Gönderen Konu: Yelkenliye dönüştürme  (Okunma sayısı 3042 defa)

furkanozkan

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Furkan Özkan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Yelkenliye dönüştürme
« : Haziran 27, 2016, 01:02:48 ÖÖ »

Selamlar,
Öncelikle böyle güzel ve bilgili bir forum oluşturulduğu için teşekkür ederim.
bir konuda bir süredir araştırma yapıyordum ve forumunuzu bularak bir çok konuda faydalandım.

sormak istediğim konu şu:

çanakkalede bulunan yazlığımda kullanmak için bir yelkenli arıyorum. at çeki kolay ufak tefek bir model ararken piratta karar kıldım. ancak malum ülkemizde bu tip tekne fiyatları oldukça yüksek. bulunduğum köyde ahşap yada fiber tekneler oldukça uygun. bende böyle bir ahşap yada fiber takne alıp yelkenliye çevirebilirmiyim diye araştırma işine girdim ancak net bazı cevaplar bulamadım. buna göre

1. en önemli konu olan salma dizaynı ve hesabı için bir örnek varmıdır. anladığım kadarı ile salma ağırlığı tekne ağırlığının %30-50si arasında olmalıymış (forumda bazı mesajlarda yazıyor)
2. bu %30-50 hesabı tam boy omurga salmalar içinde aynımıdır? (malum tekneyi delip hareketli salma yapmak biraz risk teşkil ediyor)
3. bu konuda yani standart bir ahşap yada fiber tekneden yelkenliye dönüşüm örneği varmıdır? (bazı örnekler forumda var ama net anlatılmamış bir iki resim geçilmiş)
4. yelken alanı hakkında kabacada olsa bir hesap varmıdır?

şimdiden teşekkürler

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Yelkenliye dönüştürme
« Yanıtla #1 : Haziran 27, 2016, 07:36:09 ÖÖ »
Yelken alanı, salma büyüklüğü birlikte hesaplanır çünkü belirli bir rüzgar esas alınarak teknenin bu rüzgarda yapması gereken hız esastır. Bu  yelkene göre salma yeri ve alanı hesaplanır. Salmanın görevi teknenin yana kaymasını engellemektir. Safra ise salmaya veya tekne içine koyulabilir ve yelkene gelen rüzgar gücünün tekneyi devirmesini engellemeye çalışır. Safra/tekne ağırlığı oranlarının değişmesi bu yüzdendir. salma ucunda asılı bir ağırlık düzeltme işlemini daha kolay yapacağından ağırlık azalır, tekne içinde iken kol boyu kısaldığından artar. Öneriızm, hazır bir plan alarak yeni bir tekne yapmanız, ikinci el hazı bir tekne almanızdır. Bu işe girişecekseniz, tasarım üzerinde oldukça fazla bilgi sahibi olmalısınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Yelkenliye dönüştürme
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2016, 10:34:21 ÖÖ »
Bencede pirat planlari olmasada ona yakin oldukca guzel tekne planlari mevcut. 2.el alacaginiz bir kayik fiyatina belki kabugunu cikarma ihtimaliniz var.E birde salma,yelken icin kafa patlatip iscilik harcayacaksiniz.Dik yapistir yontemi ile kabuk ortaya cikarmaniz 1 ayinizida almaz. Bence yeni bir tekneyi dusunseniz daha iyi olur.Elinizde hazir bir kayik olsaydi yine diger yonden dusunebilirdiniz ama hem kayik alip hemde modifiye etmek degmez.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: Yelkenliye dönüştürme
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2016, 01:55:47 ÖS »
Bencede pirat planlari olmasada ona yakin oldukca guzel tekne planlari mevcut. 2.el alacaginiz bir kayik fiyatina belki kabugunu cikarma ihtimaliniz var.E birde salma,yelken icin kafa patlatip iscilik harcayacaksiniz.Dik yapistir yontemi ile kabuk ortaya cikarmaniz 1 ayinizida almaz. Bence yeni bir tekneyi dusunseniz daha iyi olur.Elinizde hazir bir kayik olsaydi yine diger yonden dusunebilirdiniz ama hem kayik alip hemde modifiye etmek degmez.
Aynen katılıyorum.
Ne mutlu Türküm diyene.

furkanozkan

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: Furkan Özkan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Yelkenliye dönüştürme
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2016, 12:04:02 ÖÖ »
selamlar,

bilgiler için teşekkür ederim. bir kaç seyahat işi olduğu için hemen cevap yazamadım.

aslen gemi modelciliği ile ilgileniyorum. o sebeple bahsettiğiniz hesapların önemini tahmin ediyorum. bununla birlikte bir yelkenli tasarlama bilgimde açıkçası yok. daha fazla yaptığım araştırmalarla aslında bu tip bir devşirmenin olmadık bir zamanda olmadık bir anda telafi edilemez sonuçlar doğurabileceğine karar verdim ve önerilerinize uyacağım.
görünen o ki ikinci el bir tekne alıp bakım yapıp kullanmak çok daha güvenli, ucuz ve verimli bir yol olacak
yalnız ikinci ellerde enteresan bir tutarsızlık var. örneğin pirat tipi tekneler 8000-10000 arası giderken normal kamaralı 6 metre tuvaletli vsli tekneler 15-20000 aralığında. yani iki tekne tipi arasında fiyat açısından bir tutarsızlık var gibime geliyor. gerçi pirat için yarışçıdır söyledir böyledir yazılmış ama bana biraz orantısız geldi açıkçası
 
tekraradan teşekkür ederim


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4572 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2011, 10:58:46 ÖS
Gönderen: vlkanaydin