Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81077 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #300 : Eylül 10, 2019, 11:26:47 ÖÖ »

Şu an GTİB konusuna bakıyorum. Dıştan takma motorları araştırıyorum.

Benzinli Motorlar: 8407 ile başlayan kodlar
Elektrikli Motorlar: 8501 ile başlayan kodlar.

Alt kodlara bakıp tam yerini bulmak lazım. Gücüne ve kulanım yerine göre değişiyor. Ama genel tanımlamada "Dıştan takma motorlar bu fasıla girer" diye açıkça belirtiyor.

ATSO'nın izin gerektirmeyen ürünler kod tablosu buldum. 2010 Eylül tarihli. Yenisine bakarım. Eskisinde gerek 8407 gerek 8501 için çok sayıda alt kod var. dediğim gibi alt kodları bulmak lazım. Bir de dökümanın daha yenisini.

Bu arada bir de Danışmanlık şirketine e-posta gönderip bu konularda bilgi almak istiyorum dedim. Bakalım geri dönecekler mi?

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #301 : Eylül 10, 2019, 11:43:28 ÖÖ »
Benzinli:

8407.21.91.00.00     – – – – Gücü 30 kW.ı geçmeyenler
8407.21.99.00.00     – – – – Gücü 30 kW.ı geçenler

Elektrikli

8501.20.00.11.00     – – – Çıkış gücü 7,5 kW.dan az olanlar    

Benzinli listede yok yani izne tabi görünüyor, elektrikli listede var yani izne tabi değil görünüyor. Tabi öncelikle yeni listeyi bulmak gerek. sıra onda.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #303 : Ekim 01, 2019, 09:06:20 ÖS »
Bugün ayaklandım.

İlk iş gidip Amatör Denzici Belgemi aldım.

Arkasından İzmir Marine'e gidip 6.20 tekneye baktım. Bir tane yapım aşamasında vardı. ustası ve sahibi ile görüştüm. Elektrik motorlu projemi anlattım. Çok ilgilendiler. Başarırsam kesin zengin oluruz dediler.

Tekneye bindim, ölçtüm biçtim. Arka dar ama, oturulabilecek gibi. Yani motoru daha ortaya koymak gerekiyor. Dümen palası, uskur, şaft derken motor oldukça içeride bir yerde kalıyor. O zaman arka tarafta oturmak mümkün olabiliyor. Kamara küçükçe ama idare der. Yatak boyu 1.80 var yok. Genişlik 50 cm. Teknede bu kadar oluyor.

Dıştan takma motor için konan ilave parçayı gördüm. Yakışıksız ama mecburen öyle oluyor. Fiyatını yanlış anlamışım. Sanırım telefonda çocuk ooo bin lira falan demiş; ben de on bin lira falan anlamışım. 800 TL imiş.

Elektrik motoru koyarsam, onu tabandaki çukura gömmeyi düşünüyordum. Çukur derin değil, 15 cm yok gibi.

Hala motor arayışlarım devam ediyor. Motor Üretiyoruz diyen yerli birkaç firma  ile kontak kurdum. Elmizde yok, stokta yok, vs vs. Özel getirtmek gerek, 2.200 USD geçer vs. Ben 10KW soruyorum, 2.5 KW teklif veriyorlar bin küsu Euro. Herhalde fiyattan çekiniyorlar.

Elektrikli Bisiklet kitlerine kadar düştüm. 3000 watt kit diyorlar ama, 3 olduğunu sanmıyorum. 2 falan sanırım. Sordum cevap vermediler. Telefon da çalışıyor, açmıyor.

Dönüşte Kalabak Balıkçı barınağına uğrayıp yer sordum. Tabii yok. Ne büyüklükte diye sordular. Daa almadım ama 6m boy 2m en dedim. Büyük dediler 1m olsaymış yer varmış. 1m sandal bile yok. Oyuncak şişme bot getirsem olacak herhalde. Buradaki yeri olan teknelerden alırsan belki olur dediler. Satılık tekne mi var dedim. Şu şu satılık dediler. Birinin sahibi oradaymış, baktım 5.75 bir tekne. Herşey var diyor. Temiz su tankı? Koydurmadım. Tuvalet? Kullanmadım... Balık bulucu varmış. Fiyatını bile sormadım. Ha bir de yerini vermem dedi. Bana ne oltacı teknesinden...

Eve geldim. Almanya'ya ısmarladığım balonlarım gelmiş. Şişince 250 cm boy 80 cm çap oluyor. 4 tane ısmarlamıştım. Şimdi sorun ikisini yapıştıırp 500 cm boy elde etmekte. Baloncuya sordum cevap vermedi. Bugün internette bir-iki yere sordum, cevap bekliyorum. videolar var latex yapıştırmayı anlatan. Olacak gibi görünüyor. Olursa muzların içine bu balonları koyacağım, eski otomobil iç lastiği gibi. Böylece delik-kaçak aramak işi olmayacak. Tabii bu çok ince ve zayıf bir malzeme. ne kadar dayanacak bilmiyorum. Bir deneme olacak.

Bütün yelken işi öylece kalakalmıştı. Güneşte ve yağmurda.

Profil için kullandığım plastik malzemeler güneşte kavrulmuş, gevilmiş güvülmüş. Yamulmuş. Söktüm attım. İnce alüminyum boru kullanmaya karar verdim. Çelik yay niyetine şerit testere kullanıyordum. paslanmış. Attım. ABS plastik boru kullanmaya karar verdim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #304 : Kasım 12, 2019, 01:43:14 ÖS »
Kanat tamam gibi.

Bugün istediğim iki fonksiyonu gerçekleştirebilecek duruma geldim. Bir iki ince ayar işi var ve bir iki de ufak değişiklik ama asıl olarak yapmak istediğim şeyleri yapabiliyorum:

1.) Gerdirme telleri dört köşede. Kanadın dönüşüne engel değil. Direkte yamulma eğrilme yok. Küçük bir ırgatla kısa sürede sorunsuz olarak yelkeni direğe çekebiliyorum. Sonra da direği kendi ekseni etrafında +/- 155 derece kadar döndürebiliyorum. Yani hücum açısını istediğim gibi değiştirebiliyorum.

2.) Kanat profili simetrik NACA0018 (yelken dilinde % 9 tor) profili ile başlıyor. Basit bir düzenekle kanadı her iki yönde asimetrik NACA 6415 profiline benzer bir profile dönüştürebiliyorum. Yani bir yüzü içbükey olurken diğer yüzünde kanber yani dışbükey eğim artıyor.

Tabi önemli olan bunun denizde işe yarayıp yaramayacağı. Sıra onu denemeye geldi.

Katamarana biraz daha alüminyum profil ekleyip 5 metreye kadar uzatmam gerekiyor. Bunların uçlarına gerdirme telleri bağlanacak.

Birkaç değişiklik gerekecek. Dümen ve motor kontrolu köprüye almıştım. Arkaya geri almam gerekecek. Kolun tepesini kesmiştim. Bakalım nasıl bir çözüm bulacağım.

İki video var. Birincisinde amacım bir kavança göstermekti ama bugün de şansıma rüzgar yok. sıfır. Elimle itip çektim. Kanat dönerken tepedeki allamenin sabit kaldığını göstermeye çalıştım ama garip bir görüntü oldu.

İkinci videoda kanadın kanber değiştirme görüntüsü var. Sanırım videoda anlaşılabilecek kadar çukurlaşma ve sonra da  fazladan bombe görülüyor.






Bir de muzların sönmesini halledersek bu iş tamam. Olmazsa da basıp pompayı çıkacağım denize...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #305 : Aralık 03, 2019, 07:38:54 ÖS »
Muzlardan birinde iki delik daha doğrusu hava kaçıran yer buldum. Diğerinde de en uçtaki sert pvc koninin yapıştığı yerden bir kaçak var. onu yapıştırayım derken söke söke sonunda tamamı çıktı.

ilkindeki kaçakları PU yapıştırıcı ve asetonda erittiğim pvc macunu ile tıkayıp kapattım. üzerinde yama koyacağım. bir tamir videosunda sıvı pvc diye birşey gördüm. buralarda yok. ama MEK diye bir çözücü kullanıyor. Metil Etil Keton. Yine PU ile. MEK ısmarladım iki hafta oluyor. Firma geç kargoladı. o da Kara Cuma'ya denk geldi. kısacası benim kimyasal iki haftada Karşıyaka dan Urla ya gelemedi. Hala yolda.

Ben de beklerken video seyrederken şuna denk geldim. özel tasarım tabi üretim ama güzel düşünülmüş ve olmuş. benim beceremediğimi becermişler.  prototip diyor ama yakında ürün olarak çıkar sanırım.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #306 : Aralık 03, 2019, 07:56:06 ÖS »
pardon. aseton değil kloroform olacak. Bakalım MEK nasıl birşey çıkacak.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #307 : Aralık 03, 2019, 08:31:18 ÖS »
pardon. aseton değil kloroform olacak. Bakalım MEK nasıl birşey çıkacak.

MEK peroksiti polyester reçinelerde de kullanıyorlar..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #308 : Haziran 29, 2020, 09:14:38 ÖS »
Benim muzlar iflas etti. Bari şundan alayım bi tane ;)

https://www.amzonmall.com/products/%E3%80%90free-shipping%E3%80%91shuttle-bike-kit-%7C-turn-your-bicycle-into-a-pedal-boat?fbclid=IwAR1LCC1OYYK8fOE2RQX2xYebyxGkCmEKacgoFefAGJ81CT86exEOw-BRhGE

Şaka bir yana, birinin sorununu hallettim ama diğeri dikiş tutmuyor bir türlü. Her gün bir yerini yapıştırıyorum, başka bir yerden pırtlıyor (aynı ana hat. En alttaki ana yapışma çizgisi).

Ciddi ciddi muzların yerine acele tarafındna kontrplak gövdeler yapmayı düşünüyorum.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #309 : Haziran 30, 2020, 04:16:48 ÖÖ »
Ciddi ciddi muzların yerine acele tarafındna kontrplak gövdeler yapmayı düşünüyorum.
Acele kontraplak dikis tutmaz abi  O:-) O:-)

Bu muz gibi pvc temelli seyler, dogrudan profesyonel ekipmanla ve kimyasalla yapilmadigi surece zaten asla orjinal saglamligina geri donmuyor abi. Zaten bu tarz malzemelerde tamirat ancak ufak tefek kaza delikleri icin mumkun. Kaldi ki ucundaki koni cikti diyorsun. Bosuna tamir etmeye calisarak zaman enerji ve moralini harcama bence. 


Simdi elinde biri dikis tutmayan iki muz var ve bunlari kontraplak govde ile degistirmeyi dusunuyorsun
Kopru de komple gorece agir aluminyum iskelet seklinde?
Tamamlanmayi bekleyen bir de soft wing var.

Son dogru mu anliyorum?


Eger kontraplaktan yurumeyi dusunuyorsan benim fikirlerim su yonde :
Hali hazirda bir cok farkli parcaya cok emek harcadiginin farkindayim. Ancak benim dusunceme gore bunlari isler hale getirmek sana cok daha fazla zaman ve emege malolacak.
Onun yerine bence aluminyum kopruyu de gozden cikarip, komple kontraplaktan yeni bir govde yapman.
Hatta, eger aluminyum kopruyu parcalamak mumkunse, onu kullanarak cok daha hafif bir katamaran da yapabilirsin. Gerekirse teknik cizim, cozum ve hesap kitap konusunda ben de yardimci olabilirim. 10 yila yakindir katamaranlari arastiriyor ve kafa yoruyorum.

Eger elindeki aluminyum profillerin eni boyu yeterli olacaksa, dik yapistir yontemi ile birbirinin ayni iki tane govde, bunlari birlestiren 2 tane aluminyum profil son derece uygun olacaktir.

Hazir yeri gelmisken solid wing fikrini yeniden gundeme getirmek isterim :)...
Yelken konusunda da hala isleri cok basitlestirecegini dusundugum icin, solid wing yapmanin senin icin daha iyi olacagi dusuncesindeyim.
Hem solid wing'de butun iskelet butun olarak calistigindan, soft wingdeki kadar rijit bir ana direge ihtiyacin yok. Kanadin iskeletini ince kontraplaklar ( 6 - 9mm ) ve xps kopuk ile hem son derece rijit, hem de hafif yapman mumkun. Uzerine de su anki soft wing'in kumasini kaplarsin. Hali hazirda soft wing'den daha agir olmaz. Rijitligi cok dusunmene gerek kalmaz. Halatlarla gerdirmen gerekmeyecegi icin tek bir hamle'de kanadi takip sokebilirsin. Hareketli parca sayisi da cok az olacagindan sorun yasama ihtimalin de cok dusuk. Tek dikkat etmen gereken kanat profilini hesaplarken iyi hesaplamak.

Fazla burnumu sokmus gibi olduysam kusuruma bakma  O:-) gaza geliyorum bazen  :D

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #310 : Haziran 30, 2020, 04:20:47 ÖÖ »
Yukaridaki soft wing videolarini kacirmisim. Simdi gordum. Gordugum kadariyla kanat yelken acmaya neredeyse hazir. Bu sartlarda solid wing gereksiz bir girisim olur sanirim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #311 : Haziran 30, 2020, 09:01:37 ÖÖ »
Yapıştırıcı olarak ADECO Grip kullanıyorum. düzgün  ve temiz çalışırsan yeterli yapışma sağlıyor. Hatta Derby 76 da uygun/kolay yerlerde yeterince bekler sabredersen o da iyi yapışma sağlıyor.

Konisi çıkanı becerdim, yapıştırdım; şu an sağlam olan o.

Diğerinin "dikişleri" diyeyim, yani fabrikanın yapıştırdığı ana hat, en alttaki asıl yapıştırılan yer, fermuar gibi gidiyor. Açılan yeri tamir içi biraz genişleteyim diye çektiğimde kolaylıkla ayrılıyor. Geçen gün 90 cm söküp yapıştırdım. Benim yapıştırdığım yer sağlam oluyor. Bir sonraki en zayıf yerden açılıyor. Dün bir yeri yapıştırdım, şişirdim, bir karış aşağıdan açıld. Yapışturup bıraktım akşam. Sabah şişirdim; şimdi geldik bunun konisine. Oradan baloncuklar...

Elimdeki yapıştırıcının son damlasına kadar yapıştırırm da; tamam oldu desem bile, basınç altında yine hava kaçırmayacağından nasıl emin olacağım. Güneşte iki saat kaldı mı atıyo hemen. Zaten o adımı geçtikten sonra alüminyum platformu üzerine koyacağım. Ondan sonra hala kaçırmazsa ne ala. Tabi içimde hep bir kuşku olacak; ya denizde iki tane büyük dalgaya vurduktan sonra ne olacak diye ama, bi kere bi gitsin yelkenle göreyim; sonrasını çeşit çeşit düşünürüm.

Amacım biran evvel suya girip denemek olduğu için işi de minimum tutmak istiyorum. En az değişiklik, en az yeni parça ile suya varmak hedeifim. Yoksa en başta yaptığın tasarım gerçekten çok hoşuma gitmişti, oturur onun benzerini yaparım.

Üç beş plaka alıp yuvarlayayım diye düşünmüştüm. Buradaki satıcı marin kayın kontrplak (genelde marin dedi) serttir, o kadar(60 cm çap) yuvarlanmaz dedi. Yuvarlanabilecek yumuşaklar var, onlar da marin değil. Aslında hala marin olayına da pek o kadar takılmayı gerekli görmüyorum ya; şeytan diyor al yuvarla. sonra bas epoksiyi, doyur iyice. sonra kapla güzelce. Gittiği yere kadar gitsin. (içinde destek kesitleri olacak elbet, boş boru değil yani).

Katı yelken hala uzak duruyor bana, fikir olarak da cisim olarak da. Sen sökersin takarsın diyorsun ya; ben hayal bile edemiyorum nasıl tutup da söküp takacağım. Mutlaka daha da ağır olacaktır; ben bunu bile, bırak bunu 7 m2 surf yelkenini takamadım, canım çıktı.

soft yelkende birkaç değişiklik yapacağım. Yani yapı aynı de, elemanlar değişecek.

Yay olarak, yani en öndeki en çok kıvrılan burun kısmı önce çelik şerit idi, sonra abs boru; şimdi onları CTP şerit yapacağım. Orada işe yarıyor CTP. Yan taşıyıcı diyeyim asıl profili oluşturan parçalar alüminyum boru idi, onları cam elyaf boru (CTP değil sargı) ile değiştireceğim. En başta konuşmuştuk, örgü hortum elyafı reçinelemek şeklinde. En son ona karar verdim.

Orta göbek de değişecak. Yani direğe bağlantı sağlayan ana parça. 3d yazıcıda basılacak olan parça. Yalnız o konuda biraz çalıştım. Benim vPython'a arayüz yazdım, .stl dosyasını ürettim. CURAyı kurdum, .gcode dosyasını ürettim. ULTIMAKER parça için 13 saat üretim süresi veriyor.  Farkındayım benim parça büyük ve kalın. Ama 13 saat bana çok geldi. İşimiz var demektir.

Oturdum acele B planın devreye soktum, yine CTP den ilk düşündüğüm parçaları kestim biçtim deldim yapıştırdım yaptım. 6 parça hazır.

Tabi asıl sorun muzlar. Karar verme zamanı geldi geçiyor. Bugün bir hamle daha yaparım. Ya da yapıştırıcı bitene kadar. Sonra artık en kısa yoldan bir çözümü seçerim.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #312 : Haziran 30, 2020, 07:40:27 ÖS »
Ben gecenlerde arastirmistim. Tekneyi yapacak olsam avrupada kaliteli marin kontraplak temin edebilir miyim diye. Gercek anlamda birinci sinif marin kontraplak ureten 4 tane filan uretici var. Geri kalanlarinin urettiklerinin kalitesi okyanusa acilmana pek izin verecek cinsten degil. Hele ki Turkiye gibi denizin icinde ama denizcilige uzak bir ulkeyi dusundugunde, Sanmiyorum birilerinin oturup Kaliteli marin kontraplak uretecegini. Avrupa'da benim buldugum birinci sinif marin kontraplaklarin plakasi 60 - 70 euro'dan basliyor ( 3 - 4 mm ler ).
Dolayisi ile bu urunler Turkiye'ye gelse kimse yuzune bakmayacagi icin getiren de olmuyordur. Dolayisi ile kaliteli marin kontraplak zaten bulamayacaksin.

Ote yandan, Saticilar zaten cahil. Adam kendi bile bilmiyor ne sattigini. Gercekten bu ise bas koymus bir satici olmadikca, sana verecekleri sey gercekte dis mekan kontraplaktan baska birsey olmayacaktir. O sebeple direk dis mekan kontraplak ararsan hem daha kolay bulursun hem de daha ucuza bulursun.

Normal sartlarda denizde kullanacagin kontraplagin iki ozelligi onemli, 1 kalitesinin homojen olmasi, 2 suya dayanikli olmasi. Suya dayanikliligi epoksi ile yalitarak cozeceksin. Teknen de surekli suda kalmayacak o yuzden bu bence hic sorun degil. Kalitenin homojenligine gelince, dis mekan kontraplakta bunu bulman zor. Dis katmanlari kaliteli olsa da ara katmanlarinda kaliteden calarlar, icinde bosluklu alanlar olur ki buralar zayiftir...  Yine de, uzerine 2 ton yuklemeyeceksin. Firtinada acilmayacaksin, kicina 30hp motor takip dalgalarda ziplamayacaksin. Dolayisi ile hic bir sorun yasamayacagini dusunuyorum.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #313 : Haziran 30, 2020, 09:46:28 ÖS »
Baska bir forumda da tartışılmıştı pvc,hpylon boat yapıştırma olayı..
Ordakilerin ortak mutabakatı şu şekilde olmuştu..
yapıştırılacak kısımlar önce sentetik tinerle silinecek.
Sonra ince zımpara..
Yapıştırlacak alt üst kısmılara,iki kat yapıştrıcı sürülüp,kurumaya yakın alt,üst katlar üst,üste konulup,yapştırırkende ıstıcı kullanmak lazımmış..
Piyasada adeco markası ile aradığınızda pvc veya hypalon olarak çeşidi var.Tiner mümkünse sentetik kullanın.Selülozik bota zarar verebilir.Yanlız yapıştırma sırasında prosedür önemli.Yüzeyin temiz olması önemli.Temizledikten sonra ince bir zımpara geçilmesi iyi olur.Prosedürden kastım ,temizlenen bölgede hem yapıştıracağınız parçaya,hemde yapışan parçaya yapıştırıcıyı sürüyorsunuz ve yaklaşık 4–5 dk bekleyip tam kuruduktan sonra iki tarafada tekrar yapıştırıcı sürüyorsunuz.yine kurumasını bekliyorsunuz.Daha sonra yapışacak yerleri tam üst üste getirdikten sonra saç kurutma makinesi veya benzeri bir ısıtıcı ile ısıtıp yapıştıryorsunuz.Herhangi sert bir malzeme ile bastırırak yapıştırıyorsunuz.
https://www.gezginkorsan.org/forum/tamirhane/bot-(dingi)-tamiri/msg470446/#msg470446

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #314 : Haziran 30, 2020, 10:09:44 ÖS »
Ben gecenlerde arastirmistim. Tekneyi yapacak olsam avrupada kaliteli marin kontraplak temin edebilir miyim diye. Gercek anlamda birinci sinif marin kontraplak ureten 4 tane filan uretici var. Geri kalanlarinin urettiklerinin kalitesi okyanusa acilmana pek izin verecek cinsten degil. Hele ki Turkiye gibi denizin icinde ama denizcilige uzak bir ulkeyi dusundugunde, Sanmiyorum birilerinin oturup Kaliteli marin kontraplak uretecegini. Avrupa'da benim buldugum birinci sinif marin kontraplaklarin plakasi 60 - 70 euro'dan basliyor ( 3 - 4 mm ler ).
Dolayisi ile bu urunler Turkiye'ye gelse kimse yuzune bakmayacagi icin getiren de olmuyordur. Dolayisi ile kaliteli marin kontraplak zaten bulamayacaksin.

Ote yandan, Saticilar zaten cahil. Adam kendi bile bilmiyor ne sattigini. Gercekten bu ise bas koymus bir satici olmadikca, sana verecekleri sey gercekte dis mekan kontraplaktan baska birsey olmayacaktir. O sebeple direk dis mekan kontraplak ararsan hem daha kolay bulursun hem de daha ucuza bulursun.

Normal sartlarda denizde kullanacagin kontraplagin iki ozelligi onemli, 1 kalitesinin homojen olmasi, 2 suya dayanikli olmasi. Suya dayanikliligi epoksi ile yalitarak cozeceksin. Teknen de surekli suda kalmayacak o yuzden bu bence hic sorun degil. Kalitenin homojenligine gelince, dis mekan kontraplakta bunu bulman zor. Dis katmanlari kaliteli olsa da ara katmanlarinda kaliteden calarlar, icinde bosluklu alanlar olur ki buralar zayiftir...  Yine de, uzerine 2 ton yuklemeyeceksin. Firtinada acilmayacaksin, kicina 30hp motor takip dalgalarda ziplamayacaksin. Dolayisi ile hic bir sorun yasamayacagini dusunuyorum.

Sapolasın adaşım, beni rahatlattın. Bu patlak verme işi devam ederse artık ne yapacağım belli oldu demektir. Gönül rahatlığıyla kontrplağa geçebilirim.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28504 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157781 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9087 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6731 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5947 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6410 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin