Gönderen Konu: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu  (Okunma sayısı 6603 defa)

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« : Kasım 08, 2013, 01:31:30 ÖS »

Öncelikle herkese merhaba.aranıza Antalya Kaştan katılıyorum. bütçe olrak 20.000 tl ayırdım

Uzun süredir sitede yapılan tekneleri daha çok s650 leri takip ediyordumki neredeyse bitme aşamalarına gelmişler umarım en kısa sürede deniz ile buluşurlar....

Bende uzun süredir tekne almayı düşünmeme rağman buradaki projeleri görünce onları takip ediyordum, artık tüm cesaretimi toplayıp 20 yıllık fiber yelkenlileri almak yerine kendi yelkenlimi yapmaya karar verdim..
Daha önce ahşap işleri ile pek bir deneyimim yok ama dayım imşaat sektöründe oldugu için az çok planlı projeli iş yapma konusunda deneyimlerim vardır..

Yine teyzemin eşi eski mesleği marangozluk ve elektrikçilik olduğu için ondanda takıldıgım yerlerde yardım alacağım..
yine tesisisat dolap vs  işlerini teyzemin eşi ile birlikte yapacağız

tercih olarak yapılmış örnekleri tercih etmem daha iyi olur diye düşünüyorum,

s650 sanki bana küçük gibi geldi ve k 800 ile arasında takıldım kaldım ikisi arasında kalmamın sebebi daha önce belirttiğim gibi yapılmış örnkler olmasından dolayıdır..

salma olarak hareketli salma düşünüyorum, motorda kıçtan takma olacak kışın garaja çekecigim 3 metre yüksekliğinde 90 m2 garajım var çalışma alanı olarak.

Gördüğüm kadar ile her iki modelde yukarıdaki işlemleri uygulayabiliyorum.
Tekneyi genelde 5-10 km lik kısa mesafelerde kullanacağım sabahleyin koya demir atıp akşam döneceğim.
bunun için maliyeti kısmak adına ilk etapta yelken bile takmasam olabilir.

s650 bana 3-4 kişi ile yani ailecek açılmam için yeterli olurmu? Eğer yeteri olur ise tercihimi s650 den yana kullanacağım ..

aşağı yukarı planlardan gördüğüm kadarı ile s650 ile k 800 arasında baya bi maliyet farkı olacağa benziyor s750 ile ile s650 hemen hemen birbirine benziyor belki s750 de düşünülebilir.

elimde malzeme olarak eniştenin kullanmadıgı eski hızarında 12cm*40 cm şeklinde kalaslanmış kurutulmuş çam kerestesi mevcut postalarda onu kullanmayı düşünüyorum.
50 adet işkencemiz varmış hızarda yine kapalı oldugu için doğal olarak boşta.
en son boya için kompresor
matkaptır vs mevcut sadece dekopaj alıcam.

omurgayı gördüğüm kadarı ile genelde meşe tercih edilmiş..

az önce fethiyeden marin sunta için;
6mm 65 tl
8 mm 85 tl
10 mm 105 tl fiyat altım 225* 170 olması lazım ebatları...

s650 de kaç mm sunta tercih etmeliyim ve kaç adet gider?

kavalier 800 tercih etsek 6mm sunta yeterli olurmu yanlarda ust kısımda 8 mM
Mehmet Unsalan abimiz 40 adet 8mm 10 adet 10 mm  marin sunta kullandıgından bahsetmiş k800 de fakat ben projeye göre hesapladıgımda 30 tabak yeterli gibi geliyor kafam allah bullak oldu.

Yukardada belirttiğim gibi günübirlik 4 kişi için s650 yeterli olur ise tercihim s 650 den tarafı olacaktır..
Yorum yapan yapmaya herkese teşekkür ederim..
Düş peşindeysen, düş peşime...

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: s650 yada kavalier 800 ile yapım macerasına bende katılmak istiyorum
« Yanıtla #1 : Kasım 09, 2013, 10:06:05 ÖÖ »
 Ve sonunda tercihimizi s650 den yana kullandık arkadaşlar.Dün gece sabaha kadar yabancı forumları dolaştım biten s650 projesi varmı diye fakat hiç bitenine rastlayamadım hepsi son astalarını atılmış akıbeti belli değil gibi :)

İnşallah sağ salim suya indiririz..

Burada deneyimli arkadaşlara sormak istediğim bi takım sorularım var;

Epoksinin soguklarda yapıştırmada vs sıkıntı çıkardıgını okudum şu anda mevsim şartları uygunmudur işe başlamak için?

Yoksa postaları yapıştırıp  sonrasına mart ayındamı devam edeyim?

Final tarihi olarak Ramazan ayından sonra s650 yi denizle buluşturmak istiyorum, vakit olarak kendi işim oldugu için haftalık işlerimi 4 günde bitiriyorum ve haftada 3 gün boşlugum var ve 1 temmuzda itibaren 1 ekime kadar aralıksız tatilim var...

Deneyimli arkadaşların abilerimin yorumlarını bekliyorum...

Volkan arkadaşımızada sorularım olacak bir s650 yapımcısı olarak,
 Tabiki ibrahim abimizde cevap verebilir :)

s650 de geldiğiniz aşamalarta kullandıgınız malzeme miktarları nelerdir?
Düş peşindeysen, düş peşime...

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: tercihimiz fayda maliyet açısından s650 den yana oldu
« Yanıtla #2 : Kasım 09, 2013, 10:45:36 ÖÖ »

   
   - Epoksinin soguklarda yapıştırmada vs sıkıntı çıkardıgını okudum şu anda mevsim şartları uygunmudur işe başlamak için? Yoksa postaları yapıştırıp  sonrasına mart ayındamı devam edeyim?
    - Epoksinin çalışma ısısı 20 C ve üzeridir, bu ısının altındaki mevsimler çalışma için uygun değildir ( kapalı alanda ısıtma imkanın varsa her mevsim çalışılabilir). Postalar kalıp için olup sonradan çıkartılacağı için OSB den yapabileceğin gibi lamine ahşap kullanarak PU marin tutkal kullanabilirsin ( RÜZO nunkiler öyle yapıldı, fotolardan inceleyebilirsin. Bende kışın postaları yazın gövdeyi yaptım, şimdi çalışmak için baharı bekliyorum.)   

   - Final tarihi olarak Ramazan ayından sonra s650 yi denizle buluşturmak istiyorum, vakit olarak kendi işim oldugu için haftalık işlerimi 4 günde bitiriyorum ve haftada 3 gün boşlugum var ve 1 temmuzda itibaren 1 ekime kadar aralıksız tatilim var...
   - Tekbaşına teknenin dört ayda bitebileceğini sanmıyorum, ama ekiple olabilir de; denemek lazım.


    - S-650 de geldiğiniz aşamalarta kullandıgınız malzeme miktarları nelerdir?
    - Yaklaşık 0.5 m3 sarı çam ahşap (Postalar inşaatlık, omurga va stingerler 1.sınıf.)
      8 mm marin kontrplak  170x220  7 tabaka ( gövde bitti) (teknenin bitmesi için, planlara göre +- 1 tb. 8'lik; 5 tb. 6'lık; 4 tb 4'lük kontrplak gidecek)
      - Epoksi 30 kg ( gövde kaplamaları ve montajına gitti; daha 15 kg gider)
      - Elyaf   300 gr/m2  40 m. ( +- 30 m. gövdeye gitti kalanı havuzlukta kullanılacak, güverteye gerekmez.)
      - Epoksi macun  30 kg. ( gövdenin bir tarafı, baş bodoslama ve kıç yatırmaya kullanıldı, daha 30 kg gövdeye ister.)
       - Bunların yanında bol miktarda vida- zımpara-fırça vb.


kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: tercihimiz fayda maliyet açısından s650 den yana oldu
« Yanıtla #3 : Kasım 09, 2013, 01:15:36 ÖS »

   
   - Epoksinin soguklarda yapıştırmada vs sıkıntı çıkardıgını okudum şu anda mevsim şartları uygunmudur işe başlamak için? Yoksa postaları yapıştırıp  sonrasına mart ayındamı devam edeyim?
    - Epoksinin çalışma ısısı 20 C ve üzeridir, bu ısının altındaki mevsimler çalışma için uygun değildir ( kapalı alanda ısıtma imkanın varsa her mevsim çalışılabilir). Postalar kalıp için olup sonradan çıkartılacağı için OSB den yapabileceğin gibi lamine ahşap kullanarak PU marin tutkal kullanabilirsin ( RÜZO nunkiler öyle yapıldı, fotolardan inceleyebilirsin. Bende kışın postaları yazın gövdeyi yaptım, şimdi çalışmak için baharı bekliyorum.)   

   - Final tarihi olarak Ramazan ayından sonra s650 yi denizle buluşturmak istiyorum, vakit olarak kendi işim oldugu için haftalık işlerimi 4 günde bitiriyorum ve haftada 3 gün boşlugum var ve 1 temmuzda itibaren 1 ekime kadar aralıksız tatilim var...
   - Tekbaşına teknenin dört ayda bitebileceğini sanmıyorum, ama ekiple olabilir de; denemek lazım.


    - S-650 de geldiğiniz aşamalarta kullandıgınız malzeme miktarları nelerdir?
    - Yaklaşık 0.5 m3 sarı çam ahşap (Postalar inşaatlık, omurga va stingerler 1.sınıf.)
      8 mm marin kontrplak  170x220  7 tabaka ( gövde bitti) (teknenin bitmesi için, planlara göre +- 1 tb. 8'lik; 5 tb. 6'lık; 4 tb 4'lük kontrplak gidecek)
      - Epoksi 30 kg ( gövde kaplamaları ve montajına gitti; daha 15 kg gider)
      - Elyaf   300 gr/m2  40 m. ( +- 30 m. gövdeye gitti kalanı havuzlukta kullanılacak, güverteye gerekmez.)
      - Epoksi macun  30 kg. ( gövdenin bir tarafı, baş bodoslama ve kıç yatırmaya kullanıldı, daha 30 kg gövdeye ister.)
       - Bunların yanında bol miktarda vida- zımpara-fırça vb.



Degerli yorumların  için teşekkür ederim İbrahim abi, Abi dememde sakınca yoktur inşallah :)

Çalışma alanını ısıtma zor bi mesele depo yaklaşık 90 m2 ve çinko ile çevrili güneş görmüyor malesef o bu durumda benimde izlemem gereken yol ilk etapta postaları yapmak olacak o zaman kalanı için baharı bekleyeceğiz.

Forumda okudugum kadarı ile postalar yerinde kalsa çıkarmasakta oluyomuş bi kaç haftadır yerli ve yabancı bir çok forumlarda yapılan modellere baktıgımda yüzde 10 luk bir kesim postaları daha sonra yerinden çıkartmış diğerli hep sabit kalmış..Bu yüzden bende postaların içerde kalması taraftarıyım.

Postaları elimdeki çam kerestesinden yapacagım heralde postalar için 3 kg lık epoksi+ microfiber toz ile alsam yeterli olur yada dediğin pu marin tutkalı araştıracağım. Aslında pu marin tutkalda saglıklı olması lazım çünkü burada dayım gil yaptıkları vilların girişine yaptıkları pergule yada havuz başındaki gölgeliklerde iki direk arası mesafe uzun oldugu durumlarda 6-7 mt falan oldugu yerler oluyor  omurgaları 2 cm*10 cm şeklinde 7-8 adet  adet agacı yapıştırararak elde ediyorlar projeler öyle genelde ve kaya gibi oluyor onlar deniz tutkalı diyolar aynı şey ozaman ikiside.

Aşağıdaki resimde arkadaş baya güzel vidalamış :)
Vida konusunda çelişki var ortada kimisi olmaz yok hava almadıgı için küflenir vs demiş postalarda ve stingerlerde kullandık önemli değilde dış kısımda marin suntada epoksi elyaf ve astar altında bi sıkıntı oluşturmaz demi?  yerli ve yabancı genelde çoğu yapımcı kullanmış araştırdıgım kadarı ile.Aşagıdaki resimdeki arkadaş biraz abartmış sanki belki sonra çıkaracaktır orsını bilemiyorum tabi.

Çok soru soruyorum kusura bakmayın projede postaları 10*2.5 cm göstermiş biz bunları sökmeyeceğimiz için2,5*8 gibi  yapıp ek yerlerine sağlıklı olması dıştan 1*8 cm parça atıp lamine edip yapsam nasıl olur yani 4.5 yada 4* 8 cm gibi olur postalar  iç hacimde 2 şerden 4 cmdaha genişlik kazanmış olurum diyorum siz ne önerirsiniz bana?

Birde salma olrak bizim projeye kabini içe değil kavalier 800 deki gibi dıştan taksak nasıl olur  denge sorunu yaşarmıyız
Düş peşindeysen, düş peşime...

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #4 : Kasım 09, 2013, 01:37:13 ÖS »
muhtemelen resimdeki vidalar çıkarlıcak,çünkü yarıya kadar sıkılmış..evet vida konusunda türlü rivayetler var..krom,paslanmaz vb vida kullan ve vida başları için havsa aç,başları suntaya gömülsün sonra macunla kaparsın..bir vida kaç yılda pastan erir?? vida suntayı gövdeye sabitlerken tek başına kullanılmıyor zaten,epoksi sürüp suntaya sonra vida ile sabitleniyor vb..bence kalsa bir zararı olmaz vidanın..yok çıkartıcam diyorsan resimdeki gibi yarım sık..
west sistemin epoksi kitapcıgında ağır laminasyonlarda talaş kullanın diye bir not vardı..salmayıda eger denge ve agırlık merkezini iyi ayarlıyabilirsen resimdeki gibi yapabilirsin..

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #5 : Kasım 09, 2013, 02:47:51 ÖS »

    Abi dememde sakınca yoktur inşallah :)

      Amca bile diyebilirsin,  ;) :) :).   Şimdi postaları çıkartmayacam dersen 3x7 cm yap. Ben postalarda PU marin tutkal kullandım ama postaları sökecem. kalacaksa 1.sınıf ağaç ve epoksi kullan.  yarım sıkılı vida çopu yerde kontrplakları iyi sıkmıyor onun için mecbur sonuna kadar sıkıyorsun sonra epoksi onu da yapıştırınca sökmesi zor oluyor, ben üzerinde bıraktım. Salmaya gelince Servet zaten cevaplamış.

mehmet şasi

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 404
  • Ad Soyad: mehmet şasi
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #6 : Kasım 09, 2013, 11:44:36 ÖS »

    Abi dememde sakınca yoktur inşallah :)

      Amca bile diyebilirsin,  ;) :) :).   Şimdi postaları çıkartmayacam dersen 3x7 cm yap. Ben postalarda PU marin tutkal kullandım ama postaları sökecem. kalacaksa 1.sınıf ağaç ve epoksi kullan.  yarım sıkılı vida çopu yerde kontrplakları iyi sıkmıyor onun için mecbur sonuna kadar sıkıyorsun sonra epoksi onu da yapıştırınca sökmesi zor oluyor, ben üzerinde bıraktım. Salmaya gelince Servet zaten cevaplamış.
postalara yük binmiyor diyorlar sökülsede kalsada olur o zaman kalacaksada yük binmiyorsa çok kaliteli malzeme kullanmaya gerek var mı?

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #7 : Kasım 10, 2013, 12:48:48 ÖÖ »

   postalara yük binmiyor diyorlar sökülsede kalsada olur o zaman kalacaksada yük binmiyorsa çok kaliteli malzeme kullanmaya gerek var mı?

     Yük binmesede teknede kalacak ahşap kısımlar iyi kaliteli ahşap olmalı

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #8 : Kasım 10, 2013, 01:42:19 ÖS »
muhtemelen resimdeki vidalar çıkarlıcak,çünkü yarıya kadar sıkılmış..evet vida konusunda türlü rivayetler var..krom,paslanmaz vb vida kullan ve vida başları için havsa aç,başları suntaya gömülsün sonra macunla kaparsın..bir vida kaç yılda pastan erir?? vida suntayı gövdeye sabitlerken tek başına kullanılmıyor zaten,epoksi sürüp suntaya sonra vida ile sabitleniyor vb..bence kalsa bir zararı olmaz vidanın..yok çıkartıcam diyorsan resimdeki gibi yarım sık..
west sistemin epoksi kitapcıgında ağır laminasyonlarda talaş kullanın diye bir not vardı..salmayıda eger denge ve agırlık merkezini iyi ayarlıyabilirsen resimdeki gibi yapabilirsin..


Yazdıklarınızı bende bir kenara yazıyorum. Artık salma konusunda Allan izin verirse İbrahimi abimiz bizden önce yapacıgı için onun tecrübelerinden faydalaanacağım.İzmir pekte uzak sayılmaz gerekirse İbrahim abimiz salma, deirek vs montajı aşamasına geldiğinde bi kaç günlüğüne ziyaretine giderim yanına birlikte yaparız :)
Düş peşindeysen, düş peşime...

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #9 : Kasım 10, 2013, 01:55:20 ÖS »

    Abi dememde sakınca yoktur inşallah :)

      Amca bile diyebilirsin,  ;) :) :).   Şimdi postaları çıkartmayacam dersen 3x7 cm yap. Ben postalarda PU marin tutkal kullandım ama postaları sökecem. kalacaksa 1.sınıf ağaç ve epoksi kullan.  yarım sıkılı vida çopu yerde kontrplakları iyi sıkmıyor onun için mecbur sonuna kadar sıkıyorsun sonra epoksi onu da yapıştırınca sökmesi zor oluyor, ben üzerinde bıraktım. Salmaya gelince Servet zaten cevaplamış.

Anlaşılmıştır İbrahim abi dediğin şekil kestireceğim, salma konusunu sana göre hareket edicem artık, hala aklım almadı o marin suntada yapacak oldugumuz kasa nasıl çekecek  o ağırlıktaki salmayı rüyalarıma girmeye başladı :D

bu hafta içi planı bastıracagım fakat orjinaldenmi bastırayım yoksa bazı arkadaşlarımız tek tek ayırmış oludgu bir cad dosyası mevcut yine forumda ondanmı bastırsam acaba?
ikisinide aşağıda ekledim
Düş peşindeysen, düş peşime...

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2013, 04:08:46 ÖS »
   Tek tek bastırt. Az biraz maliyetli olur ama rahat çalışırsın. Orjinali, biraz karışık gelebilir.

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #11 : Kasım 10, 2013, 04:19:32 ÖS »
   Tek tek bastırt. Az biraz maliyetli olur ama rahat çalışırsın. Orjinali, biraz karışık gelebilir.

Tamamdır abi. Üstteki mesajımdaki ekteki dosyadan bastırıyorum o zaman ben postaları.Epoxyide scalica almaya karar verdim piyasada fiyat olarak uygun onlar gözüküyor, Volkan arkadaşımızda memnun olduğunu belirtmiş.
Düş peşindeysen, düş peşime...

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2013, 04:25:04 ÖS »
     Evet, epoksiyi scalica'dan al. Arda, sana yardım edecektir.

kenancot33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: kenan cot
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: Araştırmalarımız devam ediyor :)
Ynt: Tercihimiz Fayda Maliyet Açısından S650'den Yana Oldu
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2013, 02:18:33 ÖS »
     Evet, epoksiyi scalica'dan al. Arda, sana yardım edecektir.

Benim kararım o yönde, sağolsun ilgilendi kendiside verdiği fiyatlarda uygun.
Bu hafta Fethiye'ye gidebilirsem bastıracağım planları.
Düş peşindeysen, düş peşime...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2 Yanıt
20616 Gösterim
Son İleti Aralık 28, 2012, 08:02:19 ÖÖ
Gönderen: servet
2 Yanıt
7516 Gösterim
Son İleti Eylül 23, 2012, 11:31:03 ÖÖ
Gönderen: klavuz karga
22 Yanıt
14554 Gösterim
Son İleti Aralık 31, 2012, 02:27:14 ÖS
Gönderen: osmanuysal
4 Yanıt
6248 Gösterim
Son İleti Mayıs 31, 2014, 02:56:38 ÖS
Gönderen: interperez
11 Yanıt
9905 Gösterim
Son İleti Mart 24, 2014, 11:15:42 ÖÖ
Gönderen: Emre.kucuk
9 Yanıt
5286 Gösterim
Son İleti Mart 30, 2015, 05:47:26 ÖS
Gönderen: osmanuysal
7 Yanıt
5596 Gösterim
Son İleti Temmuz 04, 2016, 06:09:13 ÖS
Gönderen: onur77
1 Yanıt
3267 Gösterim
Son İleti Şubat 01, 2017, 11:54:14 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
6811 Gösterim
Son İleti Mayıs 26, 2020, 02:04:50 ÖS
Gönderen: servet