Gönderen Konu: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...  (Okunma sayısı 7131 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« : Mayıs 05, 2018, 03:16:48 ÖS »

Daldan dala atladık sonunda ilk konduğumuz dalda karar kıldık… :) Aslında gerçek hayatta da böyle olmuyor mu? İnsan terazinin kefesine ilk ne koymuşsa sonrakileri hep onunla tartıyor.
Gerçi dürüst olmak gerekirse çok daha can yakıcı güzellere gönül verdim hatta aylarca çalışıp birinin projesini çıkardım ama gel gör ki; şairin dediği gibi "aya baktım ay ayaz, kıza baktım kız beyaz, cebe baktım para az, bu kız bize yaramaz" deyip son anda çark ettim.
Kervan yolda düzülür deyip devam etmeyi düşünsem de tek atımlık barutu riske atmak istemedim diyelim. Tabii imamın kayığının önüne geçme niyeti de cabası…

Bu nedenle düşük bütçeyle, kısa zamanda yardım almadan yapılabileceğini düşündüğüm ilk göz ağrısı "Stevproject'in Vacationer"ini öngördüğüm bir takım modifikasyonlarla yapmaya karar verdim.

Vacationer düz tabanlı, düşük bordalı, 25-30Cm. su kesimiyle göl teknesi diye tanımlanabilecek; ki kendi sitesinde bile korunaklı sular içindir diye uyarı yazdıkları bir tekne.

Yıllar önce gönül verip bu projeyi edindiğimde bu ifade; deniz hakkında bilgi ve tecrübe yoksunluğununda verdiği ürkeklikle vazgeçmeme neden olmuştu. Aradan geçen zamanda ceviz kabuğu denilecek nitelikte kayıkların denizde fink attıklarını gözlemledim. Uzun günler ve aylar boyu yüzlerce gözlem, onlarca deneme, en azından 8-10 maket'in ardından "Tanrım beni baştan yarat" diye gözümün içine bakan Vacationer'in sesinden başka ses duymaz oldum...

Öncelikle Vacationer'in bir karinası olmalıydı, motor kıçta bir kuyuda omurga hattında olmalıydı, gerçi havuzluk boydan biraz daralacaktı ama zaten şimdiki haliyle de ayaklarını uzatıp yatamıyordun ki. Bu nedenle Tam omurga salmaya karar verdim. Sonra biz amatörlerin hastalığı da nüksedince boyutları ilede oynamak vacip oldu… :) Elbette kabin de proporsiyonu bozmayacak miktarda yükselmeliydi...

 Projenin aslı kontrplak temelli ancak sanırım tedarik sıkıntıları yüzünden ithal kontrplak fiyatları uçmuş durumda; yerli imalatlarada ne acıdır ki güvenmek mümkün değil. İnsanımız ne ara bu kadar hain ve karaktersiz oldu? Bu nedenle masif ağaçtan yapmaya karar verdim ve malzemeyi bu bölgede bulunabilecek tek malzeme çam olduğundan "Ladin" olarak belirledim.

Önce proje çizmeye koyulsamda plan dışına çıkacağım için "tümden gelim yöntemi" ni uygulamaya karar verdim. Öngördüğüm boyutsal düzeltmeleri yaptıktan sonra projesine uygun sayılacak 1/10 maketin üzerinde yapacağım değişiklikleri doğaçlama uygulamaya başladım. Umarım bu son olur...





Planda DWL çizgiisi malesef yok. Siteden ve daha önce uygulayanların suda ki resimlerinden edindiğim gözleme göre DWL hattını çiizince teknenin başı 2-3 derece suya gömülecek gibi görünüyor. Dur bakalım... :-\
























Yazılımcı amcam iletideki karakter sayısını geçtiğim için kızıyor muş... :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #1 : Mayıs 05, 2018, 03:20:57 ÖS »
Artık suda görmek, plandan bir türlü çıkarılamayan su hattını belirlemek için Arda'dan iki yıl önce aldığım epoksi ile boyamaya başladım.









Suya attığımda ilk başta öngördüğüm şey oldu. Su hattı omurga ekseninden 2 derece başa doğru yattı. Sonra farkettim ki planda direk kutusunun yaslandığı perde 2 derece yatık yerleştiriliyor. belki bu nedenledir bilemiyorum. Bununla birlikte Tekne çizdiğim DWL hattına tam oturdu diyebiliriz. Neyse devam etmeye karar verdim.



Kabinin montajı yapıldı Küpeştenin ve rampa şeritlerinin "yumru" yerleştirilmesine geçildi





















Tabii siz masanın "it eniğini yitirse bulamaz" durumunu görmüyorsunuz değil mi? :D















Dümendeki yarım kasnak dikkatinizi çekmiştir elbet. Motor kuyuya girince su kesiminin sığlığı, aynanın ters eğimi v.s. sebeplerle dümen hareketinin kuyunun arkasına taşınması için düşünüldü. İğneciğin ve kasnağın boyutlarının kabalığına bakmayın eldeki malzemelerle bu kadar. :) imalinde 25-30Cm. çapında 2Cm.kadar kalınlığında bir ara eleman olacak...






Bu aşamada artık maketle oynama işi bitti. İlerleyen zamanda kısmetse epoksi tedariki ile son haliyle suda da görürüz. "Kızım sana diyorum, gelinim sen anla der gibi olacak ya" 1 su bardağı epoksi yapacak kadar bir malzeme ihtiyacı var... ;)

Şimdi sıra geldi yapılanları projeye aktarmaya derken; sağolsun Cengiz Yıldız 3D çalışmayı önerdi. " :) aslında sanırım maket için harcanan emeğe bakıp halime acıdı. Gerçi uykusuz geçen gecelerden sonra nerden bulaştım bu işe diye içten içe kızmıştır bana… :) " Projenin uygulama aşamasına gelmesinde büyük emeği geçen Cengiz'e emeği ve gayreti için ne kadar teşekkür etsem azdır. Sayesinde defalarca istememe rağmen üşengeçliğimden ertelediğim AutoCad'e de adım atmış oldum. Benim yaşımda yeni bişeyler öğrenmek insanın gözünde büyüyor da, büyüyor...

Bu arada başta şark kurnazı davranışından ötürü kızsam da; daha önce gönderdiği AutoCad çalışması ile işimi kolaylaştıran arkadaşımıza da teşekkür etmek boynumun borcu "teşekkürler genç dostum, gençliğine saydık gitti…"

Plan eksiğimin tamamlanmasında tereddütsüz teklifleri ile yardımını esirgemeyen Selim, Hayrettin  ve Ziya ya ayrı ayrı teşekkür ederim. Ve tüm gününü öldürerek kontrplak satıcılarını tek tek dolaşıp internet üzerinden kazık yememe engel olan dostum Servet'in de hakkını teslim etmesem olmaz.

Neredeyse 5 yıldır sorularıma sabırla tahammül gösterip deniz ve tekneleri tasarım düzeyinde tanımama vesile olan ustam Cem Gür'ü es geçmek olmaz. Engin bilgi dağarcığından tepe tepe yararlanmama izin verdiği için müteşekkirim. İyi ki biz amatörlerin yolunu aydınlatan ve yüreklendiren Cem gibi fenerler var...













Bir nalı bulduk şimdi kaldı üç nal bir de at… :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2018, 04:44:03 ÖS »
hade bakalım,kolay gelsin..önemli olan ilk adımı atmaktır..

senmisin33

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Ad Soyad: Serdar öztürk
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1989
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2018, 05:35:50 ÖS »
Maketi canlı görmüş biri olarak çok hoşuma gitti. İnşallah amacına ulaşırsın.

cengiz yıldız

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 33
  • Ad Soyad: cengiz yıldız
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1977
  • Tekne Adı: serazad
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2018, 06:39:40 ÖS »
bu  maketten gerçek hiç bir statik sonuç çıkartamassın .sadece görsellik olarak sonuç alırsın.o na göre değerlendir.
 :sar :sar :sar

Mesut Ali

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 232
  • Vira Bismillah (Gözyaşım )
  • Ad Soyad: Ali
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Vira Bismillah ( Gözyaşım )
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #5 : Mayıs 05, 2018, 09:58:45 ÖS »
Sevgili Mehmet ağabey,
Hayranlık ile resimlere baktım. Yazılanları sonuna kadar tek tek okudum. Müthiş. Çok güzel. İnşaAllah, tez zamanda gönlüne göre yapar denize indirirsin. Kolay gelsin. Yapım aşamasını sabırsızlıkla bekliyorum. Selam ve hürmetler.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #6 : Mayıs 07, 2018, 06:41:52 ÖS »
Makete bu kadar uğraştın kendisini nasıl ve ne detayda yapacaksın kimbilir. Bravo :onay :onay

akkus

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 46
  • Ad Soyad: Oğuz Akkuş
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1973
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #7 : Mayıs 11, 2018, 09:25:03 ÖS »
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #8 : Mayıs 20, 2018, 07:09:00 ÖS »
Arkadaşlar teşekkür ederim. Ama daha bitmedi. Nihayet armayı da donattım. Yelkenler daha dikilmedi ve bazı eksikleri de var çarmıhlar v.b. gibi; ama suda görmek için acele ediyorum.















Nihayet bu gün suya atabildim. Önce onu boşken, sonra 2Kg. yüklü, sonra da 4,5Kg. kadar taşla doldurulmuş olarak denedim.












Modelin öngördüğüm yüksüz ağırlığı olması gerekenden "1,250Kg." ağır olsa da "2,100Kg." yapılacak tekne hakkında bir fikir verdi. Bu ağırlığın nedeni 2mm kontra bulamadığım ve modelcilerin malzeme tedarik kanallarına uzak oluşum nedeniyle 4mm kontra kullanmış olmam. Teknenin ladinden masif olarak inşa edileceğini düşünürsek; alınan sonucun gayet başarılı olduğunu söylemek mümkün. :A

Bu da 4,5Kg. taş dolu iken seyir videosu. 





Böylece gerekli dersler çıkarılmış,  :-\ notlar alınmış, düzeltmeler yapılmış oldu. :-\ Omurgayı inşa etmek için 6M. boy 40Cm. kutur kızılçam alındı yarın lata haline getirilecek.  :)
Üzerinde bu kadar çalışmış olmama rağmen itiraf edeyim ki biraz korkuyorum.  :crying Ya ortaya bir ucube çıkarsa...  ://
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Tombik Cat

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 70
  • Ad Soyad: A. Selçuk YILDIRIM
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 18.11.1954
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #9 : Mayıs 20, 2018, 09:29:44 ÖS »
Mehmet Bey,

Size kolaylıklar diliyorum.

Çok güzel bir tekne olacağına inanıyorum.

Maketinizi tartmışınızdır. Boş ağırlığı ne kadar?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #10 : Mayıs 20, 2018, 09:58:21 ÖS »
Teşekkür ederim. Umarım öyle olur. :) Yaklaşık 2 kilo kadar. Arması tam donandığında 2kilo 100 gram falan olur. Ama aslında kaplama kalınlıklarına falan uyabilseydim 1200-1500gr. arasında olması gerekirdi. Bazı ölçüler olması gerekenden daha kaba olmak zorundaydı; bu da ağırlığı artıran başka bir faktör.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Tombik Cat

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 70
  • Ad Soyad: A. Selçuk YILDIRIM
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 18.11.1954
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #11 : Mayıs 20, 2018, 11:23:35 ÖS »
Mehmet Bey,
iyiki ölçekli bir maket yapmışsınız. Ölçeğinize ve tekne formuna sadık kaldığınız sürece teknenin yüzmesiyle ilgili her türlü gerçek bilgiyi tekneyi yapmadan önce görebileceksiniz.
1/10 ölçekli bir modelde 2 kg model ağırlığı 2000 kg gerçek tekne ağırlığına denk geliyor. Testlerinizde 2 kg yük, gerçekte 2000 kg, 4,3 kg yük, gerçekte 4300 kg ağırlığa denk geliyor. Tekneniz bittiğinde bu kadar yüklü seyiri olacakmı? 

Gerçekten bittiğinde güzel bir tekne olacak.......

Mesut Ali

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 232
  • Vira Bismillah (Gözyaşım )
  • Ad Soyad: Ali
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Vira Bismillah ( Gözyaşım )
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #12 : Mayıs 21, 2018, 03:44:29 ÖÖ »
Mehmet ağabey, çok güzel görünüyor. Mükemmel olacağından eminim. Tez zamanda, başlayıp bitir inşaallah. Yapım maceranı iple çekiyorum. Hoş macera başlamış bile. :D

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #13 : Mayıs 22, 2018, 07:32:06 ÖS »
Evet Selçuk 1/10 ölçeğinde 1Kg. ile doldurulan hacmin tekneye 1000 katı ile yansıyacağı doğrudur.  :onay Gerçekte tabiiki tekne bu kadar yüklenmeyecek ama şartları zorlamak adına yükleyeyim dedim. Biraz hık, mık desede görüldüğü üzere yüzdü. Tabi korunaklı suda. :) Hava patlasa su koyverirdi eminim. :D

Bu tasarım işi sonunda bu iterasyon meselesini bana ittire, ittire öğretecek sanırım. Yüzdürme ve yükleme testlerini yapmıştım ama gece olupta başımı yastığa koyunca unuttuğum ne varsa başıma üşüştüler. Her kafadan bir ses susmak nedir bilmiyorlar. Ertesi güne söz verdimde uykuya dalabildim.  >:(

Malum maketi yaptık, hadi yüzdürdük te; ama bir zor anlar senaryosu yazıp oynamamıştık... Neyse sabah oldu, tuttuk barınağın yolunu attık bizim kızı suya. Farzedelim hava kaçak yaptı; bir broşa düşelim bakalım ne olacak dedim demez olaydım.  :-[ Daha ilk soruda şok!!! Kız yattı serin sulara bir türlü doğrulmuyor.  ??? Beklediğim hacıyatmazdan eser yok. :-\



Tamam her ne kadar salma-omurga safra görevini yapabilmek için istenildiği kadar ağır olmasa da zorunlu kaplama kalınlığından dolayı tekne olması gerekenden ağır olmuştu, Direkte de bir 6-8Cm. kadar fazlalık vardı, Kabin girişi hatch kapağıda kaba ve yüksek atıyordu ama "G" noktasının bu kadar yukarıda kalacağını tahmin etmiyordum. Anlayacağınız kös, kös arkamıza baka, baka geri döndük. :( Demem o ki: Kızın güzelliği on para etmez; bu bendeki aşk olmasa…

Hadi sil baştan!  :(
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Eski aşkım, yeni gözdem Vacationer...
« Yanıtla #14 : Mayıs 22, 2018, 07:57:16 ÖS »
Abi buralarda da yazmistim bir zamanlar ama simdi hikayeyi bulamadim.
Hayrettin abi ile beraber senin bu simülasyonunu yaptigin olayi Trilye-Mudanya arası full arma şekilde yelken yaparken yaşadik.Devrildik ama gerçegi mi diyim artik veya normal versiyonu mu diyeyim kendini topladi.Bu toplama süresi beni suya atlamaktan vazgecirecek kadar da kısaydı. :h
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3397 Gösterim
Son İleti Aralık 07, 2011, 12:04:45 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
4712 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2012, 07:56:56 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
5394 Gösterim
Son İleti Ekim 01, 2012, 12:31:57 ÖS
Gönderen: ofz
15 Yanıt
6479 Gösterim
Son İleti Ocak 09, 2013, 10:43:31 ÖS
Gönderen: osmanuysal
61 Yanıt
38027 Gösterim
Son İleti Temmuz 26, 2020, 02:48:56 ÖS
Gönderen: serdarcik
3 Yanıt
3825 Gösterim
Son İleti Aralık 27, 2013, 04:41:11 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
3450 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2014, 01:38:42 ÖÖ
Gönderen: msceylan
1 Yanıt
3754 Gösterim
Son İleti Eylül 14, 2014, 03:43:02 ÖS
Gönderen: alperserkan01
10 Yanıt
4997 Gösterim
Son İleti Kasım 20, 2017, 07:46:17 ÖÖ
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda