Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81081 defa)

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #15 : Mayıs 08, 2017, 12:55:53 ÖS »

     Benimki Mordoğan 2 nolu barınakta, ama gezmek için Urlaya sıkça geliyoruz o zaman Urla iskeleye de iniyoruz.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #16 : Mayıs 08, 2017, 01:01:54 ÖS »
you tube'de pvc borundan yapılma dıy projeler var,bilmiyorum fikir verirmi...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #17 : Mayıs 08, 2017, 01:33:25 ÖS »
Servet Bey,

Bağlantı için teşekkürler. Evet bol miktarda örnek var, epeycesini gördüm inceledim.

Instructables ve Pinterest sitelerine aboneyim, hergün çeşit çeşit örnekler geliyor.

Bu tabii küçük. Kullandığı PVCnin çapı küçük olduğu için. Benim muzlar 5.5 metre ve 60 cm çapı var. Ve de en önemlisi PVC boru gibi sert değil. Bu bağlantıda oldukça çok masif ahşap aksam da kullanmış. Bende eksik olan o.

Sandviç panel sert ama pek işlenebilir değil. İşlemek isterseniz altını desteklemek gerek (kontraplak dememin nedeni o).

Alüminyum profil iskelet olunca bu tür sorunlar kalmıyor. Herşeyi profile bağlamak mümkün. Salma, dümen de daha kolay.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #18 : Mayıs 09, 2017, 11:12:47 ÖÖ »

Youtube'de pro şişme bir katamaranın kurulum filmi var..
Belki esinlenmenizi saglar..

izmirde yelken direkleri satan bir firma var aluminyumcu,
ordan kestireceginiz parcalarla,sanayide alu kaynak yapan yerler bulabilirsiniz,eger alu iskelet düşünüyorsanız..
alu profillerin gectigi cepler yapmışlar,sanırım yapıştırma degil,plastik kaynagı ile,su deposu tamiri yapan yerlerde bu tip kaynak makinası kullananlar oluyor bazen..
http://www.otomataluminyum.net/standart-profiller-992216

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #19 : Mayıs 09, 2017, 11:45:44 ÖÖ »
Servert Bey,

Güzel bir video. Parçaları da bağlantıları da güzel göstermiş. Alüminyum profil ile yapma kararını verirsem mutlaka işime yarayacaktır. Ben daha önce başka katamaranlara bakarak dün paylaştığım Ducky19 un yapısına benzer bir plan yapmıştım. Yelken direği diye satılan profiller (aerodinamik yapı dışında) mekanik - dinamik - metalurjik olarak piyasada satılan diğer standard profillerden (örneğin verdiğiniz bağlantıdaki gibi dekoratif alüminyum doğrama işi yapanların sattığı türden) ne kadar farklı bilemiyorum. Gidip konuşmakta yarar var tabii. Benzer şekilde güvenilir / ekonomik bağlantı parçaları nasıl sağlanır, düşünmek gerek.

Öte yandan dün kanat kontrol videolarını seyrederken aynı firmanın daha güzel bir ürününü gördüm. Hem kurulumu (yani kompozit malzeme üzerine) hem kullanımı daha kolay görünüyor. Bunu  ön levhayı çatlatmadan patlatmadan bağlamayı gözüm keserse CIRT bant ve epoksi levha çözümü ile devam edeceğim. Olmazsa alüminyumu düşünmeye başlayacağım.

,

Kompozit levhaya (muhtemelen epkosi öncesi) delik açıp, metal U-profil ile destekleyip, böyle bir sistemi ( yani basit makara veya fırfır gibi birşey diyelim) mengene gibi panelel tutturabilirsem, kanat bağlama işi tamam diye düşüneceğim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #20 : Mayıs 10, 2017, 10:24:58 ÖÖ »
Bir taraftan katamaran mimari yapılarını inceliyorum, bir taraftan alüminyum profiller konusunu araştırıyorum.

Neden sert taban değil de trampolin (ağ/file) kullanıldığı konusuna bakınca iki konu ortaya çıkıyor:

1.) Ağırlık
2.) Darbe

Tabii ki ağ/file daha hafif, ancak sadece ağırlık değil, ağırlık merkezi konusu da önemli. Ön güverte mümkünse olduğu gibi boş olsun, teknenin burnu suya girmesin isteniyor. Ağırlık tam yelken direğinin olduğu yerde olmalı. Ön güvertede dolaşılacaksa, ağ/file iyi bir çözüm sağlıyor.

Önden/alttan gelen dalgalar su geçirgenliği olmayan sert tabanda darbe/sallantı/sarsıntı yaratıyor; ağ/file den su rahatça geçtiği için hissedilmiyor.

Benim sert taban tasarımıma bu gözle bakınca, hem ağırlık hem de özellikle suya oldukça yakın sert taban ile düz tabanlı bir sandalı andıracağı görülüyor. Köpük katmanlı kompozit olacağı için ağırlık çok sorun olmayabilir ama, çalkantısı oldukça fazla olacaktır.

Son zamanlarda aralıklı yerleştirilmiş veya delikli/ızgara alüminyum paneller kullanılmaya başlanmış. İki soruna da kısmen çözüm getiriyor. Ama benim suya çok yakı duran tabanda ızgara pek de hoş olmayabilir. Yükseltir, yukarı koyarsam ancak anlamlı olacak.

Tabii ben yelken değil de kanat kullanınca bu tartışma belki anlamsız kalıyor, çünkü kanat tekneyi kaldırıyor. Yelkendeki gibi yatma/batma olmuyor, tersine teknenin burnu yükseliyor. Daha da dengeli oluyor.


Alüminyum profil konusuna bakınca şişme katamaranlarda kullanılan profillerin D16T standardında olduğunu gördüm. Ürün grubu olarak da 2024 T3 diye geçiyor. Özel alaşımlı alüminyum. Isıl İşlemden geçirilmiş yani çeliğe su verilmesi gibi, alüminyum da benzer yöntemle sertleştirilmiş. Birkaç firma var bundan üreten ama perakende satışı var mı, maliyet farkı nedir, en azından şimdilik bilmiyorum. Dekoratif profil satanlarda böyle bir bilgi yok. En kabadayısı Eloksallı profil, o da yüzey kaplama (alüminum paslandırma). Yelken direği satanlarda muhtemelen bu bilgiler vardır, biraz da öyle araştırayım.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #21 : Mayıs 11, 2017, 10:07:55 ÖS »
İki gündür alüminyum konusunu araştırıyorum. Henüz alüminyum profil çözümüne karar vermedim. Öyle bir karar vermek için de zaten yine bu aradığım türden bilgilere ihtiyacım var.

Temel hareket noktam hep Ducky19 şişme katamaran oluyor. Ukrayna yapımı, boyutları benimkine benziyor. Öyle birşey yapmaya kalksam kaça malolur, ne kadar başarabilirim. Bunlara bakıyorum.

Muzlar ve onların gövde malzemesi aynı diyebiliriz. 1000 gr/m2 PVC vinyl. Onlarınki özelmiş, ekstra nesi var bilmiyorum. Geriye kalıyor alüminyum profiller. O da dediğim gibi D16T standardında imiş. Bu tip bir ürünü bulmak kolay ya da mümkün değil. Bulsam fiyatı ne olacak hala öğrenebilmiş değilim. Bir de profil bağlantı parçaları var. Temel olarak iki boruyu dik olarak bağlayacak özel kelepçe diyebiliriz. İdeali nasıl olmalı ben ne bulabilirim ya da yapabilirim kısaca anlatacağım. Yelken yerine kanat kullanacağım için, gerisi farklı olacak, o da benim sorunum.


Yelken direği üreten birkaç firmaya fiyat ve üretim standardlarını sordum. Hangi alaşım ve ısıl işlem kullanıldığı yani. Bu, alüminyumun sertlik ve dayanıklılığını gösteriyor. Ducky19' da kullanılan standarda karşılık gelen alaşım 2024 ısıl işlem T3, T4, TXXX diye gidiyor. Bunlar ne demek derseniz, aşağdaki bağlantıyı incelemenizi öneririm.

http://www.aluminyumsanayi.com/aluminyumprofilgenel.htm



Hazırlayan kişi oldukça yararlı bilgilr sağlamış. Kısaca özetleyeyim. Bu alaşım ve ısıl işlem türüne göre alüminyumum sertliği, dayanıklığı, esnekliği değişiyor. Hiçbir işlem yapılmayan alümiyum çok yumuşak; kolayca eğilip bükülüyor, deforme oluyor, kopabiliyor.

Alaşım ve ısıl işlem türüne göre eğilip bükülmesi, kopması için gereken kuvvet artıyor, uzaması azalıyor.

1XXX, 2XXX, 6XXX, ... diye alaşımlar var. Piyasadaki dekoratif profiller 6XXX standardında. Genellikle de 6060 veya 6063.

İzmirde'ki Otomat Alüminyumun sağladığı yelken direği standardı ise 6082. Fiyatı 120 TL / 6m profil.

İstanbul'daki çok iddialı bir firmanın yetkilisi ise hangi standard olduğunu bilmiyor.  Fiyatı 300 TL / 6m profil.

Benim aradığım 2024 standardında üretim yapan birkaç firma var. Havacılık ve Uzay endüstrsine üretim yapıyorlar. Yazıp sordum, geri dönen olmadı. Dolayısıyla böyle bir malzeme bulabilecek miyim, kaça malolacak, bilmiyorum. 6082 ile gitsem  olur mu? Başka bir tabloda 2024 6082 karşılaştırması var, ona göre 2024 ün dayanıklılığı 6082nin 1.5 - 2 katı. İki profil kullansak, iki katı et kalınlıkta profil kullansak olur mu?

Olur belki; kuvvetli havada denize çıkamayız, dalgalı denizde çıkamayız, çok adam taşıyamayız, ... gibi kısıtlarımız olur. Çünkü mesela görüyorum, bir arkadaş da örnek vermişti, PVC borudan yapılma katamaranlar var. Ama nerede kullanıyor? Gölde - derede. Kaç kişilk? Bir, iki.

Yüzüyor mu yüzüyor, gidiyor mu gidiyor.


İkinci konu bağlantı parçaları. Özellikle Trambolin iskeletini oluşturan alüminyum ızgara iskelette dik açı ile gelen iki borunyu birleştirecek parçalar. Kabaca adı  İkili Kelepçe. Sabit veya Hareketli tipleri var. İki resim ekledim. Sabit türden. Böyle hazır yok Türkiyede. U-bolt cıvatalarla olan ikincisi evde yapılabilir. Birincisi daha ideal, daha iyi ama onu dışarıda yaptırmak lazım.

Bunların alternatifleri inşaat iskelesi bağlantı parçaları olabilir, orada da aynı mantık var. Pres tipleri var, döküm tipleri var; tabii ki marin tip değil.

Bir başka alternatif de biraz zorlama ile Priz Kolye kullanmak. Döküm, pres ve plastik türleri var. İki priz kolyeyi bir cıvata ile çapraz bağlayıp bir İkili Kelepçe elde edilebilir.

Hepsinin dayanıklılığı, paslanması, fiyatı ayrı konu tabii. Fiyat dışında bilgi bulmak da pek mümkün değil. Plastik olanı ile ilgili bir yerlerde 12 - 20 Atmosfer basınca dayanır diye okumuştum. İnşaat İskele bağlantı parçası için de en az 100 kg taşır bilgisi gördüm bir yerlerde. Hepsi bu.

Yani malzeme bulmak da kolay değil, bilgi bulmak da. Sonuçta karar vermek de kolay olmuyor.

Alüminyum iskelet uygulaması çok kolay. Evde imalat hemen hemen hiç olmayacak gibi. Herşey hazır. Kanat/Salma/Dümen bağlamak çok daha kolay olacak. Maliyet daha fazla olacak. Kurulum daha standard.

CIRT bant için evde epeyce bir üretim yapmam gerek. Bol yapıştırma. Epoksi sandviç panel üretimi. Kanat/Salma/Dümen bağlantı sorunlarını çözmek gerekecek. Kurulum ise tamamen bana özel, CIRT fermuarlı katamaran.

Bir - iki haftaya kadar bunları netleştirip karar vermem gerekecek.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #22 : Mayıs 11, 2017, 10:53:49 ÖS »
Deniz,tekne imalatında kullanılan alu farklı bir standart ,piyasada yok degil var..
Ama satıcısı çok degil,istedigin kilolarda bulunurmu bilmiyorum(!?)..(büyük ihtimalle ilgilenmez firmalar)
Diger  tur aluminyumlar kolayca bulunuyor,ama yumusak,kolay esneyen malzemeler..
Direk başı icin istanbuldan alıp,kaynakta yaptırdım ordan biliyorum..
Yapabilecegin tek şey el karar,göz terazi deyip,muzun üzerinde seni ve diregi taşıyabileek kalınlıkta alu alabilmek..
Benim aldıgım yerler de parca olarak bulunuyordu,kilo hesabı satıyorlardı,total olarak çok tutmuyordu..
Ama bizim kaynatıracagımız parcalar da,bu işi yapanların ilginecegi boyutta degil..(ekonomik olarak)
Ben karasu sanayii de bir radyatörcude kaynattım,alu parcayı alu tel sanırım,oksijen tupu gibi birsey yakıp eriterek kaynattı.(cok vakıf olmadıgım icin konuya ,ancak bu kadar anlatabiliyorum)
Yeterli kalınlıkta,alu bulbilirsen cıvata ,somunla da cözebilirsin,biraz kaba olur ama,olur..
Plastik malzemelerden uzak dur derim..Bizim ulkemizde metal yada plastik 2-3 firma dışında standartlarda uyan yok,urettigi ürünü test eden de yok..El yordamı,akıl,mantık ve ''saglamcılıgınla'' bu yolu da sen acacaksın,kolay gelsin..Kompozit tekne olayı avrupa,abd'de 1940 larda başlamıs,bizim ulkede daha,yeni,yeni..ne dogru durust bir kaynak,nede materyal var..okuyanlar ve yapanlar yazıyor bilgilerini,bunları da dogru ''süzmek'' gerekiyor..malesef durum bu..Bir yabancı forumda yazsanız onlarca katkı olurdu konunuza..Ama bizim gercegimiz de bu..İlk yol'u acmak zordur..


 


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #23 : Mayıs 12, 2017, 02:07:22 ÖÖ »
Servet Bey,

Çok haklısınız. Malzeme bulmak zor olduğu gibi bilgi bulmak da zor. Ürünü satanlar dahil bilen bulmak da zor. İstanbul'daki yelken direği üreticisi firmanın yetkilisini piyasadaki normal dekoratif alüminyum profillerin yumuşak olduğu, esneyip kırılabileceği konusunda zor ikna ettim. Otomat'taki kişi ise epey bilgili. 2024 ile 6082 arasındaki farkı biliyor, 2024 üretiminin zor olduğunu biliyor. Yerli üretim olduğunu bilmiyordu.

Üretim yapanlar da, dediğiniz gibi muhtemelen ölçek nedeni ile cevap bile vermediler.

Biraz yumurta - tavuk ilişkisi var ama, "üç tarafı denizlerle kaplı yurdumuzda" denizcilik oldukça kısıtlı olduğu için, pazar da pazardakiler de gelişmemiş durumda.

Dediğim gibi, ben pazardaki malzemelerle yine yaparım. Zaten öyle bir huyum var genelde; evdeki - eldeki - piyasadaki "normal" malzemelerle birşeyler yapmaya çalışmak. Sonuçta okyanuslara açılmayız da, güzel havalarda kıyı kıyı gezeriz.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Epoksi Sandviç Panel Sorularım
« Yanıtla #24 : Mayıs 14, 2017, 07:18:43 ÖÖ »
Sıraz geldi biraz da sizlere danışmaya. Çoğunluk epoksi ile çalışmış, genelde k.plak üzerine ama köpük katmanlı levha için de geçerlidir herhalde çoğu bilgi. Biraz istatistik bilgi soracağım, birkaç da tavsiye.

Benim levhalar genellikle dikdörtgen şeklinde düzgün şekillerden oluşacak. Taban için örneğin 6 adet 60 cm x 120 cm köpük levha kullanmayı düşünüyorum. Levhaları ikişer ikişer birleştirip 120 cm x 120 cm levhalar oluşturayım diyorum, sakıncası olmaz sanırım.

5cm kalınlıkta XPS levha kullanmayı düşünüyorum, uygun mudur? 5cm çok mu? Karbonlu EPS daha uygun olur mu? (onun ölçüleri galiba farklı oluyor).

Taban için 200 gr, 90 derece örgülü cam elyaf kullanmayı düşünüyorum. Arkalı - önlü ve iki kat elyaf+epoksi yapmayı düşünüyorum. Yeterli midir? Bu 120 cm x 120 cm levhaların üzerinde 100 kg ağırlığında insanlar dolaşabilir mi, taşır mı?

Tekne yapımlarını okurken 200 gr/m2 elyaf kullanıyorsak 200 gr/m2 epoksi kullanılır gibi birşey anlamışım. Doğru mu anlamışım? Yeterli mi? ağırlık hesabı bakımından bu 200 gr epoksi + 200 gr sertleştirici demek mi oluyor?

Ön ve arka birleştirici levhaları çok katlı deniz k.plaktan yapmayı düşünüyorum. Mesela 5 kat 4mm k.plak ile önce  2cm kalınlığında 40 cm x 180 cm gibi bir dikdörtgen levha yapacağım. Yanlardan 30cm yarıçaplı hilal şeklinde kesip çıkaracağım. Ondan sonra dört kat elyaf+epoksi uygulayacağım. Arkaya dümen donanımı, öne de kanat donanımı (siz yelken diye okuyun) bağlanacak, yani nokta yükler binecek.

Muzların ağırlığı 30 kg. İkisi 60kg. Bu şekilde yaparsam, teknenin boş ağırlığı kabaca 120 kg oluyor. 60 cm çaplı, 4.00 metre uzunlukta (baştaki sondaki komik konik eklemeleri saymıyorum) iki silindir olarak düşünürsem, boş teknenin su kesimi 7cm oluyor. 4 x 100kg yolcu olunca da su kesimi 18cm oluyor.

Alüminyum profil ie yaparsam da sonuç pek farklı olmuyor, hemen hemen aynı ağırlıklara geliyorum. Neredeyse tek fark taban yüksekliğinde oluyor. Sert köpük taban yaparsam neredeyse su seviyesinde oluyor, katamaran demek pek kolay olmuyor; alüminyum profil trambolin yapınca tabii taban 60 cm ye yükseliyor. Ivır zıvır bağlantı yapmak da çok kolaylaşıyor.

Levha kes-biç, elyaf kapla epoksi sür, macun, boya yap, CIRT bant yapıştır, oldukça meşakkatli, dikkat ve sabır gerektiren; oldukça kirli, özel üretim alanı isteyen zor iş.

Alüminyum profil ile gidersem birçok şey hazır olacak. Kısa sürede tekneyi ayağa kaldırmak mümkün olacak.

Her türlü görüş ve önerilerinizi memnuniyetle dinlemeye hazırım.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #25 : Mayıs 14, 2017, 01:39:18 ÖS »
Köpük,yada sandeviç türü malzeme ile çalışan olmadıgı için yeterli,doyurucu bilgiye ulasacagınızı sanmam bizim gibi forumlar da..
Çalışacagınız köpük malzeme sanırım insaatların ısı yalıtımında kullanılan malzeme..
 Basma,cekme kuvvetlerini karşılarmı bilmem..
K.plak ,elyaf,epoksi malzemelerle çalıştım,hala da çalışıyorum..
Mantık olarak şunu söyleyebilirim,5cm insaat köpügünü alt,üstten 200 gr elyafla kapladıgınız da çok fazla bir dirençi olmayacaktır..
Basma,çekme yüklerine direnç gösterecek esas elaman fiber katmandır..
Yine mantık olarak şunu önerebilirim,en az 800 gr elyaf kullanın ,iki kat örgü elyaf arasına,bir katta kece elyaf koyarak..Tabi üç kat köpügün üstüne,üç katta altına..
Teorik olarak epoksi yada polyester 1kilo elyafa,1kilo recine olarak veriliyor..
Karışım oranları firmadan,firmaya degişiyor..1/1-2/1-3/1 gibi..
Yani 600gr A kompenatına, bazı firmalar, 600gr-bazıları 300gr,bazılarıda 200 gr B kompenatı karıştırarak recineyi hazırlamayı öneriyor..Alacagınız marka recinenin üstünde bu oran verilecektir..
Mesela Köpügün bir tarafını elyaflıyacaksınız,önce köpügün elyaflıyacagınız tarafını recine ile doyurun,sonra ilk kat örgü elyafı yatırın fırca yada rulo ile elyafa hazırladıgınız recineyi,elyaf seffaflaşana kadar sürün,elyaf ıslakken 2.kat kece elyafı yatırın aynı işlemi uygulayın,sonra 3.kat örgü elyafı yatırın işleme devam edin..3 katın işlemi bittiginde kurumaya bırakın en az 24 saat kurusun.sonra tersini cevirip köpügü, aynı işlemlere devam edin..ıslakken ardı,ardına elyaflamak hem daha az epoksi harcamanıza,elyafların daha iyi birbirlerine yapışmasına hemde sizi zımpara derdinden kurtarır..tabi en sonunda köpüklerin yan taraflarınıda elyaflamayı unutmayın..elyaf boyu,yada eni kısa gelir ek yapmanız gerkirse,elyaf birleşimlerini uç,uça degil en az 10 cm birbirlerini gececek kadar pay verin..
elyaflar arası,yada elyaf,köpük arasın da hava boslugu bırakmamaya özen gösterin,hava kalan yerleri fırca yada rulo ile dışa dogru havayı atacak şekilde yürütün..2cm lik k.plak kalınlıgı cerceve için bencede yeterlidir..
Metal akşam monte edeceginiz yerlerin (mapa-dumen baglantısı,cıvata,somun vb)altına biraz genişce paslanmazdan
pullarla destek koyun..Sandevic,core gibi malzemeleri satan bir firmanın linkini veriyorum,maille degilde bizzat ararsanız malzemeler hakkında,hangi tip-tür kullanmanız hakkında en dogru fikiri verirler sanırım..

http://www.maskim.com.tr/tr/sayfa/urun-detay/92/sandvic-yapi-takviye-malzemeleri/0

Eger İstanbulda yaşıyorsanız tuzla tarafında tekne imalatı yapan sanayii siteleri var,imalatcılarda belki parca işinizi görecek aluminyum lama-kösebentler bulabilirsiniz..

http://www.seykoc.com.tr/gemi-sanayi.aspx
http://gtfmarin.com/aluminyum-kaynak/aluminyum-sandal-imalati/
seykoc alimunyumun izmirde burosuda varmış..

zmir Temsilciliği

Yetkili: Hakan Çoban
Tel: 0542 829 41 73
hakan@seykoc.com.tr
Yetkili: Can Öner
Tel: 0549 774 68 13
canoner@seykoc.com.tr



khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #26 : Mayıs 16, 2017, 06:29:20 ÖS »
Servet Bey, teşekkürler tekrar.

Bir arkadaşım 2006'da köpük katmanlı sandviç tekniği ile katlanabilir bir trimaran yapmıştı. Ben de ara sıra gidip yaptıklarını izlemiştim o zaman. Tabii konu ile ilgi ve bilgim daha az idi o zamanlar, neler kullanıldığının detayını pek bilmiyordum. Onu aradım buldum, bir miktar bilgi aldım. Tabii çok farklı bir yapı, hele katlanan bir trimaran olduğu için kuvvet hesapları, noktaları falan çok farklı. Hayal meyal da hatırlıyordum zaten ızgara şeklinde falan destek malzemesi kullandığını köpükle breaber ama konuşunca epey bilgi aldım.

Birincisi inşaatta kullanılan yalıtım köpüklerinden değil, oldukça ince özel köpük kullanmış. Detayını hatırlayamadı. Tabanda bol miktarda ahşap destek malzemesi kullandığını doğruladı. Fiber elyafın daha gramajlı olması gerektiğini o da yineledi.

Verdiğiniz bağlantılarla konuşmaya çalıştım. Kompozit malzeme ile ilgili bağlantıya doğrudan telefon ettim ama yoklardı. e-mail gönderin dediler. Gönderdim, cevap gelmedi.

Seykoç İzmir ile görüştüm. 2024 yok, Türkiyede üretim olmadığı konusunda onlar da ısrarlı. 6082 öneriyor. 2024 eşdeğeri olması için kalın profil öneriyor. Sattıkları malzemeye baktım, 5mm et kalınlığı var. Ağırlık 3 misline çıkıyor. Belki iskelet ızgara yapısını değiştirip daha hafif çözüm elde edilebilir. Bir program buldum, onu denemeye çalışıyorum. Makul bir tasarım elde edebilirsem daha ince 6082 düşünebilirim.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #27 : Mayıs 23, 2017, 02:17:33 ÖS »
Bugün tesadüfen 2007 yılına ait amatör bir şişme katamaran hikayesi buldum. PDF olarak da yayınlamış, ama Rusça. Rusça bilmiyorum ama resimlerden az çok neyi nasıl yaptığı anlaşılıyor.

Çok kaba olmakla birlikte tasarımı benim çok beğendiğim Ducky19'u çok andırıyor. Ya bu çocuk sonradan onu yaptı, ya da onun fikirlerinden epey yararlanmışlar diye düşündüm. Şişme tüplerin bağlantı mantığı aynı. HappyCat ve benim düşündüğüm gibi atkıların içinden geçirerek değil, alt yanlardan destekli birşekilde askıya alıp tüpe bağlamak şeklinde.

6082 alaşımlı boru kullanmaya epey aklım yattı da, bağlantı parçaları hala düşündürüyor. Hazır bulmak mümkün değil, yaptırmak da bir o kadar imkansız geliyor. Sanayiye gidip kapı kapı dolaşmak lazım. En basitinde ya kocaman delik delmek gerekiyor (30-40 tane), ya da bir okadar kaynak. Evde kendim yapmam imkansıza yakın zor.

Bir de benim muzların o ayak basacak yerleri hala kafamı kurcalıyor. Hem çok büyük ağırlık, tahminim muzun ağırlığının en az üçte biri belki de beşte ikisi, ve de çok fazla sürtünme yaratıyor. Onlardan kurtulmanın yollarını düşünüyorum. Hala kışılktayım, yazlığa gidip görmeden ne yapacağıma karar veremeyeceğim.

Aklıma onlardan kurtulmanın başka bir yolu geldi. Muzları satsam, sonra kendim PVC brandadan kendim yapsam; ya da muz yapan şişme bot imalatçıları var, onlardan sadece ana gövdeyi alsam. en temizi bu, ama tabi, kısa zamanda satması pek kolay olmayabilir. Herhalde haftaya yazlığa gideceğim, orada biraz daha netleşir durum.

PDF dosyada çok resim olduğu için boyu büyük geldi, forum kabul etmedi. Bağlantıyı vereyim. Oarada cat_inf.pdf diye bir dosya ve fazladan birkaç resim var.

https://www.boatdesign.net/threads/inflatable-sailing-catamaran-with-tubeclamps.47330/

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #28 : Mayıs 28, 2017, 05:18:00 ÖS »
Nihayet yazlık eve geldim. Tabi şimdi burada yapılacak birçok iş var, evi toparlayıp tekrar yaşanılabilir bir duruma getirmek lazım. Ama ben ilk iş, muzlardan hemen öndekinin çantasını açtım, muzu koridora serdim, ayak pompası ile şişirdim.

İlk sürpriz, benim hatırladığım, aldığım muzlar 5 kişilik idi. Bu açtığım 6 kişilik. Bu ilk aldığımda açıp baktığım muz değil. Umarım yanlış hatırlıyorumdur, yoksa biraz komik bir durum olacak.

Muzun ana gövde silindir boyu net 5 metre. Baştaki kıçtaki koniler 60cm. Toplam 6.20. Ben 5.50 hatırlıyordum. Silindir çapı 58 cm, ben 60 hatırlıyordum.

İyi haber, yandaki ayak koyacak yerler ayrıca şişiriliyor. Bu onları kesip atabileceğim demek.

Bir de çalışabileceğim yerlere baktım. En uygun yer salon, bütün katamaranın sığabileceği başka bir yer yok. Arka veranda 4.5 x 3.5 sanıyordum, 3.5 x 2.5 imiş.  Herhalde yine de orada çalışıp işin çoğunu orada yapacağım. Çatıda yer uygun ama üçüncü kata 2 tane 35 kilo muz çıkarmayı gözüm kesmiyor. Tam montajı bahçede açıkta yapacağım sanırım.

Bahçe kapısını ölçtüm. Çekici yaparsam araba ile içeri girmem çıkmam mümkün gibi. En dar yer 2.75. Katamaran sanırım 2.40 olacak. Çekicinin çubuğu tekeri derken ya kıtı kıtına girecek, ya az farkla kalacak. Bakalım, onu da zamanla göreceğiz.

Şimdilik bir muz resmi ekliyorum. Evi toparladıktan sonra ikinci muzu açacağım. Durum o zaman belli olacak.

Gerçek proje şimdi başlıyor...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #29 : Mayıs 29, 2017, 05:56:37 ÖS »
Yandaki ayak koyma yerlerini kesip atmak yerine üstünden yarım olarak kesip,muzun altına katlayıp bir şekilde bu katlanılan yer sabitlenip muzun tabanı çift katlı olarak yapılabilir heralde. Kesip atılmaktansa bir işe yaramış olur. Tamamen resimlerden görebildiğim kadarıyla konuştum bu arada fikir vermesi açısından.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28505 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157786 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9087 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6731 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5947 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6410 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin