Gönderen Konu: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...  (Okunma sayısı 45272 defa)

erolerdel

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 160
  • Ad Soyad: Erol ERDEL
  • Tekne Adı: SU
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #15 : Nisan 15, 2018, 01:05:19 ÖS »

Eyvah geçmiş olsun derken motor Hurdaya mı çıktı uğraşsam devamı bahsettiğin sorunları çözemezmiyim...
Maliyet olarak evet kurtarmayabilir ama en azından bunu hobi meşgale gibi görerek devamını getiremezmiyim. Yok Tamir edilemeyen arızalar dersen kafa dağıtalım meşgale olsun derken Kafayıda bozmayalım :) ...Sağol...

Ben yazılanlara göre cevap verdim. Okursanız bir meşgale bir hobi demiş.
Kimseye gaz verdiğimiz yok. Kamera demişsiniz biri ufacık parçaları olan hata kabul etmeyen bir tamirat diğeri daha basit ve ele gelen parçalar ile uğraşmak. Sonuçta soru sorulmuş yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bender yapamazsın git götür tamirci ye öpsün seni demeyi biliriz.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #16 : Nisan 15, 2018, 07:10:05 ÖS »
Vallahi arkadaşım , ben 13 yildir bir fotograf sitesinin uyesiyim , 5000 e yakın postam var , böyle aslansın kaplansın , tornavida tutan herkes yapar diye çok gaz verirler , bütün kameralar da hurdaya gider , al götür bir tamirciye yaptır , sen hiç bir şey yapamazsın , parandan ve motorundan olursun , ustalar 30 sene çalışıyor bu motorlar üstüne , madem evinrude bir motor almışsın , onu bozma , yeni motorlar kaç lira biliyormusun ? Bu herkeze ders olsun.

Ben Kendi laptopumu soker, yanan bozulan parcasini tamir ederim. Ama kamera dedigin alet bambaska bir konu.
Turkiyede 3 - 5 ustaya maruz kalmis herkes, yapabiliyorsa isini kendisi yapmasi gerektigini bir sekilde ogreniyor. Umarim siz de bu durumu aci bir tecrubeyle ogrenmezsiniz :) Zira guzel ulkemizin 30 yil calisan ustalari, yapabiliyorsa 30 yil onceki tornavidayi kullanmaya devam ediyor. " Bildigim yanlismis " kavrami onlarin fitratinda yok.
Hep motosikletimin bakimlarini kendim yapardim, bir kere servise yaptirdim. fren balatalarini degistirip yagini yenilemek icin bosaltmislar. kaliperlerin havasini almak icin yag koymuslar bir miktar ama sonra doldurmamislar. Virajda farkettim. motoru egince bi hava alsa fren var sanirsin ama yok.. Direk cinayet... Bunun gibi temel guvenlik konularini bile dikkatle takip edemeyen insanlar 100 yil da calissa benim cirakligim kadar para etmez gozumde. Ne yazikki piyasadaki ustalarin %90'i boyle.

Galeyanim icin ozur dileyip konuya doneyim.
2 zamanli motorlar basittir. Sokup takmaya korkmayin. Ama tabi dikkat etmeniz gereken bir iki konu var.

Eger bu tarz seyleri sokme takma konusuna hakim degilseniz su yontem hayat kurtarir.

Mesela karburatoru sokeceksiniz. Kendinize bir alan belirleyin. Her soktugunuz parcayi bir noktadan baslayarak pesi ardina dizin. Bir vida/civata veya somun soktuyseniz, onun tuttugu parcayi siraya koyduktan sonra vida / civata veya somunu tekrar yerine sıkın. Boylece bu somun nereye, bu vidayi nerden sokmustumlerle ugrasmazsiniz.
Karburatoru dagittiniz. Mesela hic birsey anlamadiniz? Onemli degil, tersten baslayarak en son soktugunuzden baslayip geri dogru monte ederek gidin.

Cok ileri teknoloji olmadigi surece hemen herseyi bu mantikla dagitip geri toplayabilirsiniz.


Sokme takma isinde dikkat edilecek hususlar :

1 - Civata / vida torku
Vidalari / Civatalari ne kadar sıktıgınıza dikkat etmelisiniz. Ozellikle motorlarin cogu parcasinin aluminyum olmasi muhtemeldir. Aluminyuma giren bir civatayi asiri sıkarsanız aluminyum kolayca siyrilip disleri bozulabilir. Bu yuzden civataya uygun anahtar / lokma circiri veya allen kullanip hayvani gucler uygulamadan sıkın. Mesela kafasi yildiz tornavida olan bir vida hayvani bir sıkma gerektirmez. Zira gerektirseydi en azindan allen kafali yaparlardi.

2 - Civata sabitleyici.
Civatalar titresimle gevser. Motorlar da titresim makinesi sayilir. Bu sebeple,  dagitip topladiginiz motor daha sonra size ihtiyac duymadan tekrar dagilsin istemiyorsaniz, civata sabitleyiciyi gerekli yerlerde kullanmayi hatirlamalisiniz.
Ozellikle soktugunuz civatalarin ucunda beyaz, mavi, kirmizi renkli  kuru toz veya macun seklinde bir kalinti varsa bu muhtemelen civata sabitleyicidir.
Civata sabitleyiciyi buyuk hirdavatcilarda bulabilirsiniz. Sokulebilir civata sabitleyici alin. Sokulemeyen turleri de var. bunlari uyguladiktan sonra civatayi sokmek iskenceye donebilir.
Civatanin temiz oldugundan emin olun. Az bir miktar civata sabitleyiciyi sivataya surup yerine sıkın. Genelde 1 - 2 saat sonra sabitleyici sabitlenmeye basliyor. Eger 1 - 2 saat icinde yeniden sokmeniz gerekirse tekrar uygulayin.
Ben prensip olarak asiri derece ( 100 derece ustu ) isiya maruz kalmayan her yerde kullanirim. Bu gune kadar bir zararini gormedim.

3 - Birden cok vidayla yerine sabitlenen parcalari esit sıkmak.
Ornegin motorun uzerindeki, uzerinde 6 vida olan bir kapagi soktunuz. Yapmaniz gerekeni yaptiniz. Yerine takarken 6 vidayi da rastgele sıkarsaniz kapagin carpik monte olmasi olasidir.
Dogru yontem :
kapagi yerine yerlestirip butun vidalari kuvvet uygulamadan yerine takin. Ben genelde bir vidayi yuvasina oturtup tur sayarim. bir vidayi 15 tur cevirmissem, diger vidalari da 15 tur ceviririm. Boylece hepsinin esit sekilde kuvvet uygulanacak seviyeye geldigini bilirim.
Daha sonra bu vidalari karsilikli olarak yarimsar tur sıkarım. 1. vidayi yarim tur cevirdikten sonra, tam karsi tarafindaki vidayi da yarim tur ceviririm. sonra 2. vidaya gecip ayni seyi tekrar ederim. Bu sekilde giderek vidalari asiri zorlamadan sıkabildigim kadar sıkarım.

Vidalar neredeyse ayni miktarda sıkıldıgı icin kapagin carpik oturma olasiligi neredeyse 0 olur.

Motor sok tak isi icin ekstra bilgi : hazirda klingrit conta bulundurun.
Klingrit conta sanayilerde bulunur.  Bakmadim ama youtube da illa bir video vardir. Motoru sokerken ozellikle kagit contalar kolayca yirtilip parcalanabiliyor. Klingrit conta ile yenisini kesip yolunuza devam edersiniz.

2 zamanli 4 hp motor  oldukca basit bir motora benziyor. Segman vs yandiysa da cok uzulmeyin. Segmani pistonu alin, sanayinin yolunu tutun. Mobiletler, cim bicme makineleri, su pompalari, motorlu testereler... Dunya kadar 2 zamanli dusuk guclu motor var. illa sizinkine uyacak bir parca bulunur.
Hatta sizin motora uymasi muhtemel sifir karburator bile bulabilirsiniz. 100 lira civarlarini da gececegini cok dusunmuyorum.

Motor gibi seyleri sokme takmadaki korku endise ilk vidayi sokene kadardir. sonrasi su akar yolunu bulur :D soktun, toplayamazsan en kotu bi usta toplar... Parca kirmadigin, kaybetmedigin surece zarar edecegin birsey pek yok :)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #17 : Nisan 15, 2018, 10:55:52 ÖS »
Lambalı radyo kusagı olarak bende birşeyler yazıp,eksik kalmıyayın :)..
Bazen tesadüfen tamir etsemde,cogunu orasını,burasını kurcalıyarak mundar etmişimdir.
İyi bir koleksiyonum vardı (bazılarıda çalışıyordu)annem kalabalık yapıyor diye,mandal bile almadan, tut eskiciye ver ;D..
Tamir mevzuna gelince anlasam da ,anlamasam da illa bir tornavida atarım,bozduklarımı bazen tamircileri bile tamir edemez ;).
Tekne,motor konusuna gelince,asgari birşeyleri bilip öğrenmek lazım..
Bozulunca sag'a çekip,tamirci cagırmak lüksü yok..






















sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #18 : Nisan 16, 2018, 05:51:34 ÖS »
Depo ile filtre konusundaki sorularinizi okumustum ama atladigimi farkettim. Ek yazayim dedim.

Eger deponuz metal ise ve kirlenme dediginiz sey pas ise, elektroliz ile paslari temizleyebilirsiniz. Ben daha once iki motosikletimde uyguladim. Birkac arkadasim kendi motosikletlerinde uyguladi. Metal depodan paslari temizlemek icin en pratik yontem bence. Plastik ise bilemedim.

benzin deposu ile karburator arasinda filtre olmamasinin anlami yok. Mutlaka bir filtre takin. Motora uygun filtre diye bakmaniza da gerek yok. Hortum capina uyan bulabildiginiz filtreyi alin takin. Karburator sorunlarini en aza indirmenin en basit yollarindan biri filtre.


cemned

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
  • Ad Soyad: CEM
  • Bulunduğu İl: Aydın
  • Doğum Yılı: 06.04.1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #19 : Nisan 18, 2018, 01:20:11 ÖS »
Samimiyetle uyarmaya çalışan arkadaşım çok sağol fakat ben duramadım diğer arkadaşların hikayeleri de oldukça etkiledi ki evet ben de usta diye götürüp paraları bayılıp hüsranla döndüğüm çok oldu o bakımdan bu gün elime tornavidayı aldım...Başıma gelenleri fotoğraflar ile beraber yüklüyorum...Çok kaliteli çekimler olmadı ama sanırım grupta faydalanabilen arkadaşlar olur...

cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #20 : Nisan 18, 2018, 04:22:23 ÖS »
İşe pervaneyi sökerek başladım ama çok gereklimiydi bilmiyorum şimdilik neden söktüğümü daha anlamadım...Fakat çok kolay oldu pense ile kılçığı çektim pervaneye asıldım hemen geldi sanırım yerine takmak da çok kolay olacak şimdilik dert değil en azından çalışma alanım açıldı...:)Pratik yapma bakımından da iyi oldu... Bu kısım konusunda sıkıntı yaşayacağımı sanıyordum oldukça basitti neyi anladım bir motorun pervanesini sökmek (dikkatinizi çekerim sadece sökmesi:)) inanılmaz kolay mış...

cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #21 : Nisan 18, 2018, 04:24:31 ÖS »
:)








cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #22 : Nisan 18, 2018, 04:30:45 ÖS »
Ardından altta üste bağlantıyı yapan 2 civatayı 11 numaralı anahtarla hemen hemen hiç zorlanmadan söktüm ki takarken de çok sıkmamam gerektiğini tahmin ediyorum...Ardından ilgili bölmeyi internet de izlediğim videolarada pat küt çıkarıyorlardı bana öyle olmadı çektim elime geldi bir parçası fırlamadı yada bir şeyler takır tukur etmedi dolayısı ile yine gözümde büyütüyormuşum bu aşamaya kadar tahmini 15 dakika ve 11 numaralı anahtar yetti...








cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #23 : Nisan 18, 2018, 04:41:00 ÖS »
VE asıl bölgeye ulaştım daha evvel işlem görmüş üst kapak bol yapıştırıcı ile yapıştırılmış fakat yinede kırılmış...Lastik beklediğim gibi darmadağan olmuş...Tabi contada parçalandı...İlgili bölgeleri yağ çöz ile temizledim...İlgili kapağı bulamam diye ve tekrar ilgilenirsem güzel ce yapıştırırım diye ayırdım nihayetinde eksik parça yok ve kırık sadece 2 parçadan oluşuyor...Neyse lastiği bir video da izledim bir kıymıkla tutuğunduğu yerden çıkarmam gerekiyordu fakat bu işlemi şimdilik beceremedim onu ayrıyetten akşam internet de arayacağım yeniden deneyeceğim...Ben sanayide araştırma yapmak için bu bölgeden sıyırarak çıkardım lastiği orta mil i çubukta kaldı...ve sanayinin yolunu tuttum...
























cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #24 : Nisan 18, 2018, 05:11:12 ÖS »
Geldik sanayi ye iyi ve hakkını veren ustalara canım kurban da Mesela birine gittim kötü niyetli değil di elbette de elimdeki parçalara baktı bulamazsın dedi çok zor dedi...Ne yapayım internet e bakayım oradan bulayım o zaman dedim oradan da bulursun ama yalan yanlış parça gelir dedi(ey allahım naapayım çöpe mi atayım koca motor u)Neyse ikinci arkadaşa gittim aldı eline yukarı çıktı aşağı indi aha bulduk dedim Nitekim evet bulduk da fakat 140 TL aslında Aliexpres de veya Sahibinden vs alış veriş sitelerinde var hatta Sahibinden de şu link de https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-deniz-araci-ekipmanlari-motor-aksami-johnson-evinrude-impeller-2-9.9-15-60hp-ucretsiz-kargo-544188807/detay 80 tl ye de buldum...Geldim düşün taşın önce sahibinden deki arkadaş a yazımı yazdım modeli yılı vs verdim kesin olacağını iddaa ederse oradan alacak gibiyim de fakat burada da elimin altın alıcam inşallah da olacak hemen takacağım bilemiyorum bu gece yi düşünerek geçireceğim...Bir de burada ki arkadaş a al tak deme şansım da var :) .............devam edeceğim...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #25 : Nisan 18, 2018, 09:08:58 ÖS »
Ben impelleri aliexpressten siparis ettim ve hic problem yasamadim gayet net urun geldi.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

cemhob

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 55
  • Ad Soyad: Cem Yeşilçimen
  • Bulunduğu İl: Aydın, Kuşadası
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #26 : Nisan 18, 2018, 10:18:37 ÖS »
Aslında evet hemde takım olarak da var ama süre geç olur mu? Ortalama kaç gün...

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #27 : Nisan 18, 2018, 10:56:13 ÖS »
   Ortalama 20 - 30 gün, fakat 40 günde gelen de olabiliyor.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #28 : Nisan 18, 2018, 11:26:37 ÖS »
nasıl oluyor bilmiyorum,8-10 günde gelen ürünler oldu...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Evinrude 4 HP 2 Zamanlı Bakım Onarım vs...
« Yanıtla #29 : Nisan 19, 2018, 12:50:18 ÖÖ »
Bu arada motorun sorunu hakkında burada doğru tehşisler konulmuş.
İmpeller lastiği bitmiş ve yaprakları deforme olmuş diyemeyeceğim,yaprak diye birşey yok gibi çünkü.  :gk

İmpeller görevini yapamadığı için motor soğutulamamış ve şişip stop etmiş. İnşallah 2. kötü seçenek gerçekleşmemiştir ve bukadarı ile sınırlı kalmıştır.

İmpeller değiştikten sonra sorun çözülecek mi bende merak ediyorum. Su kanalları tuzlanmışsa eğer onları temizlemek hazır buraları açmışken iyi olur derim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
24356 Gösterim
Son İleti Aralık 02, 2011, 11:43:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
6644 Gösterim
Son İleti Ekim 08, 2012, 01:12:43 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4126 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2012, 06:56:24 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
47 Yanıt
22199 Gösterim
Son İleti Temmuz 09, 2017, 09:33:04 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
6110 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2015, 07:00:34 ÖS
Gönderen: maviufuklar
0 Yanıt
2831 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2017, 01:09:19 ÖS
Gönderen: fedorac0re
2 Yanıt
3942 Gösterim
Son İleti Eylül 03, 2017, 09:06:29 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
4602 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2018, 12:00:29 ÖÖ
Gönderen: cemhob
53 Yanıt
8575 Gösterim
Son İleti Haziran 17, 2020, 01:25:53 ÖS
Gönderen: servet