Gönderen Konu: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri  (Okunma sayısı 41758 defa)

nirvana35

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 44
Ynt: AMATÖR TEKNE YAPIMCILIĞINDA KARAR KRİTERLERİ
« Yanıtla #15 : Kasım 06, 2011, 05:21:15 ÖÖ »

evet ertuğrul net ölçü demiştin sana 1 aralık 2011 tarihinden sonra POP25 in net ölçüsünü değil yapım aşaması ve inşasını dakika dakika vereceğim.pop25 in bitiminde de şablonlar senindir. ;)
Koray EREN                                                      İZMİR il temsilcisi      O rh _

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: AMATÖR TEKNE YAPIMCILIĞINDA KARAR KRİTERLERİ
« Yanıtla #16 : Kasım 06, 2011, 10:04:44 ÖÖ »
Ertuğrul Abi başına talih kuşu kondu :D Pop 25 istiyodun bak yapılıcak olanıda var kılavuz anlamında bence kaçırma :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Ertuğrul DURAK

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 235
  • Ad Soyad: Ertuğrul Durak
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: Deniz
Ynt: AMATÖR TEKNE YAPIMCILIĞINDA KARAR KRİTERLERİ
« Yanıtla #17 : Kasım 06, 2011, 11:32:16 ÖS »
vallahi talih kuşu :)
Ertuğrul Durak
İstanbul-Beykoz
İstanbul İl Temsilcisi
Hayal edebiliyorsan yapabilirsin!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #18 : Aralık 25, 2011, 04:04:49 ÖS »
Koray Abi Pop 25 te durum nedir acaba başlayabildinmi ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

hürkuş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #19 : Şubat 18, 2012, 12:56:04 ÖÖ »
İyide plansız tekne olmaz demişsiniz bencede olmaz ama bartında trabzonda bizim oralarda 10 bilemedin 15 metrelik kocaman balıkçı teknelerini ustalar plan olmadan ağızlarında sıgara lay lay loy yapıyolar bizzat baktım ne planı eskiden planmı vardı dediler bana dalgacı bi edayla tecrübeyle sabittir ;D ;D

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #20 : Şubat 18, 2012, 01:32:01 ÖÖ »
dünyanın her yerinde plansız tekne yapan ustalar var..evet bunların matematik,fizik anlamında bir planı yok..
ama yüz yıllardır ustadan çıraga deneme yanılma yöntemiyle gelisen bir bilgi birikimi var...o birikim kullanılarak bu tekneler yapılıyor...bir plana sadık yapılan teknede kıyıdamı,açık denizdemi kullanacagını,saatde kaç mil gidecegini,kaç siddette havada seyir yapacagını,kaç derecede alabora olacagını-düzelecegini,kaç ton yük tasıyacagını,hangi malzemeleri kullanarak yapacagını, kısaca tekneye ait olumlu olumsuz bütün özellikleri bilirsin...bugün 6.5 metre yelkenli ile açık deniz okyanus yarışları yapılıyor,adamlar fındık kabugu kadar teknelerle üç-dört hafta okyanusta her hava ve dalga durumunda geçiş yapıyor...eskiden planmı vardı diyen ustalar sana bu garantiyi verirmi,yada sen öyle rüştünü ispat etmemis bir tekneyle bırak okyanusu marmaradan egeye çıkma cesaretini gösterebilirmisin.? :)

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #21 : Şubat 18, 2012, 02:59:43 ÖS »
Yoksa S650 ile okyanusa mı çıksak :D

berkhan

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
    • BIR TATLI HUZUR
  • Ad Soyad: Berkhan Kerametli
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1951
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #22 : Nisan 17, 2012, 12:26:07 ÖÖ »
topik açmaya gerek kalmadı , zaten varmış  :-)) . Volkan bey'in paylaştığı Savaş Kayan'ın yazısı herşeyi açıklıyor . Kendimi bildim bileli sandal tipi ahşap teknelerle içiçeyimdir . kayık bakımı , osmanlı macunu yapımı , boya vernik , ahşabiye v.s. , elimden gelir . Eşimin eline zımpara makinesi yakışır . Amatörce tekne yapmanın en önemli ayaklarından biri aşılmış durumda yani  ;) . Esas düşünülmesi gereken finans ve sürdürebilirlik . POP25'i incelemeye motordan başladım  . İmalatçı sitesi http://www.ozmarine.se/IndexEng.html   . Komple motor , sabit pervane ve jeneratör özellikli olarak 50000 isveç kronu cıvarı . Buna nakliye gümrük , kdv , ötv bindiğinde 20.000 tl'yi geçer tahmin ederim . Buna göre 50000 maliyet 60000'e çıkar . Kendim yapmam halinde % 30 - 40 imalatçı kârı düşer tüm kârım 10000 tl civarı olur , zaman ise 1 yıl uzar . msceylan rumuzlu bey'in  ( isminizi bulamadım , kusura bakmayın ...) yazısındaki  "çekilebilir düşünmesem" ifadesi  beni tekrar marina fiyatlarına yöneltti . Marina fiyat örneği araştırırken Doğuş Marina fiyatlarına ulaştım . Minimum 30 m2 üzerinden , m2 ' si  135 euro / yıl . Bugünkü kurlarla  4050 Euro = 9 519,4954 TL .  793 TL aylığa tekabül eder .  Demekki msceylan bey çekilebilir düşünmekte çok haklı . Bu durumda çare balıkçı barınaklarında görülüyor . 150-250 TL/ay arası bulunabiliyor , emniyeti ise sorgulanır . Finansmanın bir nefes halledilmesi halinde bile Ayda marina kirası dahil 1500 TL civarında gider öngörmek gerekiyor .
Bu böyle uzar gider , amatör tekne yapım forumunda bu kadar pesimist olmamak lazım . Ben de trailer - sailer katagorisine terfi edeceğim galiba . Bu arada hem yazıp hem düşünürken çekici üstüne alabileceğim 6 - 7 m boy , 2 - 2.4 m en olçülerinde , direği üstüne yatırılmış , yelkenleri , basit te olsa elektronikleri ve motoru kamaraya kitlenmiş teknemi nerede barındıracağım ? . İndirme rampası bulduğumu varsayıyorum ...
Peki işe bu açıdan bakınca önce barındırmayı ayarlamak gerekir diye düşünüyorum . Bu da denize ve indirme rampasına 3-5 km mesafede kiralık bir arsayı organize etmekten geçer diye düşünüyorum . Örnek : (  http://www.emlak.net/arsa/kiralik-arsa/turkiye/izmir/guezelbahce/yelki/2089311.html  )  Ben izmirdeyim de  :o ... 
Peki 5 dekar kabataslak çevresi  370 m kadar gelir 7-8000 TL ile çevrilir . Prefabrik binalar ?  - konteyner barınaklar ( alet edevat saklamak - basit atölye oluşturmak - kafe- laklak  v.s.)  30 - 35.000 TL ile halledilir sanırım  . Hayali daha da tadil etmek mümkün . 50.000 TL yatırım , Aylık asgari ücretli 2-3 çalışan ( gece gündüz vardiyalı bekçi v.s.) . Kaba hesap bu işe gönül koymuş 20 kişi teknesini yapmak , barındırmak ve sürdürebilmek için bir araya gelse başarır . Keyfi de cabası .  Bir müddet sonra kalan boş yerleri talep edenlere kiraya vermeye başlamak ta masrafları düşürür  ::)
Kastık yine hayallerin iskotasını , sıkı orsa uçuyoruz maşallah...  Ama herşey hayalle başlar değil mi ?  ;D

berkhan

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
    • BIR TATLI HUZUR
  • Ad Soyad: Berkhan Kerametli
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1951
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #23 : Nisan 17, 2012, 12:43:51 ÖÖ »
özür dilerim Servet bey yerine Volkan bey yazmışım , affola   :-\

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #24 : Nisan 17, 2012, 11:02:54 ÖÖ »
Berkhan Bey,
Mantık zinciri halkaları tümü ile kalibre yazınızı okudum. Mükemmel çözümlemeler... Tebrik ediyorum.
Yurdumdaki durum kabaca şöyledir:
-Özellikle 1990 yıllarda daha önceleri charter firmalarına filotilla satışı yapan Dünya tekne tröstü firmalar aç gözlerini zengin bireylerin aç pazarına diktiler ve ismi malum firmalar piyasaya hızlı bir giriş yaptılar.

- Katıldıkları fuarlarda tekne boyları 34 ft lerden başlayıp günümüzde 55ft lere kadar çıktı.

- Yelken kurslarının sayısı dörtnala arttı ama kalite iyice yerlere düştü. Kursiyerler potansiyel alıcılar olarak takibe alındı.

- İkinci el piyasası önceleri cazipken şimdilerde tekneler araba gibi yatırım aracı olarak değerlendirildiğinden piyasalar allak bullak.

- İthal cenneti olan ülkede yerli üretim sürekli baltalanıyor.

Bu durumda denize ulaşmanın yolunu amatör yapım, 7 metreyi geçmeyen, trailer-sailor tekneleri işaret ediyor.
Daha da ileri giderek aslında Yelken&Kürek teknelerin çok daha verimli olduğunu düşünüyorum.
Maliyet ucuz
Hafif
Taşınabilir. Denizde de göllerde de kullanamaya elverişli. Tatile giderken götürülebilir.
Liman marina maliyeti asgari
Hem sportif hem tenezzüh için uygun
Çevreye saygılı
Sürdürülebilirlik açısından avantajlı
Tamiri kolay

Ama ne yazık ki bizde "tekne" denince ilk akla gelen kamara ve kapalı WC ile kebap yapılacak bir havuzluk olduğundan insanlar ya parayı bulmayı bekliyor ya da hayallerini erteliyor.

Oysa amaç bir an önce denize ulaşmak olmalı.....
Acaba yanlış mı düşünüyorum? Ne dersiniz?



"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #26 : Nisan 17, 2012, 12:17:54 ÖS »




Ama ne yazık ki bizde "tekne" denince ilk akla gelen kamara ve kapalı WC ile kebap yapılacak bir havuzluk olduğundan insanlar ya parayı bulmayı bekliyor ya da hayallerini erteliyor.



Doğru bir tespit :)
ihtal cenneti tespitinede katılıyorum ama bence teknelerde ikinci elin ithalinede izin verilmeli,avrupada ikinci el sitelerine bakıyorum çok makul fiyatlara tekneler var..cem üstadım yerli üreticilerde bu konuda kendini sorgulamalı..yelkenli üretenler bir elin parmaklarını bile gecmiyor,cogu 'çalıntı' model ve onlarında fiyatı astronomik...ülke insanının gelir durumu belli böylede olunca tekne olayı geniş kesimlerle kucaklasmıyor meydan görece zengin insanlara hitap eden bahsettiğin avrupalı firmalara kalıyor..

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #27 : Nisan 17, 2012, 01:32:44 ÖS »
Haklısın Servet.
Ulusça tacirimiz en kolay yoldan para kazanmak derdinde olduğu için asla ve kat'a AR-GE yatırımı yapmaz.
Tasarım yapılmaz. Yapılanlar hep büyük tekneler içindir. Kalaycıoğlu tek bir 7 metre yaptı satamadı. Barbarossa bir model çıkarttı battı. Tek kalan elle tutulur yelken teknesi üreticisi kendi tasarımları ile Şaşal Denizcilik.
Velhasıl yeni bir ulusal amatör denizcilik hamlesi-atılımı yapılmadığı sürece bu düzen böylece devam edecektir.
Amatör Denizcilik hamlesi yelken kulüpleri tekeline bırakılmaksızın
Tekne inşa kursları oluşturulmalı ve desteklenmelidir.
Tekne tasarımı desteklenmelidir.
Küçük tekne sahipleri barınaklar kanusunda talepkâr olmalıdır.
Küçük tersanecilik teşvik edilmelidir.
Gerek inşa gerekse seyir konuları "ciddi" eğitim programları ile verilmeli ve uluslararası normlara oturtulmalıdır.
Daha sayayım mı ? (!)
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #28 : Nisan 17, 2012, 05:29:10 ÖS »
Berkhan Bey, Servet Bey, Cem Hocam kesinlikle söylediklerinize katılıyorum. Önce hayal etmek lazım, Nasıl model uçak klüplerinin vs. Atölyeleri varsa, Amatör tekne yapımı içinde olabilir, olmalı da, bu amaçla bir sektör oluşmalı, bizlerinde tasarımcıları çıkmalı, hepsi olu hepsi, adım adım

Bu mana da "hermahalleyebirtekne" projesi bir başlangıç ve dört elle sarılınması gereken durumda gerçekten, emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.

Trailer-sailer, bizler için en makul çözüm görünüyor. Sanal ortamdaki forumlarımız bir gün canlı forumlara, bölgesel toplantılara vs. geldiğinde bunlarda gerçekleşecektir.

Saygılar

berkhan

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
    • BIR TATLI HUZUR
  • Ad Soyad: Berkhan Kerametli
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1951
Ynt: Amatör Tekne Yapımcılığında Karar Kriterleri
« Yanıtla #29 : Nisan 17, 2012, 09:33:21 ÖS »
Aslında bu yollardan hep geçtik , hâtta bir zamanlar İstanbulda nerdeyse deniz kıyısındaki her mahallede bir sandal çekeği ve yörenin sandallarına bakan balıkçı-bakıcıları vardı , Cem bey çok iyi bilir . Zamanla hep kayboldular ve amatörlük erozyona uğramaya başladı  . En son yenikapı sahilyolu yapılırken yurtdışında olmam sebebi ile meşgul olamadığım  ırgatlı çekeğim , üstündeki 6.20 m livarlı , bakımını yeni bitirmiş olduğum , boyanmayı bekleyen sandalım yok oldu . Yeni yerine taşınan komşu balıkçılara sorduğumda , " abi seni çok aradık , bulamadık , bir de baktık ki kepçe gelmiş bir takmış , tekne mekne kalmamış " demişlerdi .  :-[ 
Babam ilk sandalımızı aldığında Rumelihisarına diğer sandalların yanına bir çekek yapıp her balıktan dönüşte diğer sandalcıların yardımı ile çekip , bağlayıp yandaki teknenin kıçüstünde gazete kağıdı üzerine kurulmuş olan çilingir sofrasına davet edilirdik , zaman zaman da babam davet ederdi . Yaşım kemale erdiğinde adabıyla demlenmenin usulunu babamdan ve diğer büyüklerimden teknelerin kıçüstü çilingir sofralarında öğrenmiştim . Sonra içip içip kendimden geçecek  kadar densizlik hiç yapamadım , "adap" genlerime işlemişti . Neden  bunları yazıyorum , herkes kendince bir adap ve muaşeret sahibidir , ancak her mahalleye bir tekne , barınma yeri , eskilerle yenileri ortak kültür etrafında toplayabilecek , kendine güvenen , eli iş tutan , deniz ve tekne  ile boş vakitlerini değerlendiren insanlar yetişmesine vesile olacaktır.
Sevgili Cem bey , yazınızı okudum , her kelimesine katılıyorum . Ben şahsen 3.80 yelkenli dingy ile çok keyifli zamanlar geçirdim . Şimdi yaş 60'ı geçince artık eskisi gibi açık teknede ve çadırda gecelemek zor olmaya başladı . Onun için sabahın neminden koruyacak basit bir kamaraya ihtiyaç duymaya başladık . Sizin çeşitli platformlardaki çabalarınızı görüyorum . Bu konudaki engin bilginize müracaat ederek sorum şu olacak :
*  Kontraplak - epoksi , dik- yapıştır yöntemi ile imal edilecek ,
*  Gece barınma , yemek yapma , tuvalet ihtiyacını basit bir şekilde karşılayacak olan ,
*  Kamara içi kullanırken tam boy verebilecek  ( Westfalia VW karavan tavanı gibi körüklü tavanı olan ) ,
*  Trailer üzerine alınabilecek , 2 kişinin geceleyebileceği , 4 kişinin günübirlik gezip balığa çıkabileceği ,
*  Kürek , yelken , 5 hp dıştan takma motor ile hareket ettirilebilecek ,
*  Yelken kullanımı olabildiğince basit , ( belki cat arma ) ,
*  Düz karinalı ,
*  Hareketli salmalı ,
*  Güvenli  ( batmazlık özellikleri kazandırılmış )  ...

Böyle bir projeye rastladınız mı ? , rastlamadıysanız  dory tarzı  kamaralı bir teknede , kamara üstü kaldırılabilen  fiber tavan planlanması uygun olur mu ? . Teknede bir koyda gecelemek isteyen , hanımla benim gibi ve muhtemelen biz yaşlardakilerin küçük teknelerde en büyük problemi kamarada ikibüklüm iş yapmaktır . Eğer kamara içinde ayakta durma yüksekliği bu şekilde helledilebilse , 5 - 7 metre arası  , düz karinalı ,ucuz,     ( olabildiğince basit , yapımı 5 - 6000 TL' yi geçmemeye zorlanacak  :o ) bir tekne oluşur , amatör yapımcılar  arasında rağbet görür diye düşünüyorum .


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
57 Yanıt
60238 Gösterim
Son İleti Ocak 24, 2023, 02:54:44 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin
6 Yanıt
8199 Gösterim
Son İleti Ocak 31, 2013, 05:51:33 ÖS
Gönderen: osmanuysal
14 Yanıt
9269 Gösterim
Son İleti Ocak 08, 2014, 09:30:08 ÖS
Gönderen: harunm
12 Yanıt
8509 Gösterim
Son İleti Şubat 14, 2015, 11:07:32 ÖS
Gönderen: volkanserezli
27 Yanıt
11783 Gösterim
Son İleti Temmuz 02, 2014, 06:36:31 ÖS
Gönderen: lodosum
5 Yanıt
4293 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2015, 05:28:22 ÖS
Gönderen: ismailoruc
162 Yanıt
32015 Gösterim
Son İleti Aralık 14, 2020, 03:42:51 ÖS
Gönderen: TolgaE
2 Yanıt
3255 Gösterim
Son İleti Aralık 25, 2018, 03:02:40 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
0 Yanıt
1851 Gösterim
Son İleti Temmuz 14, 2021, 11:06:37 ÖS
Gönderen: vlkanaydin