Gönderen Konu: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım  (Okunma sayısı 26407 defa)

aslankaya35

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 162
  • Ad Soyad: Aslan KAYA
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1980
  • Tekne Adı: ÖZDEMİRHAN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #30 : Mart 25, 2012, 08:39:12 ÖS »

polisan reçinesi multi kullanım için yani ister elyaf laminasyonu yani elyafı kontraplak üzerine serip yapıştırmak için hem de reçineye micro balon elyaf atıp macun yapmak için çok ideal bir yoğunlukta. ve yapışması yapışma süresi tam sertleşme süresi ideal
denediklerim: ecelak laminasyon reçinesi: su gibi kıvamda yada yağ kıvamında kuruma ve tam sertlik süreleri polisana yakın ancak katkı maddeleri ile macun olmuyor.lapa gibi birşey oluyor hiç sünmüyor radius yapılmıyor. ancak elyaf kaplamada çok iyi ıslatıyor elyafı ancak çok ince akma riski var.

de-marin 400: yapıştırıcı çıktı buda reçine çok katı bir bal gibi buzdolabından çıkmış bal gibi çok yoğundur.katkı maddesi katınca da radyuslama oluyor ama kurumak bilmiyor iyi yapışıyor ancak kuruma süresi çok uzun sadece yapıştırma oluyor elyaf laminasyon işi olmuyor

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #31 : Mart 25, 2012, 10:01:43 ÖS »
Kurumak bilmeyen epoksi bugün beni deli etti gözüm arkada şuan inşallah yarın akaşama kadar kurur :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #32 : Mart 25, 2012, 11:25:18 ÖS »
Kurumak bilmeyen epoksi bugün beni deli etti gözüm arkada şuan inşallah yarın akaşama kadar kurur :D

    Hava ısısından olabilir diye düşündüm ama bugün Bursa  21 dereceymiş,gece 7 ye düşecek. p.tesi 20/5 parçalı bulutlu, salı 16/0 yağışlı, çarşamba 9/0 açık. Hava biraz daha ısınana kadar bekle istersen. Epoksi biraz sıcağı seviyor.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #33 : Mart 27, 2012, 08:34:35 ÖS »
İbrahim Abi hazır yakalamışken şunuda sorayım.
Teknenin kıçını nasıl yapmayı düşünüyorsun ? Ve motor işini nasıl hallediceksin ?

Benim gönlümden geçen kıçın eğik değilde dik olması ve motoru içeride istemiyorum kıç aynanın yanına takacağım motor aynasına takacağım. Gönlümden geçen bu. Sağ taraf motor sol taraf deniz inme/çıkma merdiveni orta ise yekeye ait olsun diye düşünüyorum. Bizim tekne buna müsait olabilirmi bu konuda ne düşünüyorsun abi?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #34 : Mart 27, 2012, 09:23:10 ÖS »
     Ben kıçı plandaki gibi eğimli yapıcam. motoru havuzluk altına veya sancak taraftaki kavuzluk yukseltisinin ( teknik adı nedir oranın bilmiyorum)  altına yerleştireceğim. Bir havuz yapıp içine motoru montajlayıp üzerine kapak yapacam. Dışardan görülmeyecek şekilde.
     Dik yaparsan 0 postayı koymazsın,0+ posta'yıda 6300 mm ye değil 6500 mm ye yani en son posta olarak koyarsın. Bence olur, ama deneyimli arkadaşlar ne der bilmiyorum.

aslankaya35

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 162
  • Ad Soyad: Aslan KAYA
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1980
  • Tekne Adı: ÖZDEMİRHAN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #35 : Mart 27, 2012, 09:27:36 ÖS »
volkan kardeşim benin tavsiyem motoru kıçtan takma yap eğimi biraz düşür ancak kesinlikle tam dik yapma motorun verimli olması için eğim şart,yani motor üzerindeki trim çubuğu var ancak eğim 0 olursa sen sadece motor üzerindeki trim deliklerine mahkum olursun.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #36 : Mart 27, 2012, 09:34:26 ÖS »
     Ben kıçı plandaki gibi eğimli yapıcam. motoru havuzluk altına veya sancak taraftaki kavuzluk yukseltisinin ( teknik adı nedir oranın bilmiyorum)  altına yerleştireceğim. Bir havuz yapıp içine motoru montajlayıp üzerine kapak yapacam. Dışardan görülmeyecek şekilde.
     Dik yaparsan 0 postayı koymazsın,0+ posta'yıda 6300 mm ye değil 6500 mm ye yani en son posta olarak koyarsın. Bence olur, ama deneyimli arkadaşlar ne der bilmiyorum.

Kıç eğimli olunca o eğim yerinde platform var değilmi abi ? Kıç eğimli olunca yeke ve motor çok sıkıntılı olacak benim için ben havuzluk içine almak istemiyorum motoru falan alanımı kısıtlamasın diyorum ama tabi bunlar daha düşünce.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #37 : Mart 27, 2012, 09:36:03 ÖS »
volkan kardeşim benin tavsiyem motoru kıçtan takma yap eğimi biraz düşür ancak kesinlikle tam dik yapma motorun verimli olması için eğim şart,yani motor üzerindeki trim çubuğu var ancak eğim 0 olursa sen sadece motor üzerindeki trim deliklerine mahkum olursun.

Motorun verimli olması için tam dik olması gerektiğini biliyordum ben ama eğimli olması gerektiğini ilk defa duydum :S Nasıl bir yararı var ki ?
Ben tekne ve botlarımda hep 90 derece yapardım performans için. Anca dalgayı arkadan veya karşıdan aldığımda trim ayarları ile oynardım. Bunu bilmiyordum.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

aslankaya35

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 162
  • Ad Soyad: Aslan KAYA
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1980
  • Tekne Adı: ÖZDEMİRHAN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #38 : Mart 27, 2012, 10:07:10 ÖS »
ben şu şekilde düşünüyorum tekne kıç aynalığı eğimli olursa sen muhtemelen ortalarda bir trim deliğine pimi takarsın ancak böyle başı havaya kalmadan gidersin eğer baş çok havadaysa pervaneyi daha fazla suyu derine göndermesi için en düz konumdaki trim deliğine takarsın pimi bu durumdada tekne kıçı eğimli olduğu fazladan bir iki trim deliği kadar eğim elde olursun  eksi yönde buda teknin burnunu suya sokar buda senin daha rahat yol almanı sağlar pahalı ve lüks teknelerde bu işlem motor pervane ile değil kıça takılan interceptor denen bir flapla gerçekleşir.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #39 : Mart 27, 2012, 10:18:03 ÖS »
Aslan Abi bahsettiğin flaplar kayıcı-sürat tekneleri içindir. O flapların değişik bir tarzını botumda kullandım. Amacı botu-tekneyi daha çabuk hava yastığının üzerine kaldırmasıdır bunu kıçı kaldırarak yapar. Plane olayını daha hızlı gerçekleştirir. Pahalı ve lüks tekneler genellikle motoryatlar olur ve 150 200 hp lerde motor kuvvetleri olur. Yelkenli teknede hız arka planda olduğu için bunların bir önemi yok şahsi fikrim. Ayrıca abi burun suya girerse sürtünme artacağı için motor aşırı yorulabilir. Rahat yol alımı için teknenin dediğim gibi plane e kalkması hava yastığı üzerinde gitmesi şarttır diye düşünüyorum. Ama bunlar tabikide şahsi fikirlerim yanlışım varsa düzeltin lütfen. :( :(
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #40 : Mart 27, 2012, 10:47:52 ÖS »
  platform derken, neyi katettin anlamadım. en arkada iki çeçeve (posta) var, araları 20 cm. Yani, 0-1 arası 65 cm; bu aranın içinde 0 dan 20 cm içerde 0+ var. Böylece 0, 20 cm öndeki 0+ postaya yatıyor.
      Motoru havuzluğa alsanda yer kaybın olmaz,motor döşemenin altında, hele sancak tarafa yaparsan hiç bir sakıncası olmaz.


aslankaya35

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 162
  • Ad Soyad: Aslan KAYA
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1980
  • Tekne Adı: ÖZDEMİRHAN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #41 : Mart 27, 2012, 11:02:53 ÖS »
eğer bot hızlandığında başını suya sokmazsan dalga -su teknenin orta alt kısmına yani vasat karinasına çarpar vasat geniş bir düz duvar gibidir bir dalga vurdumu bu kısma 3-4 knot yavaşlatır ancak başı suda tutarsan baş keskindir suyu iyi keser ve direnci azdır iyi dümen tutar. kıçta kullanılan flaplar bu iş içindir tekne yorulmaz daha stabil iyi gider..havalanması iyi değildir..ben bunu dalgalı havada 35-40 knot ile giderken denedim.hız  konusunda daha hızlı gider diyemem daha stabil gider diyelim 1-2 knot yavaş gider sadece tabiiki buda flap açısına bağlı...neyse boşver flapları sen kafana göre yap...ben eğik yaptım

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #42 : Mart 27, 2012, 11:09:00 ÖS »
  platform derken, neyi katettin anlamadım. en arkada iki çeçeve (posta) var, araları 20 cm. Yani, 0-1 arası 65 cm; bu aranın içinde 0 dan 20 cm içerde 0+ var. Böylece 0, 20 cm öndeki 0+ postaya yatıyor.
      Motoru havuzluğa alsanda yer kaybın olmaz,motor döşemenin altında, hele sancak tarafa yaparsan hiç bir sakıncası olmaz.


Abi platformdan kastım Ömer Abinin Evrensel'inde olduğu gibi kıçta yatay bir platform var diye okudum planlarda. Motor-yeke-salma kasası ve yelken dibi şuan kafamda çok karışık olan konular. Netleştiremedim bunları. Planlarıda Türkçeleştirmiyorum bıktım çevirmekten bidaha bakasım gelmiyo :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #43 : Mart 27, 2012, 11:31:52 ÖS »
  platform derken, neyi katettin anlamadım. en arkada iki çeçeve (posta) var, araları 20 cm. Yani, 0-1 arası 65 cm; bu aranın içinde 0 dan 20 cm içerde 0+ var. Böylece 0, 20 cm öndeki 0+ postaya yatıyor.
      Motoru havuzluğa alsanda yer kaybın olmaz,motor döşemenin altında, hele sancak tarafa yaparsan hiç bir sakıncası olmaz.


Abi platformdan kastım Ömer Abinin Evrensel'inde olduğu gibi kıçta yatay bir platform var diye okudum planlarda. Motor-yeke-salma kasası ve yelken dibi şuan kafamda çok karışık olan konular. Netleştiremedim bunları. Planlarıda Türkçeleştirmiyorum bıktım çevirmekten bidaha bakasım gelmiyo :D
      Bunlar okadar karmaşık konular değil Volkan. Planlara geri dön iyice incele tekrar.Hatta onlardan çıktı al dosya yap, ben öyle yaptım. sürekli bakıyorum.Türkçeleştirilmiş çizim istersen sana mail atayım. Bu planlarla birlikte çıktı aldığın autocad çizimleride aç,birlikte incele.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.311
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S-650 Posta( Tekne) Kurulumu Yardım
« Yanıtla #44 : Mart 27, 2012, 11:36:47 ÖS »
Abi hepsi bendede dosyalı. Tüm planlar tek tek dosya içinde malzeme kayıtlarım,fatura ve fişler hepsi bir dosyada. Belkide biraz uzak kalmam lazım içim sıkıldı plan görmekten bakmıyorum artık. 
7,10,11,13,14,16,17,18,19,20,22,23 yarım türkçeleştirdiklerim abi varsa rica edebilirim :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
13164 Gösterim
Son İleti Ağustos 28, 2011, 12:41:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
8 Yanıt
11631 Gösterim
Son İleti Eylül 12, 2011, 10:03:27 ÖS
Gönderen: Gökalp Yağcı
10 Yanıt
31726 Gösterim
Son İleti Mart 31, 2012, 11:59:38 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
33 Yanıt
13539 Gösterim
Son İleti Mayıs 03, 2012, 09:58:20 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
4 Yanıt
8774 Gösterim
Son İleti Ağustos 22, 2012, 05:30:19 ÖS
Gönderen: KARANLIK
8 Yanıt
9430 Gösterim
Son İleti Aralık 23, 2012, 11:19:06 ÖS
Gönderen: servet
13 Yanıt
12767 Gösterim
Son İleti Eylül 14, 2013, 06:23:22 ÖS
Gönderen: Ozgurce84
4 Yanıt
11522 Gösterim
Son İleti Mart 22, 2013, 01:37:24 ÖÖ
Gönderen: Zafer KAFA
5 Yanıt
14704 Gösterim
Son İleti Ağustos 15, 2017, 08:29:42 ÖS
Gönderen: fatihmichel