Gönderen Konu: Sac Katamaran HouseBoat Yapmak İçin Sac Seçimi ?  (Okunma sayısı 9039 defa)

orkunb

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Orkun Bağdat
  • Bulunduğu İl: Bartın
  • Doğum Yılı: 1986
Sac Katamaran HouseBoat Yapmak İçin Sac Seçimi ?
« : Kasım 08, 2019, 05:35:18 ÖS »

Merhaba arkadaşlar.
Aşağıdaki resimlerdeki tarzda bir şey yapmak istiyorum, lakin sac'ın hangi maddeden olacağı konusunda bir karara varamadım. Bir çok ustayla konuştum hepsi farklı şeyler söylüyor. Çoğunluk 316 Krom sacdan yap dedi ama fiyatlara bakınca olacak gibi değil. Galveniz sac diyen oldu. Ben en başında aliminyumdan düşünüyordum fakat onunda işciliği çok zor.
Şimdi sizlere sormak istediğim hem mağliyet açısından hemde denizdeki deformasyon açısından ne kullanmalıyım.
Çok Teşekkürler Şimdiden.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #1 : Kasım 08, 2019, 06:27:38 ÖS »
Dalgalı denize pek uygun olmasa gerek böyle araçlar. Bizim memlekette de böyle tekne koyacak, düzenli rejimli akarsu - göl de pek yok bildiğim. Yazın kurur. Yağmur yağar sel götürür...

Yoksa taa orta okul zamanlarından hayalimdir. Populer Mechanics diye bir dergi vardı o zamanlar. Uzun uzun bakar hayal kurardım bir tane yapmak için.

Plastik bidonlar var 220 litrelik. 100 cm boy, 60 cm çap. 10 tanesi epey iş görür. Fiyat makul da, sağlamlık konusunda birşey diyemem.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #2 : Kasım 08, 2019, 09:59:44 ÖS »
Ağşağıdaki. bağlantıda plastlk. varillerle yapılan basit bir yüzer ev var.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #3 : Kasım 09, 2019, 08:24:33 ÖÖ »
galvanizli sacda da kaynak problemi yaşarsınız..
denizde kullanılan sac ST52 ve ST47 diye gecer..
yapacagınız house boat için sac kalınlıgı verilmiş mi?
3mm st47 işinizi görür sanırım..

orkunb

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Orkun Bağdat
  • Bulunduğu İl: Bartın
  • Doğum Yılı: 1986
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #4 : Kasım 09, 2019, 11:07:26 ÖÖ »
St47 le st52 arasında nasıl bir fark acaba? Birde biz bunun kaldırabileceği yükü nasıl hesaplayabiliriz?

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #5 : Kasım 09, 2019, 12:07:57 ÖS »
Eger amaciniz isi ticarete dokmek degil, kendiniz yapip kendiniz oturmaksa, bence metalin niteligine asiri kasmamak gerek.


Benim dusuncem :
St37 siyah celik malzeme. her yerde bulunur ucuzdur, malzemenin ne oldugu bellidir.
Inverter ark kaynak makinesi. ucuzdur, iyi kaynak yapar, her yerde bulunur. kullanmasi kolaydir.
Otomatik kararan kaynak maskesi, kaynak eldiveni :) guvenlik onemli. Her yerde bulunur. ucuzdurlar.
Avuc taslama.


Paslanmaz celigin mekanik ozellikleri normal celiklere gore oldukca zayif. Korozyon direnci cok yuksek olsa bile hala korozyona ugruyor. Ustelik fiyati da celige gore asiri pahali. Agirlik olarak celige gore bir avantaji yok. Ozel kaynak ekipmani gerekiyor. Ozel kaynak yetenegi gerekiyor.

Aluminyum, pahali, marin grade aluminyum bile kullansan korozyon hala bir problem. Ozellikle teknede elektrik kullanirken dikkatli olmak gerekiyor. Hangi tur aluminyum olursa olsun, tuzlu su ve elektrikle bir araya geldiginde ne kadar hizli korozyona ugrayip deliniverecegine sasirabiliriz. Ustelik degisik kimyasal tepkimelerden dolayi alumunyumla beraber baska tur metal kullanmak da sorun oluyor.  Hele hele kaynagi. Epey pahali ekipman ve epey ozel yetenek ister. Iyi bir kaynak ustasi bile, iyi kaynak yaptigindan emin olmak icin oldukca tecrubeli olmalidir.

Ben oyumu duz yapisal celikten yana kullaniyorum. mekanik ozelligi zayif mi? 1mm, 1.5mm kalin kullanin. Agir olur, ama dertsiz olur.

Tombik Cat

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 70
  • Ad Soyad: A. Selçuk YILDIRIM
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 18.11.1954
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #6 : Kasım 09, 2019, 08:46:18 ÖS »
4 Barlık HDPE boru ve uçlarına EF Kör tapa yada Koruge boru ve yine uçlarına kör tapa...
İstediğiniz çap ve uzunlukta yapabilirsiniz.
Uç kısımlarında redüksiyon ve kör tapa da kullanabilirsiniz.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #7 : Kasım 09, 2019, 10:16:43 ÖS »
4 Barlık HDPE boru ve uçlarına EF Kör tapa yada Koruge boru ve yine uçlarına kör tapa...
İstediğiniz çap ve uzunlukta yapabilirsiniz.
Uç kısımlarında redüksiyon ve kör tapa da kullanabilirsiniz.
:onay
Bir ara araştırmıstım 54cm cap,14 mm et kalınlıgı,8 metrelik hdpe boru 3 tondan fazla kaldırıyordu..
yapılmış örneginide bulmuştum,hatta fırat borunun ürün gamındada vardı..akmaz,kokmaz,yosun tutmaz bir malzeme..işçiligide diger materyallere göre kolay..uçlara da 45 derecelik dönüşler var ondan takılıp,köpük basılabilir..
https://aquatecindonesia.com/product/anti-sink-boat-catamaran/

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #8 : Kasım 09, 2019, 11:30:25 ÖS »
şu bağlantıda tam bir örneği var zaten. Tam ağırlığını bilmiyorum ama ağır bir malzeme. Ama sağlamlığına diyecek olmaz. Bir ara benim patlak muzları tamir et ek yerine bundan kullansam mı diye düşünmüştüm.


Sam Lighter

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 96
  • Ad Soyad: Sami ÇAKMAK
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #9 : Kasım 09, 2019, 11:43:08 ÖS »
  Merhaba;

House bot olayı denizlerde ve marinalarda yasak diye hatırlıyorum.Boy, en oranından dolayı ve 2 kişilik yer olayından dolayı marinalar 2 katı fiyat veriyor diye biliyorum. Ayrıca en boy oranı 1/2 geçemez diye bir yasa da var. OKUMUŞTUM. Ama zamanını ve yerini hatırlamıyorum ESKİ olabilir. Bu arada iç deniz ki kastım Marmara ve diğer denizlerimiz için uzun seyahatlare bana göre uygun değildir. Nehir ve dalgasız göller için olabilir. Tıpkısının aynısını yaparım, yapmak isterim.  :) Üst tarafında golf sahası olacak ama....

  Değerli kardeşim; Önce yer,mevzuat ve tamim ( karar olmayandaki gerçek hükümler) hakkında ki kanunları incele. Eğer bir yasal zorunluluk ve ya karar yok ise BEN en büyük manevi destekçin olurum.....

  Yani 4*3, 5*4 tekne yapamazsın  diye biliyorum.İnşallah yanılıyorumdur. Ayrıca tekne ruhsatı alsan dahi belediye ve deniz sularındaki kara yerleri ile bir KANUN daha var. 1950-1960 ların kanunu ve DÜNYADA var. Hollanda ve Almanya dersen...Nehir ve yerel kanunlar farklı...

   Diyeceksin ki sen kimsin nereden uyduruyorsun...… TÜRKİYE en basit bir örnek. Meşhur bir flim vardı Zeki Alasya, Metin Akpınar....Otelin Önüne yapıyorlardı. Evtekneyi o zaman millet de Halk da bir heves herkes yapalım demişler.... Belediye yapın M2 göre ev vergisi alırım demiş.... Tabi herkes de vaz geçmiş.

    Kısaca;
    Teknik kararım:Varilden yapman; ama bitişik kaynak ile değil. Variller yağlı çeliktir. Dışları Astar epoxy ve boya ile çok iyi boyalıdır. Sen istersen dışına istediğini yapa bilirsin. İçine ister isen köpük basıp. Krom veya gene YAĞLI çelik ( Paslanmaz da olur) kelepleler ile ana iskelete bağlayıp isteğin yapıyı yaparsın.

     Konaklama, sahil, gidilecek yerler, önemli...…

Saygılarım ile...


servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2019, 01:09:02 ÖÖ »
şu bağlantıda tam bir örneği var zaten. Tam ağırlığını bilmiyorum ama ağır bir malzeme. Ama sağlamlığına diyecek olmaz. Bir ara benim patlak muzları tamir et ek yerine bundan kullansam mı diye düşünmüştüm.



Koruge denilen,genelde pis su borusu olarak kullanılan borular bunlar..
Helezon olmaları,denizde bir miktar direnç yaratabilir..
temiz suda kullanılan tipleri düz....agırlıkları cap ve et kalınlıklarına göre degişiyor..üreticilerin sayfasında cap,et kalınlıgı,metre kg ları var..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #11 : Kasım 10, 2019, 03:49:46 ÖÖ »
Evet, 56 cm çap için baktım. en incesi 13.7 mm et kalınlığı ve 23 küsur kg / m. Benim 5 metre muz 25 kg (yan parçaları kesip çıkardıktan sonra). Yani nerdeyse 5 katı ağır. Ama sağlam mı sağlam. Rüzgar da sürükleyip götürmez kolay kolay.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2019, 06:06:26 ÖS »
Koruge boru bence hic mantikli degil. Zira, koruge borular toprak altina gomulmeye ve unutulmaya gore tasarlaniyor. Kimyasal dayanimi cok iyi olabilir, ancak surtunme, carpma gibi seylere pek gelmez. Icine kopuk bile bassaniz bence mantikli degil.  Ayrica dis katmani sebebiyle asiri derecede direnc yaratir. Ustelik temizligi de iskence olur.

Pvc boru olabilir. Ancak konstruksiyon ogesi olarak degil, sadece batmazlik elemani olarak dusunmek lazim, ustte mutlaka ayri bir tasiyici ve burulmalara direncli konstruksiyon olmali bence. Montajda vida kullanilmayip, kelepce mantigiyla konsturksiyona sabitlenmeli diye dusunuyorum. PVC borular, genelde diger pvc urunlere gore oldukca kirilgan oluyorlar.

Tupler sactan yapilirsa konstruksiyon elemani olarak dusunulebilir.

Houseboat'lar deniz icin uygun degil. Deniz icin uygun olsun isteniyorsa mantikli bir katamaran projesine yonelmeli. Coskun olmayan akarsular veya gollerde olabilir.


House boat olayinin ayri bir kanunu var midir bilemiyorum. Bir tekne icin genisligi uzunlugunun yarisini gecemez kurali varsa cok sacma. Zira cogu katamaranin genisligi uzunlugunun yarisindan fazla. Belki houseboatlar icin boyle bir kural vardir. Ancak Turkiye'de houseboat kavrami kanunlarda tuzuklerde bile geciyor mudur ki?

Bi ara pvc boru icine kopuk basip tekne yapmayi ben de dusunmustum. Tasiyacagi yuke ve boyutlarina gore gayet uygun olabilir.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2019, 06:53:58 ÖÖ »
Bu borulardan mesela 1 metreliğini kalıp gibi kullanıp polyester ya da epoksi artı elyaf çözümü olabilir mi? Sağlamlık için sanırım elyaf + reçine uygulama kat sayısını artırmak gerekir. Ağırlık ve maliyet de orantılı olarak artar. Aralara perde şeklinde destek yapıları koyup ucuca eklenebilir sanırım. Üstyapıya bağlanmak için gereken detaylar da üzerine ilave edilebilir. Boylamasına kereste koyup tekrar kaplanır, falan...

Olmaz mı?

Mesela benim muzları tamir edemezsem böyle bir altenatif düşünüyorum. Muzları zaten kışın söndürmüyorum. Yeterince yer işgal ediyorlar. Tek ölçütüm taşınabilecek kadar hafif olmaları.

60 cm çap, 5 metre boy, her bir metrede arada bölme perde şeklinde yapmak için:
200 gram elyaf kullansam, o kadar da reçine. 3 kat yapsam 25 kilo gibi oluyor. Muzlarla aynı gibi. Çekirdek malzeme yok. Sadece ince kabuk.

En azından muzlar kadar sağlam olmaz mı?

Polyester su depoları yapıyorlar ya, onun zunu gibi birşey.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: SAÇ DAN KATAMARAN HOUSEBOAT SAÇ SEÇİMİ
« Yanıtla #14 : Kasım 11, 2019, 12:36:29 ÖS »
Bu borulardan mesela 1 metreliğini kalıp gibi kullanıp polyester ya da epoksi artı elyaf çözümü olabilir mi? Sağlamlık için sanırım elyaf + reçine uygulama kat sayısını artırmak gerekir. Ağırlık ve maliyet de orantılı olarak artar. Aralara perde şeklinde destek yapıları koyup ucuca eklenebilir sanırım. Üstyapıya bağlanmak için gereken detaylar da üzerine ilave edilebilir. Boylamasına kereste koyup tekrar kaplanır, falan...

Olmaz mı?

Mesela benim muzları tamir edemezsem böyle bir altenatif düşünüyorum. Muzları zaten kışın söndürmüyorum. Yeterince yer işgal ediyorlar. Tek ölçütüm taşınabilecek kadar hafif olmaları.

60 cm çap, 5 metre boy, her bir metrede arada bölme perde şeklinde yapmak için:
200 gram elyaf kullansam, o kadar da reçine. 3 kat yapsam 25 kilo gibi oluyor. Muzlarla aynı gibi. Çekirdek malzeme yok. Sadece ince kabuk.

En azından muzlar kadar sağlam olmaz mı?

Polyester su depoları yapıyorlar ya, onun zunu gibi birşey.

Enine ve boyuna güçlendirici destekler,içine de komple pu  köpük sıkıldımı olur bence..
Ama yeni tekne yapma iş gücü,zamanı ve maliyeti çıkar.. :)
Siz muzlarınızı bir şekilde tamir edip kullanın derim..


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2 Yanıt
7158 Gösterim
Son İleti Aralık 07, 2012, 06:48:54 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
39 Yanıt
46928 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2013, 04:05:33 ÖS
Gönderen: aksamcinet
9 Yanıt
8815 Gösterim
Son İleti Haziran 24, 2014, 11:57:06 ÖS
Gönderen: Mesut Ali
47 Yanıt
20170 Gösterim
Son İleti Şubat 09, 2014, 05:25:59 ÖS
Gönderen: outfornow
9 Yanıt
8623 Gösterim
Son İleti Aralık 13, 2020, 08:26:46 ÖÖ
Gönderen: khbilen
11 Yanıt
11462 Gösterim
Son İleti Haziran 13, 2015, 10:43:07 ÖS
Gönderen: kopik
4 Yanıt
2953 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2016, 03:56:49 ÖS
Gönderen: onur77
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
26 Yanıt
6942 Gösterim
Son İleti Aralık 18, 2017, 01:34:24 ÖS
Gönderen: sessizsakin