Gönderen Konu: Sztrandek 750 - Balıkesir  (Okunma sayısı 5807 defa)

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 23
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #45 : Ocak 24, 2023, 04:38:51 ÖS »

Cevaplayan ve ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. elyaf olarak 300 gr/m2 kullanıyorum. Sztrandek in orijinal planında su kesiti altı için 600 gr/m2, su üstü kesiti için 300 gr/m2 demektedir. Ben tamamına 600 gr/m2 iki kat halinde sarmayı planlıyorum. Hali ile zaten ikinci kattan önce zımpara yapacaktım. Bu arada Volkan Bey; daha önce flap zımpara kullanmamıştım. Bana çok mantıklı geldi. Teşekkür ediyorum. hava boşluğu kalan ve dönemediğim köşelerde flap zımpara kullanarak tekrar elyaf epoksi işlemi yapacağım. ancak açık havada yapıyor olmamız bayağı zahmetli oluyor.  :h

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.216
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #46 : Ocak 24, 2023, 09:03:02 ÖS »
Cevaplayan ve ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. elyaf olarak 300 gr/m2 kullanıyorum. Sztrandek in orijinal planında su kesiti altı için 600 gr/m2, su üstü kesiti için 300 gr/m2 demektedir. Ben tamamına 600 gr/m2 iki kat halinde sarmayı planlıyorum. Hali ile zaten ikinci kattan önce zımpara yapacaktım. Bu arada Volkan Bey; daha önce flap zımpara kullanmamıştım. Bana çok mantıklı geldi. Teşekkür ediyorum. hava boşluğu kalan ve dönemediğim köşelerde flap zımpara kullanarak tekrar elyaf epoksi işlemi yapacağım. ancak açık havada yapıyor olmamız bayağı zahmetli oluyor.  :h

Eklemeyi unutmuşum ;
Tüm zımpara işlerinde maske kullanıyoruz ama spiral ile flap devirli makine olduğu ve cam elyaf zımparalandığı için çok daha fazla parça kaldırıyor havaya. Maske,göz,burun korumasına biraz daha dikkat etmek gerekiyor.  :on
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 23
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #47 : Ocak 24, 2023, 11:38:27 ÖS »
Cok tesekkurler volkan bey. Özellikle dikkat edeceğim

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 287
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #48 : Ocak 26, 2023, 09:36:09 ÖS »
Planda degisiklik yaptinizmi acaba.
Bu yelkenlinin genisligine dokunmadan uzunlugunu 8.00 yada 8.50 ye cikarsak sorun yasanirmi.
Bu konuda bilgisi yada yorumu olan varmi.
serdar sayin
Alanya/antalya

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 23
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #49 : Ocak 27, 2023, 02:07:37 ÖS »
hayır. plana son derece sadık kalmaya çalışıyoruz. planda değişiklik yapılarak boy ve eni artırılabilir mi o konuda hiçbir fikrim ya da bilgim maalesef yok. ancak bu boyda bir tekneyi yapmak bile zahmetli ve masraflı bir durum. ayrıca ben, sztrandek 750 nin iç mobilyaları ve yerleşimi konusunda iyi kafa yorulursa son derece yeterli ve ergonomik bir tekne olacağını düşünüyorum. hatta motorunu dahi içeriye almayı ve içten takma koymayı düşünüyorum.

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 287
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #50 : Ocak 27, 2023, 09:51:42 ÖS »
Ilgiyle izliyorum. Bende birazcik niyetlenir gibiyim ama ne zaman baslarim bilmiyorum
serdar sayin
Alanya/antalya

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 627
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #51 : Ocak 28, 2023, 05:59:13 ÖÖ »
Planda değişiklik yapmanız önerilmez. Büyütme veya küçültme konusunda başvurulacak yer planı çizendir ama planı çizenler de genelde konuya sıcak bakmazlar. Ölçüleri büyütmek iç tasarımda da önemli değişiklikler gerektirir. İç bölmelerin bir kısmı perdedir yani teknenin bütünlüğünü korurlar ve yerleri hassasiyetle seçilmiştir.  Her ne kadar bizde kontraplak ölçüleri yurt dışındaki ölçülerden farklı olsa da planı çizen kendi ölçülerini esas alarak planı çizer ve kaplamalar gereksiz ekler olmaksızın tabakalardan bütün olarak çıkarılmaya gayret edilir. Kısaca boyutların seçiminde birden çok kriter dikkate alınır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 287
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #52 : Ocak 28, 2023, 11:55:47 ÖÖ »
Posta aralarini 75cm yerine 80 cm yapsak yada 85 cm yapsak posta aralarinda 5 yada 10 cm bir buyutmeyle 1 metre gibi uzatma yapilsa sorun olurmu acaba.
Postalarda degisiklik yapmadan posta aralarini acmayi dusundum.
Bu arada postalar icin ahsap, sabit postalar icin kontraplak aldim.
En kisa zamanda baslayacagim insallah.
serdar sayin
Alanya/antalya

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 554
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #53 : Ocak 28, 2023, 02:40:28 ÖS »
Planda degisiklik yaptinizmi acaba.
Bu yelkenlinin genisligine dokunmadan uzunlugunu 8.00 yada 8.50 ye cikarsak sorun yasanirmi.
Bu konuda bilgisi yada yorumu olan varmi.
Milyon kere de hatırlatsak olmuyor malesef. Nerdeyse akla gelecek her soru yada konu burada defalarca soruldu ve konuşuldu-cevaplandı. Geçmiş konuları okumak aklınızdaki soruya cevap bulmanın ötesinde ufkunuzu hayal edemiyeceğiniz kadar genişletir. S750 konusunda tarafımdan yazılmış onlarca yazı var göz gezdirin tüm cevapları bulacaksınız. Örneğin burdan başlayın...

Ynt: Planları Büyütme ya da Küçültme Parametreleri!
Tabloyu çalışır şekilde yeniledim. İlgilenen arkadaşların dikkatine. Yapılacak tek şey ilgilendiğiniz plandaki "en, boy, derinlik v.s. verileri " mevcut değerler " sütununa yazmak ve sadece büyütme oranı sütunundaki kırmızı yazılı hücreye büyütme yada küçültme oranını girmek sonuçları değerlendirmek bu kadar. Bu tabloya göre büyütme ya da küçültme mevcut bir teknenin sınıf özelliklerini koruyarak yeniden boyutlandırılmasını sağlıyor. Kolay gelsin...

Aslına bakarsanız defalarca dile getirdiğim gibi S750 nin en-boy oranına gör ideal hakkı LWL 756, LOA 840 tır. Yani Ted Brewer amcanın tezine ve benim eklediğim büyütme parametrelerine göre de posta aralarını %10 eşit açmak suretiyle boy vrmenin teknenin boyuna dengesine olumlu katkıda bulunacağı tabiidir.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
2769 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3071 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2928 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:04:38 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2919 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:07 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2803 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2805 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:14 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3137 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:53 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2896 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:07:51 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2981 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:08:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin