Gönderen Konu: GALVANİZ KOROZYON  (Okunma sayısı 1377 defa)

HtsFLY

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: hüseyin tuncer
  • Bulunduğu İl: ÇANAKKALE
  • Doğum Yılı: 1988
GALVANİZ KOROZYON
« : Ekim 06, 2021, 08:30:57 ÖS »

 Öncelikler herkese merhaba aranıza yeni katılmaktayım.
 Mersin üniversitesi nanoteknoloji ve ileri malzeme alanında yüksek lisans yapmaktayım. ayrıca deniz sörfleri üzerinde ufak bir atölye kurdum .
karbon fiber teknelerde galvaniz sorununa çözüm arıyorum.
karbon fiber iletken bir malzeme olduğundan metal ile temas ettiği yerde korozyon meydana gelmektedir.
 aklımda şöyle bir çözüm gelmekte . karbon fiberi yalıtkan hale getirsem bu sorunu çözebileceğimi düşünüyorum.
fikrimi tartışmaya açmak istiyorum
1)  ​işe yarar mı
2) imalatçılar veya tekne sahipleri bunu tercih edeler mi

aklıma gelen yöntemler
1.yöntem  karbon fiberin yasak enerji aralığını değiştirmekti ama yaptığım araştırmalar bunun çok zor odluğunu yüksek teknoloji istediğini söylemekte.
2.yöntem ise karbon fiber üretimi sırasında farklı elementler eklemek(B2O3,Si ..vb)
Şimdiden herkese teşekkür ederim ​

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: GALVANİZ KOROZYON
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2021, 08:21:31 ÖÖ »
Karbon elyafı ile yapılmış fiberglass'ta ben galvanik korozyona rastlamadım. Bu malzemeden yapılmış çok fazla tekne gördüğüm söylenemez. Karbon iletken olsa da kullanılan yapıştırıcı (epoksi, vinilester, polyester) iletken değildir, bu nedenle metal ile karbon nadiren birbirine temas eder ve bu temas yıkıcı olacak seviyede galvanik akımlara neden olmaz.

Galvanik korozyonu engellemek için metalle temas etmesi olası yerler, epoksi ile kaplanarak karbonun metal ile teması engellenebilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: GALVANİZ KOROZYON
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2021, 05:31:19 ÖS »
Olay karbonfiber'in kullanimi kisitlayacak seviyede bir sorun degil. Dolayisi ile zannimca kimse uretim teknolojisini degistirecek bir cozumle ilgilenmeyecektir. Daha basit ve pratik cozumler daha mantikli gorunuyor.

Karbon fiber'i guclu yapan sey molekuler yapisi. Iki yontemde de bu yapiyi degistirmeyi oneriyorsun. Mumkun olsa bile yeni olusacak molekuler yapi muhtemelen yalnizca elektriksel degil baska yapisal farkliliklara da sahip olacaktir. Yani buradan bakinca sen karbon fiber'den yola cikarak yeni bir malzeme gelistirme arayisi icindesin gibi.

Karbonfiber'in matrisi olarak kullandigin recine oldukca iyi bir yalitkan. Dolayisi ile karbonfiber'in oncelikle deniz suyuna maruz kalmamasi gerek. Cunku mantiken yuzeyi recine ile kapli olmali. zimpara vs gibi sebeplerle fiberler aciga ciksa bile uygun bir malzeme ile yine de kaplanmali zaten.


Bunun disinda da illaki delik delip baglantilar yapman gerekecek. Bu durumda karbonfiber'in farkli bolgelerdeki baglanti elemenlari arasinda iletken gorevi gorme ihtimali var.
Bunu da yine delik deldikten sonra, delik icini yalitarak cozebilirsin. En basitinden deligin icini epoksi ile kaplayabilirsin. Alternatif olarak 8'lik bir delik icin once 10'luk delik delip sonra icine yine epoksi ile d=8 D=10mm bir pvc boru parcasi yapistirabilirsin.




 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3711 Gösterim
Son İleti Haziran 18, 2014, 06:55:39 ÖS
Gönderen: amatordenizci