Gönderen Konu: Kendi teknemi yapmak istiyorum. 3d çizim bilgim var. Yardımcı olur musunuz?  (Okunma sayısı 4894 defa)

3dDesigner

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
  • Ad Soyad: Abdülkadir Özkarlıklı
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1993

Tam boy 5 metre olarak düşünüyorum. En çok takıldığım konu proje çiziminde. 3ds max'i profesyonel olarak kullanıyorum. Fakat şöyle bir sıkıntı var sürekli çizgi film sektöründe bulunduğum için teknik bilgim yok. Örneğin teknenin suya temas eden burun kısmı aşşağı doğru piramit kıç kısmı dümdüz mü oluyor vs. Denge için hangisi daha iyi anlamıyorum. Dıştan takma düşünüyorum. Salma denge için iyi mi kmtü mü olur anlamıyorum. Dengeli bir tekne için nasıl bir kalıp kazırlamalıyım. Mesela su yüzeyindeki uzun kıçtan başa kadar olan olukların faydası nedir vs. Yardımcı olur musunuz. Temel bilgiye sahip olabilirsem yarın çizime başlayacağım.

navy55

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 27
  • Ad Soyad: Yılmaz SAA
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1979
Senin sorduğun bu sorular için üniversitelerde Gemi İnşaat Mühendisliği diye bir bölüm var!!! yani bunların hepsinin hesaplanması lazım, tüm değişkenler birbirini etkiler, aramızda gemi inşaa mühendisi varsa senin sorularına ancak o yardımcı olabilir.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
    Yeni bir tekne projesi çizmek teknik bir konudur ve mühendislik bilimine girer. Sorduğunuz sorulardan anladığım kadarıyla mevcut bilgi birikiminizle kano bile çizemezsiniz. Önerim ücretli veya ücretsiz mevcut planları inceleyip ihtiyacınızı görebileceğine karar verdiğiniz bir projeyi uygulayın.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Okunacak binlerce sayfa dökümana, uykusuz gecelere, içinde nerdeyse tek bir doğru olmayan statiğin işe yaramadığı yüzer gezer, sferik bir ortamın çizgiler dünyasına; kısacası akıllı olanların yol aldığı, aklından zoru olanlarınsa benim gibi  :-\ tırmaladığı baş belası bir işin başına hoş geldiniz.  :on

Ancak şansın mı, şanssızlığın mı bilemedim.  ??? Yakın olsaydık iki deli bir tımarhane kurardık...  :( Ama mühendislik işi deyip kestirip atanlar gözünü korkutmasın. Mühendislikten yararlanılsa da; çok ta alakası yok. Çünkü nerdeyse bir teknenin suda karşılaştığı her bir durum "n" bilinmeyenli bir denklem sayılır, her durum için işe yarar ortak bir çözüm öneren bir formülün henüz icat edildiğini sanmıyorum.


Linkini verdiğim konuda bahsettiğim kaynaklar başlangıç için yardımcı olur.    http://www.denizrehberim.com/planlar-uzerinde-degisiklik-yapmayi-dusunenlere-t3013.0.html

ayrıca ekteki konuya da benzer yorumlar yapmıştım. Her ne kadar Volkan o yazılarımı taşıyacaktı ama sanırım olmadı...

işte bu çağımızın sorunu M.Köstekçi 'ye muracaat :)

Tüm bunlara rağmen yinede uğraşacağım dersen seve seve yardımcı olurum :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

3dDesigner

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
  • Ad Soyad: Abdülkadir Özkarlıklı
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1993
Okunacak binlerce sayfa dökümana, uykusuz gecelere, içinde nerdeyse tek bir doğru olmayan statiğin işe yaramadığı yüzer gezer, sferik bir ortamın çizgiler dünyasına; kısacası akıllı olanların yol aldığı, aklından zoru olanlarınsa benim gibi  :-\ tırmaladığı baş belası bir işin başına hoş geldiniz.  :on

Ancak şansın mı, şanssızlığın mı bilemedim.  ??? Yakın olsaydık iki deli bir tımarhane kurardık...  :( Ama mühendislik işi deyip kestirip atanlar gözünü korkutmasın. Mühendislikten yararlanılsa da; çok ta alakası yok. Çünkü nerdeyse bir teknenin suda karşılaştığı her bir durum "n" bilinmeyenli bir denklem sayılır, her durum için işe yarar ortak bir çözüm öneren bir formülün henüz icat edildiğini sanmıyorum.


Linkini verdiğim konuda bahsettiğim kaynaklar başlangıç için yardımcı olur.    http://www.denizrehberim.com/planlar-uzerinde-degisiklik-yapmayi-dusunenlere-t3013.0.html

ayrıca ekteki konuya da benzer yorumlar yapmıştım. Her ne kadar Volkan o yazılarımı taşıyacaktı ama sanırım olmadı...

işte bu çağımızın sorunu M.Köstekçi 'ye muracaat :)

Tüm bunlara rağmen yinede uğraşacağım dersen seve seve yardımcı olurum :)

Tabi ki basite indirgemek istemiyorum teknik çizimi fakat baktığımız zaman mantık yürüterek bir tekneyi tam profesyonel %100 dengeli kılabiliyorsa bizde mantığımızşa en azından %50 lere ulaşabiliriz. Kıç tarafı fazla sallanmasın yeterli gibi ben özellikle kıç tarafında bırakılan kol sığacak kadar içeri gömme pramit şekildeki boşlukları merak ettim. Tahmin mantık yürüterek baktığımda su ile tekne arasında hava sıkışmasını sağlayıp kaldırma kuvvetiyle sağa sola aşırı sallanmasını engelliyor gibi. Mehmet Bey Normalde Trt de çizgi film yapıyordum. Hevesten taksiye bulaştım durakta 210 şöför var hepside deli diyor sizde benim gibiyseniz Allah bizi bir araya getirmesin 😀 Durakta milleti kandırmaya çalışıyorumda tam anlamıyla bir deli bulamadım. Hatta önce kendi teknemi yapıp sermayeyle birlikte üretime geçemeyi bile düşünüyorum. Amaç para kazanmaktan çok şu  deniz aşığı olan insanlara hizmet vermek. Neden böyle birşeye girişiyorsun git al diyebilirsin. Bir abimizin teknesi 5 yerden orta göbekten çatlamış. Firmanın ismini vermiyorum. Fibere elimle dokundum çaput bez parçası gibi dalga dalga. İnsan canı bu kadar ucuz değil.  Sırf buna inat girişmek istiyorum. X firmasında millet kuyruğa girmiş bir daha ki seneye teslim tarihi bekleyenler var. İnsan hobiden soğur

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Madem öyle ilk tavsiyem: Bir teknenin yapı elemanlarının isimlerini ve genel denizcilik terimlerini öğrenmekle işe başlayabilirsiniz. Denizin ve denizciliğin kendine has bir dili vardır. Bu dili kullanmakla demek istediğinizi tam olarak anlatmanız daha kolay olur. Örneğin: "Tahmin mantık yürüterek baktığımda su ile tekne arasında hava sıkışmasını sağlayıp kaldırma kuvvetiyle sağa sola aşırı sallanmasını engelliyor gibi." Burada anlatmak istediğinizi anlıyamadım.

İkinci tavsiyem de sabır olsun. Planlayarak azimle ve sabırla ilerleyeceğiniz yolda sonuca ulaşmamak mümkün değil. Bu ve başka platformlarda az yada çok bir çok kaynak olmakla birlikte çevirisi yapılmış kaynaklar da var
http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller MGEP'in yayınları size başlangıç için yol gösterici olabilir. Kolay gelsin... :)

Birtakım faydalanabileceğiniz linkler:

http://www.denizlerden.com/?action=contents&page=contents&catno=19

http://www.sabittuncel.com/ahsap-tekne-imalati/

https://issuu.com/sametsahin/docs/klasik_gezi_teknesi_dizayn_

http://egeiou.blogspot.com.tr/2016/05/ortak-tarihi-miras.html?spref=fb

http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5267.95;wap2
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

3dDesigner

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
  • Ad Soyad: Abdülkadir Özkarlıklı
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1993
Gözüme ilişen bana mantıklı gelen iki kalıp çıkarma tekniği. Tabi burada direk üretim olarak iskelet kullanılıyor. Ben o köpükten iskeleti çıkatıp güzelce fiberleyip kaplayıp boyasını yapıp kalıp olarak kullanmayı düşünüyorum. Köpük kalıp videoyu anlamanız için 5. Parti kesinlikle izleyin. Sizce en mantıklı hafif ve maliyeti düşük olacak olan hangisidir. Amatörce bir girişmek istiyorum. Siz olsanız hangisi ile işe başlardınız köpükten kalıp çıkarmak çok kolaylaştırıcı gibi

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Gözüme ilişen bana mantıklı gelen iki kalıp çıkarma tekniği. Tabi burada direk üretim olarak iskelet kullanılıyor. Ben o köpükten iskeleti çıkatıp güzelce fiberleyip kaplayıp boyasını yapıp kalıp olarak kullanmayı düşünüyorum. Köpük kalıp videoyu anlamanız için 5. Parti kesinlikle izleyin. Sizce en mantıklı hafif ve maliyeti düşük olacak olan hangisidir. Amatörce bir girişmek istiyorum. Siz olsanız hangisi ile işe başlardınız köpükten kalıp çıkarmak çok kolaylaştırıcı gibi

Ben işin üretim kısmında birşey söylemek istiyorum.

Gördüğüm kadarı ile üretime de heveslisiniz. Ancak yasal mevzuatları biliyormusunuz bilmiyorum,amatör olarak tekne yapmak ve kayıt ettirmek dünyanın en kolay şeyidir. Ama iş satmaya girdiği zaman dünyanın en zor işine dönüşebilir. Yaptığınız tekneye CE almalısınız bununda hem prosedürü hemde maliyetleri baya yüksek teknecilikte. Okumaktan sıkılacağınız kadar madde var  :) CE için güvenlik testleri var. Var da var yani. Kaçak olarak üretir eşe dosta satarım diyorsanız onuda düşünmeyin tekneyi alan kişide 5 sene boyunca kendi üzerine kayıt ettiremez tekneyi. Anlayacağınz üzere baya zorlu bir süreçtir,bu konudaki düşüncelerinizi revize etmeniz gerekebilir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

3dDesigner

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
  • Ad Soyad: Abdülkadir Özkarlıklı
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1993
Gözüme ilişen bana mantıklı gelen iki kalıp çıkarma tekniği. Tabi burada direk üretim olarak iskelet kullanılıyor. Ben o köpükten iskeleti çıkatıp güzelce fiberleyip kaplayıp boyasını yapıp kalıp olarak kullanmayı düşünüyorum. Köpük kalıp videoyu anlamanız için 5. Parti kesinlikle izleyin. Sizce en mantıklı hafif ve maliyeti düşük olacak olan hangisidir. Amatörce bir girişmek istiyorum. Siz olsanız hangisi ile işe başlardınız köpükten kalıp çıkarmak çok kolaylaştırıcı gibi

Ben işin üretim kısmında birşey söylemek istiyorum.

Gördüğüm kadarı ile üretime de heveslisiniz. Ancak yasal mevzuatları biliyormusunuz bilmiyorum,amatör olarak tekne yapmak ve kayıt ettirmek dünyanın en kolay şeyidir. Ama iş satmaya girdiği zaman dünyanın en zor işine dönüşebilir. Yaptığınız tekneye CE almalısınız bununda hem prosedürü hemde maliyetleri baya yüksek teknecilikte. Okumaktan sıkılacağınız kadar madde var  :) CE için güvenlik testleri var. Var da var yani. Kaçak olarak üretir eşe dosta satarım diyorsanız onuda düşünmeyin tekneyi alan kişide 5 sene boyunca kendi üzerine kayıt ettiremez tekneyi. Anlayacağınz üzere baya zorlu bir süreçtir,bu konudaki düşüncelerinizi revize etmeniz gerekebilir.

Satış aşaması için CE alınması gerektiğini biliyorum fakat maddelerini okumadım. Ama iş oraya geldikten sonra alınır. Bütçe ayırırım problem değil. Öncelikle kendim için bir tekne yapıp daha sonra yine kendim için bir kaç tekne yapıp iş şartları zorluklarını öğrenmek yaşamak isterim. Daha sonra üretime geçmeye karar verirsem uzun bir süre tek tip tekne üretirim 4.90 dıştan takma basit ama sağlam bir model.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
6228 Gösterim
Son İleti Temmuz 24, 2013, 11:40:27 ÖS
Gönderen: KARANLIK
1 Yanıt
6740 Gösterim
Son İleti Ağustos 24, 2013, 10:10:15 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
4036 Gösterim
Son İleti Şubat 13, 2014, 11:30:47 ÖS
Gönderen: servet
11 Yanıt
9252 Gösterim
Son İleti Ağustos 05, 2014, 06:23:46 ÖS
Gönderen: KARANLIK
3 Yanıt
4367 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2014, 10:17:54 ÖÖ
Gönderen: ozancirpan
5 Yanıt
8671 Gösterim
Son İleti Nisan 09, 2015, 09:00:05 ÖS
Gönderen: spartak22
6 Yanıt
4208 Gösterim
Son İleti Temmuz 25, 2016, 04:46:13 ÖS
Gönderen: Kalafatius
2 Yanıt
3667 Gösterim
Son İleti Aralık 17, 2017, 04:15:29 ÖÖ
Gönderen: Mbreze_34
0 Yanıt
754 Gösterim
Son İleti Mart 12, 2023, 04:26:23 ÖS
Gönderen: e.kocamanca