Gönderen Konu: Ahşap Kayık Güverte Onarım  (Okunma sayısı 8575 defa)

Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ahşap Kayık Güverte Onarım
« : Mayıs 02, 2020, 03:21:45 ÖS »

Merhaba arkadaşlar,
Bakımsız bir tekne aldım ve ahşaba geçtim. Güvertede fotoğraftaki gibi açılmalar, yer yer kırıklar var. Dandik boya da kabarmış durumda. 60lık zımpara ile küçük bir kısımı zımparaladım. Altındaki ahşap sağlam. Çürük olan yerleri kesip ek yapacağım. Ezbere değilde neyi neden yaptığımı bilmek adına bilgilerinize ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Aralıkları Teknomarin esa 3000 i microfiberle karıştırıp dolduracağım. 1(doğru bir seçim mi?)
2 Sadece boşlukları doldurup zımpara yapıp üstüne astar sürmeli miyim yoksa tüm yüzeye bu macun dan ince bir kat sürmeli miyim?
3 bu geçişlerde kaç numara zımpara kullanmalıyım?


Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2020, 03:26:22 ÖS »
Sonrası hakkında fikrim yok, üstüne astar dan sonra macun çekildiğini okudum. Bunu neden yapıyoruz? Sonrasında yapılmasını gerekenleri de sıralayabilir misiniz?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #2 : Mayıs 02, 2020, 09:15:50 ÖS »
yapacagın,içine sinecek iş'e baglı tabi bütcene de...ben böyle fotograflardan birşey anlıyamıyorum,genel bir fofografını koyarsan güvertenin daha iyi olur..resmi büyütüp baktıgımda boya ve altındaki herneyse macun,vb iyi çekilemiş..iyi bir iş yapmak istiyorsan fusya ve mavi renkteki bütün alanları ahşaba kadar zımparala..sonra araları epoksi yada PU macun ile doldur..üstüne en 1 kat elyaf cekersen iyi olur,elyaftan sonra macun ve boya..yok elyaf yapmam diyorsan çürük degişimi ve boşlukları doldurduktan sonra genel olarak her yeri macunla,akabinde ister önce astar atarsın,atmak istemezsen direk PU boya ile boyarsın..Resimdeki yer güverteyse PU macun kullanman daha iyi olur,meges pu 114 tavsiye ederim,gerçi bayagı pahalılaşmıs en son sordugum da galonu 170 tl dediler....astar boyanın daha iyi tutunmasını saglar ve yüzeyde macun vb bozuklugu varsa gösterir,bozuk yerleri tekrar zımpara,macun ve astar,ardından boya olarak ilerler..ama macun,boya vb işine başlamadan önce,ahşap iyice kurusun güneşte..Neden PU macun yapacagın yer güverte,materyal ahşap,epoksi kuruyunca sertlesen esnemeyen bir macundur..üstünde yürürken ahsapın esneyecek,PU esnek bir macundur ve güneşin UV ışınlarıına epoksiye göre daha dayanıklıdır..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2020, 10:17:09 ÖS »
Servet: Deniz suyu görmüş ahşaba doğrudan elyaf sarmayı tavsiye etmiyor işi bilenler. 2 - 4mm. papel ya da kontra ile bir dış kaplama yaptıktan sonra elyaf sarmak gerekir diyor ayrıca kara kaplı.

Benim de düşüncem önce teknenin farklı cephelerden detay resimini koymanız. Tamir işine geçmeden önce de yakarak ya da zımparalayarak tüm boyadan mümkün olduğunca kurtulmanız. sonra armuzların açıklık durumuna göre tedavi önerilebilir. Kolay gelsin. :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #4 : Mayıs 02, 2020, 10:19:49 ÖS »
Servet: Deniz suyu görmüş ahşaba doğrudan elyaf sarmayı tavsiye etmiyor işi bilenler. 2 - 4mm. papel ya da kontra ile bir dış kaplama yaptıktan sonra elyaf sarmak gerekir diyor ayrıca kara kaplı.

Benim de düşüncem önce teknenin farklı cephelerden detay resim koymanız. Tamir işine geçmeden önce de yakarak ya da zımparalayarak tüm boyadan mümkün olduğunca kurtulmanız. sonra armuzların açıklık durumuna göre tedavi önerilebilir. Kolay gelsin. :)

Güverte olarak yazdı,ona göre cevap yazdım..resimden teknenin neresi oldugu anlaşılmıyor zaten,onuda belirttim :)

Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #5 : Mayıs 03, 2020, 12:11:13 ÖÖ »
Öncelikle teşekkürler bilgilendirme için. Elyaf sarmayı düşünmüyorum. Aslında teknenin hemen hemen her yerinde onarmam gereken yer var. Ahşabın mantığını tam olarak anlamaya çalışıyorum. Macun konusunda öneriniz sayesinde bir şey daha öğrendim. Dikkate alacağım. Ben hem ek yapacağım yerleri yapıştırırım, hemde aynı malzeme ile macun yaparım diye düşünmüştüm. Arka havuzluk kenarlarının üstüne basışmaz ama ön tarafta kamara üstüne çıkılacaktır. Dediğiniz macun dan alıp uygulamam çok daha mantıklı.

Bu arada tekne de macun falan yok. Ahşap üstüne direk boya vurulmuş. Çok kolay çıkıyor boya zımpara ile.
Macun sonrası kaç numara zımpara ile çalışmam gerekir?


servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2020, 12:21:52 ÖÖ »
kaba zımparayı 100lük zımpara ile çalışabilirsin,boyaya hazırlık zımparasını daha ince zımpara ile yapabilirsin..meges macun ile ahşap yapıştırma da yapabilirsin..çürümüş,mantarlaşmıs tahtalar varsa onları degiştir..teknenin ön ve arkada yapacagın bütün işlemler için ,güverte konusu ile yazdıgım herşey gecerlidir...macunun kutusu üzerinde karışım oranı yazar ,karıştırdıktan sonra 5-6 dakika bekle macun a-b kompenatı reaksiyona girsin..birde karışımı göz,el kararı ile degil mutfak terazileri oluyor onlarla yapmaya çalış..cogu insan göz kararı yapmaya çalışıyor sertlestirici az yada çok oluyor ilerde problemler çıkartabiliyor..salt meges için degil epoksi bazlı karışımlar içinde gecerli dedigim..ama o üstündeki boyayı tamamen ya yakarak,yada 100 lük zımpara ile dalarak tamamen çıkar. Geçen gün daire zımpara makinesi soruyorsun,eger acemiysen o makinayı kullanmakta,onunla sakın macunu zımparalamaya kalkma, ..ben o yollardan geçtim,bir acemi olarak :)..nalburlarda 10-15 liraya satılan plastik takozlar var onlardan alırsın,düz zımpara kagıdı alıp keser,keser kullanırsın..o takozlar acemi amelenin can dostudur :)..üç,beş dakika kullandınmı nereye,ne kadar başınç uygulayıp zımpara yapacagını kestiriyorsun..makinede ister,istemez devride,başıncıda kaçırıyorsun (acemiysen)..sonra tekrar,tekrar macun çekiyorsun :)..

Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #7 : Mayıs 03, 2020, 01:05:12 ÖÖ »
Evet zımpara makinası aldım :) BlackDacker 480w aldım. O takozdan da aldım, hatta kullandım. Zımpara makinasını henüz denemedim ama takozla çok rahat ettim. Boyayı makina ile çıkarıp, takozla devam ederim olmadı.
Çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2020, 01:39:09 ÖÖ »
Söylememe gerek yok ama,eskiler tembih sünnet der :)..Açıkta çalışacan sanırım,çok nemli,yagmurlu günlerce macun,yapıştırma yapma..hatta bu işleri ögleden sonraya da çok bırakma,gece,gündüz ısı farkından dolayı, ortam,macun nemleniyor...Birde epoksi,polü uretan macunlar da,ikinci kat,zımpara yapmak vbg işlemler için en az bir gün beklemen lazım..sabır,zaman,para işi teknecilik :)..

Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #9 : Mayıs 03, 2020, 08:54:35 ÖÖ »
Dikkat ederim Servet abi sağolasın.
Yalnız macun kuruduktan sonra henüz astardı boyaydı vurmadan yağmur yağsa teknenin üstüne bişey olmaz değil mi. Kuruyunca kaldığım yerden devam edebilirim değil mi?

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2020, 09:54:38 ÖÖ »
Ahşap teknede ahşabı tam kurutmayın, sadece yüzeyin bir kaç mm kuruması yeterlidir. Macun sadece çatlakları doldurmak için kullanılmalıdır. Çürük yerler ebatalarına göre ya komple yenilenmeli ya da yama yapılmalıdır. Yama için aynı cins ahşabı, poliüretan yapışkan ile veya epoksi ile yapıştırabilirsiniz. Benim tercihim epoksi olurdu. O ahşaplar teknenin bütünlüğüne (sağlamlığına) katkı sağlayan elemanlardır, sadece tekne içine su girmesini engellemek için yapılmamışlardır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #11 : Mayıs 03, 2020, 09:55:32 ÖÖ »
Zımpara olarak ben 60 kum ile başlamanızı öneririm. temiz ahşap ortaya çıktıktan sonra 100 -120 kuma geçebilirsiniz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

Arya-

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 49
  • Ad Soyad: Dursun
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #12 : Mayıs 03, 2020, 11:17:04 ÖÖ »
Zımpara olarak ben 60 kum ile başlamanızı öneririm. temiz ahşap ortaya çıktıktan sonra 100 -120 kuma geçebilirsiniz.
Ahmet abi sağol önerilerin için. Boya vurmadan en son 120 zımpara ile zımparalamak yeterli olur mu? Boyadan sonra da vernik gibi ince bir zımpara yapmak gerekiyor mu?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #13 : Mayıs 03, 2020, 02:57:10 ÖS »
Zımpara olarak ben 60 kum ile başlamanızı öneririm. temiz ahşap ortaya çıktıktan sonra 100 -120 kuma geçebilirsiniz.
Ahmet abi sağol önerilerin için. Boya vurmadan en son 120 zımpara ile zımparalamak yeterli olur mu? Boyadan sonra da vernik gibi ince bir zımpara yapmak gerekiyor mu?

Boya öncesi 180 kum zımpara yeter,kum ne kadar incelirse yüzey kalitesi o kadar artar..boya sonrası zımpara yaparsan,boyayı zedelersin...begenmediğin yer olursa,sadece o bölgeyi zımparalayıp,macun yada tekrar boya yapabilirsin..ama boya işlemi tamamlandıktan sonra zımpara yapılmaz.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Güverte onarım
« Yanıtla #14 : Mayıs 03, 2020, 04:09:38 ÖS »
Boya zemini iyi hazırlanırsa üstüne atılan boyaya müdahaleye gerek kalmaz ama yüzeyi düzgün elde edememişseniz düzeltip yeniden boyamanız veya yamamanız gerekebilir İyi bir yüzey elde edebilmek için yüzeyin hazır olduğuna inandıktan sonra astar atılır, bozukluklar varsa astar gösterir ve düzeltilir üstüne son kat boya atılır. Genellikle son kat boya üzerinde düzeltme yapılmaz ama pasta cilada kullandığımız pasta da aslında çok ince zımparadır, Yüzeyin çok düzgün ve parlak olması için pasta uyuglanır ve üstü cilalanır ama ahşap bir teknede bu tür bir işleme ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
6173 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2011, 09:51:11 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
6643 Gösterim
Son İleti Ekim 08, 2012, 01:12:43 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
5564 Gösterim
Son İleti Ocak 16, 2014, 02:02:36 ÖS
Gönderen: Ercanuyar
0 Yanıt
4706 Gösterim
Son İleti Haziran 03, 2012, 10:40:40 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
41 Yanıt
11341 Gösterim
Son İleti Temmuz 04, 2016, 01:35:46 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2831 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2017, 01:09:19 ÖS
Gönderen: fedorac0re
2 Yanıt
3942 Gösterim
Son İleti Eylül 03, 2017, 09:06:29 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
78 Yanıt
45264 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2020, 06:18:46 ÖÖ
Gönderen: celenoglu
6 Yanıt
4602 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2018, 12:00:29 ÖÖ
Gönderen: cemhob