Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 82965 defa)

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #225 : Temmuz 24, 2018, 10:36:56 ÖS »

Sonunda suda gorebilmek guzel :)

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #226 : Temmuz 24, 2018, 11:08:55 ÖS »
geçmiş olsun, ellerlne sağlık seyir sırasında nasıl dengeli oldumu

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #227 : Temmuz 25, 2018, 08:37:10 ÖÖ »
Çok teşekkürler.

Suda denge sorunu yok. Çıkmadan muzları tekrar şişirdim. Diri diri ayaktalar. Bağlantılarda bir oynaklık gevşeme yok  tekne bir bütün olarak harejet ediyor. Videoda da görülüyor, az da olsa geçen dalga ile biraz salınıyor. Salmayı indirmeyi yine unutmuşum. O inmiş olsa biraz daha az salınırdı sanırım.

Römorkda da denge sorunu yok. Dingili tekrar arkaya alınca sorun kalmadı. Yolda giderken veya suya indirirken problem olmadı.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #228 : Temmuz 25, 2018, 08:20:11 ÖS »
Selametle kullanın..
3-4 günde hava kaçırıyo demişiniz muzlar..
Bir zihni sinir projesi geliştirilemezmi?
muzlar sişikken,köpük basıp,bir yandan da içerdeki havayı tahliye(?)
Hem şişirme derdinden kurtulursunuz hem delinince de birşey olmaz..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #229 : Temmuz 25, 2018, 08:39:00 ÖS »
Bence kopuk is gormez gibi.
Sisme ekipmanlar seklini icindeki basinc sayesinde koruyor. Kopuk basilsa bile, icindeki basincli hava basincini yine kaybedecek ve nihayetinde geriye sekli koruyacak tek malzeme kopuk kalacak. Dis kabuk kati malzeme olsa epey is gorebilir belki. Ama Kopuk basinc yapmayacagi gibi darbelerle giderek artan sekilde deforme olur diye dusunuyorum.



servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #230 : Temmuz 25, 2018, 09:28:30 ÖS »
Yada muzlar sisikten şundanmı sıktırmak  :)..
Ama sil baştan olur malzeme ölçüleri..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #231 : Temmuz 25, 2018, 11:46:03 ÖS »
Bir zamanlar lastik patlamasına karşı kullanılan ( o zamanlar toz idi diye hatılıyorum), şimdilerde köpüğümsü bir sprey var. İçini dolurmak değil de, iç basınç sayesinde ve içeriden delik yeri yamamayı hedefliyor. Ne kadar başarlı bilmiyorum ama mesela İtalya'da Doblo alana stepne yerine bu spreyden veriyorlrmış. Yani yetecek kadar idare edebiliyor olmalı. Tabii o kauçuk için, bana PVC için olanı (varsa tabii) lazım.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #232 : Temmuz 26, 2018, 08:33:55 ÖÖ »
O sivi teker dondugu icin merkezkac ile butun lastigin icine yayiliyor. Muzlarin dibinde birikir ancak.

Aslinda sana esnek ve cok dusuk vizkoziteli bir yapisitirici lazim. muzun icine 2- 3 litre doldurup muzu sisirmelisin. Sonra da kuzu cevirme gibi bir tesisatla da yapisitirici kurlenene kadar cevir babam cevir. boylece yapistirici butun ic yuzeye yayilir. icerdeki pozitif basinc da varsa delik kacak, oraya dogru basinc yapacagindan, yapistirici pvc ye cok iyi yapismasa bile conta misali deligi tikayabilir.

Ama muzu katlaman gerekiyorsa, katlandiginda yapistirici sorun olabilir.
2 - 3 kilo da olsa ekstra agirlik.
Neticede bi halta yaramayip muzu pisletmekten baska ise de yaramayabilir :D

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #233 : Temmuz 26, 2018, 10:14:46 ÖÖ »
O toz dediğimden hatırladığım, iç basınç nedeni ile hava delikten kaçmaya çalışırken o tozları (çok küçük ince plakacıklar gibi düşün) götürüp o deliğe yaslıyor. Plakalar delikten geçemeyip biriktikçe delik küçülüyor (limitte kapanıyor), hava kaçmıyor. Böylece lastik kendi kendini tamir etmiş oluyor; dönmeden.

Bu yeni sıvılariçin öyle olabilir. Benim niyetim bütün içini zamklamak değil. Sadece orayı; yani delik neredeyse orayı tutkallamak veya bir şekilde kapamak.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Benim katamaran yelkenli olsaydı...
« Yanıtla #234 : Temmuz 27, 2018, 01:57:56 ÖS »
Daha önce söz etmiştim sanırım. Acil durumlar için küçük elektrikli motor aldığım günlerde sörfçü bir arkadaşım bir sörf yelken takımı bulundurmamı önermişti ve de makul bir fikir olarak düşünmüştüm.

Geçen gün sahibinden, ikinci el bir sörf takımı aldım: Direk, yelken, bumba. Direk 4.70, yelken 7m2. Yani epeyce büyük denebilir. Hatta çocuk bağlantı aparatını bulamadı, ben birşeyler yaparım dedim, aldım. Yaptım da.

Direk kendisi dik durabilecek şekilde bir yuva yaptım. Bağlantı aparatında olup meydanda olmayan gerdirme makaralarını ekledim, ki dieği geçirirken yelken gerdirilebilsin. Ara parça yapıp bir ucunu direğin, bir ucunu da yuvanın içine girecek şekilde yerleştirdim.


Herşey iyi güzel. Sıra yelkeni kaldırıp koymaya geldi. Rüzgar falan yok, karadayız. Gücüm yetmiyor. Yelken bana ağır geliyor. Zaten yelkeni kurarken bumbayı geremedim, batenleri germek çok zor oldu. Alimde, kolumda, hele parmaklarımda hiç güç yok.

Bayrağı diktik ama, bakalım nasıl indireceğim? Sonra da bunu ne yapacağım ??!



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/8KEujT1QWPATM9Kt6

ve:


bağlantısı:

https://photos.app.goo.gl/8vxMpsqV1t3ZvYsM7

hadi hayırlısı :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #235 : Temmuz 28, 2018, 02:13:21 ÖS »
Şöyle yaptım:

Klasik "Böl ve Yönet" yöntemi ile işi yönetilebilir parçalarına böldüm. Yelkeni bir bütün olarak takmıştım, çok zor olmuştu. Parçalara bölüp söktüm. Daha az zor oldu :)

Önce bumbanın gerdirme ipini gevşettim. Sonra bumbanın bağlantısını çözdüm. Gerdirme ipini tamamen çözüp bumayı tabana indirdim. Kaç kilo bilmiyorum ama en az 2-3 kilo ağırlık ve 2 metreden fazla yükten kurtuldum.

Sonra en alt bateni çıkardım. Ana bateni (bumba hizasındaki) çıkaramadım, diğerlerine boyum yetmedi zaten.

Direk dibindeki gerdirme makaralarından yelkeni gevşettim.  Direk 4.70 kendi ağırlığı 3 kg. benim ekleme parça ile 5 kilo civarında. Yelken de bir 2-3 kilo var en az. Artık mecburen direk ve yelken beraber çıkacak. Direği yuvasından çıkardım, hemen düştü. En alt baten yerinde olsa kırılabilirdi, kurtardık. Direği yatırdıktan sonra yavaş yavaş yelkeni çıkardım. Sonra direğin iki parçasını ayırdım, işlem tamam.

Bunun tersi uygulanarak - daha az zorlukla -  yelken kurulup yerine takılabilir. Denizde denemek lazım. Yelken büyük, işe yarayacağı kesin de; aynı oranda da ağır ve kurulması zor.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #236 : Ağustos 06, 2018, 02:33:39 ÖS »
Rüzgarın hafiflemesini bekliyoruz...




bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/8DcpDy3rqoBExjSr7

... önce karada, sonra denizde tekne üzerinde kanadı açmayı deneyeceğim...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #237 : Ağustos 07, 2018, 10:18:32 ÖÖ »
Meteoroloji rüzgarı bugün 28 km/sa, sonraki birkaç gün 30+ veriyor. Tahminlere göre dün düşük olacaktı. Önceleri tahminler 15 km/sa kadar düşüktü sonra 20 ye kadar yükseldi. Gün içi gözlemlerim 28'e kadar çıktı. Bir ara 23-25 bandına oturdu. 25 km/sa ben yamaç paraşütü yaparken uyguladığım üst limit idi. Yani 25km üzerinde kalkış yap(a)mıyordum. Yani benim içn kuvvetli rüzgar. Bu denemeler için de genelde ençok 15km/saat düşünüyorum ama bugünlerde zor.

Akşamüzerileri rüzgar biraz hafifliyor. 25 yüksek ama, belki iner diye yükledim malzemeyi arabaya. Bir de o verilen Urla istasyon ölçümü, yani biraz yüksekte; belki deniz kenarında daha azdır. Saat 17:30 gibi indim sahile. Rüzgar 18-19 km/sa.

Deneme yaparken teknede kullanacağım vinci kumsala "çaktığım" eski arka tampon profil demirini kullanıyorum. Çeki demiri takılırken içindeki standard profili çıkarıp yerine harbi baba profil demir koymuşlardı, bu da bende kaldı. Bunu 6 yerinden 30-40 cm boyunda 2 cm çaplı demir çubuk ile kuma çakıyorum. İki başından 10cm kadar kuma gömüyorum. İki çuvala doldurduğum 20-30 kilo kumu da buna bağlıyorum; ki rüzgar sökğ almasın. Daha önceki bir denememde söküp, 5m kadar havaya kaldırıp, 20 30 metre ileri fırlatıp atmıştı.

Yani düzenek şu:



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/Wz9aEqhNjtnkhe8A8

Kozasının içinde paraşütü de ekleyince resim şöyle birşey:


bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/iAc8Y9niCswisaWh9

Bu paraşüt oldukça eski, yani yaşlı demem gerek. 1995'de falan almıştım, ama çok kullanmadım, sağlam durumda. 60-75 kiloyu uçurabilecek bir kapasitede. Max hızı 37 km/sa. Yani 25 km/sa rüzgarda kalkış yapsam uçabileceğim yer hızı max 37-25 = 12 km/sa.

Resimden pek anlaşılmıyor galiba ama, şu da ip bağlantılarının yakın çekimi:


bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/9GdrWZN8zVe14Yfd9

Katamaran üzerinde açmak için kullanabileceğim max alan 2.5m x 4m. Karada da ona yakın bir alan içinde kısıtlı olarak deneme yapıyorum. Kozanın bir amacı bu. Paraşütü, özellikle alt uçlarını kısıtlı tutmak. Önden en çok gereken 5 hücre rüzgar görecek şekilde açtığımda zaten tekne genişliğini kaplıyor.



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/WNAAKyH5UcFGK84F6

Herşeyi hazırladım. Rüzgar hala yüksek, en az 16-17 gösteriyor. Düşük olduğunu hissettiğim anda turuncu ipleri çekip kaldırdım. Daha kozadan çıkarken ÇAAAAT diye bir kopma sesi geldi, ne olduğunu anlamadım. Paraşüt tepeme geldi ama frenleyip indirdim. Kopan parça şu:



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/UH3RtgZApGQXWvwbA

Bu bizim paraşütlerde bir grup ipi (örneğin turuncular (A'lar) veya maviler (B'ler),  morlar (C'ler) gibi) toplayan ara bağlantı karabinalar. Vidalı, sanırım 4 diş. Herhalde vidalardan sıyırdı açtı. Ben ipten daha sağlamdır diye kullanmıştım ama kullandığım yer tüm kuvvetlerin toplandığı yer iken normalde paraşütte bunların birine düşen yük ortalama toplamın altıda biri. DÜşündüm, adam haklı. Kabahat bende. İki katı falan da değil altı katı yüklemişim.

Başka bir "quick-release" karabina vardı. Bu kalın-büyük, baba, paslnamaz çelik 316. Onu taktım. tekrar denedim. Sorunsuz açıldı, paraşüt tepeme geldi, ben fren koyana kadar geçti. Benim toprağa "çaktığım" tampon demirinin bir başını söktü çıkardı:



bağlantısı:
https://photos.app.goo.gl/y7z7vZcX8rLTVXYk9

O daha önce söküp havalandırdığı zaman da önce yerini biraz gevşetmişti; ben devam etmek için ısrar edince söküp almıştı. Aynı şey olacağı için üçüncü bir deneme yapmadım. Rüzgar kuvvetli idi. Ya da yere daha sağlam çakmam gerekiyordu. Demir-vinç arasındaki M12 cıvata bağlantısında sorun yok (yani teknede kulanacağım bağlantıda sorun yok) ama yere çakışım pek başarılı değil (yani tekneye benzetememiş oldum).

Topladık tası tarağı döndük.


sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #238 : Ağustos 07, 2018, 10:39:39 ÖÖ »
Hehehe, yamac parasutune girismis birisi olarak bir karabinayi boyle gormek insani geriyor :D

Sanirim demirler ince oldugundan yeterli surtunme alani yaratmayip topragi kolay yariyorlardir cekince.  Yani ne kadar iyi cakarsan cak neticede zayif kalir diye dusunuyorum.

romork + katamaran toplamda bayagi agir olsa gerek.  katamaran romorka sabitken onun uzerinde direk deneme imkanin yok mu? Yani onu da kaldirip gotururse bence projenin kataglide projesine donusmesinde bir sorun yok :D madem oyle bi kanat var.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #239 : Ağustos 07, 2018, 05:29:55 ÖS »
Yok yok durum o kadar vahim değil.

Dediğim gibi bu mesela sadece A'lardan birinde kullanılıyor. Ben iki kolonu da ( 2 x (A+B+C)) buna bağlayınca dayanamamış zavallı. Korkutmayalım milleti, belki özenip yamaç paraşütüne başlamak isteyen birileri çıkar :)

Çubuklar nervürlü demir, yani bir miktar sürtünme var. Zemin de oldukça sert, ama yetmiyor anlaşılan.

Römorku alıp çıkmak pek pratik gelmiyor, o nedenle böyle birşey düşünmüştüm. Bir de römorkla böyle kumsala giremem, başka bir yer bulmak lazım. Denizden uzaklaştıkça da ağaç, direk, ev, araba diğer sorunlar başlıyor. Yoksa ağırlık sorun olmaz. Boş römork bile epeyce ağır (250+ kg). Yoksa tekne üzerinde çalışmak hem daha da gerçekçi olur. Bir tek ıslanma kalır gerçek olmayan ;)

Arabanın topuzu artı iki uzun (1.5 ") su borusundan oluşan bir platform tasarlamıştım başlangıçta ama o da pek terelelli durdu ( uzun bacaklı ve uzun kollu bağlantılar pek katı durmadı), bir de arabanın yakın kalması hoş olmadı; bu yapıya döndüm.

Toprağa gömülü beton blok falan gibi birşeyle çalışmak lazım. Çapayı ters şemsiye gibi 30-40 cm ye gömsem yeter mi acaba?


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28762 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
160651 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9278 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6810 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3544 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
6021 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6156 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3705 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6490 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin