Gönderen Konu: Tekne İmalatı yeni işletme  (Okunma sayısı 2402 defa)

nominal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
  • Ad Soyad: Mehmet FIRAT
  • Bulunduğu İl: Kocaeli
  • Doğum Yılı: 1984
Tekne İmalatı yeni işletme
« : Temmuz 06, 2020, 11:22:25 ÖÖ »

Merhabalar Arkadaşlar;

Öncelikle yeni bir işletme kurmak istiyoruz bu konuda çok tecrübemiz yok polyester tekne döküm ve imalatı yapacağız 12 metreye kadar imalat yapmayı planlıyoruz bunlarla alakalı teknik çizim teknik destek alabileceğimiz kişi yada kişiler gereklidir bu kişilere nasıl ulaşabiliriz?

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Tekne İmalatı yeni işletme
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2020, 01:16:00 ÖS »
Merhaba,

Eger arastirmadiniz yada bilincinde degilseniz, oncelikle Tekne imalati ile ilgili izinleri arastirin derim. Ticari bir firma olarak tekne imal etmek ve satmak oldukca detayli kurallara bagli diye biliyorum. Bunlar muhtemelen zamana mal olacak ve masraflidir. Gerekli izinleri ruhsatlari almadan ureteceginiz tekneyi yasal olarak satamazsiniz.

Isle ilgili neredeyse hic tecrubeniz yokken boyle bir ise kalkismak bana son derece riskli gorundu. Yani, polyester kac para, elyaf kac para, A teknesine ne kadar elyaf polyester gider. kalibi kaca malolur, ne kadar iscilik masrafi olur... Elektrik faturasi ne gelir... A teknesi kaca satilabilir. Kar edecek misiniz etmeyecek misiniz? Bu detaylari konuya hakim olmadan saglikli hesaplamaniz pek mumkun gelmiyor bana. Saglikli bir hesap olmadan da korkunc riskli derim... Tabi bunlar benim gorusum.

Bir gorusum daha var. Noktasiz virgulsuz yazi yazmak pek bencilce. Birisine soru sorup cevap almayi beklerken en azindan temel bir saygi gosterip noktalama isaretlerini koyarak yazdiginiz yazinin kolay okunmasini saglayabilirsiniz.  ://

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Tekne İmalatı yeni işletme
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2020, 07:24:19 ÖS »
Bir teknenin %10-30 maliyeti kabuktur, motor ve diğer aksam %70-90'dır. Tekne mimarı bulup, projeleri çizdireceksiniz, kalıpları hazırlayacaksınız ve imalata başlayacaksınız. Kalıplarla çok sayıda tekne inşa edilmeli ki kalıp maliyetleri tekne maliyetine az yansısın. Bir diğer yöntem de imal edilmiş yurt dışı kaynaklı teknelerin hazır kalıplarını alıp kullanmaktır. Bu tür bir uygulama daha düşük maliyetli olur ama model konusunda dikkatli olmak gerekir.

CE belgesiz tekne satamazsınız, CE belgesini ise uzman kuruluşlar düzenler, bu tür kişi ve kuruluşlarla temasa geçip maliyetleri öğrenmelisiniz.

Fiberglas tekne dökülmez, el ile kalıp içine yerleştirilir, yani işçilik maliyetini dikkate almanızı öneririm. Polyester reçine priz almış polyester üstüne tutunmaz bu nedenle tekne bitene kadar sürekli üstünde çalışma gerekir, bu da hafta sonu izninin olmaması anlamına gelir, hatta gün içinde iki veya üç vardiyalı çalışma gerektirir. Jeanneau firması gibi günde 17 tekne bitirmeyi hedeflemiyorsanız maliyetlerinizin yüksek olacağını kabul etmelisiniz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

nominal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
  • Ad Soyad: Mehmet FIRAT
  • Bulunduğu İl: Kocaeli
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Tekne İmalatı yeni işletme
« Yanıtla #3 : Temmuz 07, 2020, 05:49:51 ÖS »
Merhaba,

Eger arastirmadiniz yada bilincinde degilseniz, oncelikle Tekne imalati ile ilgili izinleri arastirin derim. Ticari bir firma olarak tekne imal etmek ve satmak oldukca detayli kurallara bagli diye biliyorum. Bunlar muhtemelen zamana mal olacak ve masraflidir. Gerekli izinleri ruhsatlari almadan ureteceginiz tekneyi yasal olarak satamazsiniz.

Isle ilgili neredeyse hic tecrubeniz yokken boyle bir ise kalkismak bana son derece riskli gorundu. Yani, polyester kac para, elyaf kac para, A teknesine ne kadar elyaf polyester gider. kalibi kaca malolur, ne kadar iscilik masrafi olur... Elektrik faturasi ne gelir... A teknesi kaca satilabilir. Kar edecek misiniz etmeyecek misiniz? Bu detaylari konuya hakim olmadan saglikli hesaplamaniz pek mumkun gelmiyor bana. Saglikli bir hesap olmadan da korkunc riskli derim... Tabi bunlar benim gorusum.

Bir gorusum daha var. Noktasiz virgulsuz yazi yazmak pek bencilce. Birisine soru sorup cevap almayi beklerken en azindan temel bir saygi gosterip noktalama isaretlerini koyarak yazdiginiz yazinin kolay okunmasini saglayabilirsiniz.  ://


Öncelikle Verdiğiniz cevap için çok teşekkür ederim. Aklımızda evet böyle bir iş var ve araştırmadan tabikide girmeyeceğiz belge kısmını araştırdık çok uçuk maliyetler değil en nihayetinde bir işletme kuruyorsak harcama yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz bu işi danışman ve yol gösterici kişilerin gözetimi altında yapmayı planlıyoruz verdiğiniz bilgiler yol gösterici niteliğinde bunun için tekrar teşekkür ederim.

Dil bilgisinden hep sınıfta kalırdım :) bu yüzden mazur görün tşk

nominal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
  • Ad Soyad: Mehmet FIRAT
  • Bulunduğu İl: Kocaeli
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Tekne İmalatı yeni işletme
« Yanıtla #4 : Temmuz 07, 2020, 06:10:11 ÖS »
Bir teknenin %10-30 maliyeti kabuktur, motor ve diğer aksam %70-90'dır. Tekne mimarı bulup, projeleri çizdireceksiniz, kalıpları hazırlayacaksınız ve imalata başlayacaksınız. Kalıplarla çok sayıda tekne inşa edilmeli ki kalıp maliyetleri tekne maliyetine az yansısın. Bir diğer yöntem de imal edilmiş yurt dışı kaynaklı teknelerin hazır kalıplarını alıp kullanmaktır. Bu tür bir uygulama daha düşük maliyetli olur ama model konusunda dikkatli olmak gerekir.

CE belgesiz tekne satamazsınız, CE belgesini ise uzman kuruluşlar düzenler, bu tür kişi ve kuruluşlarla temasa geçip maliyetleri öğrenmelisiniz.

Fiberglas tekne dökülmez, el ile kalıp içine yerleştirilir, yani işçilik maliyetini dikkate almanızı öneririm. Polyester reçine priz almış polyester üstüne tutunmaz bu nedenle tekne bitene kadar sürekli üstünde çalışma gerekir, bu da hafta sonu izninin olmaması anlamına gelir, hatta gün içinde iki veya üç vardiyalı çalışma gerektirir. Jeanneau firması gibi günde 17 tekne bitirmeyi hedeflemiyorsanız maliyetlerinizin yüksek olacağını kabul etmelisiniz.

CE Belgesinin araştırmasını yaptık liman başkanlığı tarafından bütün işlemler hallediliyor buraya kadar tamamız

imalat yapacak 2000 m2 arazimiz ve halen hazırda kurulu iş yerimizde mevcut (içerisinde farklı iş de yaptığımız) kalıp yapacak veya alabileceğimiz biri yada birileri lazım teknik çizimleriyle birlikte umarım buluruz.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Tekne İmalatı yeni işletme
« Yanıtla #5 : Temmuz 07, 2020, 10:10:39 ÖS »
Bana göre imalat daha kolaydır, asıl zor olan pazarlamadır. Öncelikle ne tür bir tekne gamına gireceğinize karar verip o piyasada tutulan tekneleri incelemenizi öneririm, boy ve en önemli olsa da tekne şekli de aynen elbise modası gibi değişiklik gösteriyor. İç tasarım ve dış tasarım önemli oluyor. Belirli bir modelde karar kıldıktan sonra değişik boylarda çizimleri Türk veya yabancı mimarlara yaptırabilirsiniz ve kalıplarını siz veya başka bir işletmeye yaptırabilirsiniz. Çizim konusunda Tanju Kalaycı ile temas etmenizi öneririm.

Nominal'in yorumuna katılıyorum. Asıl olan pazarlama olacağı için dil bilgisi her zaman önemli olacak, kendinizi düzgün yazma ve konuşma konusunda eğitmenizi öneririm, eğer bu konuda ilerleme kaydedemiyecekseniz, pazarlama işi için kendi bünyenizde veya dışarıdan bir ekip kurmanız çok daha doğru olacaktır. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
26299 Gösterim
Son İleti Ocak 12, 2014, 10:13:20 ÖÖ
Gönderen: lodosum
22 Yanıt
19087 Gösterim
Son İleti Temmuz 28, 2014, 09:51:43 ÖS
Gönderen: gundemyemek
16 Yanıt
10585 Gösterim
Son İleti Aralık 21, 2014, 05:23:56 ÖS
Gönderen: servet
3 Yanıt
9311 Gösterim
Son İleti Mart 07, 2019, 07:31:57 ÖS
Gönderen: khbilen
22 Yanıt
14448 Gösterim
Son İleti Eylül 07, 2015, 07:53:26 ÖS
Gönderen: ismailoruc
1 Yanıt
14159 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2015, 11:44:51 ÖS
Gönderen: muratugurlu
83 Yanıt
20508 Gösterim
Son İleti Mart 24, 2020, 04:27:10 ÖS
Gönderen: servet
10 Yanıt
3287 Gösterim
Son İleti Temmuz 10, 2021, 07:29:20 ÖS
Gönderen: FatihYavas
24 Yanıt
3233 Gösterim
Son İleti Temmuz 28, 2021, 03:10:26 ÖS
Gönderen: vlkanaydin