Gönderen Konu: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )  (Okunma sayısı 9023 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« : Eylül 08, 2012, 07:14:21 ÖS »



Uzunluk / LWL: 8.60m
Genislik: 5,60 m
Su Kesimi gövde / dümen: 0.4/0.7m
Boş Ağırlık: 1800 kg
Ağırlık cwl: 3000 kg
Yelken alanı
Ana: 27 m2
Pergel 10 m2
Reacher: 26 m2
L / B oranı: 1: 2
L / B oranı tekneleri: 1:11
Prizmatik katsayısı: 0.569
düzeltilmesi an max:. 5600 kgm
Optimum hız: 21,5 kn
Dıştan takma motorlar 2x 6 HP


http://ikarus342000.com/KD860page.htm
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

infernomer

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: Ömer yıldırım
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #1 : Ocak 31, 2016, 09:59:48 ÖS »
arkadaşlar bu katamaran için ne düşünüyorsunuz?

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2019, 07:46:45 ÖÖ »
Merhaba,
Bu katamarana ait, internette buldugum bazi bitmis ornekleri sizler ile paylasmak istiyorum.Bir adette Istanbulda imal edilmis bu tekneden.Tekneyi goren, sahibini taniyan arkadasimiz var ise, sahibinin tekne hakkindaki dusuncelerini ve elestirilerini ogrenmek isterim.Hepminize selam ve saygilarimla.

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2019, 07:48:32 ÖÖ »
Ekli dosyada da Istanbulda yapilan teknenin fotograflari var.

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2019, 07:51:41 ÖÖ »
Baska ornekler ile devam edelim...

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2019, 07:56:26 ÖÖ »
Burada da olculeri biraz buyutulerek yapilan Catnano olarak piyasaya surulen ornegin fotolari bulunmaktadir.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #6 : Ağustos 12, 2019, 02:16:18 ÖS »
Uzun yillardir katamaranlar uzerinde calisan ve kendi tasarimini yapmaya calisan birisi olarak sunlari soyleyebilirim.

Akillica tasarlanmis, guzel bir katamaran. Ancak her seyde oldugu gibi, bu tasarim da ayni anda herseye sahip olamamis.
Yani bu kadar kisa bir boyda, katamarandan cok sey beklemisler. Bu da olmasi gerekenden cok daha genis olmasina sebep olmus.
Eger en boy orani makul olsaydi ( genisligi 4.6 - 4.8 m filan olsaydi mesela ) Epey iyi olabilirmis. Bu haliyle kopru yuksekligi yetersiz kalir. ( katamaranin tunelinin yuksekligi )
Dolayisi ile, biraz hiz yapmaya baslayinca; kendi yarattigi dalga ve boyuna gore buyuk kalan dalgalarla birlesince, bu dalgalarak kopru altina surekli davul muamelesi yapar.
Surekli bir dalga vurmasi, hem tekneyi yavaslatir hem konforsuzlastirir, hem de teknenin yapisal yukunu epey artirir.

Tabi bunlar, tekneyle kotu hava sartlarinda, acik denizde bulundugunuzda basiniza gelecek seyler. Tekneye bakinca bile A sinifi olmadigini gorebiliyoruz ( A = okyanus da neymis sinifi )
Burdan bakis B sinifi gibi duruyor ( B = denize acilayim ama ufukta her daim kara gorunmeli ).
Bu ozellikleriyle de B sinifi icin oldukca mukemmel oldugunu dusunuyorum.

Performans'a da biraz deginmek isterim.
tekneye bakinca keel ( salma, katamaran da olsa bazen gerekir ) yada daggerboard gormuyorum.
Teknenin karinlari cok ince, oldukca hafif ve denize cok battigi soylenemez. Dolayisi ile yanal direnc olusturacak pek birseyi yok.
Yelkene ruzgar binince, tekneyi ileri gitmek yerine yana dogru suruklenmekten alikoyacak bir direnc gerekli. Bakiyoruz, ama bu direnci yaratacak seyleri goremiyoruz.
Dolayisi ile, bence daggerboard eklenmesi lazim tekneye. baktin yana gitmek istemiyorsun, salarsin dagger board'u. mis...

Baska bir problem de, en boy orani. Boyuna gore cok genis olmasi, ileri dogru giderken de duz cizgide gitme isini biraz zorlastirir gibi geliyor.. 360 derece donmek isterseniz isiniz epey kolay gibi. Ayrica, en boy oraninin yarattigi bu duz cizgide gitmede gucluk durumu, tekneye binen farkli yondeki kuvvetler sebebi ile donmeye calismaya meyilli olacagindan, duz cizgide gitse bile bu kuvvetler yuzunden, en boy orani daha duzgun bir tekneye gore performansi dusuk olurmus gibi geliyor bana.

Tabi, asil onemli soru; sizin icin 2knot daha hizli gitmek mi, yayilarak oturacak daha genis alan mi :). yani bunlar illa kotu olacak demek degil. Sizin beklentilerinizle alakali.
Ben bunla ucarim diye beklerseniz yanilabilirsiniz. Ancak uygun kosullarda oldukca hizli olabilir.

Bana gore motor durumu :
Ben sahsen, bu kadar kucuk bir tekneye, iki tane icten takma motor yerine, bir tane distan takma motor koymayi tercih ederdim.
Her ne kadar icten takma motorlar manevra kabiliyetini oldukca artiracak olsa da, hem bu kadar kucuk teknede ic hacmi katletmesi, hem de bir suru tesisatla ugrasilmasi gibi durumlar soz konusu. Bence arka ortaya tek bir distan takma motor, hem teknenin kullanim alanini oldukca artirabilir, hem de tesisat vs islerini oldukca kolaylastirir diye dusunuyorum.
Iki motorun bir diger avantaji, motorun biri gitse bile biri ile hala ilerleyebilecek olmaniz. Ama Zaten tekne B sinifi. Cok zorda kalirsaniz yardimin gelmesi cok uzun surmez. dolayisi ile bence cift motor gereksiz masraf, ugras ve yer telefi.

Ben sahsen denizi sevsem de, tek karinli bir teknenin besik gibi sallanmasi ve yelken seyri sirasinda daha tirmanir gibi durmayi sevmiyorum. Katamaranlar bu sebepten bana oldukca cazip geliyor.

Ancak iyi degerlendirmekte hala fayda var. Bu katamaran'a bakinca, ayni efor ve masrafla, cok daha konforlu tek karinli bir tekne yapmak mumkun gibi duruyor.
Benim dusuncem, katamaranlar 10 - 12 metreden asagi oldugunda, hizli yelken sporu icin guzel, ama hatunla cocuklari alip denizde takilalim dediginizde, ayni masrafi yaptiginiz tek karinli kadar imkan saglar mi emin degilim. 10 metreyi gectiginiz zaman, konfor bakimindan bence tek karinlilar ile kiyaslanamaz bir ustunlugu var.


Bunlar benim dusuncelerim. Katamaranlara yillardir cok kafa patlatmis birisi olarak, dusuncelerimin dogruluk oraninin yuksek oldugunu dusunuyorum. Yine de Tekne mimari muhendisi degilim. Bunu da goz onunde bulundurmakta fayda var :)

Herseyde oldugu gibi, katamaranlar da da hepsi birden olmuyor. birseyi artirdiginizda birseylerden feda ediyorsunuz. herseyi artirmak isterseniz paradan feda ediyorsunuz :D

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #7 : Ağustos 12, 2019, 02:48:19 ÖS »
Sayin Sessizsakin

Catnano icin eklerde Almanca bir brosur vardi.Onu incelediniz mi ? PDF uzantili bir dosya.. Boyutlar 860 in cok uzerinde..Foto olarak ekliyorum son sayfasini. Aciklamalar icin tsekkur ederim. Aslinda benim ilgilendigim KD1000 serisi onun icin ayri bir yer acip orada paylasim yapariz..KD860 gore KD1000 cok daha basarili bir tasarim.Sanirim sizin aradiginiz kriterleri de karsilar nitelikte.

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #8 : Ağustos 12, 2019, 02:57:26 ÖS »
Az once sitesine baktim. Bu fitigrafi buldum, Dagger board bu cizimde gozukuyor.Selam ve saygilar..

mariker

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: Mehmet ARIKER
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1964
  • Tekne Adı: ----
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #9 : Ağustos 12, 2019, 02:58:20 ÖS »
Az once sitesine baktim. Bu fotografi buldum, Dagger board bu cizimde gozukuyor.Selam ve saygilar..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: KD 8.60 Katamaran Planı ( Yelken )
« Yanıtla #10 : Ağustos 12, 2019, 03:46:15 ÖS »
Ben katamaran konusu gorunce bilgilerimi paylasayim dedim.
Kendi teknesini tasarlamakla ugrasan birisiyim. Herhangi bir hazir tasarimla ilgilenmiyorum. Ilgilenseydim de bu tekne ihtiyaclarimi karsilamazdi.
Benim amacim denize acildiktan sonra donmemek. En azindan birkac yil.
Dolayisi ile yeteri miktarda ev hissi verebilecek, beni yormayacak, tekneyle ugrasmak yerine hayatin, denizin ve dunyanin tadini cikarabilecegim, okyanus mokyanus demeyecek bir katamaran tasarlama derdindeyim. Uzun bir yol katettim bu konuda. Daha da gidecek yolum var :)

PDF'i inceledim. Bence 1 metre uzun olmasi benim yazdiklarimi cok ciddi etkilemiyor gibi. bu boylarda bu genislik onu dogrudan B sinifi yapiyor. Ama zaten A sinifi olmak icin de yapilmadigindan, kotu bir tekne yorumu asla yapamam.  Tasarlandigi amaca uygun gorunuyor.

Daggerboard cozumu oldukca pratik olmus. Gerci zaten verimsiz olan tunelin ortasina koca bir nacelle ( nacelle'nin Turkce'sini bilmiyorum ) koyarak daha da verimsiz hale getirmisler ama daggerboard olmamasindan iyidir diye dusundum.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4813 Gösterim
Son İleti Eylül 08, 2012, 07:00:19 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
7770 Gösterim
Son İleti Aralık 13, 2015, 07:56:26 ÖS
Gönderen: tnrmmt
1 Yanıt
5842 Gösterim
Son İleti Mayıs 01, 2017, 01:46:33 ÖS
Gönderen: Ayhan Şahin
2 Yanıt
7149 Gösterim
Son İleti Mayıs 01, 2017, 01:48:42 ÖS
Gönderen: Ayhan Şahin
1 Yanıt
5380 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2020, 08:50:52 ÖS
Gönderen: Atakan Demir
4 Yanıt
6520 Gösterim
Son İleti Mayıs 03, 2017, 02:42:52 ÖS
Gönderen: mertyavuz
0 Yanıt
4802 Gösterim
Son İleti Eylül 08, 2012, 07:15:18 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4599 Gösterim
Son İleti Eylül 08, 2012, 07:16:17 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
6177 Gösterim
Son İleti Eylül 08, 2012, 07:17:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin