina günleri tekne için daha fazla vakit ayırabilmemize olanak sağladı ama daha sonra pişman olacağımız! birşey yaparak pinoteks  uyguladık. (resim 14) bunun epoksi kaplamada bir sakıncası olurmu bilemiyorum. epoksi ve elyafın zemine yapışmasını zayıflatmayacağını umuyoruz.

ayakların içine mavi sert strafor ile doldurmaya başladık. (resim 15) straforlarıda tüm birleşimlerde olduğu gibi deniz tutkalı ile yaptık. ve kalan boşlukları poliüretan köpük ile doldurduk. (resim 16)

platformun karkaslarını biçerek ayaklara zıvanalı sistem ile birleştirmeye başladık. karkasları daha önceden ayakların içine monte ettiğimiz dikmelere ve telora çerçevelere vidaladık. (resim 17-18) bu arada istisnasız her birleşim ve kesişim noktalarına deniz tutkalı uyguluyoruz.

4,30 boyuna kadar platformun karkaslarını yürüttük. (resim 19)

ayakların içe ve dışa çarpılmasını engellemek için alt omurga inşa ettik. (resim 20-21) omurgaları birbirine kayıtlar ve su kontrası ile sabitledik. (resim 22)

elimizde strafor kalmadığı için bu aşamada tekneyi ters çevirip omurganın altınıda su kontrası kaplayarak sonraki adım olan epoksi elyaf kaplaması için hazırladık. (resim 23-24-25)

epoksi daha önce ikimizinde kullanmadığı bir materyal. ona en yakın vernik tecrübemiz. bu aşamada biraz bilgiye ihtiyacımız var. araştırdığımız kadarıyla boşluklar birleşimler epoksi macun ile düzeltilecek, temiz bir zımpara işleminden sonra yüzey tiner ile tamamıyle tozlardan arındırılacak. ince bir kat epoksi uygulanıp üzerine elyaf serilecek ve hava kabarcıkları bırakılmadan rulo ve spatula ile epoksi uygulanacak. daha sonra tamamı epoksi macun kaplanacak. yine detaylı bir zımparalamadan sonra alt kısım zehirli boya daha sonra tüm yüzeyler boyanarak  kamara ve havuzluk inşası için tekrar çevrilecek.

bu aşamada yaptıklarımızda gördüğünüz eksiklikler ve yapmayı düşündüğümüz adımlardaki tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

son fotoğraf daha hayal kurarken yapmış olduğumuz tekne planlarından (resim 26) :)



vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #1 : Mayıs 08, 2020, 12:13:17 ÖÖ »
Merhabalar ;
Büyük ihtimal aynı iletiye fazla fotoğraf konulduğu için sistem izin vermedi. Mailde belirttiğim gibi google photos'u veya ileti başına 3-4 fotoğraf koyarak ilerleyebilirsiniz.

Sessiz ve derinden ilerlemişsiniz keşke daha önce yapımına başladığınız gibi paylaşsaydınız. Hemde katamaran <>

İnsanlar bu tür ilhamlara hasret valla. Sizleri,bizleri görerek farkına varıyorlar herşeyin .Lütfen paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz  <> :halay
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #2 : Mayıs 08, 2020, 11:04:27 ÖS »
siteye fotoğraf yüklemeye çalışınca hata alıyorum. buraya fotoğraf yüklemeyi birde cep telefonundan deneyeceğim. google albümüne aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://photos.app.goo.gl/UddTP8Tu2e8RzQPCA


Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2020, 10:37:29 ÖÖ »
Bravo, çok iyi gidiyorsunuz. Devamını da paylaşın lütfen. Eğer kıç taraf daha fazla batarsa, depoları baş taraf yerleştirebilirsiniz.
Ne mutlu Türküm diyene.

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2020, 02:08:10 ÖS »
Bravo, çok iyi gidiyorsunuz. Devamını da paylaşın lütfen. Eğer kıç taraf daha fazla batarsa, depoları baş taraf yerleştirebilirsiniz.
 
Teşekkürler. ağırlık melezini kamerayı yaparken cozecegimizi düşünüyoruz. öndeki daralma 1 mt den başlıyor, geri kalan 3.60 mt eşit genişlikte. baş ve kıç arasinda cok fazla bir batma farkı olacağını zannetmem

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2020, 04:23:05 ÖS »
Oncelikle elinize saglik.

Tabandaki ortadan gecen boylu boyunca kerestenin omurga gorevi gordugunu dusunuyorum. Ayrica bir miktar traction da saglayacaktir(ozur dilerim, Turkcesini bilemedim. Yol tutus mu diyeyim ne diyeyim?).
Ancak tabanin kenarlarini dolasan ince citalari anlamadim. Bana gore oldukca fazla surtunme yaratip teknenin hizini dusurur gibi geliyor. 3 yakacakken 5 yakarsiniz gibi.

Eger, dogrudan bir amaca hizmet etmiyorlarsa, bence o citalari ya kaldirin, ya da burnundan itibaren 2 metre kadar iceriye dogru kopukle filan dolgu yaparak yumusak bir gecis saglayin derim. Bu en azindan surukleme etkisini ciddi sekilde azaltir.

Dogrudan bir amacla yaptiysaniz da bilmek isterim  O:-)

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2020, 09:07:37 ÖS »
çok güzel işçilik ellerinize sağlık

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2020, 09:19:16 ÖS »
Oncelikle elinize saglik.

Tabandaki ortadan gecen boylu boyunca kerestenin omurga gorevi gordugunu dusunuyorum. Ayrica bir miktar traction da saglayacaktir(ozur dilerim, Turkcesini bilemedim. Yol tutus mu diyeyim ne diyeyim?).
Ancak tabanin kenarlarini dolasan ince citalari anlamadim. Bana gore oldukca fazla surtunme yaratip teknenin hizini dusurur gibi geliyor. 3 yakacakken 5 yakarsiniz gibi.

Eger, dogrudan bir amaca hizmet etmiyorlarsa, bence o citalari ya kaldirin, ya da burnundan itibaren 2 metre kadar iceriye dogru kopukle filan dolgu yaparak yumusak bir gecis saglayin derim. Bu en azindan surukleme etkisini ciddi sekilde azaltir.

Dogrudan bir amacla yaptiysaniz da bilmek isterim  O:-)

Teşekkürler. tabandaki o çıtaları köşelerin olası çarpmalarda hasarını azaltmak için yaptık. açıkcası çok hız yapma ihtiyacı duymuyoruz. kıyıya yakın gezinti ve balık için kullanacağız.

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #8 : Mayıs 09, 2020, 09:19:50 ÖS »
çok güzel işçilik ellerinize sağlık

teşekkürler.

XX

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 80
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #9 : Mayıs 10, 2020, 10:20:08 ÖÖ »
Kolay gelsin, öncelikle çalışmanız oldukça iyi görünüyor tebrikler.
Merak ettiğim bir konu var iki gövdeyi birbirine bağlarken verilmesi gereken bir açı var mı. Yoksa birbirine tam Parelel mi olması gerekiyor. (Kayak yapılırken kayakların baş kısmını hafiften birbirine bakacak şekilde açı verilirse hız artıyor. Tam tersi yapılırsa hız yavaşlıyor) 
bilmiyorum denizde durum nasıl oluyor.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #10 : Mayıs 10, 2020, 03:58:44 ÖS »
Oncelikle elinize saglik.

Tabandaki ortadan gecen boylu boyunca kerestenin omurga gorevi gordugunu dusunuyorum. Ayrica bir miktar traction da saglayacaktir(ozur dilerim, Turkcesini bilemedim. Yol tutus mu diyeyim ne diyeyim?).
Ancak tabanin kenarlarini dolasan ince citalari anlamadim. Bana gore oldukca fazla surtunme yaratip teknenin hizini dusurur gibi geliyor. 3 yakacakken 5 yakarsiniz gibi.

Eger, dogrudan bir amaca hizmet etmiyorlarsa, bence o citalari ya kaldirin, ya da burnundan itibaren 2 metre kadar iceriye dogru kopukle filan dolgu yaparak yumusak bir gecis saglayin derim. Bu en azindan surukleme etkisini ciddi sekilde azaltir.

Dogrudan bir amacla yaptiysaniz da bilmek isterim  O:-)

Teşekkürler. tabandaki o çıtaları köşelerin olası çarpmalarda hasarını azaltmak için yaptık. açıkcası çok hız yapma ihtiyacı duymuyoruz. kıyıya yakın gezinti ve balık için kullanacağız.

Resimlere biraz önce baktım..iyi işçilik ve saglam yapı :) strafor döşemeniz de iyi,batmazlık saglamıssınız..hazır tekne tersken,son resimde öyle..alt gövdesini ters tatlı,daha yayvan'' V '' formu yapsanız yol tutuşu iyi,yalpası da daha az olur sanki..orta taraftaki bölmeleri karşılıklı olarak su,eşya vb deposu olarak kullanabilirsiniz..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #11 : Mayıs 10, 2020, 05:46:34 ÖS »
Kolay gelsin, öncelikle çalışmanız oldukça iyi görünüyor tebrikler.
Merak ettiğim bir konu var iki gövdeyi birbirine bağlarken verilmesi gereken bir açı var mı. Yoksa birbirine tam Parelel mi olması gerekiyor. (Kayak yapılırken kayakların baş kısmını hafiften birbirine bakacak şekilde açı verilirse hız artıyor. Tam tersi yapılırsa hız yavaşlıyor) 
bilmiyorum denizde durum nasıl oluyor.

Ekstrem bir muhendislik soz konusu olmadikca paralel olmasi gerekiyor. Sizin bahsettiginiz etkiler, su altinda kalan govde seklinin tasarimi ile elde ediliyor. Karinlarin her birini, su hattindan kesitini alirsak ve bir kanat gibi dusunursek, iki karin arasindaki tunel bir cesit venturi tuneli oluyor. Bu govdelerin kanat forumunu degistirerek, bu tunelin davranisini, dolayisi ile katamaranin davranisini degistirebilirsiniz. Daha hizli, daha stabil, daha az suruklenen seklinde bir cok yone dogru optimizasyonlar yapilabilir. Ancak bunlarin matematikleri bircok degiskene bagli ve yapan kisinin tam olarak ne yaptigini bilmesi lazim ki, mantikli ve istedigi sonucu alsin.

Bu arkadaslarin tasarimi hakkinda yorum yapayim:
Su alti duz bir blok seklinde suya batacak sekilde dusunulmus. Normalde, yandan baktigimizda, tekne kicina dogru su alti derinliginin azalmasi, mumkunse de ustten baktigimizda kica dogru su hatti genisliginin daralmasi iyi bir hidrodinamik form verirdi. Bu, karinlar arasindaki venturi etkisi ile hizlanan tunel suyunun tekneyi saran suyla yumusak bir gecisle birlesmesini saglar ve surukleme etkisini azaltirdi. Ancak yapimi cok daha daha karmasik olacagindan arkadaslar bu sekilde yapmamis. Amaclarinin kiyidan cok uzaklasmadan keyif yapmak ve hiz yapmamak oldugunu dusunursek, Son derece makul bir cozum.

Su anki haliyle, hareket etmiyorken oldukca stabil bir tekne olacagini soyleyebiliriz.  Ancak hareket'e gectiginde duz tekne tabani dalgalarin etkilerini yumusatamayacagi icin biraz dalgali durumlarda seyahatlerin konforsuz olacagini tahmin ediyorum. Ama zaten rahatsiz edici dalgalarin oldugu sartlarda da denize acilmayacaklarini dusunursek bu da bir problem degil.

Ben sadece imkan varken tekne tabanindaki girinti cikintilarin hala mumkun oldugunca yumusak bir gecis haline getirilmesi taraftariyim. O citalari sokmeniz gerektigini dusunmuyorum. Ancak formlarini ovallestirip, govdeyle birlestikleri noktalari doldurarak  yumusak gecis saglamanizin hem yakit ekonomisi, hem de konfor icin epey faydaniza olacagini dusunuyorum.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #12 : Mayıs 10, 2020, 09:33:40 ÖS »
Kolay gelsin, öncelikle çalışmanız oldukça iyi görünüyor tebrikler.
Merak ettiğim bir konu var iki gövdeyi birbirine bağlarken verilmesi gereken bir açı var mı. Yoksa birbirine tam Parelel mi olması gerekiyor. (Kayak yapılırken kayakların baş kısmını hafiften birbirine bakacak şekilde açı verilirse hız artıyor. Tam tersi yapılırsa hız yavaşlıyor) 
bilmiyorum denizde durum nasıl oluyor.

 
 
 
Ben sadece imkan varken tekne tabanindaki girinti cikintilarin hala mumkun oldugunca yumusak bir gecis haline getirilmesi taraftariyim. O citalari sokmeniz gerektigini dusunmuyorum. Ancak formlarini ovallestirip, govdeyle birlestikleri noktalari doldurarak  yumusak gecis saglamanizin hem yakit ekonomisi, hem de konfor icin epey faydaniza olacagini dusunuyorum.
:okey

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #13 : Mayıs 10, 2020, 11:09:54 ÖS »
Öneriler için teşekkürler. Kadir Bey'in dediği gibi ayaklar birbirine tam paralel. tabanı V şeklinde yapmayı bizde düşünüyorduk aslında, sizin önerilerinizden sonra ilk iş olarak onu yapıcaz. henüz tekne ters ve epoksi uygulamasına başlamadığımızdan geç kalmış sayılmayız. kıçta su altı ve su hatını daraltmak seyir ve hız açısından çok faydalı olurdu gerçekten ama işçiliği çok arttırırdı. ona bir müdahale şansımız yok artık. ama tabana V işilemini yapıcaz.

Servet Beyin söylediği orta platformu dolap yapma fikri güzel. biz o gözleride strafor doldurmayı planlıyoruz. sadece iki yerden olta atabilmek için kapaklı delikler bırakacağız. birde motora gidecek kablolar için bir boru döşeyeceğiz. platformun üzerine 18 mm kontraplak kaplamayı düşünüyoruz. .alttaki gözlerde yağmur suyu dolmasın diye dolduracaktık.

Önümüzde ki iki hafta biraz daha yol alırız umarım. bu arada youtube a yapımla ilgili fotoğraflardan video ekledim, dilerseniz oradanda bakabilirsiniz.


servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #14 : Mayıs 11, 2020, 12:49:35 ÖÖ »
Boy 4.60..en nedir? Pinotekside zımpara ile alırsanız iyi olur..epoksi ham k.plaga yapıştımı bir daha bırakmaz..
Ama bilemiyorum,pinoteksin üzerine de yapışmasına gayet iyi yapışır da,ilerde sorun çıkartırmı o mechul..

''epoksi daha önce ikimizinde kullanmadığı bir materyal. ona en yakın vernik tecrübemiz. bu aşamada biraz bilgiye ihtiyacımız var. araştırdığımız kadarıyla boşluklar birleşimler epoksi macun ile düzeltilecek, temiz bir zımpara işleminden sonra yüzey tiner ile tamamıyle tozlardan arındırılacak. ince bir kat epoksi uygulanıp üzerine elyaf serilecek ve hava kabarcıkları bırakılmadan rulo ve spatula ile epoksi uygulanacak. daha sonra tamamı epoksi macun kaplanacak. yine detaylı bir zımparalamadan sonra alt kısım zehirli boya daha sonra tüm yüzeyler boyanarak  kamara ve havuzluk inşası için tekrar çevrilecek.''

sıralama da son kısımda işlem yanlışlıgı var,yada dalgınlıkla yazdınız..Elyaf,macun,sonra teknenin gövde boyasını atın...sonra zehirli astarını atın...tekneyi ters çevirin kamara ve diger işlemleri bitirin..zehirliyi tekneyi denize atmadan 1-2 gün önceden vurun..zehirli boya denizde faaleşir..karada belirli bir süreden sonra (markadan,markaya degişiyor) işlevini kaybediyor..

Orta tarafı özellikle depo olarak boş bırakın dedim :)..Herhangi bir mühendislik yada empirik yöntemlerin birleşkesi olarak tasarım yapmadınız..Tamamen göz kararı,begeninize göre planlayıp yaptıgınızı düşünüyorum...Ben eger gerekirse bir miktar oralara safra konulur diye düşündüm..Tabi bunlar katamarannızı denize attıktan sonra netlesecek,gerekip,gerekmedigi..Ufak bir önerim daha var,ön kamara tarafına madem abin marangoz 6m boyunda 10X!0 bir latayı ovalleştirip direk koysun..pilsa kumaştan (ucuzdur) semtlerdeki brandacılara ufak bir kabasorta yelken diktirip,gerektiginde kıçtan rüzgar aldıgında açar bedavadan seyredersiniz,motor arıza vb durumunda limana dönmenize de yardımcı olur..tepesine de demir feneri,anten,radar reflektörü vb yerleştirebilirsiniz..Kabasorta dikdörtgen eski vikinglerin kullandıgı basit bir armadır..Son olarak motor baglamak için kıç'a bir braket yapacaksınız,teorik olarak teknenin ne kadar suya batacagını bilmiyorsunuz..motor braketini asagı,yukarı hareketli bir sistem yaparsanız,deniz de teknenin su kesimine göre motoru ayarlarsınız.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
6869 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2011, 09:03:37 ÖÖ
Gönderen: celenoglu
1 Yanıt
4154 Gösterim
Son İleti Kasım 15, 2011, 07:06:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
4444 Gösterim
Son İleti Haziran 28, 2014, 12:09:41 ÖÖ
Gönderen: Can__2004
0 Yanıt
3501 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:44:28 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
6144 Gösterim
Son İleti Mayıs 28, 2013, 11:18:40 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3364 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2013, 09:19:52 ÖS
Gönderen: haşim bakülü
10 Yanıt
7963 Gösterim
Son İleti Mayıs 13, 2014, 10:59:28 ÖS
Gönderen: babahasan61
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
14 Yanıt
2959 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2020, 07:53:43 ÖS
Gönderen: khbilen