Gönderen Konu: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi  (Okunma sayısı 13213 defa)

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« : Nisan 25, 2015, 05:06:31 ÖS »

Tum denizcilere selamlar,

Bu ilk paylasimda sizlere, ucuncu tekne yapim tecrubemi fotograflarla anlatip, karsilikli ogrenimi amacliyorum.

Daha once, internetten buldugum basit bir Kano planindan iki tane kano yaparak, Dik-yapistir(stitch & glue) teknigini ogrenmeye calistim

Sam Devlin'in (http://www.devlinboat.com/) "Candlefish 13" isimli, yaklasik dort metre,
kictan takma motor icin dizayn edilmis ve yine ayni teknikde yapilan bir tekne yapimi ile meskulum ve bunuda bu platformda paylasarak,
karsilikli bilgi alisverisinde bulunarak bu ortak paydada bulusmak istedim.

Umarim, dogru ve yanlislarimla faydali olur, sizlerdende ogrenerek bu ugrasi ileri seviyelere tasiriz.
Her nekardar bu tekneyi Amsterdam`da yapsamda, gerek malzemeler ve gerekse tekne, her suya ve ulkeye uygundur.

Candlefish 13 yapimi

Ozellikler

Uzunluk:    13ft 4in(4.1m)
Genislik:    4ft 11in(1.5m)
Draft:    4-1/2in(.14m)
Deplasman (load waterline): 445lbs(206kg)
Motorlu kuru agirlik:   165lbs(75kg)
Power:    6 - 25 HP outboard motor

Su kontraplak(MARINE PLYWOOD) cinsi; Okume 6/9/12mm


Hersey boyle basladi. Kasim 2013.

Bu asamada, yani ise baslarken ilk yapilacak olan, jig yani butun iskeleti ve daha sonrada tekneyi uzerinde tasiyacak olan, yapi kurulur.
Duzgun cam 50x50 kalaslar uygundur. Bulkhead denen ve tekneye seklini veren kaliplar bu jig'e planlari takiben, milimetrik aralikllarla yerlestirilir.
Yukarida bu bulkheadlerin  kesimi ve jig'e yerlesimini goruyoruz.
Burada cok dikkatli olmak, jig'in kusursuz bir duzgunlukde insaasi ve orta hattin(center-line) dogru ve simetrik olmasi cok ama cok onemlidir.

Bu asamada yapilacak bir kucuk hata, teknenin simetrisini bozarak tum dengeyi bozar ve belkide aylarca emek bosa gidebilir.
Ayni ozen, bulkheadlerin kesim ve jig'e yerlesiminde de gosterilmelidir.
Butun islemlerin en az uc kere kontrol edilmesini tavsiye ederim. CL(center-line) icin,
basdan kica cekilecek bir ip diger bulkheadlerin dogru yerlesiminde cok yardimci olacaktir.

Ayrica su terazisi veya laserli elektronik terazi burdaki en iyi dostunuz.


Sira bir baska kiritik ve dikkat gerektiren iste; Scarfing.
Burada uzunlugu 250cm olan kontraplaklari teknemizin boyuna gore tek parca haline getirmek durumundayiz.
Candlefish 14 yaklasik 4m oldugunda iki parca birlestirmek yetiyor.
Kullanilan teknik merdiven teknigi.



Bu teknikte, kontraplak kalinligi 8:1 den max. 12:1 oraninda mesafe aralikla( buradaki ornekde; konraplaklar 6 mm kalinlikta, mesafe=  5-8cm arasi ),
elimizdeki konraplaklar merdiven gibi ust uste konur ve bu merdiven duz bir yokus olana kadar,
planer ve zimpara yardimi ile kesilip zimparalanir.

En alta(masaya) bir cizgi ( bizde mavi, ustdeki ilk resim) cekilerek fazla yontma engellenir.
sonra bunlari ikiserli cevirip, araya hafifi kalinlastirilmis( tercihen agac tozu) epoxy surulerek, iki naylon arasinda press edilir.
Duzgun olmasi icin kalin bir kalas iki uctan isgence edilirken ortaya agirlik konur.


Sonraki is " Lofting ".
Planlarin kontaraplak uzerine gecirilmesi.
Buradaki teknik, kontraplaklar uzerine, yaklasik 30cm araliklarla cizilen istasyonlar uzerine plandaki olculerin aktarilmasi ve bu noktalarin birlestirilmesi.
Birlestirme sirasinda, bu noktalara gecici ince civiler cakilir ve bu civilerin destegi ile bukulen duzgun ve uzun(4-5m) bir cita bukulen bir cetvel gibi kullanarak
cizim yapilir.


Noktalarin birlesmesinde hicbir dogal olmayan bukulme olmamalidir. Baska bir degisle, cita,
civiler etrafinda bukulmeden donmeli zorlama yapilmamalidir. Ben citayi sabitlemek ve rahat cizmek icin
citanin arkasinada civiler caktim.
Numaralari birlestirince bir resim cikar, bundan da basit bir islem. Ama ozen istiyor.
Tum olculer en az uc kere kontrol edilmeli.

Sonra kesebiliriz.
Kesim dokupaj testeresi(elektirikli) yada circular testere ile yapilir. Ikinci secim daha duzgun sonuc veriyor. Ama daha cok tecrube istiyor. Dikkat!
Cizgilerin disindan kesmeli ve sonra zimparalanmali.



Teknenin zemini iki smetrik parca olarak ust uste konur ve ic te kalip opusecek kenarlar 45 derece yontulur.
Boylece daha sonra kitap gibi acildiginda bu kavusmada bosluk olmaz.


3mm tel delikleri araliklari ve kenar hizalari planlarda yazar. Cokda sikilmaz gevsekte birakilmaz.
Tel uclarina dikkat. Iceri kivirmanizi oneririm. Gozlerde koruyucu gozluk dostumuz!



Zemin parcasi, kitap gibi acilarak, bulkheadlerin uzerine konur. Planda bir kerteriz isareti, bu isin dogru yapilmasi icin konulmustur.

devam edecek...
kaan sensoy

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #1 : Nisan 25, 2015, 10:47:18 ÖS »
Bu detaylı paylaşmınız için teşekkürler :) Ellerinize sağlık biz konuyu bölmeyelim paylaşımlarınızı bekliyoruz :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #2 : Nisan 26, 2015, 03:29:37 ÖS »
Formu biraz karistirdikdan sonra herkesin bildigi pekcok detayi tekrar ettigimi gordum. Umarim bu durumu ukalalik olarak algilamazsiniz.
Asil amacim farkli teknikleri yansitmak ve digerlerini ogrenmek.
Bundan sonraki gelismeleri daha sade anlatilarla  paylasicagim. Soruldukca detaylara girebiliriz.
kaan sensoy

andersen

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 82
  • Ad Soyad: Selçuk YILDIZ
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Voyager
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #3 : Nisan 28, 2015, 12:24:01 ÖÖ »
Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize - emeğinize sağlık.
Selçuk YILDIZ
Sarıyer / İstanbul

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2015, 12:30:09 ÖÖ »
Buralarda kolay kolay yanlis anlasilma olmaz iciniz rahat olsun,keyifli ve detayli paylasimlarini arayis icinde olanlara yardim edecektir emin olun.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #5 : Nisan 28, 2015, 12:38:18 ÖÖ »
Formu biraz karistirdikdan sonra herkesin bildigi pekcok detayi tekrar ettigimi gordum. Umarim bu durumu ukalalik olarak algilamazsiniz.
Asil amacim farkli teknikleri yansitmak ve digerlerini ogrenmek.
Bundan sonraki gelismeleri daha sade anlatilarla  paylasicagim. Soruldukca detaylara girebiliriz.

gayet iyi belgesel tadında bol fotoğraflı anlatıyorsunuz devam edin..buraya gelen arkadaşlar ya ilk defa tekne yapmış yada yapmaya hevesli arkadaşlar..ne kadar çok detaya girer anlatırsanız o kadar iyi olur.

H@K@N

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 275
  • Ad Soyad: HAKAN HİLMİ KAVAKLIOĞLU
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #6 : Nisan 28, 2015, 08:07:20 ÖÖ »
Emeğinize sağlık.
Bence detaylandırmanız ayrı bir keyif katmış..
Devamını bekliyoruz..

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #7 : Nisan 28, 2015, 09:59:41 ÖÖ »
Herkese tesekkurler.
kaan sensoy

izci04

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 302
  • Ad Soyad: Ersin İzci
  • Bulunduğu İl: Yalova
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #8 : Nisan 28, 2015, 10:12:41 ÖÖ »
paylaşımınız,detaylı anlatımınız için teşekkürler bu platformda byle bilgilere ihtiyac var.
Ersin İzci
1985/Armutlu

alperserkan01

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 104
  • Ad Soyad: serkan sezgin
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #9 : Nisan 28, 2015, 10:13:23 ÖÖ »
emeğinize yüreğinize sağlık ilgiyle takipteyiz detaylı olması güzel olmuş
Serkan SEZGİN
ace boat projemizi burdan takip edebilirsiniz
https://www.facebook.com/pages/SANDE-ACE/1528841117334190

jemm

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
  • Ad Soyad: cem altug
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #10 : Nisan 28, 2015, 10:34:56 ÖÖ »
Kaan bey anlatımınız çok güzel devamını sabırsızlıkla bekliyorum . Emeğinize sağlık

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #11 : Nisan 29, 2015, 07:27:28 ÖS »


Karina kitap gibi acilarak postalarin uzerine, planlardaki isaretlere uyularak yerlestirildi ve kaymamasi icin dikislerden bir kac noktadan,
gecici tellerle sabitlendi.
Daha sonra, hazirlanmis "side-panel"lerin once karina sonra karsiligina chine(omurga) baglantilari ( buradaki turkce terimler icin beni duzeltiniz lutfen,
planlarin %99unun ingilizce olmasi sebebiyle agirlikli olarak ingilizce terimleri kullaniyorum) 3mm uclu matkap ile karsilikli delinip dikildi.
Bu islem, burada postalarin uzerinde yapildi.



Birbiriyle opusen ic kenarlar, 45 derece yontularak bosluksuz, dogru birlesmeye calisildi.
Tel uclari, herhangi bir kazaya karsi ice donduruldu.



Dikisler arasindaki mesafeler, donuslerin ve zorlanmalarin oldugu yerlerde 5cm olup, sekil duzlestikce 10/15cm genislige kadar cikiyor.
Bosluk olan yerleri sikabiliriz ancak burada fazla sikmak, tellerin kirilmasina ve daha onemlisi, panel kenarinin kirilip kopmasina sebep oluyor.

Burada isi abartmadan ve kucuk araliklari cok da fazla onemsemeden bitirdim.
kaan sensoy

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #12 : Nisan 29, 2015, 07:35:18 ÖS »
Tecrübeli birisi olarak size bir soru sormak istiyorum. Dik ve yapıştır yönteminde tek ile dikmeyi tercih etmişsiniz. Bunun size göre sebebi ve uygulamada avantajı nedir ? Mesela plastik kelepçede kullanabilirdiniz ancak bir sebebi vardır anladığım kadarıyla.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #13 : Nisan 29, 2015, 07:53:33 ÖS »
Tecrübeli birisi olarak size bir soru sormak istiyorum. Dik ve yapıştır yönteminde tek ile dikmeyi tercih etmişsiniz. Bunun size göre sebebi ve uygulamada avantajı nedir ? Mesela plastik kelepçede kullanabilirdiniz ancak bir sebebi vardır anladığım kadarıyla.
Genelde kisiye gore degisen bir konu. Kimi telle, kimi plastikle rahat calisiyor genelde.

Ama bir husus var onemli olan:
Dikis bittikden sonra, aralari, icten, kendi yaptigimiz epoksi dolgusu ile doldurup telleri daha sonra cikariyoruz. Bu sirada eger dolgu plastik kelepceye bulasirsa orada kalir sokemezsiniz,
ancak telde ayni durum olursa teli isitip cikarabiliyorsunuz.
Plastik kullananlar bu durumu pek kafalarina takmiyor, yapismis kesimi zimparalayip orada birakiyorlar.

Ozetle ben telle calismayi daha rahat buldum yoksa temelde bir fark yok.

Bu arada tecrubeli diye iltifat etmissiniz tesekkurler ama inanin ogrenme asamasindayim ve bu forumda bulunma sebeplerimin basinda sizlerden ogrenmek geliyor.
kaan sensoy

kaonos

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: kaan sensoy
  • Bulunduğu İl: Amsterdam
  • Doğum Yılı: 1969
Ynt: Sam Davlin`in "Candlefish 13" yapimi
« Yanıtla #14 : Mayıs 23, 2015, 01:19:54 ÖS »
Dikisler arasini " Icten" epoksi dolgu ile doldurduktan sonra telleri cikardim.

Dolgu olarak, genelde onerilen agac tozu(wood flour). Bunu hazir alabildigimiz gibi, iyi zimpara makinalarinin
haznesinde birikenleride kullanabiliriz. Un inceliginde ve o kadar homojen ve temiz olmasina dikkat.
Bu malzemenin dolguda tercih edilme sebebi, kontra ile ayni yogunluga sahip olmasi.
Bu sekilde daha dogal bir dolgu yapilmis oluyor, yoksa bu epoksi-agac tozu karisimi en zor zimpara yapilan dolgu karisimi.
Ben elimde oldugu icin, dikis aralarini icten yapistirmada, silikon tozu kullandim. Buda cok guclu bir dolgu karisimi.

Resimde, bizim mico, teller ciktikdan sonraki zimpara islerinde goruluyor :)
 

En son bir 80gr zimpara ile kabuk kabasi bitti.
kaan sensoy


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
12 Yanıt
15977 Gösterim
Son İleti Ocak 15, 2013, 08:27:50 ÖS
Gönderen: poseidon13
13 Yanıt
10275 Gösterim
Son İleti Ocak 08, 2014, 11:57:19 ÖÖ
Gönderen: ehitay
19 Yanıt
16345 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2014, 10:34:43 ÖS
Gönderen: kuzey ege
4 Yanıt
4421 Gösterim
Son İleti Aralık 05, 2012, 07:35:35 ÖS
Gönderen: serkanavci
6 Yanıt
4937 Gösterim
Son İleti Şubat 22, 2014, 07:44:59 ÖS
Gönderen: ozancirpan
24 Yanıt
22739 Gösterim
Son İleti Ağustos 26, 2014, 09:42:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
5133 Gösterim
Son İleti Mayıs 04, 2015, 09:55:42 ÖS
Gönderen: serdaraysun
19 Yanıt
5640 Gösterim
Son İleti Şubat 20, 2017, 11:38:08 ÖÖ
Gönderen: bRk
2 Yanıt
2930 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2018, 10:34:47 ÖÖ
Gönderen: Constantinut