Gönderen Konu: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı  (Okunma sayısı 5052 defa)

Irkın Çubuk

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
    • OMR3004
  • Ad Soyad: ırkın çubuk
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
  • Tekne Adı: ömer18
Ynt: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı
« Yanıtla #15 : Haziran 06, 2021, 09:36:05 ÖS »

2. kat elyaf uygulamasını yaparken nedense çok fazla hava kabarcığı sorunu yaşadım neden kaynaklandığını da bir türlü çözemedim. hava kabarcıkları bana ciddi oranda zaman kaybettirdi.
ikinci kat elyaf uygulaması sonrasında ince bir zımpara ve epoksi ara kat uygulamasını yaptım ve taban kısmına ilk kat macunumu çektim. bir aksilik olmaz ise önumuzdeki hafta epoksi macun uygulama işi bitecek. sonra en büyük mesele tekneyi ter çevirmek olacak.

bu hafta motor işini de çözdüm 51 hp perkins motor aldım. motoru yerine koyduktan sonra uygun ebatlarda şaft-pervane sistemini de alacağım.

Irkın Çubuk

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
    • OMR3004
  • Ad Soyad: ırkın çubuk
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
  • Tekne Adı: ömer18
Ynt: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı
« Yanıtla #16 : Haziran 21, 2021, 08:40:37 ÖÖ »
Kullandığım alanın yarı açık olması nedeniyle hava şartları planlarımı her geçen gün bozuyor. 2 kat macun ve zımpara işimi ancak tamamladım. su altı kesime sıyırma macunu çekip tekneyi ters çevireceğim. Su üstü kesimin sıyırma macununu kamara ile birlikte yapacağım.

Bir güverte malzemesini temin ettim. Boya olarak PU boya kullanacağım bunun içi istanbul Kalyon Teknik ten Teknomarin markalı ürünleri temin ettim. Üretici firmanın belirtmiş olduğu tüm katları kullanacağım.
Güverte malzemelerini farklı firmalardan temin ediyorum. Denizdükkanı, Eastmarin ve Thundermarin den alışveriş yaptım gelen ürünlerde hiçbir sıkıntı yok fiyatlar hangisinde uygun ise o firmayı tercih ettim.

Bu hafta tekneyi olduğu yerde ters çevirmeyi başarabilirsem nihayet teknenin içini yapmaya başlayacağım. Ağustos başı denize inmek yerine ağustos sonu denize ineceğim umarım.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı
« Yanıtla #17 : Haziran 21, 2021, 09:08:06 ÖS »
Kullandığım alanın yarı açık olması nedeniyle hava şartları planlarımı her geçen gün bozuyor. 2 kat macun ve zımpara işimi ancak tamamladım. su altı kesime sıyırma macunu çekip tekneyi ters çevireceğim. Su üstü kesimin sıyırma macununu kamara ile birlikte yapacağım.

Bir güverte malzemesini temin ettim. Boya olarak PU boya kullanacağım bunun içi istanbul Kalyon Teknik ten Teknomarin markalı ürünleri temin ettim. Üretici firmanın belirtmiş olduğu tüm katları kullanacağım.
Güverte malzemelerini farklı firmalardan temin ediyorum. Denizdükkanı, Eastmarin ve Thundermarin den alışveriş yaptım gelen ürünlerde hiçbir sıkıntı yok fiyatlar hangisinde uygun ise o firmayı tercih ettim.

Bu hafta tekneyi olduğu yerde ters çevirmeyi başarabilirsem nihayet teknenin içini yapmaya başlayacağım. Ağustos başı denize inmek yerine ağustos sonu denize ineceğim umarım.

Geç olsun güç olmasın  <>

Daha değişik açılardan ve detaylı fotoğraflarıda bekliyoruz.. :crying

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Irkın Çubuk

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
    • OMR3004
  • Ad Soyad: ırkın çubuk
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
  • Tekne Adı: ömer18
Ynt: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı
« Yanıtla #18 : Temmuz 30, 2021, 10:48:32 ÖÖ »
Tekneyi olduğu yerde tek başıma ters çevirmeyi başardım. Beni için zor bir süreç oldu. Tek noktadan caraskal ile havaya kaldırıp başta ve kıç ta makaralar ile askıya aldım sonrasında yine caraskal yardımı ile havada halatlar içerisinde çevirerek yere indirdim.
Kamara dış kaplaması,  kama içi oturma yerleri ve kaplamaları bitti. Tüm küpeştenin kaplaması bitti macun çektikten sonra yumruları vs. yapacağım.

İçten takma olması nedeniyle şaft sisteminin siparişini verdim. Şaft boyu henüz %100 çıkmadığından ölçü netleşince şaftta kesilecek. Pervane dökümü bu aralar uzun sürüyormuş sıraya girdik ama 15-60 gün arasında dökümden çıkacak hayırlısı dedik. Fiberli, su soğutmalı şaft sistemi kullanacağım.

dümen sisteminde hem maliyet nedeniyle hem de balık tutarken daha rahat olması sebebiyle levye dümen yapacağım ilerde hidrolik sisteme de geçeceğim.

Pervane, şaft, kovan, kaplin, şaft braketi, şaft körüğü, dümen palası ve tüm bağlantıları dahil 10.000TL tuttu hedef 7.000TL idi ama hesap şaştı :)




celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Albion Pacific Power Dory 5.8m Başladı
« Yanıtla #19 : Temmuz 30, 2021, 08:28:07 ÖS »
Sanıyorum biraz geç oldu ama, kapalı yerlerde paslanmaz çelik kullanmak çok doğru değildir. Paslamaz çelik içindeki krom oksijenle oksitlendiği için paslanmaz, oksijenle teması kesildiğinde ise ve özellikle klor ile temas ederse korozyona uğrar. Önerim bronz civata kullamak veya bakır perçin yapmak olurdu. Üstünün epoksi ile kaplanması ahşap içindeki paslanmaz çeliğin klor ile temasını engellemez.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
15 Yanıt
16574 Gösterim
Son İleti Mart 30, 2016, 10:08:17 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
141 Yanıt
53108 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2014, 12:34:32 ÖS
Gönderen: ehitay
7 Yanıt
5270 Gösterim
Son İleti Mayıs 26, 2014, 05:21:51 ÖS
Gönderen: kafkasay
0 Yanıt
3005 Gösterim
Son İleti Temmuz 24, 2016, 03:08:39 ÖÖ
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
2 Yanıt
2925 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2018, 10:34:47 ÖÖ
Gönderen: Constantinut
0 Yanıt
3327 Gösterim
Son İleti Temmuz 01, 2018, 02:14:49 ÖS
Gönderen: osman topcu
1 Yanıt
4263 Gösterim
Son İleti Temmuz 01, 2018, 08:53:01 ÖS
Gönderen: osman topcu
0 Yanıt
1479 Gösterim
Son İleti Haziran 05, 2020, 05:54:14 ÖS
Gönderen: EskiciKaptan