Gönderen Konu: Devekuşu -2  (Okunma sayısı 141367 defa)

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #15 : Kasım 13, 2012, 11:18:20 ÖS »

Volkan Kardeşim.
kesinlikle uzun soluklu kullanılacak bir tekne yapmak fikrine katılıyorum.
litl coot u planladığım ve daha önce sizlerle de paylaştığım hedefe ulaşabilmek için yapıyorum. Aşağıya eklediğim planı hatırlayacaksınız dır.

.../..
DEVEKUŞU’ nun  SEYİR PLANI

HEDEF: Ülkemizin tüm kıyılarının 4.90 cm boyunda el yapımı  bir yelkenli ile ziyaret etmek.

AMAÇ: Dört tarafı(bu gezide kara tarafı dışarda bırakıldı) denizlerle çevrili olan Ülkemizin başta gençler olmak üzere tüm insanında deniz ve yelken sevgisini pekiştirmenin yanı sıra temiz bir deniz ve çevre bilincini verebilmek için seyir rotasındaki tüm liman,barınak,köy vb tesislere uğramak..

Gezinin dört aşamadan oluşması planlanmaktadır.

1.nci etap   Marmara Denizi ve Kuzey Ege(Saroz körfezi)2012
2.ncietap   Ege (Çanakkale ila Marmaris arası)2013
3.ncü etap Akdeniz (Marmaris-İskenderun)2014
4.ncüetap   Karadeniz.2015
../..

Neden mevcut tekneyle devam etmiyorum dersen;yani NEDEN Litl- Coot

İzmir den döndüğümde yaşadığım sıkıntıları ve Devekuşu-2 nin nasıl bir tekne olmasını arzuladığım hakkında düşüncelerimi paylaşmış idim.
Şimdi tekrar ele alırsak;
* Sığ sulara girebilme demiştim. Sığ sulardan kastım aynı zamanda değişik nedenlerle karaya yani kuma da çıkabilmek . Devekuşu-2 hiç yok denecek kadar olan salmasıyla rahatça kuma yanaşacak özellikte. Su çekimi 0,40 cm ve ikiz salma sayesinde dik olarak ayakta durabilecek
*Ağırlık ; Devekuşu 350 kg ağırlığıyla İzmir e giderken Foça Aslan burnunda Midilli nin koruması bittiğinde dalgalardan çok etkilendi. O etabı geçerken 4,5 attım :)  Devekuşu-2 nin ağırlığı 1044 kg . 350 kg ile 1044 kg ağırlığı olan iki teknenin arasındaki farkı sizlerde takdir edersiniz.
*Motorun yeri ve arka platform: motorun ortada olması başkıç hareketlerinde pervane sudan çıtıktan sonra tekrar suya daldığında sancak veya iskeleye Devekuşunda iskele yönüne olan ani kaçışı yaptırmayacak. Pervane suya girdiğinde gidilen rotadan sapmaksızın ilerleyebilecek.
  Arka platform Devekuşu-2 de her ne kadar arka yelkeni kullanmak amacıyla yapılmışsa da kıçtan kara bağlanmalarda koruyucu bir özellikte sunacak
*Erzak ,su, yakıt depolayacak alanlar demiştim: çok olmasa da yeteri kadar alana sahip. yakıt deposu ve depo olarak kullanılabilecek iki ayrı bölüm kıçta mevcut.
*Wc, sabit olcak ve evya planda yok. oturma yerlerinin altına yapılabilir diye düşünüyorum.
*  Yatak: iki kişinin yatabileceği bir bölümü içeriyor.
 
  Bunlar benim  Ağustos 2012 de DEVEKUŞU- 2 Nasıl Bir Tekne Olmalı başlığında belirttiğim bir çok özelliği karşılıyor.

  Ayrıca haklı olarak Neden 5 mt diye düşünebilirsiniz ki birçok arkadaşımdan  gelen bir soruydu bu. Sadece 55 cm boy uzaması ve 22 cm en genişlemesi için değermi bunu yapmaya . Neden daha büyük bir şey değil?

  Devekuşu nu yaparken aklımdan geçen amaca yönelik 4 yıllık bir gezi planı oluşturmuştum. Bu yıl Programda Hedeflediğim amaca yaklaştım.  % 100 ulaşamadım belki, ama önümde daha 3 yıl var.
  * Gezi planım  5 metrelik bir tekne ile yapılması öngörülen bir plandı ve 5 metre civarı bir tekne ile devam etmesi gerekiyordu  ve öyle de devam edecek. Sadece güzergahlar ve uğranılan yerlerde yapılacak etkinlikleri (daha efektif olması adına) tekrar gözden geçireceğim.
 * Gözlemlerimden yola çıkarak kendimce şöyle bir tespitte bulundum. Ülkemde denizde olmayı arzulayan Yurttaşlarımın büyük bir yüzdesi tekneyi balık tutmak ve kısa geziler için istiyor. Yelken yapmak çokdaha arkada kalan bir unsur. Litl- Coot  un bu anlamda uygun bir tekne olduğunu düşünüyorum. Basit bir arması var. İstediğiniz zaman zorlanmadan sökebileceğiniz iki direk, motorla çok rahat kullanılabilecek yazlığın  önüne çekilebilecek (barınak sıkıntıları malum), ilerleyen zamanda yelken yapmayı arzularsanız armayı takarak yelken de yapabileceğiniz bir tekne.
   Bu gezilerden amacım  deniz ve tekne sevgisini aşılayabilmek olduğuna göre , Litl-coot un bu anlamda bir örnek tekne olabileceğini düşündüm.
   Gönlüm yabancı bir tasarımcının planını uygulamak zorunda kalışımdan dolayı biraz buruk. Tasarımdan anlayan üstatlara sesleniyorum. Bundan esinlenerek 4.90 boyu geçmeyecek bir tasarım inşallah yaparlar ve burukluğum sevince dönüşür.
   
  Gelelim biraz da modifiye konusuna :

  Bu planı cm değil mm sine bile uymaya çalışarak yapacağım. Argie 15  in üstüne kaçak gökdelen yaptıktan sonra plana bu kadar sadık kalma fikrimi duyan  çok kişi benim karakter değişimi yaşadığımı düşünecek. Ben inatçı, dik kafalı , takıldığı yerde sormasına rağmen bildiğini okuyan biriyim. Gene bildiğimi okuyacağım elbette.
  Plan araştırırken bir akşam Cem Gür üstadı aradım. Özkan Gülkaynak Üstadla tesadüfen beraberlermiş. Ben her zamanki inadımla Cem üstatdan %10 büyütsek olmadı % 5 büyütelim ricalarında buluyorum . Cem üstat sürekli olmaz diyor ben ha bire mıy mıy anlatmaya çalışırken Özkan üstad aldı telefonu ve bir şey söyledi bilmediğim. Eni boyu aynı oranda büyütecen tamam alan m2 olarak aynı oranda arttı ama hacım küp olarak arttı o zaman ne yapacan diye sordu. Ve ben bir şey daha öğrendim. Bilmiyordum, sağolsunlar sayelerinde öğrendim ve (yeni öğrendiklerimi de katarak) gene bildiğimi  okumaya devam edeceğim.

Planladığım geziler tamamlanınca da Ya Devekuşu-2 yi de satarım . Ya da günlük gezilere çıkmak için kullanırım olmadı bir yelken kulubune hediye ederim. Tabi ki 2015 te 8.5 metre bir tekne yapınca

İsmail Oruç
Acemi Amatör Denizci

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #16 : Kasım 13, 2012, 11:54:38 ÖS »
Abi bende şöyle düşünüyorum habire habire hem kendini hem cüzdanını yormaktansa 1 kere yapıp tam yapıp hem hedefini gerçekleştirip hemde diğer konuları kapsayacak bir tekne daha güzel olabilir diye düşünüyorum.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #17 : Kasım 14, 2012, 12:02:41 ÖÖ »
verilen bir söz ve planlanan bir hedef var Volkan

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #18 : Kasım 14, 2012, 12:26:21 ÖÖ »
Abi haklısın ben hiçbir şekilde hedefinden şaşmaman gerektiğini düşünüyorum zaten ama bu hedefini olumlu yönde modifiye edebilirsin bence. İşin içinde olan birisi olarak gerçekten çok kolay gibi dursada insanı gerek ekonomik gerekse psikolojik olarak çok zorlayan bir süreç. Bunları sürekli hep yaşayacağına 1 kere yaşa tam olsun derim ben. İlerleyen yıllarda zaten teknenin bakımı,geliştirilmesi ile uğraşarak tersanecilik duygunu tatmin etmiş olursun diye düşünüyorum.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2012, 05:18:24 ÖÖ »
'her şeçim bir vazgeçiştir' ismail gönlüne ve bütcene ne uygunsa onu yap..
modifiye konusunda sana denilen teknenin eni,boyu su hattı ile oynamamı oldu yoksa en ve boyu aynı oranda büyütmekmi?

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #20 : Kasım 14, 2012, 10:57:14 ÖÖ »
Eyvallah Servet
tüm ölçüleri aynı oranda büyütmek

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #21 : Kasım 14, 2012, 02:12:48 ÖS »
ismail posta kesitleri ofset tablosu,1/1 kagıt çıktı yada autocad olarakmı geldi?
ofset tablosu olarak geldiyse bayagı bir uğrasmak gerekecek..

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #22 : Kasım 14, 2012, 02:46:43 ÖS »
1/1 kağıt seçeneği vardı ancak fiyatı buradaki ozaltin 5 misli falan fazlaydı. onun için ben online indirelibir bir formda istedim.
plandaki ölçeğe göre çıktı aldım.
Bir çoğunda ölçek 1/10 bazıları 1/5 ve 1/20
zaten dekupajda kesmeyi düşündüğümden o kadar fark etmeyecek.
autocat te gelmesi nasıl bişi bilmiyorum.ama çıktılar 1:10 tama iblağ edince sanırım 1/1 ülçü elde edilir

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #23 : Kasım 15, 2012, 05:28:59 ÖS »
ismail bey, iyi günler,
yeni projeniz hayırlı olsun. sanırım düşündüğünüz tekneyi buldunuz. yelken alanı bakımından biraz zafiyet olur mu bilmem, hernekadar iki direk olduğu için bu eksiği kapatabilir, bu konudaki yorumları usta yelkencilere bırakalım. teknenin ağırlığı bayağı bir var, tabii bu da hıza etki edecektir.
teknenin imalatı konusunda ise kaynak meselesi yakında hallolursa eminim siz bu tekneyi bir hamlede bitirirsiniz diye düşünüyorum, yakın zamanda iyi haberlerinizi bekliyoruz. kolaylıklar temenni ediyoruz.bülent

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #24 : Kasım 15, 2012, 08:04:45 ÖS »
Bülent bey
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
Şu anda en büyük sıkıntı sizin de bahsettiğiniz gibi para. Malum Devekuşu nu satışa çıkardım ancak mevsim itibarıyla biraz zaman alacak gibi.
Eğer bazı firmalardan sponsorluk bulabilirsem hemen de başlama şansım olacaktır.
İlk etapta hesaplarıma göre 11-12 plaka kontraplak ve epoksi başlamak için yeterli. Elimde elyaf var olduğu için macun safhasına kadar gelinebilir. olmadı en azından kabuk hazır hale gelir ve havalardan dolayı aralık- nisan arasında pek çalışılmayacak. nisandan itibaren de sanırım 1 ay içinde diğer işlemler tamamlanarak mayıs sonu gibi suya atılır.
 
Sponsorların tekliflerine acığım.

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #25 : Kasım 16, 2012, 12:34:06 ÖS »
 Devekuşu-2 nin Maket Çalışması-1

     Devekuşu-2 nin hem maliyet tahminini ,doğruya yakın hesaplayabilmek, hem de yapım sırasında yaşanması muhtemel sıkıntıları anlamak için  1/10 ölçeğinde bir maketini yapmaya karar verdim.
İlk iş olarak narmal kartondan  17x22 ebadında 20 adet parça hazırladım. Çünkü planda verilen kontra ölçüleri 240x120 ama türkiyede rahat bululan ölçü 170x 220. Ölçü farkı nedeniyle bazen fire oranı artmakta bazen de azalmakta.
     İkinci adımda plandaki ölçüleri 1/10 ölçeğinde hazırladığım bu kartonlara çizmek oldu.Şu ana kadar tüm perdeler (bulkhead) ile yan ve alt kaplamayı (side panel ve bottom panel) aynı ölçekte hazırlamış olduğum kartonlara çizdim.


Perdelerin tamamının kartona çizilmiş hali ve alt ile yan panallerin mastar kesimi. 4 adet kontraplağa tüm perdeler yerleşebiliyor.


Alt ve yan panellerin kontraplak üzerinde yerleşimleri
  Alt panaeller 3 adet kısa tarafından birbirine eklenmiş olan kontraplağa, Yan panaller ise  uzun tarafından birbirine eklenmiş 4 adet kontraplağa sığmakta ve kenarlarında artan parçalar da kalmakta

 Buradan çıkan sonuç planda öngörülen 124x244 ölçüsünde15 plaka kontraplak kullanımı karşılığında 170x220 ölçüsündeki kontraplaklardan 11 plaka ile aynı işin görüleceği . Yani yaklaşık %30 tasarruf edilmiş olacağı. İkinci sonuç ; dış alanın yaklaşık 25 m2 lik bir alan oluşturduğu , elyaf,epoksi ve diğer malzemenin buna göre hesaplanabileceği. Tabi ki dışa kullanılacak malzeme yanında iç kısma kullanılacak malzemeyi de unutmamak gerekli. Bu hesaplama tarzı perdeler ve diğer hazırlanacak parçalar için de geçerli.
   Bugün kalın mukavva satın alarak hazırladığım ölçülere göre perdeleri ve dış kaplamayı keserek elle tutulur bir makete başlamış olacağım. Tabi ki her aşamasında bazı notlar alarak. Bu notlarda mutlaka kullanılan parçaların yaklaşık alan ölçüleri olacak ki ileride kullanılacak malzeme konusunda da yardımcı olabilsin..

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #26 : Kasım 16, 2012, 01:42:15 ÖS »
ismail sanırım postaları kontraplak keseceksin,karina kısmı köşelimi yuvarlakmı teknenin?kaç posta var?
kokpit,kamara yükseklikleri nedir?mutfak,wc gibi özellikleri varmı teknenin?yelken takmadan balıgada çıkılır bunla onun için soruyorum. :)

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #27 : Kasım 16, 2012, 02:00:56 ÖS »
Yelken takmadan balığa çıkılır kesinlikle. 5 posta var.

 * Gözlemlerimden yola çıkarak kendimce şöyle bir tespitte bulundum. Ülkemde denizde olmayı arzulayan Yurttaşlarımın büyük bir yüzdesi tekneyi balık tutmak ve kısa geziler için istiyor. Yelken yapmak çokdaha arkada kalan bir unsur. Litl- Coot  un bu anlamda uygun bir tekne olduğunu düşünüyorum. Basit bir arması var. İstediğiniz zaman zorlanmadan sökebileceğiniz iki direk, motorla çok rahat kullanılabilecek yazlığın  önüne çekilebilecek (barınak sıkıntıları malum), ilerleyen zamanda yelken yapmayı arzularsanız armayı takarak yelken de yapabileceğiniz bir tekne.
   Bu gezilerden amacım  deniz ve tekne sevgisini aşılayabilmek olduğuna göre , Litl-coot un bu anlamda bir örnek tekne olabileceğini düşündüm.
   Gönlüm yabancı bir tasarımcının planını uygulamak zorunda kalışımdan dolayı biraz buruk. Tasarımdan anlayan üstatlara sesleniyorum. Bundan esinlenerek 4.90 boyu geçmeyecek bir tasarım inşallah yaparlar ve burukluğum sevince dönüşür.
   


ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #28 : Kasım 16, 2012, 09:49:09 ÖS »
Servet. alt yapısı önde oval arka köşeli, kamara yüksekliği tam ölçmadım ama galiba 130 falan, mutfak Wc yok planda ama wc yı oturak altına kimyasal konabilir. mutfağa daha çözüm aramadım

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Devekuşu -2
« Yanıtla #29 : Kasım 16, 2012, 10:09:45 ÖS »
Abi bu teknenin yapım yöntemi benim yaptığım gibi çeneli değil dimi ? Argie nin yapım yöntemi ile aynı mı?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
92 Yanıt
38684 Gösterim
Son İleti Ekim 22, 2012, 01:14:43 ÖS
Gönderen: msceylan
1 Yanıt
5055 Gösterim
Son İleti Kasım 14, 2011, 09:21:37 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
108 Yanıt
51003 Gösterim
Son İleti Ekim 01, 2015, 06:44:17 ÖS
Gönderen: ismailoruc
13 Yanıt
12666 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2012, 09:15:56 ÖS
Gönderen: bkgorkey
5 Yanıt
5318 Gösterim
Son İleti Aralık 23, 2013, 12:15:43 ÖÖ
Gönderen: ismailoruc
12 Yanıt
7441 Gösterim
Son İleti Temmuz 05, 2014, 12:53:50 ÖS
Gönderen: ismailoruc
35 Yanıt
23290 Gösterim
Son İleti Aralık 08, 2018, 02:02:12 ÖS
Gönderen: ismailoruc
0 Yanıt
9070 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2018, 07:43:37 ÖS
Gönderen: servet