Gönderen Konu: Direk Bağlantıları Vida mı Civata mı ?  (Okunma sayısı 6191 defa)

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Direk Bağlantıları Vida mı Civata mı ?
« Yanıtla #15 : Ocak 31, 2018, 08:17:47 ÖS »

     Direk tepesini civatayla bağlayacaksın ama tek civata deliği yapmışsın, bende altalta iki civata var. İstiralya tellerini direğe dört delikli mapa ile bağladım, bağlantılar krom vida. 

harunm

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 111
  • Ad Soyad: Harun M.
  • Bulunduğu İl: Fethiye/Muğla
  • Doğum Yılı: 1962
  • Tekne Adı: HAYLAZ
Ynt: Direk Bağlantıları Vida mı Civata mı ?
« Yanıtla #16 : Mart 21, 2018, 02:55:19 ÖS »
   Sanırım gurcataların bağlantısını soruyorsun tam anlamadım ama, gurcatarı krom vidayla bağlayabilirsin. Gurcatalara yük dışardan içeriye yani direğe doğru basar. Liftinlerin bağlantı yerini soruyorsan alttan krom parça takviyeyle veya büyük krom pullar olabilir, krom civatayla bağla.

Özel olarak değil abi genel hepsi için. Karşılıklı civata kullanmak benimde fikrim ama direk genişliği zaten 7cm birde bağlanacak parçalar ile birlikte 9 cm e kadar çıkacak genişlik. 90 mm lik civata kullanmak karşılıklı sağlıklı olurmu bir tek  kafamı kurcalayan nokta o oluyor. Civata zamanla içeriden kırılır mı birşey olur mu acaba ?

Volkan bence uygun olan tek civata kullanmak , civata zamanla içerden kırılmaz, civata üzerine binen yükler dolayısıyla kesme kuvvetine maruz kalacaktır, bu kuvvet de orada civatayı kesmeden önce daha zayıf olan alüminyum direkteki civata yuvasını bozup delik kenarında yırtılmalar yapacaktır. Yani civata kırılmasından değil direkteki yuvanın zamanla bozulmasından korkmalısın  ;D

Senin direk için M10 civata yeterlidir, delik kenarlarını güçlendirmek için de 1-1,5 mm kalınlığında paslanmaz sac parça yeterli olacaktır, sac parçaları perçinle sabitleyebilirsin. Veya gurcataları tutturacağın parçaların alt kenarını delik deleceğin yere kadar uzatıp kullanabilirsin.İnternette örneklerini bulabilirsin.Kafana takılan bir şey olursa telefonla da sorabilirsin.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Direk Bağlantıları Vida mı Civata mı ?
« Yanıtla #17 : Mart 21, 2018, 05:48:48 ÖS »
Temel prensip teknenin tüm bağlantılarında civata kullanmaktır. Mümkün olan her yerde civata kullanmanızı öneririm. Çarmıhların direkteki bağlantıları için de en az iki hatta üç civata kullan manızı öneririm. Aslında bu tür bağlantılar, direkte açılacak bir kanala paslanmaz çerçeve takılarak yapılır. Böylece direk içinden boydan boya civata geçmez ve içindeki halatlara çapariz oluşturmaz. Kanalın altı doğrudan direk ewtine bastığından yeteri kadar sağlamdır. Cvataların iki veya üç tane olması yükün direk etine yayılmasını sağlar. Civata kullansanız bile sıkarak yüzeyden güç alması için direk içinde civataların üstüne metal bir boru geçirmek de düşünülebilir. Böylece metal borunun uçları direk etine basar ve civataları sıkmak mümkün olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
67 Yanıt
38769 Gösterim
Son İleti Şubat 04, 2013, 12:36:18 ÖS
Gönderen: Mehmet Köstekçi
1 Yanıt
7284 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2011, 11:28:34 ÖÖ
Gönderen: Deniztutkunu
8 Yanıt
6229 Gösterim
Son İleti Nisan 27, 2012, 10:42:22 ÖÖ
Gönderen: timuşin
2 Yanıt
13009 Gösterim
Son İleti Mart 21, 2018, 05:54:22 ÖS
Gönderen: celenoglu
5 Yanıt
4714 Gösterim
Son İleti Mayıs 01, 2014, 09:41:39 ÖS
Gönderen: akat
7 Yanıt
5654 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2017, 12:50:28 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5092 Gösterim
Son İleti Şubat 10, 2018, 01:08:44 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
1777 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2019, 10:26:07 ÖÖ
Gönderen: khbilen
6 Yanıt
667 Gösterim
Son İleti Haziran 23, 2023, 11:11:18 ÖÖ
Gönderen: XX