Gönderen Konu: Pop 25 Yelkenli  (Okunma sayısı 34345 defa)

nirvana35

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 44
Pop 25 Yelkenli
« : Eylül 24, 2011, 02:00:59 ÖS »

Büyük bir güç ile Sadelik ve inşaat hızı temel özellikleridir Pop 25. gövde ters yapılır ve temel yapı malzemesi kontrplak, ahşap çıta ve epoksi reçine yapılmıştır. Tekne tüm parçaları epoksi reçine ile yapıştırılmış ve tekne içinde kontrplak yüzeyler reçine iki kat ile doymuş vardır. Harici tüm tekne de epoksi reçine ile doymuş, kumaş 300g / m² iki kat kaplıdır.

Gövde denilen on yarı bölmeler ve bölmeler yapılmış bölümleri çapraz. Onlar kontrplak oluşan ve 10mm kare veya dikdörtgen kendi kenarları kümeleri veya yüzlerini latalar çünkü hepsi üretimi kolaydır. Bu yapısal kesit tarafında inşa edilecek yan mağaralar açık yuvalara takılı yatay latalar ile birleştirilir. Bu stringers (stringers) 20mm 20mm x kare bölüm vardır. Aynı kare kesitli eşdeğer mağaranın ayaklarına açık önceden belirlenmiş yuvalara takılı olduğundan Ahşap taban tahtası. Birlikte yapıştırılmış 10 mm kontrplak üç tabakadan oluşur salmanın laminasyon, için, destek, hem de mağaranın ayak verecek ve bir çift duvar paneli 6mm kontrplak iki tarafın iç tabakası, güvenli . Liman ve sancak tarafında ve alt (salma lamine) arasında paneller son yerleştirilir. Bu paneller 6mm kontrplak iki kat yerine lamine edilmektedir.

Kesit ve sapı Prefabrikasyon: üretim temeli Pop 25 onbir enine bölme ve kök yapımı olan, bir tahta düz parça lamine veya trapez kesitli büyük. Tüm yapı çapraz tezgah prefabrik ve kenarları yapıştırılmış latalar ile takviye kontrplak oluşur.



İNCİR 1 - Bulkhead BÖLÜM 3

Planları düz latalar olarak istisnasız ekli kaburga tanımlanmış olan, her iki tarafta tüm bölümleri göstermektedir. Bölümlere ek olarak, bir trapez kesitli, kök, lamine ahşap düz kiriş ya da büyük ilerleme yapılır.

Eğer çok rahat bir pozisyonda çalışmak ve tüm işlemleri gerçekleştirmek için kolay gibi inşaat bu aşaması hızlı ve hoştur.

Amatör oluşturucu tüm bu sınırları 1 / 10 aralığında baş ve kıç onların yüzüne gösterdiği artı bu bölme oluşturan kontrplak paneller özgü bir bitki de 1 / 10 aralığında, var olan maksimum ömür kolaylaştırmak için kendi ölçümleri gösteren boyutları ile. Bu bilgilerin yanı sıra, kesitler gösteren bitki Tam boy gösterilen detayları çeşitli çizimler kendi alanı var.

Montaj ve tekne imalatı: bölümleri üretimi ve kök sonra, üzerine (dikdörtgen 7.40mx 1.20m boyutlarında ahşap veya diğer malzemeler çerçevesinde önerilen ve düz bir yüzey ve üst yatay) halka alınır Hangi tekne inşa edilecek.



ŞEKİL 2 - 5. BÖLÜM bölmeler

Iki ayak tüm geçici perde için yüklü olmalıdır her bölümde hepsi işaretlenmiş olmalıdır su hattı tasarımı, halka üzerinde sabit bir yükseklikte kalmak böylece eşit kaldırılır. Bir sonraki adım, daha önce açılan yuvalara takılır 20mm x 20mm üç stringers (stringers), yükleme, tüm bölümler için kök katılmak. Bu stringers yatay olarak montaj oldukça kolaydır. Bölümlerin yuvaya sığdırmak için zona ötesinde sadece küçük servis bir operasyon okşadı adlı arenada bölümüne denk kenar koruma terk boşluk olmadan kirişler dayanacak şekilde bu yuva bir zımparalanmış altında, vermektir. Bu işlem sadece yuva altında, fakat çevresinde, tüm bölümlerde yapılmalıdır.



İNCİR. 3 - SAHİL ÇİFT DUVAR AYRINTILARI

O zaman yapısı zaten daha fazla çalışma için yeterince güçlü. Yani stringers iki çift (stringers) 20mm x 20mm yuva eklenir, yapısal iskelet pekiştirmek için bu tamamlamak için daha önce tekne mağaranın alt taraf için de açıklandığı gibi aynı şekilde ayakları açıldı.



İNCİR 4 - İÇ YAPISI

Ve bu stringers 'yi kurduktan sonra zaten çok hızlı ve sonra ona bir keski kullanarak, tüm yapı boyunca okşayarak ilerler. Tekerlek yay böylece daha fazla ayar gerektirmeyen, onun trapez şeklinde arenaya gitmiş olması gerekir.

Daha sonra iki tarafın inşa zamanı. Yılında Pop 25 bu iki kat kontrplak paneller, doğrudan yeni stringers (stringers) iç tabaka yapıştırılmış 20mm x 20m, tüm yatay ve üzerinde mağara ve dış bölümleri üzerinde bir agregatları olan çift ve rol oynayacaktır duvarları arasında çekirdek güçlendirmektir. Kesit uyum üzerinde bir ızgara yapma, mağaralar, 20m x 20m gibi bölümleri dikey kaburgalar yapıştırılır. Sonra kontrplak dışında yapıştırılır. Bu petek yapıda boşluk, sonra stiren köpük, ucuz malzeme ile doldurulacak epoksi reçine iki kat ile doymuş olması. Onların fonksiyonu yalıtım ve herhangi bir bölümü bir sondaj kaza durumunda sular altında olduğunu engeller.

Çift taraflı üretiminde sonra, gövde zaten bir kaya gibi sağlam. Böylece bir sonraki adım omurga yapısının inşa edilmesidir. Bu kalın çok geniş bir ışın ve yüksek sertlik 30mm oluştururken, mağaranın ayakları üzerinde yerde 10mm lamine kontrplak üç kat yapılır. Son olarak gövdeye salma eklemek iki eğimli panel diğer üzerinden yapıştırılmış 6mm kontrplak iki kat kullanılarak yerinde lamine edilir.

Parçalar ortak demir çivi ile tutturulmuş olabilir tutkalın kuruma tercih kalıcı olarak bırakmak istiyorsa, vidalar paslanmaz çelik kendini vurma ile çıkarılması veya korunmalıdır sonra. Gövde inşaatı son operasyon da kök, ahşap ve tops başın ön yüzünde kök kapak kurulumudur.

Ve tüm gövde kumaş 300g / epoksi ve sonra tekne zaten karşı karşıya olabilir emdirilmiş m² iki kat ile dışarıdan kaplanacaktır.

Iç üretimi: tekne iç işi karşılaştığı zaman mobilya boyunca neredeyse her yerde, zaten üst düzeydedir ve duvarları kesit öncesinde tezgah parçası üretildi.

Tekne açtıktan sonra ve sökme bacaklar ilk servis merkez ile 300mm compensado10mm iki boyuna bölmeler ile oluşturulmuş geçici bir tesis edilmelidir. Onlar banyo duvarları, daha sonra da tutan tank içinde yapmak yay, yatağı giden, kabin merkezi koridor ve yatak kıç kokpit ayrı duvar olup zaman tezgah lavabo ve tuvalet yükseltilmiş döşeme ve mutfak tezgahı, masa navigasyon uzunlamasına iki oluşturan devam etmektedir. O andan itibaren kadar aşağıdaki Bölüm 7 , oda ve ranza başının yan duvarları yapımı ve Bölüm 7 ile 9. Bölüm formu kokpitte yatak ayrı duvarlar. Bu iki enine bölme ve iç düzenlemenin ana unsurlarıdır, aynı zamanda teknenin altına büyük bir sertlik katkıda bulunur. Bir kere bu perdeler yüklü işin geri kalan kurulacak kalan tüm panelleri zaten önceden bu kesit ve boyuna bölmeler yapıştırılmış sahipleri tarafından tanımlanan ile oldukça açıktır.

Odada ranza ve koltuklar tüm aynı yükseklikte (DWL yukarıda 200mm), ve yastık pamuğu koltuk ve yatak yapmak 10mm kontrplak levhalar tek yer ayrılır ve onları altında mevduat erişim için çıkarılabilir.



İNCİR 5 - İÇ MOBİLYA

Mutfak, masa ve oda mobilya dolaplar ve raflar gibi karşılamak için kurulmuştur ve aynı hizada (merkez den 900mm) içinde olmasıdır sosyal alanda navigasyon. Bu paneller çok basit ve orta çizginin iki boyuna bölmeler 300 metre olarak inşa edilir.

Mobilya tezgah banyo lavabo, mutfak masa ve navigasyon 10mm ofset nervürlü kenarları ile yapılan menteşeli kapılar, cep telefonunda bir kapı yapmak için en basit yollardan ne consideramosser birine sahip.

Salonda kanepeler arkasından dolaplar da kapı bulunmaktadır.

Güverte, kokpit ve kabin İmalatı: Pop 25 çatı güverte ve kabin bina eşsiz bir sisteme sahiptir. Isınma iklim ile yalıtım özellikle 25 metre yelkenli durumunda, giderek bir zorunluluk haline geliyor. Bu nedenle, 25 Pop, iki katlı ve çatı plakaları özünde stiren köpük dolu odada çift kişilik kabin vardır.

Birçok tekne tavanlarında yalıtım var, ama nasıl bu izolasyon genellikle yapılır benimsediğimiz sistemine göre oldukça farklıdır.

Her zamanki prosedür çatısı altında bir yalıtım malzemesi sürün ve onun altındaki bir izolasyon astar ayarlamaktır. Yılında Pop 25 doğrudan kabinin Fords astar üzerine ilk oluşturur. Hakkında 6mm kontrplak ile yapılır bu astar, broadsides üretimi için yapıldığı da benzer bir şekilde stringers (stringers) ve kirişler oluşan bir tablo yapılmıştır. Doyurarak sonra iç epoksi ve isterseniz, poliüretan köpük, hatta daha pahalı PVC köpük gibi daha pahalı bir köpük kullanarak (stiren köpük ile hiçbir kısıtlama boşlukları doldurmak ile duvar yüzeyleri, ancak bu durumda ve üst) oluşturan yapılara sıkıca entegre ederek bu malzemelerin en iyi yapısal özellikleri yararlanmak için alt değer paste bu köpük. Ayrıca güverte parçaları donatılmış olacak istenilen kalınlıkta, oluşturan lamine kurullarının oluşur zorunda kontrplak durumunda, aynı kalınlıkta masif ahşap veya kontrplak blokları yerleştirilmelidir. Hizmet güverte dış duvar ve kabin çatısı üzerine yüklendikten sonra.



İNCİR 6 - İÇ LINER GÜVERTE İNŞAATI

Diğer gemiler de her zamanki gibi duvarlar arasındaki boşluk sabittir kıyıları aksine, üst güverte ve kabin, kavisli vardır. Yılında Pop 25 bu merkez daha yüksek stringers (stringers) yerleştirerek ve alt kenarında sağlanır. Segmentleri arasında stringers Fords bölmeler vardır yerlerde yerleştirilir, bu nedenle istenen kamber almak, düz aşağı olan ve üzerine eğildi. Kokpitten vasistas güverteye son streç büyük ölçüde inşaat basitleştiren bir kamber vardır. Bu alanda su kıç ilettiği ve yana değil. Başka bir ayrıntı zemin ve kokpit duvarları çift duvar yok olmasıdır. T şeklinde olan kokpit, bir destek yapı gömülü 10mm kontrplak paneller ile inşa edilmiştir.

Biz güverte astar yaparak, söylediğim gibi üstyapı inşaatı başlar. Bu astar yüklemek için bir esinti yapar, 6 mm kontrplak ile yapılan ve tamamen düz olur.

, 10mm ve kokpit alt duvar, çift cidarlı var üstyapı bir bölgenin kalınlığı ofset alt kenarları içbükey ve dışbükey koltuk yüksekliğine kenarları yuvarlak dilimlenmiş olan, cam elyaf kaplama alacak , bu nedenle tüm desteyi içine alır ki.

Yüklü astar sonra plakaları ve astar ve güverte arasında çekirdeklerin boyuna ve enine yapı yüklenir, az önce yukarıda belirtti. Güverte altında geçen elektrik kabloları ve tavan armatürleri için delikleri olarak, bu kez yer almaktadır de erken açıktır. Bir kez stiren köpük (Strafor) ile boşlukları doldurdu ve tüm tesisleri tamamlandı, 6mm kontrplak güverte levhaları artık yere gidebilirsiniz.

Ama önce, bowsprit ve bağlama demir kutu inşa edilmelidir.

Bowsprit kalın ahşap döşeme plakasının 20mm yapımında kullanılan yerde kare bölüm yapılmış bir kutu kiriş vardır. Bu kumaş iki kat kapsüllenir 300g / m² ve ​​tüfek yüklü olan donanım ve bobstay REACH standı. Bowsprit entegre kravat demir parçaları tamamlamak için donanım ile herhangi bir çekme halat ve makara yönlendirmek için bir U şeklinde kolu.

Gövdenin üst kapağın bowsprit yan çevreleyen dikey duvarlar, bu nedenle oldukça verimli bir gövdeye bowsprit entegre.

Kutu bağları, epoksi macun ile fileto kenarları sonra, kumaş 300g / m², tüm tekne için kabul edilen aynı standartta iki tabaka ile kaplı olmalıdır.

Kutu Sadece conconcluída bağlar güverte yüklü olmasıdır. Güverte için dışbükey yay olan Bölüm 7 oradan, ve planı. Şişkin maksimum oluşur Bölüm 4 . Bu ancak işaretlenmiş olarak, güverte herhangi bir zorluk göstermez yükleyin.

Bir sonraki adım kabin duvarlarına üretimdir. Bu tırnak arka duvarı yapmak için kullanılan benzer bir şekilde yerde lamine edilmektedir. Bu duvarlar kalın 18mm ve 6mm kontrplak üç kat lamine edilmiştir. Yan camlar planları üzerinde belirtilen boyutuna göre laminat iki iç plakaları açık, fakat dış plakası her yerinde büyüklüğü fazla 25mm olan tüm pencereleri kapsayan tek bir açılış dökülür. Bu büyük haldeki akrilik veya polikarbonat pencerelerin sabit levhalar olacak bir oyuk kapanacak. Her tarafta kalın 3mm paslanmaz çelikten bir halka sadece kaliteli bitirmek vererek ve bir sızdırmazlık sağlanması, kontrplak civatalı olduğunu. Açıkçası bir tür Sykaflex mühür sıkı bir sızdırmazlık sağlamak için boşluk boyunca yerleştirilmelidir. Ekonomi yapmak istiyorum ve çember koymak istemeyen kişiler için, aynı boyutta pencere delikleri kesilmiş ve doğrudan kabin yan dış duvarında, dış akrilik veya polikarbonat kilit koymak mümkündür aynı boyutu olan asplacas Onlar dış katmanında gömülü olsaydı.

Son olarak kabin tavan güverte yapımı benzer bir şekilde monte edilmelidir. Bu yüzden sadece kutusunun çapa kapak eksik, banyo ve kabin içine sızıntı karşı korumak için dış kutusu ile teknenin gaituta ana giriş kapısı kurulumu için temel (kendi yapımı için benzersiz bir bitki adamış) .

Daha sonra güverte Arka kısımda yatılı platform ve dümen ve teleskopik ekseninin tüpler alacak iki kutu yapmak eksik olur tamamlayın. Bu kutular, bu bowsprit üretildiği aynı şekilde de kare kesitli bir tünel oluşturan 20mm kalınlığında tahtalar ile yapılır. Bu güverte üzerinde gövde altına giden, vasistas bağlıdır. Üst ve alt onların burçlar, ile Teleskoplar dümen sopa sadece eksen bırakarak, bu kutular içinde epoksi macun ile cıvatalı ve açık milleri de girinti uyması iki bölünmüş pullar kullanarak bunları düzeltmeleri vardır. Bu teleskoplar için tüneller inşa bitirmek sonra kıç platform taban yüklü olmasıdır.

Platform 540mm ayna (ve arka uçları Bölüm 10), bir saniye ayna sonra, denir ki, ve platformun sonuna oluşturan paneli Bölüm 10.7.

Platformun kat altında aynı boyuna kotlar ve kokpit bölgede bulunan bölmeler vardır. Dahili olarak, platformun iki epoksi katları ve boşluk tamamen stiren köpük (strafor) ile doldurulmalıdır uygulanmalıdır.

Daha sonra tüm üstyapı fiberglas kaplama zaten yapılabilir. Gövde ile yapıldığı gibi, tüm güverte kumaş 300g / epoksi reçine ile emprenye m² iki kat ile kaplanmalıdır. Dokular tekne laminasyon örtüşen, aşağı aşağı ilgili 50mm için güverte kenarında katlanıp vardır. Fiberglas güverte laminasyon siper yüklü olmalıdır Sadece sonra. Ayrıca iki kumaş 300g / m² ya vernik tutulabilir, ya da ikinci bir laminasyon uygulanabilir.

Bunun üzerine zaman gövde ve güverte nihai boya almak ve kesinlikle yüklü donanım, aksesuar, dümen ve keels için hazır olacaktır.


 MALZEME LİSTESİ BOYUTLAR m³
1 TEKNE
 
 
1.1 Lamine salma 15 sayfa
 
1.2 Çinli Paneli 6 sayfa
 
1.3 Yan
 
 
1.3.1 Iç duvar - 6mm kontrplak 8 sayfa
 
1.3.2 Dış duvar - 6mm kontrplak 8 sayfa
 
1.3.3 Gövde çekirdeğinde Chine (2x) 20mm x 40mm x 7.6m 0.0122
1.3.4 Gövde çekirdeğinde stringers (12x) 20mm x 20mm x 7.2M 0.0346
1.3.5 Güverte kaplama temel olarak (2x) 20mm x 40mm x 7.2M 0.0058
1.3.6 Gövde çekirdeğinde Mağaralar 20mm x 20mm x 16.7M (toplam) 0.0067
1.4 Kök (5x) 20mm x 140mm x 0.99m 0.0139
1.5 Kök Kapak (5x) 20mm x 140mm x 0.98m 0.0137
1.6 Bowsprit
 
 
1.6.1 Üst ve alt duvarları (2) 20mmx 40mm x 0,70 m 0.0022
1.6.2 Yanaklar (2x) 20mm x 40mm x 0,70 m 0.0011
1.6.3 Merkezi ucu kapalı Güçlendirilmesi (2x) 20mm x 40mm x 0.08m 0.0002
1.6.4 Güvertenin orta noktası Güçlendirilmesi (2x) 40mm x 20m x 0.10m 0.0002
1.7 Güverte kaplama temel olarak (2x) 20mm x 20mm x 7,20 m 0.0058
1.8 Motor milinin skeg - ahşap üçgen blok (2) 20m x 155mm x 530mm 0.0033
1.9 Motor Desteği
 
 
1.9.1 Gövde üzerinde kaburgalar 20mm x 40mm x 0.60m 0.0005
1.9.2 Core - Masif ahşap 240mm x 20mm 0.60m 0.0029
1.9.2 Dış duvarlar - 10mm ofset 0.2 yaprak
 
1.10 Tüfek takviye - iki kart comp. 10mm bağlı 0.2 yaprak
 
1.11 Sintine pompa çıkış takviye - ahşap (2x) 20mm x 75mm x 100mm 0.0003
1.12 Gövde içinde stringers (6x) 20mm x 20mm x 100m 0004
1.13 Dümen - comp 6 kat. 6mm ve 10mm kontrplak 10mm ve 6mm = 1 sayfa = 0.2
 
2 ÜST YAPI
 
 
2.1 Kaplama decompensado: güverte ve kabin - comp. 6mm 6 sayfa
 
2.2 Çift katlı ve çekirdeklerin Fords  Çeşitli yükseklikleri. Esp = 20mm 0.0102
2.3 İç Tavan - 6mm kontrplak 6 sayfa
 
2.4 Çekirdeğin üstyapı stringers 20mm x var. alt. x 29.6m 0.0237
2.5.1 Çekirdeklerin güverte güverte (2x) 32mm x 16mm x 7.6m 0.0097
2.5.2 Sicorda kırıntı güverte (2x) 20mm x var. alt. x 6.0m 0.0096
2.5.3 Güverte çekirdeklerin küpeşte ve kiriş takviye (2x) 16mm x 20mm x 7.10m 0.0045
2.6 Medyan (2x) 20mm x 40mm x 3.66m 0.0059
2.7 Fords bölme 20mm x 40mm x 25.3m (toplam) 0.0202
2.8 Kabin Lamine yan duvarları - 6mm kontrplak  7 sayfa
 
2.9 Kabin çatısı dış kaplama - 6 mm kontrplak 1.5 yaprak
 
2.10 Kabinin tavandan çekirdeklerin Fords 20mm x var. yükseklik x 6.0m 0.0048
2.11 Kabinin çatı iliği dışarı floş 20mm x 40mm x 3.9 (toplam) 0.0031
2.12 Kabinin shingle çatı dış çekirdek (2x) 16mm x 40mm x 3.66m 0.0047
2.13 Kabinin ön duvar - 10 mm Kontrplak 0.5 yaprak
 
2.14 Kabin güverte ön duvarının Kavşağı (3x) x 20mm var. alt. X 0.82m 0.0020
2.15 Direğin bölgedeki kabin çatısında Takviye (6x) 20mm x 40mm x 310mm 0.0026
2.16 Temel direk ayak (8x) 310mm x 20mm x 30mm 0.0015
2.17 Direğin ayak altındaki dikdörtgen kutu (2x) 20mm x 20mm x 600mm 0.0005
2.18 Siper (2x) 20mm x 20mm x 4.60m 0.0037
2.19 KOKPİT ve Coamings
 
 
2.19.1 Çapraz kaburgalar taban 20mm x 20mm x 1,40 (toplam) 0.0006
2.19.2 Ahşap taban tahtası lateraller (4x) 20mm x 20mm x 1.30m 0.0021
2.19.3 Tablo taban 20mm x 210mm x 1.40 0.0059
2.19.4 Dış duvar - 3x 6mm lamine kontrplak 1.5 yaprak
 
2.19.5 Iç duvar - 10mm ofset 0.5 yaprak
 
2.19.6 Orta paneli - kontrplak 10mm 0.5 yaprak
 
2.19.7 Üst panel 2x 10mm ofset 0.5 yaprak
 
2.19.8 Temel katman üst Boyuna kaburgalar 20mm x 85mm x 1.29m 0.0022
2.19.9 Bölmeler coamings - 10mm ofset Levha 00:25
 
2.20 Stern platformu kat - 10mm ofset 1 yaprak
 
2.21 Arka güverte stringers
 
 
2.22 Sapanlar arka güverte 20mm x 84mm x 2.54m 0.0043
2.23 Dümen ve teleskop kutuları yan duvarları 20mm x 100mm x 0,90 m 0.0018
2.24 Teleskoplar dümen eksenlerinin kutuları Enine duvarları 20mm x 60mm x 0.87m 0.0010
2.25 Kokpit Zemin - 10mm ofset 0.5 yaprak
 
2.26 Taksiye Yatay tarama Ayrı bir çizim bak
 
2.27 Güverte parçaları yerlerde takviye Kalınlığı - 20mm
 
2.28 4x comp - Arka kısımda platform dışbükey ayna kapatın. 10mm 0.5 yaprak
 
3 YAPI ELEMANLARI ÇAPRAZ
 
 
3.1 Bölmeler içinde Mağaralar 20mm x 40mm x 19.5m 0.0156
3.2 Boyuna ve enine bölmeler 7 sayfa
 
3.3 Mağaraların Ayaklar 20mm x 40mm x 17.5m 0.0140
3.4 Bölüm 5 bölme üzerinde fin-keels ayarı için Takviyeler (4x) 20mm x 370mm x 200m 0.0059
3.5 Perdeler ve diğer enine duvarlarında Ahşap taban tahtası
 
 
3.5.1 20mm x 20mm latalar  20mm x 20mm x 35m 0.0140
3.5.2 20mm x 40mm latalar 25m 40mm x 20mm 0.0020
3.5.3 20mm x 50mm latalar 20mm x 50mm x 2.5m 0.0025
3.5.4 20mm x 70mm latalar 20mm x 70mm x 2.5m 0.0035
4 BOYUNA ELEMANLARI
 
 
4.1 Kaplama 5 sayfa
 
4.2 Ahşap Boyuna bileşenleri
 
 
4.2.1 20mm x 20mm latalar  20mm x 20mm x 30.0m 0120
4.2.2 20mm x 40mm latalar 20mm x 40mm x 12.0m 0.0096
4.2.3 Parçaları 20mm x 50mm 20mm x 50mm x 2.5m  0.0025
4.2.4 Parçaları 20mm x 70mm 20mm x 70mm x 2.5m 0.0035
5 CTP İLE ROLL

 
 
 AĞIRLIK ALAN m² FİBER AĞIRLIĞI KALINLIĞI
5.1 FONU 2x kumaş 300g / m² 600g / m² 17m ² 10,5 kg 1 mm

 
 
 
 
 
 
 
5.2 ÇİN SAHİL VE PANEL ARASINDA 2x kumaş 300g / m² 600g / m² 14m ² 4.5 kg 1 mm

 
 
 
 
 
 
 
5.3 AFT GÜVERTE VE AYNA 2x kumaş 300g / m² 600 g/m2 22m ² 30 kg 1 mm

 
Koray EREN                                                      İZMİR il temsilcisi      O rh _

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #1 : Eylül 24, 2011, 02:30:28 ÖS »
Bu teknenin planları sanırsam ücretli olarak satılmakta?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


görkem

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 47
  • Ad Soyad: görkem TAŞKIN
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #3 : Ekim 09, 2011, 09:05:24 ÖÖ »
çok güzel bir tekne

Ertuğrul DURAK

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 235
  • Ad Soyad: Ertuğrul Durak
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: Deniz
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #4 : Ekim 09, 2011, 11:13:24 ÖÖ »
Çift salma çift yeke bi amacı varmı acaba bunun
Fikir yürütüyorum her halde daha güvenli olsun diye çifter yapmışlar ama dez avantajı daha yavaş olması ?
Ertuğrul Durak
İstanbul-Beykoz
İstanbul İl Temsilcisi
Hayal edebiliyorsan yapabilirsin!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #5 : Ekim 09, 2011, 11:46:19 ÖÖ »
Çift dümen olmasının amacının  bir tanesi sığ sulara daha rahat girebilme özelliğinin olmasıdır.Ayrıca bazen dümenler aşırı yükten ötürü kitlenebiliyor ve aşırı yük binebiliyor.O amaçla tasarlanmış olabilir.Çift salma daha dengeli olması yükü yayma amacı taşıyor olabilir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

tasar

  • Kıdemli Üye
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2012, 12:33:23 ÖÖ »
Çift salma çift yeke bi amacı varmı acaba bunun
Fikir yürütüyorum her halde daha güvenli olsun diye çifter yapmışlar ama dez avantajı daha yavaş olması ?
Selam.. çift salma olunca tekne çok kararlı gidiyor, tek dümen hızlı giderken manevra için yeterli olamayabiliyor. sanırım bundandır. emniyet için olacağını sanmıyorum. katamaranlar da zor döndükleri için çift dümenli oluyor.
Saygılar,

T

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #7 : Nisan 14, 2012, 01:05:54 ÖÖ »
Bu teknenin ismini bu aralar cok duymaya basladim cok yogun talep var yanilmiyorsam. Tasarimida cok hos ve bence cok basarili. Yapimi nasil bilemem ancak goze hos geliyor.
Pazarlamacilari veya ureticileri,tasarimcilari olsaydim eger nabiz yoklar daha farkli yollara yonelirdim bu tekne ile ilgili.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

tasar

  • Kıdemli Üye
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #8 : Nisan 14, 2012, 01:23:19 ÖS »
Bu teknenin ismini bu aralar cok duymaya basladim cok yogun talep var yanilmiyorsam. Tasarimida cok hos ve bence cok basarili. Yapimi nasil bilemem ancak goze hos geliyor.
Pazarlamacilari veya ureticileri,tasarimcilari olsaydim eger nabiz yoklar daha farkli yollara yonelirdim bu tekne ile ilgili.
  Selam, mevcut ücretsiz planlar ve tasarımlar çok eski olduğundan pop25 in daha modern, nisbeten az komplike olan hull yapısı olması beni cezbetti. çift cidar gövde yapısını uygulamak çok zahmetli olsa da fena fikir değil bu batmazlık sistemi. ana fikir; teknenin bir yerini kırarsanız başka yerlerine sızma engelleniyor ve mükemmel ısı izolasyonu oluyormuş.
  Biraz daha ufak versiyonunu bulabilsem\ çizebilsem tam süper olacak :)
  Henüz yapılmış kitini göremedim ama umarım başarılı olur suya indiğinde.
saygılar,

T

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2012, 09:33:13 ÖS »
Sadece biraz fazla köşeli ;D Şöyle natali gibi süzülmüyor :D :D

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2012, 11:50:59 ÖS »
B & G Yat Tasarım neredeyse 25 yıllık kariyeri boyunca geniş bir ürün yelpazesi içinde özellikle de gezi yelkenlileri  tasarımlarına adamıştır.
2008 yılı ikinci yarısında bazı ithalatçı ülkelerin ekonomileri çükünce, ucuz, kolay inşa edilir, sahil seyrine uygun ve asıl önemlisi deneyimsiz amatör yapımcılara yönelik planlar ile tanıştırılmaları için uygun zaman olduğuna karar verdik.
Orta sınıf gezi yelkencisi ikinci el piyasada bile  hala onların erişemeyeceği fiyatlar ile boğuşurken, yepyeni bir marka  yat satın almayı, en azından geçici olarak, göze alamazdı. Mümkün olan en iyi çözüm kendi tekneni kendin yap  yaklaşımı olmalıdır. Bizim yeni projemiz, Pop 25, için seçtiğimiz  isim pek alışıldık değildi. Güçlü bir çağrışım vardı: o hayalleri pes etmeyenlerin kalplerini fethetmek için tasarlanmıştı.

ZORLUKLAR: Düşük bütçeli bir yelken teknesine ulaşmak kolay bir hedef değildir. Piyasada tam boyu sekiz metre altında polyesterden imal edilen yığınla küçük tekne vardır. Hiçbir fabrika bu boyda bir tekneyi gezi teknesi olarak kabul etmez. Genel olarak yelkenciler de bu boy bir tekneyi ?hafta sonu teknesi? olarak nitelerler.
Ancak  ofisimiz sadece pazar talepleri doğrultusunda hazır  planları sağlama niyeti ile çalışmaz. Biz, geleneksel pazarda bulunamayan alternatif tasarımları üretmeyi daha çok seviyoruz.. Küçük boyutlu, ekonomik, açık deniz yelkenli tasarımı ise ,neredeyse bizim ve  denizciler için çekici  bir saplantı oldu.



Kırk elli yıl öncesinde özellikle İngiliz, Fransız ve Skandinav fabrikalarının bu amaçla ürettikleri bazı çok eski 25 foot cıvarı modeler dışında, ikinci el, açık deniz teknesi bulmak oldukça zordur. O günlerde, belki yeterli bilgi eksikliğinden, aşırı katmanlı tek cidar, ağır polyester tekneler belki yüzlerce yıllıktı. Diğer taraftan şimdilerde baş ve kıç uzantılarda yüzdürücülük eksiklikleri, yetersiz stabiliteleri ile tasarımları ?uygun? Kabul edilmiyor.
Azınlıkta olduğumuzu bilsek de, pek çok orta sınıf gezi yelkencisi için fiyat etiketinin ceplerindeki parayla örtüşeceği tasarımlar peşindeyiz.
Son otuz yılın refahı ile, gezi tekneleri boyları durmadan büyüyüp, tek başına kullanmak için çok büyük, satın alınmalarında büyük yatırım ve bakım onarımları konusunu hiç açılmayacak kadar yüksek hale geldiler.

2008 ekonomik çöküşünden etkilenip acı çeken sokaktaki vatandaş için daha büyük gezi teknesi sahibi olmak hayattaki önceliklerinin dışına çıktı. Buna karşın kalplerinin derinliklerinde altından kalkabileceği yelken teknesi ve denizde yaşam tarzı asla yavaşlamadı. İnsanlar ekonomik durumdan dolayı daha fazla hayal kırıklığına uğrasa da özgürleşme  çabaları günden güne arttı.

ALTERNATİF: Amatörlerin yapımına yönelik açık deniz tekneleri konusunda uzmanlaşmış olmamız yine açık deniz için küçük tekne isteyen denizcileri içinde altın bir umut, tünelin ucunda bir ışık, halihazırdaki çözümsüzlüğe care olduk. Ne kadar az olduğu önemli değil, aylık ve sürekli bir yatırım yapabiliniyorsa, amatör yapım konusunda rüyalar gerçek olabilir. Amatör tekne yapımı diğer hobilerin yanında yapımcı için unutulmaz bir deneyimdir.
Amatör yapımın oldukça zor olduğunu biliyoruz. Ancak, ulaşılabilir, içinde yaşanacak kadar geniş, sahil seyirleri yapılabilecek kadar iyi bir gezi teknesi yapmış olmak hayatta elde edilmiş olan önemli bir gelişmedir.

Geçmiş bütün bilgi birikimimizi, deneyimlerimizi sağlam, az bakım gerektiren, uzun ömürlü olması için ortaya koyduk. Bu amaca ulaşmak için inşaatın her adımı için basit çözümler ile  yaratıcı olduk. Planların tamamlandığı bu aşamada başardığımızdan eminiz.

İNŞA PROSESİ: POP25 için playwood/Epoxy tekniğini yapım basitliği ve bu sistemle yapılan teknelerin yüksek kaliteli olmasından dolayı seçtik. Dünyada amatör yapımcılar tarafından en fazla uygulanan plywood/epoksi tekniğinin seçilmesi boşuna değildir.
Plywood/Epoksi kabuk güçlü ve hafif, son derece dayanıklı, asgari bakım gerektiren ve Elyaf ve epoksi  sayesinde Polyester gövde sızdırmazlığını sağlayan ve iç tarafta da ahşabın sıcaklığını koruyan bir yapım tarzıdır.

Ama biz, Plywood/Epoksi yapıma başka bir tarzda yaklaşmayı uygun gördük. Daha işe başlarken kafasında hâlâ şüpheler ve belirsizlikler olan deneyimsiz amatör yapımcıya azami derecede yapımcı destekli ve daha ilk adımlardan itibaren yapımcının güvenini kazanacak ve ileriye güvenle bakabileceği hale getirdik.  Genel olarak amatör yapım planlarına başlayanlar ilk adımların karmaşık ve yavaş ilerlediğinden yakınırlar. Eğer başlangıçta sonuçlar hızla alınırsa hiç bir etkenin yapımı yavaşlatmayacağını düşünüyoruz

Yaklaşımımız oldukça açık ve anlaşılırıdı: En kolay yapılacak şey dikdörtgen bir çerçeve yapmaktır. Ana enine kesitleri yani postaları, köşeleri üçgen pahlar ile 2 çeneli ve büyük verimli yapıyı böylece oluşturduk.

Bu kesit sadece basit bir yelken teknesi tasarımı değil. Geniş düztabanı altından rahatça geçen
Su akımına olanak veren karina atları sanatıdır. Çifte salma ve 12 derecelik eğimli ikiz dümen sayesinde orsa seyrinde bayılan teknede rüzgâr altı salma dikey pozisyonunu bulur ve azami yatay direnci saülar. Buna karşın rüzgâr üstü salma da dengeyi korur.

Diğer taraftan, birleştirme basitçe çivi ve çekiç kullanarak ve borda kaplaması basit dairesel testere veya CNC de hatasız kesilmiş parçalardan oluşursa yapımcı kendini içinden çıkılmaz projelerde boğulmuş hissetmez..

Kimse hızla ve basitçe ortaya çıkarttığı kabuğu görünce işi yarıda bırakıp vaz geçmez.
Yapım metodunda bir başka yenilikçilik de çift cidarlı top-side?dır. Bu, üstün bir ısı yalıtımı sağlamanın yanı sıra ve ek fayda olarak, tekne rezerv yüzdürücülük kuvveti ile 2400 litre hacim oluşturdu.
Bu boyutta bir teknede bu kadar güvenlik faktörüne ulaşmak çok nadir görülür.  topsides yüzdürücülük  hücreleri ve diğer kapalı su geçirmez bölmeleri ile Pop 25 hemen hemen batmazlık kazandı. Güverte ve bina da çift cidar olduğundan Pop25 yüzdürücülük kapasiteleri ve ısı yalıtımı konusunda çok özel oldu.
Bir diğer önemli faktör, yapımın, pazarda kolayca bulunabilecek basit çivi ve çekiç ile kolayca ortaya çıkarılabilmesi ve epoksi yapıştırıcı ile güçlendirilmesidir. Epoksi uygulamasından sonra çiviler geri alınır. Maliyet düşüklüğü ve yapım süresinin kısaltılmasının ne kadar önemli bir tasarruf sağladığını bir düşünün!

KONSEPT: Her şeyden önce Pop25 bir açık deniz teknesidir. O nedenle proje geliştirilirken konfor ve güvenlik en ön planda göz önüne alınmıştır. Yanı sıra amatçr yapıma yönelik olduğu için tekne yapımına özgü bağlantı tasarımları açıkça belirtilmiştir. Aynı zamanda yapım sürecinin hızlı ve ucuz olması garanti edilmiştir.
Tekne, kendi boyunda 6 kişinin barınabileceği yatakları, evye, alkollü ocağı ve çekmeceler ile donatılmış mutfağı, ön tarafındaki perdede göstergelerin olduğu panel bulunan harita masası, üst tarafında heç kapağı ve tekne içi havalandırma sağlayan sistemleri ile tuvaleti ile extra hacimlidir. Gerektiğinde, eğilip bükülmeden üst baş değiştirmeye müsaade eden stratejik tavan yüksekliği 1.80metre giriş kaportası altında sağlanmıştır.

Pop25 çok fazla bütçesi olmayan deniz macera severleri için düşünüldü. Biliyoruz ki hava koşulları kötüye gittiğinde onlar için en önemli konu teknesine güvenmektir.
Pop25?I tasarlarken küçük gezi teknelerinde en fazla karşılaşılan yetersiz havalandırma ve ısı yalıtımı problemlerini yok etmek temel amacımız oldu. O nedenle bu proje arası süngerle doldurulmuş çift cıdarı ile yeterli havalandırmayı sağlayan seçkin bir projedir. Su tesisatı ile elektrik tesisatı da parçalara ulaşımı ve servise alınması bakımından oldukça kullanışlıdır. Her biri 60 litre olan entegre pis su tankları teknede ihtiyaç olan tüm atık su kapasitesini karşılar.
Yelken teknesi bakış açısından Pop25 olabildiğince az mürettebat ile kullanmayı amaçlar. Sadece sürekli olarak yerinde sabit duran 3 yelkeni vardır. Genoa güverteye bağlıdır ve  flok gerektiğinde fırtına flokuna tahvil edilebilir. Teknede yelken kullanımı hayret verecek kadar basittir. Bağlantısı dümencinin oturağına yakın olan ana yelken ıskotası skipper tarafından kontrol edilir. Full batten?li ana yelkende normalinden daha fazla aralıklı ve gerektiğinde fırtına yelkenine dönüştürmek amacı ve tekne içinde fazla yeleken taşımamak için 2 camadan vardır.

Pop25 çift salma ve ikiz dümeni ile günde 2 kere gelgitlerin olduğu coğrafyada en iyi ?park eden? teknedir. Salmalar özel bir yöntemle tekneyi beşik olmadan ayakta tutabilecek açı ile boruya lamanın kaynatılması sayesinde elde edilir.
2.10 metre kokpit boyu ile 6 kişinin rahatça oturmasına elverişlidir.

Bu rağmen projenin parlayan yıldızı tahrik gücüdür. Tekne 4.5Kw 14 kilo ve 182mm çaplı, 102mm yüksekliğinde ve tekne yelken seyri yaparken jeneratör olarak da çalışan İsveç OZsingle motor ile donatılıyor. Bunun yanında çalışırken hemen hemen sesi duyulmuyor ve göz ardı edilebilir bakım gideri var.

600Ah 12V akü grubu ile öngörülen performansı ekonomik moddave 24V?DA 4 mil, 48V?da ve 40 dakikada maximum 5,5 mil sürat yapacak. 6 Knots hızla yelken performansında ise ortalama 60Ah güç sağlıyor.
Yol alırken üretilen elektrik yanı sıra solar panel ve rüzgâr jeneratörü de yardımcı güç üreticileridir.
Fosil yakıtlar yerine güneş enerjisini kullanarak elektrik motoru ile tahrik sağlamak çevrecilerin birincil seçeneği olmalıdır. Pop25 asri zamana uyumlu ve insanoğlunun doğa ana ile uyum içinde yaşamayı öğrenme çağı tasarımıdır.
Rüzgâr olsa da olmasa da Pop25 her hangi bir yöne belirlenemez bir süre için ilerleme yeteneğine sahiptir.

Bu da bizim hayal edebileceğimiz ?mutlak özgürlüğe? yakın bir durumdur!


Tercüme kaynağı: http://www.yachtdesign.com.br/01_portugues/noticias/news2.htm
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2012, 04:03:39 ÖS »
   Sağ olun Cem bey, Emeğinize sağlık. Teşekkür ederiz.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2012, 08:43:51 ÖS »
Teşekkürler hocam, ekilebilir olsaydı çok iyi alternatifti, Pantanal 25 de fena değildi ama foamcore sandwich tarzı yapılışı korkuttu gözümü, gerçi araştırdım PVC foam varmış buralarda da :D

serkanavci

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 271
  • Ad Soyad: İsmail Serkan Avcı
  • Bulunduğu İl: Kocaeli
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #13 : Mayıs 13, 2012, 06:34:15 ÖS »
Saygıdeğer Forum Üyeleri,

Ben ve bir arkadaşım 7-8 metre civarı bir yelkenli yapmayı planlıyoruz. 7-8 mt olmasının amacı hem kısa tatillerimizi değerlendirebileceğimiz bir tekne hem de ileride hayalini kurduğumuz daha uzun süreli seyahatlar için iyi bir yelken tecrübesi elde etmek. Bu amaçla bayağı bir araştırma yaptıktan sonra bu siteye ulaştım. Sitede yaptığım araştırmalarda özellikle bu POP 25 yelkenlisi hoşumuza gitti.

Bu teknenin planlarını satın alacağımız siteyle daha önceden çalışan var mı acaba? Planları detaylı ve anlaşılır mı? Tecrübelerinize göre bizim bu işin tamamı için ayırdığımız 20.000 TL bu iş için yeterli olur mu? Ve bu tekneyi öneren var mı? Şimdilik sormak istediklerim bu kadar!

Vereceğiniz cevaplara şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla
İ.Serkan AVCI
1976-Körfez/KOCAELi

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pop 25 Yelkenli
« Yanıtla #14 : Mayıs 13, 2012, 07:09:48 ÖS »
Serkan Bey merhabalar.
Kisisel fikrimi soylemek gerekirse amaclarinizi,beklentinizi bilerek kesinlikle cok guzel bir secim yapmissiniz. Bende ilk etapta bu tekneyi dusunmustum yapmak icin ancak sizi kadar butce ayiramadigim icin ucretsiz plana yonelmek durumda kaldim.

Ayirdiginiz butce fazlasi ile yetecektir bence. Tekneniz belirli bir seviye ustu olacaktir . Ben suan teknenin kabugunu cikaracak malzemelere sahibim ve daha 1500 tlye yeni ulastim. Epoksim elyafim kerestelerim kontralarim macun boya tum malzemeler yani. Ekonomik yonden sikintiniz olmaz diye dusunuyorum. Teknik yonunden ise tartisilarak ortaya cikabilir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
5843 Gösterim
Son İleti Mayıs 27, 2014, 09:06:39 ÖS
Gönderen: mert efe
1 Yanıt
3999 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2014, 01:34:03 ÖÖ
Gönderen: msceylan
12 Yanıt
6710 Gösterim
Son İleti Mart 28, 2015, 11:46:10 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
5555 Gösterim
Son İleti Ağustos 15, 2019, 11:43:12 ÖS
Gönderen: Sam Lighter
65 Yanıt
18902 Gösterim
Son İleti Ekim 09, 2018, 02:43:45 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
4 Yanıt
11407 Gösterim
Son İleti Haziran 12, 2018, 10:07:15 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin
0 Yanıt
3819 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2018, 09:40:21 ÖS
Gönderen: recep
5 Yanıt
2313 Gösterim
Son İleti Mart 03, 2021, 10:43:51 ÖS
Gönderen: sessizsakin