Gönderen Konu: Dıştan Takma Motor Sahiplerinin Sezon Başında Yapması Gerekenler ?  (Okunma sayısı 1900 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo

Malumunuz artık yaz sezonundan,buna bağlı olarak deniz sezonundan da çıkmak üzereyiz. Küçük veya büyük farketmez bu yaz sezonunda bir şekilde denizde olabildiyseniz ne mutlu size. Bende küçük bir botla bu yazı denizde geçirdim bu sebeple mutluyum :)

Sizlerde benim gibi yazı denizde geçirdiniz ve dıştan takma motoru sahibisiniz.Dıştan takma motorunuzu sezon sonunda tatlı su ile yıkadınız,kaldırdınız bir köşeye. Önümüzdeki sezon başında nelere dikkat etmelisiniz bildiğim ve dilim döndüğü kadarıyla yazmak istedim.

- Dıştan takma motorumuz 2 zamanlıda olsa 4 zamanlıda olsa önemli parçalarından biri bujileridir. Sezon başlarken bujilerin ateşlemesini kontrol etmelisiniz. Eğer sorun varsa mutlaka deniz motorunun service manuelinde yazanı ile değiştirmeniz gerekir. Aslında bana kalırsa her sezon başı bujileri değiştirip,çıkan bujileride yedek buji yapmak en mantıklısı  :onay

-Daha önce bu üst konu başlığında konusu geçmişti nasıl yapılacağına dair. Deniz motorunun kuyruk yağı değişimi.Sezon başlangıcında motorumuzun kuyruk yağını değiştirmemiz gereklidir.Mümkünse motorun orjinal kuyruk yağı kullanılmalıdır.Motorumuzun şaftı hayati parçalarından,gücü denize aktaran parçasıdır.Ancak yabancı forumlarda yaptığım araştırmalarda çoğunlukla 80w-90 numara yağ kullanıldığına da şahit oldum. Hiç denemedim ancak dediğim gibi youtube videolarında da, forumlarda da bu yağın kullanıldığına sıkça denk geldim.


-2 zamanlı motorlarda motor yağı benzine karıştırıldığı için bir problem teşkil etmez. Ancak 4 zamanlı motorlarda yağ motor içinde olduğu için sezon başlarında bu yağında motora uygun bir yağ ile değiştirilmesi tavsiye edilir.Genellikle yağ kalınlıklıkları 15/40 veya 10/40 olur ancak siz yinede motorunuzun orjinal service manual kitapçığına baktıktan sonra değişimi yapınız.


-Wd40 veya benzeri bir sprey ile motorun gerekli parçaları temizlenmeli,ayrıca gress yağı ile greslenmesi gereken yerlerede marine gress sürülerek ilgili bölgelerin işlevselliği arttırılmalıdır. Bu bölgeler genellikle hareketli parçalar olur. Gaz kelebeği,gaz kolu telleri,yeke kolu bağlantısı vs gibi. Bu bölgelerde yine motorun service manualında belirtilir.


-Motorun sıkıştırma vidalarınıda kontrol edip sağlıklı olup olmadığını saptamanız gerekir. Keza denizde bu sıkıştırma vidalarında yaşayacağınız sorun motorunuzla vedalaşmanızı sağlayabilir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar .Sizinde eklemek istedikleriniz varsa madde madde beklerim efendim  :tav

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
8590 Gösterim
Son İleti Temmuz 25, 2015, 01:37:28 ÖÖ
Gönderen: Ufukekremoglu
30 Yanıt
23715 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2020, 12:19:06 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
0 Yanıt
3947 Gösterim
Son İleti Kasım 30, 2011, 12:32:55 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
20 Yanıt
26204 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2014, 12:41:57 ÖS
Gönderen: KARANLIK
5 Yanıt
6669 Gösterim
Son İleti Eylül 01, 2013, 09:57:25 ÖS
Gönderen: gazihanoglu
28 Yanıt
17630 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2014, 01:08:05 ÖS
Gönderen: ozancirpan
0 Yanıt
3024 Gösterim
Son İleti Eylül 23, 2015, 06:48:58 ÖS
Gönderen: akdenizkompozit
3 Yanıt
3678 Gösterim
Son İleti Ocak 24, 2017, 09:55:45 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
8 Yanıt
3268 Gösterim
Son İleti Nisan 26, 2020, 08:08:07 ÖS
Gönderen: servet