Gönderen Konu: S750 Model Çalışması  (Okunma sayısı 40792 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #30 : Eylül 16, 2013, 06:33:02 ÖS »

İki gün aradan sonra gelen mesajlar, yapılan istişareler neticesinde anlaşıldı ki yaşadığım problemler aslında benden kaynaklanıyormuş. Nasıl olsa model canım tarzı yaklaşımla malzeme seçiminde yaptığım hata domino etkisi yaparak problemlere yol açıyormuş bunu anladım. Aslında yola çıkış amacım 1/10 oranda model yapıp hem inşa aşamasında karşılaşacağım sorunları görmek, hemde duruşu dengesi nasıl ona bakmaktı. Böyle düşünüyor olmama rağmen ahşap yerine mukavva yı seçmem, ölçekte canım nede olsa kağıt diye küçültme oranına uymamam sıkıntı yaratsa da gerekli ders alındı. Yapılacak modifikasyonları da gösterir uygulama maketini birebir gerçek malzeme kurallarına uyarak gerçekleştireceğim.

modele devam ederek güverte kaplamasına geçildi



Evet arkadaşlar: Model'in yapımı kabaca da olsa tamamlandı ve teknenin formu ortaya çıktı. Üçüncü kat kaplamasına devam etmiyeceğim. Bu haliyle macun yapılabilirse onu deneyeceğim.









Yanlış malzeme seçimi işin her aşamasında kendini gösterdi ve "Murphy" Mörfi kuralı da hep çalıştı. Ama sonunda ortaya birşeyler çıktı.

Üçüncü postadan itibaren havuzluk başlıyordu ve küpeşte güverteye göre yükseklik kaybederek daha aşağıdan başlıyordu. Hiç hoş görünmüyordu. Küpeşteyi güverte hizasından yumuşak bir eğim ile biraz yükselttim, güverteye çıkışı rahatlatsın diye de ufak bir basamak ilave ettim. Sanırım böyle daha hoş oldu. ;)





Direk için yatak işi kaldığından kokpit'i kapatmadım. Gerçi kokpit'in görünüşünü değiştirmeyi planlıyorum.

Strzandek S 750 ile ilgili ilk izlenimlerim:

* Güverte yükselirken Küpeşte böyle düz değilde bordanın radyusuna uygun dönülebilir.
* Havuzluk oldukça dar gibi. Plana göre havuzluk tabanında genişlik 80Cm. bu biraz rahatsızlık verici. Aşılabilir mi? üzerinde düşünmek lazım.

- (öneri ve eleştirilerinizi lütfen belirtin "özensiz işçiliğe lütfen takılmayın.")

Adminden tekrar fıça yemeden şimdilik bu kadar diyeyim.  :D  Ama dileğim; en azından S750 ile ilgilenen arkadaşların gerek plan üzerinden gerekse model üzerinden değerlendirme yapmaları ve bu topic altında bizimle paylaşmaları. Böylece yetersiz olan dökümantasyon sorununu ortak bir veritabanı ortaya çıkartırsak aşarız diye düşünüyorum.


M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #31 : Eylül 18, 2013, 08:46:32 ÖS »
Model konusunda belkide ilk başta bilinmesi gereken şey'i öğrenmiş bulunuyorum. ::)

Beğendiği ve üzerinde çalışmayı planladığı tekneyi yapmayı düşünen arkadaşlara önce planın büyüklüğüne göre 1/10 veya 1/20 "yada ara değerlerde" modelini mutlaka yapmalarını şiddetle öneririm. En azından ne yapmamanız gerektiğini anlıyorsunuz.

"Model diye hafife almamak, ölçü ve oranlara her kalem malzeme için mutlaka uymak, Ve mutlaka ama mutlaka model yapma tekniklerini öğernmeye çalışmak."

Çünkü model yapmakta en az tekne inşa etmek kadar üzerinde ciddiyetle çalışmayı ve kendine özel teknikleri kullanmayı gerektiriyormuş. Tavsiyem siz benim yaptığım hatayı yapmayın. Kolay gelsin :)


M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

göksu

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 81
  • Ad Soyad: Serkan Ceylan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #32 : Eylül 18, 2013, 11:41:12 ÖS »
Mehmet bey, öncelikle modeliniz için emeğinize sağlık. Çalışmalarınız için bir hayli fikir vermiştir.

Model yapımı ile ilgili belirttiğiniz hususlar çok yerindedir ve yapmayı düşünen arkadaşlar için güzel önerilerde bulunmuşsunuz. Sizin de vurguladığınız üzere en önemli husus ölçeğe olan bağlılıktır. Ölçek göz ardı edilmeden ciddiyetle tekniğine uygun yapılan modeller gerçeği için fazlasıyla yol gösterebilmektedir.

Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
 
Serkan Ceylan
Beykoz / İstanbul

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #33 : Eylül 19, 2013, 10:10:24 ÖÖ »
İlginiz için teşekkür ederim Serkan bey; model konusunda teknik bilgi ve deneyiminiz var sanırım. Bunu bizlerle paylaşmak ve bizleri aydınlatmak istermisiniz? Öğretici deneyimlerinizi dilemek isterdim doğrusu. :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

göksu

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 81
  • Ad Soyad: Serkan Ceylan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #34 : Eylül 19, 2013, 09:30:32 ÖS »
Merhaba Mehmet Bey.
modelcilikle fazlasıyla ilgiliyim. Çalıştığım ana husus ahşap gemi modelciliği. Ama plastik model, model tren ve uçak çalışmalarım da olmuştur. Dediğim gibi esas tutkun olduğum konu ahşap gemi modelciliğidir. Bu konu ile ilgili her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Çalışmalarımı kişisel web sitemde paylaşmaktayım. www.hobimodel.com

Sorularınız olursa her zaman yazabilirsiniz.

Saygılarımla   
Serkan Ceylan
Beykoz / İstanbul

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #35 : Eylül 19, 2013, 09:46:24 ÖS »
Serkan Abi o atölyede bir s650 çalışması görsek çok iyi olur diyorum :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #36 : Eylül 19, 2013, 09:47:33 ÖS »
çok hoş, biraz inceleyelim mutlaka olur sorularımız :)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #37 : Eylül 19, 2013, 10:13:50 ÖS »
Serkan Abi o atölyede bir s650 çalışması görsek çok iyi olur diyorum :D

Öyle hazıra konmak yok ! Volkancım yapıp hediye edersen diyordum ki bu arada tıkladığım site açıldı ve sözüm yarım kaldı "gulp" Serkan bey bunlar harika. İstanbula geldiğimde atölyenizi ziyaret etmek tozundan elime bulaştırmak istesem mümkünmü?
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #38 : Eylül 19, 2013, 10:49:52 ÖS »
Serkan bey, hayran kaldım, elinize sağlık , yeni projeleriniz olarak neleri düşünüyorsunuz şu aralar ?

ErsanAkpınar

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 459
  • ersanakpinarr@gmail.com
  • Ad Soyad: ersan akpınar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #39 : Eylül 19, 2013, 11:15:45 ÖS »
Merhaba Mehmet Bey.
modelcilikle fazlasıyla ilgiliyim. Çalıştığım ana husus ahşap gemi modelciliği. Ama plastik model, model tren ve uçak çalışmalarım da olmuştur. Dediğim gibi esas tutkun olduğum konu ahşap gemi modelciliğidir. Bu konu ile ilgili her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Çalışmalarımı kişisel web sitemde paylaşmaktayım. www.hobimodel.com

Sorularınız olursa her zaman yazabilirsiniz.

Saygılarımla   

My Dream e bayildim bu maket planlarini buyuterek gercek tekne yapilamiyormu. gercektende bole bir tekne benim icin my dream :)
Playboy Runabout 14'
İnstagram @playboyrunabout

https://goo.gl/photos/NzWfiTrDyQxR5z3J8

göksu

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 81
  • Ad Soyad: Serkan Ceylan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #40 : Eylül 20, 2013, 09:23:08 ÖÖ »
Öncelikle herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim.

Volkancım, vakit müsait olsa gerçekten bir tane s650 yapmak isterim. Bir ara inşallah diyelim :)

Mehmet Bey, atölyem dediğim yer şuan sadece evimin küçük bir odası. :( Binanın girişinde küçük bir bölüm var depo gibi. Orayı atölyeye çevirme çalışmam devam ediyor. Ekim ayı itibariyle oraya taşımış olacağım. Her zaman beklerim. Çay kahve eşliğinde sohbet ederiz.

Sedat Bey teşekkür ederim. Tezgahımda her zzaman devam eden bir iki model olur. Şu anda bir yarışma hazırlığındayım. 2014 Mart ayında sonuçlanacak olan bir yarışmaya iki adet model hazırlamam gerekiyor. Onların çalışmasını yapıyorum. Ayrıca fırsat olursa bir de kendime yapmak istediğim 5-6 metrelik teknenin modelini hazırlamak istiyorum. Motorbot olacak ama hala seçimim netleşmedi :)

Ersan Bey, söylediğiniz pek tabi mümkün. Hatta bu modelde söylediğinizin tam tersini uyguluyorum. Gerçek projeleri küçülterek modeli yapıyorum. My Dream aslında zaten var olan bir tekneydi. Tekneydi diyorum çünkü maalesef 2009 da Midilli açıklarında fırtınaya yakalanarak battı. Sahipleri Yunan Sahil Güvenliği tarafından kurtarıldı. Tekne 9 metreydi ve bir önceki sahibi dünyayı dolaşmış. Çok denizci bir tekneydi gerçekten. Son sahibi tanıdığımdır ve modelini istemişti. Bu modeli o nedenle yapıyorum. Bu çalışmaları yaparken tekne veya gemi sahipleri ile planların paylaşılmaması konusunda sözel bir anlaşma yapıyoruz. Böyle bir kısıt olmasaydı seve seve paylaşırdım. Malesef bu mümkün olmuyor :(


     
Serkan Ceylan
Beykoz / İstanbul

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #41 : Ekim 10, 2013, 09:41:07 ÖÖ »

....

Rölöve çıkartmanın ve sonraki aşağıda açıklayacağım adımın çok önemli işlevleri var.
Tasarımcı veya kendi teknesini tasarlamak isteyen amatör, beğendiği teknelerin rölövelerini çıkartarak çok değerli teknik sayısal verilere sahip olur. Bunlar sadece en boy derinlik gibi temel ölçüler değil, narinlik katsayısı, yüzdürücülük oranları ve genel planda yerleşimi, omurga boyu ve şekli, ayna formları ve asıl önemlisi teknenin karinasından geçen suyu ifade eden "water flow" çizgileri....

Her bir tekneye özgü olan bu teknik veriler, denizde tekne ayrıca gözlemlenerek gerçekte neler ifade ettiklerini anlayabilir.

İkinci önemli adım ise çıkarılan rölöveden 1/10 tam veya yarım kabuk maketinin yapılmasıdır. Maket bize tasarladığımız veya çok beğendiğimiz teknenin elle tutulur 3 boyutlu halini ortaya koyar. Bazen planda çok çarpıcı ve çekici gelen teknenin 3 boyulu maketini görünce kafamızda sorular veya gözümüzde uygunsuzluklar ortaya çıkabilir.

Ben her amatör tekne yapımcısına elindeki planın 1/10 maketini yapmasını şiddetle öneririm. Her ne kadar günümüz insanı aceleci olup maketi vakit kaybı diye değerlendirse de maket yapmak gerçek tekneyi yaparken nelerle karşılaşacağımızın da senaryosudur. En basit dory yapmadan önce bile maketi yapılmalı, tekne önce ruhumuzda ve fikrimizde maket ölçeğinde bile olsa ete kemiğe bürünmelidir.

Maketin bir diğer işlevselliği ise gerçek teknenin yapımında bize ölçü alma ve ölçü kontrollerinde yardımcı olur.Bir diğer faydası teknede yapmayı düşündüğümüz modifikasyonlar varsa önce maket üzeride gerçekleştirir, ölçüleri kontrol eder ve estetik olarak içimize sinip sinmediğini kontrol edebiliriz.

Lisede öğretmenlerimden biri "akıllı insan kendinden önce yaşanılmış tecrübelerden istifade edendir" demişti. Aslında bilgi ve tecrübesine saygı duyduğum Cem bey'in bu yazılarını daha önce okumuş olmama rağmen aklımdan çıkmış.  ::) Sonunda deneyerek aynı noktaya gelmişim. Benim için ne büyük zaman kaybı olmuş... Yinede maket yapın tavsiyesine uymuş oldum. :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Mixed N850_S750
« Yanıtla #42 : Ekim 23, 2013, 12:16:04 ÖS »
S750 Model çalışması beraberinde teknenin kıçının biraz dar olması nedeniyle ne yapılabilir sorusunu ve ardından çözüm arayışlarını getirdi.  :-X
Plan ararken "Natalie" lere de bakmış N800M in baş bodoslamasını pek beğenmiştim. Yeni jenerasyon tekneleri andırıyor. Acaba bu baş formu S750 nin güven veren görüntüsünü nasıl etkilerdi?  ??? Hem N850 nin kıçı da oldukça geniş bir hareket alanı veriyordu.
Şeytanda bir türlü rahat vermiyor. Çeneli formdaki bir tekne planını Yuvarlak karinalı nasıl uygulayabilirim diyede düşünüp duruyorum. Eh birazda CorelDraw çalışmışlığım var;  ::)
Akşam N850 nin çeneli formunu çene noktalarından trizleyerek "Roundbilg"e çevirdim. Sonrada S750 nin beğendiğim şiyer çizgisinden yukarı güvertesini N850 nin üzerine akuple ettim. Yorumlarınıza eleştiri ve önerilerinize sunulur. :D

Önce Corel'e "import" ettiğim enkesitler tablosunu % 140'a getirip 1/10 ölçeklendirdim. Çenelerden trizlendiğinde omurga hattı ister istemez biraz aşağıya kaydı. eyvah kötü haber tüm postalar yeniden çizilmek zorunda böylece 35 cm. olan draft 40 cm ye artmış oldu. neyse baş bodoslamayıda değiştirecektim zaten deyip vira bismillah çizmeye başladım. :)



Posta yüksekliklerini belirlemek ve bodoslamayı çizmek için önce omurgayı tespit ettim.



Karinayı ve bordaları trizleyerek yuvarlattım. Şiyer çizgisinden itibaren S750 nin güvertesini çizdim. Sonuç !...  ortaya şaşırtacak kadar ölçüleri örtüşen bir form çıktı S750 nin ablası sanki. N850 311 cm ene sahip acaba S750 büyüyünce ablasına benziyecekmi diye bizim kızı %113 kadar yaşlandırınca bakın ne oldu  ::)



Kırmızı ve yeşil çizgiler N850 çiziminden; Siyah çizgiler S750 nin DWG dosyasından. DWL hattının örtüştüğünüde göreceksiniz. İlginç değilmi?
Hani ben kötü niyetli biri olsam .... neyse "gırtlak dokuz boğum; sekiizini yut, birini söyle" derler.  :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #43 : Ekim 23, 2013, 10:10:13 ÖS »
Ağrısız başını ağrıya sokacaksın ;D ;D

Bir de modellersen tam olur ;)


Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #44 : Ekim 25, 2013, 07:25:51 ÖS »
Napalım pirimiz İsmail kaptan :) Devekuşunu yaparken oynamasaydı planı değiştirmek aklıma girmezdi :D

Şaka bir yana bunu yaparken ki öncelikli amacım çeneli form bir tekne; yuvarlak karinalı nasıl olur onu görmekti. İşlem olmaz değil, olabilir görünüyor. Ancak postalar köşelerden trizlerle yuvarlanınca deplasman hacmini de artırıyor. Buda bazı hesapların yeniden gözden geçirilmesi demek. Diğer yandan sanırım çenelerin yalpaları absorbe etme özelliği var yanlış anlamadıysam bu nedenle salma yüzeyinin veya derinliğinin biraz artırılması gerekebilir diye düşünüyorum. Ve kararımı değiştirmeyi düşünmüyorum :)

Diğer bir amacım S750 nin yuvarlak karinalı modelinin DWG dosyası sadece hareketli salma modeli için verilmiş onunda salma hariç draft'ı 35 cm. böylece hem deplasman modeli için bir DWG dosya yaratmak, hemde iç tasarımı yaparken ölçüler için master bir referans planım olsun; ayrıca da ofset tablosu çıkarmak istediğimde cetvelle, kumpasla uğraşmıyayım :D

Aradan uzun zaman geçmiş programları unutmuşuz. :(  Autocad bilen bir arkadaş yazmıştı geçen, heveslendim yardımı olurmu diye ancak ses çıkmadı. "Tırnağın varsa başını kaşı" diyenin hesabı iş başa düştü deyip sıvadık kolları. Üç gündür programı kurcalıyorum.Kendi göbeğimizi kendimiz kesicez :) anlaşıldı.

Bu arada kareler içinde verilmiş resimler % şu kadar büyüt deyip birebir print edildiğinde tam kare olmuyor hatırlatayım. Ölçekler görünsün diye ekran resimlerini ayrı ayrı koyuyorum. Kırmızı noktanın olduğu kare referans alındı. İlgilenen arkadaşlara faydası olur umarım.







ölçülendirme oranları resimlerdeki gibi. İlgilenen arkadaşlara faydası olur umarım. Şunu AutoCad de çizen biri olsaydı 3D çalışır bakardık mesela N800M deki bodoslama bunda nasıl duruyor diye :D


M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4126 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2012, 06:56:24 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6220 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2019, 02:39:10 ÖS
Gönderen: Beyaz.Larus
4 Yanıt
3754 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2013, 02:06:00 ÖS
Gönderen: Heinekener
1 Yanıt
5832 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2013, 09:22:41 ÖÖ
Gönderen: acar_41
7 Yanıt
5033 Gösterim
Son İleti Ağustos 13, 2013, 04:21:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
10766 Gösterim
Son İleti Kasım 21, 2013, 10:26:49 ÖS
Gönderen: osmanuysal
1 Yanıt
3813 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2014, 11:32:23 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
5 Yanıt
2709 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2020, 06:41:44 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
4 Yanıt
1987 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2022, 11:41:40 ÖÖ
Gönderen: volkanserezli