Gönderen Konu: Riva Aquarama Tekne Planları  (Okunma sayısı 29498 defa)

OTİOLA

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: HÜSEYİN AKSOY
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1978
  • Tekne Adı: AKSOYLU1/AKSOYLU2/AKSOYLU 3/ÇAKIR
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #15 : Mart 18, 2013, 08:11:50 ÖS »

iyi niyetlerle bu foruma girdim iyi niyetlerle paylaşımlarda bulunmaya çalıştım art niyet kişinin kendisindedir bi zahmet yönetime söyleyin art niyetlileri forumdan çıkartsın

OTİOLA

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: HÜSEYİN AKSOY
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1978
  • Tekne Adı: AKSOYLU1/AKSOYLU2/AKSOYLU 3/ÇAKIR
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2013, 08:13:54 ÖS »
Yorumları farklı yönlere çekmeyelim kişi kendisini bilir forumdan edindiğim bilgiler için teşekkür ederim

göksu

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 81
  • Ad Soyad: Serkan Ceylan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #17 : Mart 19, 2013, 09:37:50 ÖÖ »
Herkese iyi günler.

son birkaç yazışma dikkatimi çekti. Konuya dışarıdan bakan biri olarak şunu söylemek isterim. Herkesin doğrusu farklı olabilir. Farklı imkanlar, farklı beklentiler gibi unsurlar bu doğruları belirler. Hatta kişinin kendi doğruları bile bu etmenlerin değişikliği ile farklı zamanlarda farklılık gösterir. Bu nedenlerle yönlendirme yapılırken "doğrusu budur" şeklinde kesin yargıya varmaktan ziyade alternatif olarak "bu da bir yoldur" demek amaca daha fazla hizmet edecektir. İçinde bulunduğumuz platform ağırlıklı olarak kendi teknesini yapmak isteyenlerden oluşmakta. Bu nedenle de restore etme fikrine karşın sıfırdan tekne yapma fikri daha çok hakim. Maliyet çok önemli bir unsur olsa da kendi teknesini yapmak isteyenlerin bu isteğinin altındaki ana unsur sadece düşük maliyet değildir. Maliyet kadar tümüyle kendi yaptığın tekneyle denizde olma isteği de ağırlıktadır. Günümüz amatör tekne yapımı da, klasik yöntemden daha sade, daha basit, daha hızlı yapılabilmektedir. Vakti, yeri, yeteneği kısıtlı olan istekliler de restore etmeyi ön planda tutabilmektedirler. Her iki yol da insanı denizle buluşturur. Sonuç eminim ki mutluluktur. 

Kendimden örnek vermek isterim. Bir an önce teknemle denizde olma isteğim var. Yelkenli değil motorlu tekne istiyorum. Maksimum 6 metre boyu, küçük bir kamarası ve baltabaş olsun istiyorum. Ve hepsinden önemlisi kendi yaptığım tekne olmasını istiyorum. Bunun için de uygun imkanları yakalamaya çalışıyorum ve denize inme zamanımı biraz daha erteleme durumundayım. Bu istediğim tekne için öngördüğüm maliyet motor hariç 7.000 TL civarı. Diğer taraftan bakarsak 5000 TL ye direkt denizde olma şansım da var. Ama ben diğer yolu tercih ediyorum. 5000 liraya nasıl denizde olursun denirse de Geçenlerde arkadaşıma aldık o fiyata. 25 lik johnson dıştan takma motoru, 5.30 boyu ile yarım kamaralı polyester bir tekne. Gayet de güzel. O onunla çok mutlu. Onun doğrusu buydu.   

Yazdıklarım tartışma amaçlı değildir, sadece beklentilere ve doğrulara farklı açıdan bakmaya çalışmaktır. Küçük örnekle açıklamaya çalıştım.

Hepimiz iyi niyetle denizde olma peşindeyiz ve hedefimiz bir. Birbirimize destek olmaya devam edelim. En kısa sürede hayallerimiz gerçek olsun.

Küçük not: Kendi teknemi yapana kadar arkadaşımın teknesinden faydalanabileceğim  :)

Saygılarımla


     
       
Serkan Ceylan
Beykoz / İstanbul

Holyguide12

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: CANER IŞIK
  • Bulunduğu İl: ISTANBUL
  • Doğum Yılı: 1987
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #18 : Ağustos 23, 2013, 02:48:45 ÖS »
Herkese iyi günler.

son birkaç yazışma dikkatimi çekti. Konuya dışarıdan bakan biri olarak şunu söylemek isterim. Herkesin doğrusu farklı olabilir. Farklı imkanlar, farklı beklentiler gibi unsurlar bu doğruları belirler. Hatta kişinin kendi doğruları bile bu etmenlerin değişikliği ile farklı zamanlarda farklılık gösterir. Bu nedenlerle yönlendirme yapılırken "doğrusu budur" şeklinde kesin yargıya varmaktan ziyade alternatif olarak "bu da bir yoldur" demek amaca daha fazla hizmet edecektir. İçinde bulunduğumuz platform ağırlıklı olarak kendi teknesini yapmak isteyenlerden oluşmakta. Bu nedenle de restore etme fikrine karşın sıfırdan tekne yapma fikri daha çok hakim. Maliyet çok önemli bir unsur olsa da kendi teknesini yapmak isteyenlerin bu isteğinin altındaki ana unsur sadece düşük maliyet değildir. Maliyet kadar tümüyle kendi yaptığın tekneyle denizde olma isteği de ağırlıktadır. Günümüz amatör tekne yapımı da, klasik yöntemden daha sade, daha basit, daha hızlı yapılabilmektedir. Vakti, yeri, yeteneği kısıtlı olan istekliler de restore etmeyi ön planda tutabilmektedirler. Her iki yol da insanı denizle buluşturur. Sonuç eminim ki mutluluktur. 

Kendimden örnek vermek isterim. Bir an önce teknemle denizde olma isteğim var. Yelkenli değil motorlu tekne istiyorum. Maksimum 6 metre boyu, küçük bir kamarası ve baltabaş olsun istiyorum. Ve hepsinden önemlisi kendi yaptığım tekne olmasını istiyorum. Bunun için de uygun imkanları yakalamaya çalışıyorum ve denize inme zamanımı biraz daha erteleme durumundayım. Bu istediğim tekne için öngördüğüm maliyet motor hariç 7.000 TL civarı. Diğer taraftan bakarsak 5000 TL ye direkt denizde olma şansım da var. Ama ben diğer yolu tercih ediyorum. 5000 liraya nasıl denizde olursun denirse de Geçenlerde arkadaşıma aldık o fiyata. 25 lik johnson dıştan takma motoru, 5.30 boyu ile yarım kamaralı polyester bir tekne. Gayet de güzel. O onunla çok mutlu. Onun doğrusu buydu.   

Yazdıklarım tartışma amaçlı değildir, sadece beklentilere ve doğrulara farklı açıdan bakmaya çalışmaktır. Küçük örnekle açıklamaya çalıştım.

Hepimiz iyi niyetle denizde olma peşindeyiz ve hedefimiz bir. Birbirimize destek olmaya devam edelim. En kısa sürede hayallerimiz gerçek olsun.

Küçük not: Kendi teknemi yapana kadar arkadaşımın teknesinden faydalanabileceğim  :)

Saygılarımla


     
       


çok güzel yazmışsınız göksu kardeşim,

bende siz gibi kendi teknesini yapmak isteyenlerdenim, belki maliyeti biraz daha şişik olacak ama ben bu yolu seçtim.

umarım hepimiz en kısa sürede hayalimize kavuşuruz :)

saygılar

behcet

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: behcet
  • Bulunduğu İl: almanya
  • Doğum Yılı: 1965
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #19 : Eylül 06, 2013, 05:39:44 ÖS »
Merhabalar öncelikle herkese tesekkür ediyorum herkes bilgisini paylasdigi icin.bende kendi teknemi yapmak isdiyorum planlari inceledim teknenin ortasina dengeyi saglamak icin agirlik demir koymak isdiyorum tekne devamli düz durmasi icin yan yatdiginda düzelmesi icin
teknenin arka tarafina motor takacagim motor agirligi 300 kg teknenin uc kisminada ayni agirlik kursun koyayimmi

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #20 : Eylül 06, 2013, 09:54:06 ÖS »
Merhabalar öncelikle herkese tesekkür ediyorum herkes bilgisini paylasdigi icin.bende kendi teknemi yapmak isdiyorum planlari inceledim teknenin ortasina dengeyi saglamak icin agirlik demir koymak isdiyorum tekne devamli düz durmasi icin yan yatdiginda düzelmesi icin
teknenin arka tarafina motor takacagim motor agirligi 300 kg teknenin uc kisminada ayni agirlik kursun koyayimmi

Nasıl yani :o salmadan bahsediyorsunuz herhalde

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2013, 10:13:55 ÖS »
   Yok Sedat, Teknenin arkasına takacağı motor 300 kg, onu dengelemek için baş altı kısmına da kurşun koyayım mı diyor.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #22 : Eylül 06, 2013, 10:15:03 ÖS »
anladım, yan yattığında düzelmesi için deyince,

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: RİVA AQUARAMA TEKNE PLANLARI
« Yanıtla #23 : Eylül 08, 2013, 12:10:29 ÖÖ »
300kg gelen motor 100 hp üstüdür..sitede paylasılan planlarda bu güç ve agırlıkta motor takılacak bir plan yok..önce 100 hp ve üstü motor takılabilecek bir gezi teknesi planı bulmanız lazım..o planda zaten yapılacak seyler belirtilir..ağırlık kullanımı genelde yelkenli teknelerde kullanılır..

kayade

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: orhan kayadelen
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #24 : Ağustos 03, 2015, 04:12:10 ÖS »
MERHABA RİVA AQARAMA BİRAZ MODİFİYE EDİLEBİLİRMİ

kemarine

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 100
  • Ad Soyad: Kağan Erdoğan
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #25 : Ağustos 03, 2015, 08:10:14 ÖS »
riva teknelrinin planları 200-500 dolar arası kıyamet gibi satılmaktadır.wooden boatta bakabilirsiniz.

kayade

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: orhan kayadelen
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #26 : Ağustos 04, 2015, 12:49:19 ÖÖ »
Riva ücretsiz bölümdeydi sanırım ücretlimi satılıyor planları paylaşmışlar

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


kayade

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: orhan kayadelen
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #27 : Ağustos 04, 2015, 11:29:42 ÖÖ »
teknenin paylaşılan planlarında iki farklı posta türü var birisi daha ince oval hatlarla ikincisi daha köşeli bunun sebebi nedir

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #28 : Ağustos 06, 2015, 12:50:56 ÖÖ »
teknenin paylaşılan planlarında iki farklı posta türü var birisi daha ince oval hatlarla ikincisi daha köşeli bunun sebebi nedir

planları incelemedim...ama amatör yapımcılar için mimarlar artık köşeli çizimleri tercih ediyorlar..kesim ve laminasyon işçiliğinde amatör yapımcılara daha kolay ve basit geldiği için..yuvarlak köşeli postalar daha profosyenel ve seri imalata dönük teknelerde tercih ediliyor..belki dizaynır iki posta tipini farklı tercihler arayanlar için koymuştur..dediğim gibi planlara bakmadım afaki yazıyorum..

kayade

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: orhan kayadelen
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: Riva Aquarama Tekne Planları
« Yanıtla #29 : Ağustos 06, 2015, 01:18:57 ÖÖ »
Tşk ederim riva aquarama ya karar verdim gibi bilmiyorum kafama daha yattı ilk önce maketini yapçam biraz gezi teknesi ne benzettebilirim deneyip sizinle paylaşırım

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
33 Yanıt
68778 Gösterim
Son İleti Temmuz 12, 2013, 02:27:34 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
26440 Gösterim
Son İleti Mart 12, 2015, 10:24:16 ÖS
Gönderen: aprilman
0 Yanıt
4528 Gösterim
Son İleti Eylül 23, 2011, 02:48:24 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
14666 Gösterim
Son İleti Şubat 27, 2018, 06:38:00 ÖS
Gönderen: tcgberk
21 Yanıt
32894 Gösterim
Son İleti Aralık 18, 2015, 02:09:39 ÖÖ
Gönderen: AZİZ
3 Yanıt
9496 Gösterim
Son İleti Ocak 24, 2012, 10:55:06 ÖS
Gönderen: selim2004255
2 Yanıt
9700 Gösterim
Son İleti Aralık 14, 2012, 09:59:48 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
27 Yanıt
33821 Gösterim
Son İleti Nisan 19, 2021, 03:26:02 ÖS
Gönderen: serkancam
2 Yanıt
1724 Gösterim
Son İleti Temmuz 21, 2020, 10:40:59 ÖÖ
Gönderen: servet