Gönderen Konu: kompozit fuarı  (Okunma sayısı 7269 defa)

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
kompozit fuarı
« : Kasım 06, 2015, 04:38:31 ÖS »

pazar günü kompozit fuarı varmış. katılmaya çalışacağım.

uygun fiyatlı fırça veya rulo  ile uygulayabileceğim jelkot arayışım vardı. belki faydası olur. polyester reçine , epoksi reçine firmaları malzemeler konusunda, , arayışımız herzaman var.eski fiber teknelerin üzerine boya yerine, rulo ile jelkot uygulanabilirliği hakkında kafamdaki malzeme arayışına bir çözüm bulabilirmiyim acaba..

dolaşalım araştıralım. uygun bir şey bulursam burada paylaşırım.. herkese kolay gelsin.

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #1 : Kasım 06, 2015, 04:42:18 ÖS »
12-14 kasımmış

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #2 : Kasım 06, 2015, 04:52:19 ÖS »
Jelkot polyester reçineye çok yakındır ve rulo  ile uygulanabilir. Sanırım burada jelkotu kalıba uygulayıp içten elyaf ve polyesterden bahsetmiyoruz.  polyeste üzerine jelkot rulo ile uygulanabilir.  Boya şeklinde uygulayabileceğiniz jelkotu Perşembepazarı'nda Karaköy'den Haliç'e en yakın girişte bulabilirsiniz. sağ tarafta ikinci veya üçüncü dükkan olması lazım. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #3 : Kasım 06, 2015, 05:11:14 ÖS »
Jelkot polyester reçineye çok yakındır ve rulo  ile uygulanabilir. Sanırım burada jelkotu kalıba uygulayıp içten elyaf ve polyesterden bahsetmiyoruz.  polyeste üzerine jelkot rulo ile uygulanabilir.  Boya şeklinde uygulayabileceğiniz jelkotu Perşembepazarı'nda Karaköy'den Haliç'e en yakın girişte bulabilirsiniz. sağ tarafta ikinci veya üçüncü dükkan olması lazım. 

Ahmet bey, tşk bilgi için..aynen öyle içten uygulama değil, eski fiber tekneye, dıştan fırça ve rulıo ile jelkot tatbik  edilmesi

bu konuda jelkotu nereden bulacağım değilde, jelkotun nasıl tatbik edileceği hakkında bilgi eksiğim var.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #4 : Kasım 06, 2015, 05:50:33 ÖS »
Jelkot aynı polyester gibi fırça veya rulo il uygulanabilir. Yüzey parlaklığı konusunda garanti veremem ama sanırım biraz ince zımra ile düzeltme ve pasta- palatma ile sonuç alınır. Ben sadece jelkot onarımı için kullandım.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #5 : Kasım 06, 2015, 06:20:09 ÖS »
parlak kalması lazım

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 722
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #6 : Kasım 09, 2015, 07:43:31 ÖÖ »
Hakan bey; jelkotu boyama amaçlı kullanacaksınız değil mi , yanlış anlamıyorum ben ?
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #7 : Kasım 09, 2015, 11:26:42 ÖÖ »
jelkot'a %2-3 oranında (markalara göre değişebilir) parafin katın,yoksa jelkot kurumaz..

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #8 : Kasım 09, 2015, 03:05:10 ÖS »
Hakan bey; jelkotu boyama amaçlı kullanacaksınız değil mi , yanlış anlamıyorum ben ?

şimdi benim fiber teknede, tekne eski olduğundan, jelkot inceldi, bazı yerler ince cizikler oluştu.sağda solda görüyorum, genelde zımparalayıp boyuyorlar eski fiber tekneleri. tabi fiber tekne boyaynınca ölmüş oluyor.işi bitiyor.iki cidar arası , sintinde hafiften çok az  su aldığını farkettim. delik yok  demmekki jelkot incelince  deniz suyunu emiyor zamanla.

acaba tekneyi kurtarabilimiyiz diye dıştan jelkot uygulamayı düşünüyorum. aynen öyle boyama gibi adlandırabiliriz,, jelkot boyaması  :)   olurmu arda bey sizce?

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #9 : Kasım 09, 2015, 04:15:33 ÖS »
Fiberglas suyu emmez daha doğrusu çok az emer. Azami, toplam hacmının %3'ü kadar su emebilir. Emilen su sintineye ulaşsa bile buhar olarak ulaşır.  Suyun sebebini  başka yerlerde aramanızı öneririm.  Tekne  güvertesinden yani üstten giren su, salma bağlantıları, şaft bağlantısı, su giriş ve çıkışlarının çevreleri, su ve pis su depoları ve hortum bağlantıları, içten takma motor  su sistemleri bu su almaya en önemli namzetlerdir.

Tekne su kesiminin altına ise jelkot yerine epoksi uygulamak  daha doğru olur,  yalnız epoksi uygulaması için teknenin  jelkotunun tamamen kazınması ve teknenin ozmoz tedavisinde olduğu gibi zaman zaman yıkanarak iyice kurutulması gerekir. Su kesiminin üstüne ise jelkot uygulabilirsiniz ama çift komponentli poliüretan boya jelkota göre çok daha iyi tutunma ve örtücülük sağlar.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 722
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2015, 12:29:12 ÖS »
Hakan bey; jelkotu boyama amaçlı kullanacaksınız değil mi , yanlış anlamıyorum ben ?

şimdi benim fiber teknede, tekne eski olduğundan, jelkot inceldi, bazı yerler ince cizikler oluştu.sağda solda görüyorum, genelde zımparalayıp boyuyorlar eski fiber tekneleri. tabi fiber tekne boyaynınca ölmüş oluyor.işi bitiyor.iki cidar arası , sintinde hafiften çok az  su aldığını farkettim. delik yok  demmekki jelkot incelince  deniz suyunu emiyor zamanla.

acaba tekneyi kurtarabilimiyiz diye dıştan jelkot uygulamayı düşünüyorum. aynen öyle boyama gibi adlandırabiliriz,, jelkot boyaması  :)   olurmu arda bey sizce?

Hakan bey biz böyle durumlarda epoksi reçine uygulanmasını öneriyoruz. Su aldığını düşündüğünüz bölgelere reçine uygulayın, isterseniz bunun üzerine de çift komponentli bir boya uygulaması yapabilirsiniz.
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

lodosum

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 106
  • Ad Soyad: hakan ozcan
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: lodosum
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #11 : Kasım 12, 2015, 06:16:38 ÖS »
Fiberglas suyu emmez daha doğrusu çok az emer. Azami, toplam hacmının %3'ü kadar su emebilir. Emilen su sintineye ulaşsa bile buhar olarak ulaşır.  Suyun sebebini  başka yerlerde aramanızı öneririm.  Tekne  güvertesinden yani üstten giren su, salma bağlantıları, şaft bağlantısı, su giriş ve çıkışlarının çevreleri, su ve pis su depoları ve hortum bağlantıları, içten takma motor  su sistemleri bu su almaya en önemli namzetlerdir.

Tekne su kesiminin altına ise jelkot yerine epoksi uygulamak  daha doğru olur,  yalnız epoksi uygulaması için teknenin  jelkotunun tamamen kazınması ve teknenin ozmoz tedavisinde olduğu gibi zaman zaman yıkanarak iyice kurutulması gerekir. Su kesiminin üstüne ise jelkot uygulabilirsiniz ama çift komponentli poliüretan boya jelkota göre çok daha iyi tutunma ve örtücülük sağlar.

15-20 senelik fiber teknelerin su kesiminin altı, jelkot eskidiğinden su emer.buraya bir şekilde doğrru müdahale etmek lazımdır.dediğiniz doğrudur. su kesimi  üstü poliüretan boya sürülür. alt kısma ise, jelkotun kaldırılması epoksi elyaf uygulaması doğru uygulamada , pratikte herkesin yaptığı bir şey değil.  adam tekneyi komple oto boyası ile boyuyor.. yeni boyandı satılık diye satışa çıkartıyor.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: kompozit fuarı
« Yanıtla #12 : Kasım 12, 2015, 06:59:16 ÖS »
Fiberglasın su emmesi %3'ü geçmez, ahşap gibi suyu emip sintineye su geçmesi ise  mümkün  değildir.  Üzerindeki jelkot sadece su geçirgenliğini  azaltır. Ben  ozmoz muayenesinin yanı sıra ozmoz onarımı da yapıyorum.  Oto boyası ile de tekne komple  boyanabilir ve  bu  tür  boyama ozmoz riskini  arttırırsa  da fiberglas  çatlak veya delik değilse  su emilip de  sintineye su olarak  geçmez.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3788 Gösterim
Son İleti Ağustos 04, 2013, 01:49:02 ÖS
Gönderen: Ahmet OKUR
12 Yanıt
6566 Gösterim
Son İleti Kasım 10, 2019, 10:39:33 ÖS
Gönderen: Tombik Cat
58 Yanıt
8752 Gösterim
Son İleti Eylül 21, 2020, 07:31:47 ÖÖ
Gönderen: khbilen
3 Yanıt
1360 Gösterim
Son İleti Aralık 27, 2022, 09:37:26 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
410 Gösterim
Son İleti Şubat 12, 2024, 09:56:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin