Gönderen Konu: 4 Metre Saç Tekne  (Okunma sayısı 12926 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #15 : Eylül 15, 2014, 11:16:39 ÖÖ »

      Bende Nuri bey gibi düşüjnüyorum, oto macunu, oto astarı ve boya.

aslında macuna bile gerek yok...gemilere macunmu çekiyorlar??epoksi astar,üstünede epoksi boya yeter..volkana katılıyorum yuvarlak kamara formu hem daha estetik hemde rüzgarı daha iyi kaçırır..ama işçiliği uğraştırıcı olur..

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #16 : Eylül 15, 2014, 02:24:16 ÖS »
     Servet, bu tekne ince saç; yapımda meydana gelecek deformasyonlar da temiz ,düz yüzey elde etmek için Macun atsın.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #17 : Eylül 15, 2014, 02:26:46 ÖS »
Bende modelle ilgili birşey söylemek isterim :D

Yüzen kısım çok güzel ama bu tekneye kamara için yuvarlak hatlar daha çok yakışacak diye düşünüyorum.
      Kamarada kontrplak kullanılabilir, bir de arkada havuzluk üzerine gölgelik uzatılırsa iyi durur.

driftkilla

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
  • Ad Soyad: oguz gülenç
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 09051990
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #18 : Eylül 15, 2014, 02:36:09 ÖS »
abiler aslında şöyle bir düşüncem var 1 kat elyaf polyester atıp sac tabanı kalıp gibi kullanmayı planlıyorum polyester teknenin altında kalacak tekne bir nevi erkek kalıp olacak polyesterde tam olarak yapışmayacağından dişi kalıp olacak ancak ikisi birbirine bir şekilde tutturcam artık.

amacım teknenin bakım zamanında içini ve dışının bakımını kolay yapabilmek içini dışından ayırıp sacın bakımını ayrı polyesterin bakımını ayrı yapacağım, tabiki şans biraz böyle olması açıkçası hesaplayarak yaptıgım birşey değildi ama bakım sırasında kolaylık sağlarsa çok iyi olacak

arka havuzun oldugu yere tente yapacağız ama onu bitirince yapacağız malum hepitopu 4 metre bu tekne yani küçük o yüzden açıkçası kabası bittikten sonra ince işçilik yapmak istiyorum

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #19 : Eylül 15, 2014, 03:20:11 ÖS »
abiler aslında şöyle bir düşüncem var 1 kat elyaf polyester atıp sac tabanı kalıp gibi kullanmayı planlıyorum polyester teknenin altında kalacak tekne bir nevi erkek kalıp olacak polyesterde tam olarak yapışmayacağından dişi kalıp olacak ancak ikisi birbirine bir şekilde tutturcam artık.

amacım teknenin bakım zamanında içini ve dışının bakımını kolay yapabilmek içini dışından ayırıp sacın bakımını ayrı polyesterin bakımını ayrı yapacağım, tabiki şans biraz böyle olması açıkçası hesaplayarak yaptıgım birşey değildi ama bakım sırasında kolaylık sağlarsa çok iyi olacak

arka havuzun oldugu yere tente yapacağız ama onu bitirince yapacağız malum hepitopu 4 metre bu tekne yani küçük o yüzden açıkçası kabası bittikten sonra ince işçilik yapmak istiyorum

bu tekniğin ile tekne imalat literatürüne girersin artık :)..

driftkilla

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
  • Ad Soyad: oguz gülenç
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 09051990
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #20 : Eylül 15, 2014, 04:37:23 ÖS »
ilk teknem oldugundan bu kadar rahatım olmaza olmadı der geliştiririm her zaman kendimde en sevdiğim yönümdür açıkçası deneyerek öğrenmek.

neden böyle düşünüyorum açıklayım kaynak yapmadan kaynak atmayı öğrenemezsin sabaha kadarda okusan el becerini geliştiremezsin.

o yüzden bu tekne aklımda ne varsa deneyebilmem için deneme tahtası olacak

tekne imalatında kullanılan sac st37 3mm siyah sactır (sac işinin içindeyim)  3mm siyah saca sızdırmaz kaynak atmak çok kolaydır ancak maaliyet ve insa edecek alan olmadıgından 1.5mm sactan imel etmek zorunda kaldım ki su alma sorununu çözmek için 1 kat polyester şuan için şart gibi gözüküyor.

birde olaya şu açıdan bakıyorum 12 metrelik bir tekneyi hazır plan ile yapmaktansa kendim tasarlayıp inşa etmeyi tercih edeceğimden ufakta olsa bu tekne bana çok şey kazandıracak gibi geliyor sanırım galiba heralde gibi sanki

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #21 : Eylül 15, 2014, 05:03:30 ÖS »
abiler aslında şöyle bir düşüncem var 1 kat elyaf polyester atıp sac tabanı kalıp gibi kullanmayı planlıyorum polyester teknenin altında kalacak tekne bir nevi erkek kalıp olacak polyesterde tam olarak yapışmayacağından dişi kalıp olacak ancak ikisi birbirine bir şekilde tutturcam artık.
     Öyle saçma şey olmaz. Yaptığınız veya yapacağınız her şey mantıklı ve tekniğine uygun, verdiğiniz emeği ve parayı karşılayacak şeyler olmalı.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #22 : Eylül 15, 2014, 05:25:58 ÖS »
ilk teknem oldugundan bu kadar rahatım olmaza olmadı der geliştiririm her zaman kendimde en sevdiğim yönümdür açıkçası deneyerek öğrenmek.

neden böyle düşünüyorum açıklayım kaynak yapmadan kaynak atmayı öğrenemezsin sabaha kadarda okusan el becerini geliştiremezsin.

o yüzden bu tekne aklımda ne varsa deneyebilmem için deneme tahtası olacak

tekne imalatında kullanılan sac st37 3mm siyah sactır (sac işinin içindeyim)  3mm siyah saca sızdırmaz kaynak atmak çok kolaydır ancak maaliyet ve insa edecek alan olmadıgından 1.5mm sactan imel etmek zorunda kaldım ki su alma sorununu çözmek için 1 kat polyester şuan için şart gibi gözüküyor.

birde olaya şu açıdan bakıyorum 12 metrelik bir tekneyi hazır plan ile yapmaktansa kendim tasarlayıp inşa etmeyi tercih edeceğimden ufakta olsa bu tekne bana çok şey kazandıracak gibi geliyor sanırım galiba heralde gibi sanki


Birbirinden ayrılacak polyester ve sac kısmın arasına çok az miktardada olsa su girdiğini varsayarsak ?

1-Polyestere zararı ne olur?
2-Sac'a zararı ne olur?
3-Bu işlem faydadan çok zarar getirebilirmi ?
4-Bu demonte yapı birbirine sağlıklı olarak nasıl bağlanıp ayrılabilir?

gibi sorular var aklımda.

Ayrıca bu sorularımız yanlış anlaşılmasın amacımız hem maddi olarak kaybı hemde hayalkırıklığı durumunda manevi kaybı önlemeye yönelik.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

alperserkan01

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 104
  • Ad Soyad: serkan sezgin
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #23 : Eylül 15, 2014, 05:57:59 ÖS »
metal yüzeyde polyester reçineli fiberglasss tam yapışma yapmıyor birkaç denemem oldu sacın üstüne çelik macun çekip üzerine elyaf olabilir kaportacılardaki gibitekrar macun yoklama zımpara astar sonra boya kabinin kontra olması mantıklı yaz aylarında sıcaklık 
üstad lar olayı açıkça ifade etmiş kulak verin derim ben ama bişey denicem diyorsan devam maliyet ten ziyade yap boz hevesinizi kırmasın başlamışken düzgün bişey olsun
Serkan SEZGİN
ace boat projemizi burdan takip edebilirsiniz
https://www.facebook.com/pages/SANDE-ACE/1528841117334190

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #24 : Eylül 15, 2014, 07:20:09 ÖS »
kalıptan alınan polyester tekne iki şekilde olur...birincisi erkek kalıptan almak...ki bir kat polyester hiç birsey ifade etmez..ikincisi başarılı oldu yapıldı diyelim..yüzey düzgün olmaz o yüzeye her halukarda boya öncesi macun atmak lazım..fazla kat elyaf atarsan polyester reaksiyona girerek sertlesir,bu reaksiyon sırasında ısı yayar..1.5 mm sac esnetebilir..ikinci imalat yöntemi dişi kalıptır burda elyaf kalıbın içine serilerek yeterli kalınlığa ulaşılır..seri imalat tekneler böyle dişi kalıptan yapılır..dişi kalıp yapmak kolay değildir teknenin 1/1 ölçülerde kalıbı ahşaptan yapılır..bununla bitmez macun cekilir,tesviye edilir,sonra yine macun çekilir,zımparalanır sonra boyanıp parlatılır..niye bu kadar ameliye yapılır?bu boyanıp parlatılan kusursuz iç yüzeye,önce vaks,kalıp ayırıcı sürülür sonra jelkot atılır(jelkot teknenin boyalı dış yüzeyidir,polyestere su geçirimsizliği sağlar)jelkotun üstüne fiber yayılır ve polyesterle doyurulur,bu atılan her kat fiberde aynı işlem uygulanır..metal polyester ile sarılabilir,benim filikanın omurgasının iki yanında boydan boya iki çelik plaka var tamamen elyafla sarılmış...ama saç tekneye bir kat polyester yapıp birde bunu istediğim zaman giydirip çıkartayım dersen,çıkacak sonucu bende merak ediyorum.!! işçilik ve işlemden imtina edip düzgün iki yüzey elde etmekten bahsediyorsun..yaptığın işlem başarılı olsa bile o elyafın üstüne direkt hangi boyayı atarsan at pütürlü olur,kusursuz bir dış görünüş elde edemezsin..kusursuz cillop gibi bir dış görünüş için macun ve zımpara sart..bir kat elyaf zar gibi olur iki üç dalgada yırtılıp gider...polyester tekne yapma hakkında benim söyliyeceklerim bunlar...

driftkilla

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
  • Ad Soyad: oguz gülenç
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 09051990
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #25 : Eylül 15, 2014, 09:40:55 ÖS »


kalıptan alınan polyester tekne iki şekilde olur...birincisi erkek kalıptan almak...ki bir kat polyester hiç birsey ifade etmez..ikincisi başarılı oldu yapıldı diyelim..yüzey düzgün olmaz o yüzeye her halukarda boya öncesi macun atmak lazım..fazla kat elyaf atarsan polyester reaksiyona girerek sertlesir,bu reaksiyon sırasında ısı yayar..1.5 mm sac esnetebilir..ikinci imalat yöntemi dişi kalıptır burda elyaf kalıbın içine serilerek yeterli kalınlığa ulaşılır..seri imalat tekneler böyle dişi kalıptan yapılır..dişi kalıp yapmak kolay değildir teknenin 1/1 ölçülerde kalıbı ahşaptan yapılır..bununla bitmez macun cekilir,tesviye edilir,sonra yine macun çekilir,zımparalanır sonra boyanıp parlatılır..niye bu kadar ameliye yapılır?bu boyanıp parlatılan kusursuz iç yüzeye,önce vaks,kalıp ayırıcı sürülür sonra jelkot atılır(jelkot teknenin boyalı dış yüzeyidir,polyestere su geçirimsizliği sağlar)jelkotun üstüne fiber yayılır ve polyesterle doyurulur,bu atılan her kat fiberde aynı işlem uygulanır..metal polyester ile sarılabilir,benim filikanın omurgasının iki yanında boydan boya iki çelik plaka var tamamen elyafla sarılmış...ama saç tekneye bir kat polyester yapıp birde bunu istediğim zaman giydirip çıkartayım dersen,çıkacak sonucu bende merak ediyorum.!! işçilik ve işlemden imtina edip düzgün iki yüzey elde etmekten bahsediyorsun..yaptığın işlem başarılı olsa bile o elyafın üstüne direkt hangi boyayı atarsan at pütürlü olur,kusursuz bir dış görünüş elde edemezsin..kusursuz cillop gibi bir dış görünüş için macun ve zımpara sart..bir kat elyaf zar gibi olur iki üç dalgada yırtılıp gider...polyester tekne yapma hakkında benim söyliyeceklerim bunlar...

bilgi için teşekkürler fiberglass tekne yapımı hakkında bilgim var ancak benim amacım biraz farklı çünkü ben fiberglass tekne yapmıyorum sadece jelkotunu macununu zımparasını boyasını bitirdikten sonra teknede 1 kat extra koruma olmasını istiyorum

polyester atmayadabilirim tabi bu tercih meselesi yada biraz daha açılıp iç dış örme elyaf kullanıp epoksi ile sacı içine gömebilirim

1 kat polyesterden kastım şuydu tekne direkt su ile temas etmez ise benim için paslanma aşınma gibi sorunlar çok yogun olmaz çünkü sacın kalınlıgı 1.5 mm tuzlu su, dkp olarak geçen sacın karbon oranı yüksek oldugundan dolayı aşınmaya karşı pek dayanıklı değildir.

haliyle paslanma kaçınılmazdır teknik oalrak teknenin kullanım süresi maksimum 2 yıldır (her yıl bakım yapılsada)

çünkü paslanma içe ilerlemeye başladıgında çok kısa bir sürede 1.5 kalınlığı delecektir.

direkt temastan ne kadar kaçınırsam benim için o kadar iyi olacaktır.

atılan astar jelkot boya ilaç küçük midyelerin yada balıkların yapışmasıyla benim tahminime göre kısa sürede suyu metale temas ettirecektir.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #26 : Eylül 16, 2014, 01:36:24 ÖÖ »
Elyaf'ı sac içine gömme işini tam olarak anlayamadım konuyu biraz daha açabilirmiyiz ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

driftkilla

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
  • Ad Soyad: oguz gülenç
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 09051990
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #27 : Eylül 16, 2014, 01:34:12 ÖS »
Elyaf'ı sac içine gömme işini tam olarak anlayamadım konuyu biraz daha açabilirmiyiz ?

sacı elyafın içine gömme yani sac içeride kalacak şekilde iç dış elyaf kaplama olarak yapılabilir

Hayırlı

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 23
  • Ad Soyad: AYKAN ANIL
  • Bulunduğu İl: DALAMAN MUĞLA
  • Doğum Yılı: 1957
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #28 : Ocak 26, 2015, 01:12:48 ÖÖ »
Kaynak işini biliyorsunuz beğenmediğiniz sızdırma olabilecek kaynakları dolgu kaynağı yapıp zırdırmazlığı sağladıkdan sonra
tekneyi kumlatıp yapdırabilecek yer bulursanız çinko kaplama yapdırın sonrada iki kat epoksi astar boya ve sualtı kesimine zehirli boya ile tekneniz çok uzun ömürlü olur.

Kolay gelsin

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4 Metre Saç Tekne
« Yanıtla #29 : Şubat 25, 2015, 03:10:54 ÖS »
Selam,
Fiber kompozitlerle çalışırken unutmamamız gereken önemli bir husus, birlikte kompozitlenecek malzemelerin birbirleri ile uyumudur.

Isıl farklara maruz kalacak yerlerde birbirinden çok farklı ısıl genleşmesi olan materyalleri birbirlerini zorlayıcı şekilde kullanmak hiç iyi değildir. Zamanla birbirlerini yorarlar ve birisi sonunda dükkanı kapatır gider :)

Ahşap malzemeler fiber malzemelerle sıklıkla kullanılır. Çünkü ahşapların ısı farkları altında genleşip daralma karakterleri fiberlere benzer.

Gövdeyi sactan yapacaksınız. Hangi metal malzemeden olursa olsun, metaller ısı değişimlerine duyarlıdır ve genleşme yapar. Motosiklet kullanıyormuşsun. sıcak bir günde arka zincir boşluğunu ayarla. sonra motosikleti kullanma. soğuk bir günde göreceksin ki ayarladığın zincir boşluğu epey azalmış. 1.5 metrelik zincirde bile bunu metal genleşmesini görebilirsin.

4 - 5 metre boyunda bir tekne yapacaksan, Üzerine ister epoksi ile cam elyaf uygula, ister polyester ile cam elyaf uygula, hiç sağlıklı görünmüyor.
Çünkü tekne farklı ısıya maruz kaldığında metal genleşmeye çalışacak, buna rağmen üzerine uyguladığın fiber katman genleşmek istemeyecektir.

Sıcak günlerde tekne üstten bolca ısı alırken, alttan deniz soğuk tutacak, metal gözle görünmese de 1 metrede 2 - 3 milimetre sürekli şekil değiştirmek isteyecek, ama fiber tabaka bunu yapmak istemeyecektir.

en iyi ihtimalle zamanla fiber tabakada yer yer metalden ayrılmalar, gözle görünen ve görünmeyen çatlaklar oluşur. buralardan metal gövdeye zaman zaman su nüfuzu olur ki, bu da metalin çok çabuk korozyona uğramasına sebep olur.

En sağlıklı çözüm, Diğer arkadaşların önerdiği gibi, metaller için yapılan, metalle birlikte esneyen, çalışan şekil değiştirebilen epoksi astar üzerine yine epoksi esaslı boyalar kullanmak.


Bana sorarsanız, küçük bir tekne için metal kullanmak pek  iyi bir fikir değil. Suya daha fazla batacaktır. Daha fazla bakım isteyecektir. hareket için daha fazla güç isteyecektir ve taşıma kapasitenizi de düşürecektir.

Metal, birşey saplamaya kalktığınızda avantajlı, onun dışındaki neredeyse hiç bir özelliği tekne imalatı için avantajlı değil gibi. Nacizane fikirlerim.

Bunun yerine aynı çalışmayı kontraplaktan yapsanız dışına bir kat örgü elyaf + bütcenize göre epoksi yada polyester uygulasanız, hem çok daha hafif olur hem de korozyon derdiniz olmaz diye düşünüyorum.

özgül ağırlıklar bakımından:
ortalama demir bazlı metaller 8 birim iken, iyi bir kontraplak 0.6 ila 0.75 civarında oluyor.

hadi 1 olduğunu varsayalım. 1mm metal levha ile, aynı ebatlardaki yaklaşık 8mm kontraplak hemen hemen aynı ağırlıkta olacaktır.
Şimdi elinize bir çekiç alıp 1mm metal levhaya allah ne verdiyse geçirin. Sonra da 8mm kontraplak malzemeye allah ne verdiyse geçirin.

metal epey hasar görecektir. kontraplak üzerinde sadece çekici vurduğunuz yerde hafif iz oluşacaktır ( dandik bir kontraplakta bile )

Böyle allah ne verdiyse yazmış bulundum :)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
10303 Gösterim
Son İleti Temmuz 17, 2014, 11:54:00 ÖÖ
Gönderen: kerem_2501
21 Yanıt
12347 Gösterim
Son İleti Aralık 03, 2013, 10:29:48 ÖS
Gönderen: ATAcanayakın
8 Yanıt
14421 Gösterim
Son İleti Temmuz 03, 2018, 01:49:29 ÖS
Gönderen: tcgberk
47 Yanıt
32224 Gösterim
Son İleti Aralık 25, 2014, 06:10:02 ÖS
Gönderen: KARANLIK
22 Yanıt
14448 Gösterim
Son İleti Eylül 07, 2015, 07:53:26 ÖS
Gönderen: ismailoruc
0 Yanıt
4094 Gösterim
Son İleti Temmuz 05, 2016, 02:02:03 ÖÖ
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
1 Yanıt
4351 Gösterim
Son İleti Ekim 22, 2018, 11:39:08 ÖS
Gönderen: Yavuz Gürman
3 Yanıt
3607 Gösterim
Son İleti Ocak 06, 2017, 05:38:53 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
16 Yanıt
9578 Gösterim
Son İleti Mart 26, 2017, 01:38:52 ÖS
Gönderen: vlkanaydin