Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81302 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #255 : Ekim 07, 2018, 03:20:10 ÖS »

Volkan çok teşekkürler. Şimdi bilemedim hangisi daha iyi? :)

Daha önce de fıtık ameliyatı olduğum için biraz aşinayım; ama dediğin gibi belli olmaz. Hareket edince kasıktan çektiriyor. Öne eğilince de yine kasktan bir çekme hissi hafif acı / ağrı karışımı birşeyler hissediliyor.

Bir de bundan bağımsız olduğunu düşündüğüm kalça kemiğinin dibinde içeride bir acı var bir süredir. Pubis'e bakınca acaba ikisi sonuçta bu pubis denen şeyle mi ile ilgili diye düşünmeye başladım.

Bir de ille de kendini pek hemen belli etmeyen, sinsi sinsi de gelişebilen barsak düğümlenmesi var. Benim çocukken olduğum ameliyat barsak düğümlenmesi. 6 aylık fıtık olmuşum, çok küçük diye ameliyat etmemişler. Ama yürümeye başlayınca her ayağa kalktığımda fıtık ortaya çıktığından çok rahatsız etmiş. Ağladıkça artmış. Sonunda birgün düğüm olup kilitlenmiş. Annem hala üşütmüş midesi bulanmış diye düşünüyormuş. Doktora gittikten yarım saat sonra ameliyata almışlar. O nedenle onu da ayrı bir hassasiyetle izliyorum.

Ama şimdi hava çok güzel. Bugün rüzgar tahminlerden düşük. Ben de ip ayarlarını vs. değişiklikleri yaptım. Şeytan diyor git hadi bir daha dene şu paraşütü...


*** Bir önceki yazıda sözünü ettiğim, benzer şekilde eski paraşütünü skin yapan arkadaşın izini sürdüm, twitter'dan buldum, konuştum. Sadece paraşütün alt katını söktüm, başka birşey yapmadım, o kadar diyor. Yani harika demek lazım. O paraşütle SIV yapıyor. Tabii önce yer çalışmaları ve küçük uçuşlar yapmış; Yani çok da özel tasarım gerekmiyormuş demek...  Tabii bu da beni ittirip duruyor yine, hadi git dene diye...

Şimdi doktora gitsem, kımıldama yat; yada ameliyet diyecek. Ben şu ihalledilmesi gereken işleri tamamlayayım; önümüzdeki hafta değil sonraki hafta giderim diyorum.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #256 : Ekim 17, 2018, 02:09:10 ÖS »
Ben yine fıtık düşüncesi ile Genel Cerrahi'ye gittim. Doktor muayene etti, fıtık veya lenf büyümesi değil, fizik tedaviye gitsen daha doğru olur eklemlerle ilgili olabilir dedi. Sanırım sonunda Volkan haklı çıkacak. Eh, fıtıktan yırttık, herhalde ameliyattan da. Ama önce sağlı sollu gelişme gösterdi. Ağrı-sancı, sonra kayboldu. Şimdi solda yine çekme - dokunma var. Bakalım fizik tedaviden randevu alıp aslını öğrenmeye çalışacağım.

Aslında geçen hafta idi galiba iplerde yine yeni düzenlemeler yapıp bir deneme daha yapmıştım. Rüzgar önce hafif hatta yok gibiydi. Sonra kuvvetlenmeye başladı. İki defa (15km/sa geçince) kazığı söktü attı. Sonunda ipi köprünün korkuluklarının bacağına bağladım. Sağlam oldu. İyi oldu çünkü bıraktığımda rüzgar 22 km/sa idi, paraşütü indirmem biraz zor oldu.

Uzunca bir video paylaşıyorum. Tamamı aynı görünebilir. Kafam havada ip ayarlarına bakıyorum. Yandaki "kulaklar"daki çırpınma zaten hemen görülüyor, düzelmesi lazım. Bir de ön tarafta bazı ipler ayar gerektiriyor. Gelince onları da yaptım ama sancılar başlayınca denemeye falan gitmedim.



Şimdi yarın ve öbürgün rüzgar hafif olacak. Belki yine bir deneme yaparım. Özetçesi bu tek kat olayı olacak. Paraşüt yeterince güçlü asılıyor. Yalnız, arkam bariyer olduğundan paraşütün sağa sola veya öne yatması riskli olabileceğinden öne yatırmayı deneyemedim. Bu düzenekte denemek de zor. Ona bir çare bulmam lazım. Rüzgara karşı gidebilmem için o ipin eğimi öne doğru olmalı ki, öne doğru bir kuvvet bileşeni oluşsun, tekneyi öne itsin.

Hydrofoili yapabilmiş olsam onun da öne doğru bir kuvvet bileşeni oluşturmakta faydası olacak. Kanat olarak hazır ama elyafı kaplayamadım. Elektrikli motoru takmadan önce kullandığım dümen palasını kullansam mı diye düşünüyorum. Biraz daha küçük. Tabi asıl konu nasıl tutturacağım. Biraz çalışmam lazım.

Onu bir maket/model ile denemeyi düşünüyorum. Birşeyler yaptım, hatta öne gidişi gördüm ama, sonra baktım sebebi başka. Ne olduğunu da anlayamadım ama, videosunu yapıp yayınlamaktan vazgeçtim. Basit karton kanat kullanmıştım. Şimdi naylondan basit yamaç paraşütü gibi birşey yapıyorum. Hedefim kanadın dolup yukarı çektiğini görebilmek. Yani bizim paraşütçülerin deyimi ile lift olduğunu görmem lazım. Sonra da yönü kısmı kalacak. O noktada da hydrofoil devreye girecek.

Yapacak iş çok....

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #257 : Kasım 15, 2018, 07:10:24 ÖS »
Bugün katamaranı söktüm, salona yerleştirdim. Havalar soğudu. Göç vakti geldi.

Tek cümle ile özetlersek bu yaz düşündüklerimi / istediklerimi / planladıklarımı yapamadım.

Tabii asıl hedef paraşütü açıp gitmekti, olmadı.

Epeyce bir vakit yine römork ile harcamışım. Artık seneye bu kadar harcamam.

Epeyce bir vakit tasarım değişikliği nedeni ile vakit harcamışım. Seneye bu da gerekmez.

Kalan zamanda paraşüt açma platformu, çokça vinç, paraşütün kendinde değişiklik ve kumsalda denemelerle zamanı tüketmişim. Kumsaldaki denemelerde bir yere kadar geldim, ama istediğim olmadı.

Son olarak geçen gün yine değiştiridiğim vinçten 20 metre ip salıp deneme yapmak istedim. Yine olmadı. Son deneme idi, artık bundan sonra hava izin vermez sanırım. Olmadı.

Olmayan şey şu. Vinçte ne yaptıysam, paraşüt açılınca makaradaki ipi kasmasını engelleyemedim. Az değil, paraşüt ilk açılış sırasında 1 tona yakın bir kuvvetle çekiyor ipi. Müthiş geriyor. Makara kasılıp kalıyor. Kilit sitemi koydum. Kilit sağlam olursa, kilidi açamıyorum, makaradan ip bırakmak için. İp bırakacak kadar yumuşak olsa o zaman da kilit ipi tutamıyor, yük yine makaraya kayıyor. Ben ipi elimle veya ağırlık koyarak vs. ne kadar gergin sarsam da, paraşütün germesi çok farklı.

O zaman dedim, ben bunu paraşüte gerdireyim, öyle sarayım. Kilitle falan uğraşmayayım. Ama az rüzgarlı günler bitmişti. Geçen gün tahmin olarak 20 km/sa veriyordu. Öğlene kadar baktım 10-12 gidiyor, atladım gittim kumsala. Tabii hazırlık da epey zaman alıyor.

20 metre ipi açtım kumsala (aslında dört ayrı ip asıl yük taşıyan biri. Bir de ona yakın yük çekecek olan ikincisi.) Rüzgar tam denizden idi, tüm kumsalı enlemesine kapattım. Paraşüt açılınca elektrik direğine toslayacaktı. Ben uğraşırken rüzgar başladı batıya dönmeye. Ben gerdirmeye başladığımda direkten kurtulmuş, oldukça kuzey batıya dönmüştü.

Frenler çekili, yani paraşütün havaya kalkamayacağı garantili, bir de ayrıca yedek halatla bağlu şekilde paraşütü açıp (bizim paraşütçülük diliyle) "duvar" yaptım.  Yani paraşüt tam açılı ama yerde yan yatıyor. Tam cephe 23 m2 alan rüzgar alıyor. Bu ara rüzgar 15 km/sa yı geçti.

Yani fazlasıyla gergin olarak ipleri sarmaya başladım. Vinç bir çevirişte 3-5 cm sarıyor. Benim var 20 metrem. İkinci vitese geçtim, o da çok farketmiyor, 5-10 diyelim. Epey cebelleşe cebelleşe 2 saat kadar zamanda sardım. Bu arada rüzgar 20km/sa yı geçti. Paraşüt kalkamıyor ama olduğu yerde zıp zıp zıplıyor. İkide bir durup yedek güvenlik halatının boşunu alıyorum. Çünkü bazan vinç kaçırıyor. 5-10 tur geri gidiyorum. Tam 1-2 metre kalmıştı, yanlış bir hareket mi yaptım, benim borudan mamul kol çok mu eğildi anlamadım, cart diye ipi kesti. Neyse sonuçta makarayı istediğim gibi gergin sardım. Amacım sonra paraşütü salıp 20 metre yukarıda iken birkaç deneme yapmaktı ama, zaten rüzgar artık kontrol edemeyeceğim boyutta olduğundan yapamayacaktım. Vakit akşam 17:00 gibi olmuştu. Eh, ip de kopunca artık deneme şansım kalmadı. Topladım, döndüm.

Üç gündür 30-40 km/sa esiyor. Birkaç gün daha esecek. Sonra soğuk ve yağmur. Ardından ısınma umudu var gibi göründü birazcık tahminlerde ama deneme yapma şansım olacak mı, bilmiyorum. Pek de sanmıyorum.

Olur da deneyebilirsem ne ala, olmazsa belki vinç ve paraşütü götürür uygun zamanda/zeminde denerim kışın.

Bu yaz da bu kadar...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #258 : Kasım 15, 2018, 08:53:42 ÖS »
Abi sen şimdi böyle yazinca benim aklima su soru geldi.Normal yelkende camadan sistemi var hava sert estimi camadan vurup kendini ve tekneni havaya karsi korumaya aliyorsun. Paraşütte bu dediğin işlem nasıl olacak,nasıl bir çözüm düşündün?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #259 : Kasım 16, 2018, 04:47:52 ÖÖ »
Önce iki noktayı biraz daha aydınlatmam gerekiyor sanırım.

Birincisi, aşırı yükleme ilk kalkış sırasında oluyor. Kanat tepeye gelince gerilme azalıyor.

İkincisi, ipi kilitlemek dediğim vincin kilidi değil. İp winç makarasına gelmeden önce, dışarıda, bir tür kıstırmaç veya cem kilit ile sabitleyip çekme yükünü o noktaya vermek.

Kullandığım vinç 900 kiloluk ve de kilitleyince makara kilitleniyor. Yani hava kuvvetlenince kanadı 20 metreden 15 metreye indirip kilitlersem ben de camadan atmış oluyorum.

Yeter ki sonra bu kilidi açtığımda makaradan tekrar ip salıp 20 metreye çıkabileyim. Ya da kanadı açtım, daha sıfırdayken ip kasılı kalmasın kanadı yukarı salabileyim.

İp kilidi ve/veya gergin sarma işe yararsa gerisini vinç halledecek (diye umuyorum).

Bir de çok çok kötü bir durumda kanattan kurtulma veya boşa alma durumu var. İpi sonuna kadar hızla boşlayıp (vinç makarasını boşa almak) kanadı bir anlamda söndürmek. O da yetmezse, düğümsüz sarılmış ipin dibinde fırdöndülü bir quick-release karabinden taşıyıcı ipi serbest bırakmak. Diğer ipler kanadı tutar ama kanat artık sadece bayrak gibi çırpınır, düşer. Daha oralara gelemedik.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #260 : Eylül 05, 2019, 09:40:13 ÖS »
Bu sene başınızı fazla ağrıtmayayım diye buraya yazmadım. Gizli gizli B-planı çalışmalarım sürüyor. Ama bu yaz herşey ters gidiyor ve bir türlü istediğim yere gelemedim.

Önce (üçüncü kez) omzumu sakatladım. Bir hafta kilitli kaldı, iki hafta kullanamadım. Bayramda evde sorunlar çıktı önce buzdolabı sonra bulaşık makinası bozuldu. Bahçedeki tavuklardan biri 5 civciv çıkardı bir yandan onlara bakıyoruz derken geçen Salı ayağımı burktum ve üçüncü tarak kemiği kırıldı. Çakıldım kaldım.

3 Eylül günü ADB sınavım vardı. Ona girdim, sanırım hepsini tam yaptım. 10 dakikada verip çıktım. O iyi de birşey yapamıyorum  ve yaz yine bitiyor. Aslında ilk denemeleri römork üzerinde geçici montajla yapmaya başlamıştım. B-planı dediğim Katlanabilir Kanat Yelken. 6m. kare direk. O da katlanabilir, eklemli. 7 profil, kanat kesit şeklini oluşturuyor. Paraşüt kumaşından 12m2 alttan 2.5m2 de branda ilave yelken. Yelkeni diktim. Profillerin 5i tamam. Direğin ana bağlantısı tamam. Eklem hazır, direk alttan bir metreden kesilip eklem monte edilecek.

Ayak gitti. moral sıfır.

Habire bilgisayar başında tekne bakıyorum.

Eski teknelere güvenemiyorum. Ahşap hiç. Hazırlar polyester fiberglass. Tabii sizlerin yaptığı kompozitler kadar sağlam değil ama sıfır olursa en azından güvenebilirim.

 Bugün tesadüf İzmir'de kampanya 6.20 Amy motorsuz 23.000 Tl gördüm. Bağlantı kopyalamaya çalışırım. 35 hp içten veya 10.000 Tl Lik ek bir parça ile dıştan motor takılabiliyor.

Kendi teknesini yapanlara ihanet gibi oldu ama, ne dersiniz bu fiyata bu tekne nasıldır? Sizin tekneler kaça çıkıyor? falan falan.

tekne şu:

http://www.izmirmarine.com.tr/portfolio/amy-6-20-tekne/

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #261 : Eylül 05, 2019, 10:02:22 ÖS »
Hazır elim değmişken kanat yelkenden de birkaç resim eklemeye çalışayım.

Yelkensiz direkte makara sistemi ve ana profil denemesi ve 2 3 profilli yelken kaplama resimleri.

https://photos.app.goo.gl/jQuSNom8kmxJJmMFA

https://photos.app.goo.gl/nK4iCfwumBULWkuF7

https://photos.app.goo.gl/W6VeBQ3s4eKy7XGU8

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #262 : Eylül 05, 2019, 10:32:53 ÖS »
Takmayın kafanıza,yaşlılık işte :),bende iki yıldır benzer problemlerden dolayı (saglık) çalışamıyorum..
Linkini koydugunuz tekneyi 2 yıl önce kdz.ereglide suda giderken görmüştüm..
Gözlemlediğim dengeli bir tekneydi (liman içi)..yapım kalitesi vb hakkında bir fikrim yok.
15HP civarı içten yada dıştan takma motor yeter,ama motorun C belgeli,sıfır,onaylı bir motor olması lazım..
Bu  güçteki onaylı içten takmaların fiyatı 25-30 bin civarı,motor fiyatlarını da inceleyin,tekneyi almadan önce..

Sam Lighter

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 96
  • Ad Soyad: Sami ÇAKMAK
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #263 : Eylül 06, 2019, 01:48:24 ÖS »
Merhaba;

Kadir bey öncelikle çok geçmiş olsun. Sağlık dan önemlisi yok. İhtiyaçlarınızı görüyor ise bence linkini verdiginiz tekne güzel, tabi Servet beyin dedigi gibi, sıfır tekneye siinde bildiginiz gibi sıfır motor istiyorlar, ruhsat için. Maddiyatı yakalamak için once modele uygun motoru belirleyip kendi bütceniz üzerinden sağlıklı karar verebilirsiniz. Teknenin yapısı daha cok gezme, balık ve kıyı turları için yeterli olacagı kanısındayım. Arka tarafdaki ( adını bilmiyorum ama işlevini biliyorum :) )aynaya takılı hem giderken hıza katkısı, hemde dalgalarda denge ve su yüzeyine +,- baskı yaparak konfor sağladıgını biliyorum. Fiber olması, sertifikalı bir tekne olması ileride satarken de size Fayda sağlıyacagı kanaatindeyim.

Saygılarımla...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #264 : Eylül 06, 2019, 02:05:07 ÖS »
Moral destek için teşekkürler ikinize de.

Tekne arayışına girmemin sebebi can sıkıntısı, moral bozukluğu ve de bu sorunlar sonucu 3 sene sıkıntı çekmiş olup hala keyfini sürememiş olmak.

Kendin birşey yapamayacak duruma gelince (ya da öyle hissettiğinde) mecburen hazır kolay çözümlere yöneliyorsun.

Şimdi gidip tek bacakla eski tekne incelemem zor. Görüyorum cazip fiatlar var, ama muhtemelen teknenin bir foyası var. Daha normal teknelerde de fiyat alıp başını gidiyor.

Bu küçük ama benim işimi görür. şimdilik kıyı kıyı gidip deniz havası almak.

Yapımıc /Satıcı firmaya da sordum motor takma olasılığını. Takmıyorlar ama yardımcı oluruz dediler. O da sıfır 35 HP motor için 30 35.000'e malolur dedi. Fiyatlara bakıyorm üç aşağı beş yukarı öyle.

Bir de elektrikli motor takmak gibi bir düşüncem var. Pop 25 (galiba 7.40 idi) 4.5 KW (yedek) motor öneriyor. Buna da 5 KW yetmeli.

Bu forumda bir ara konuşulmuş. YES Mühendislik'e sordum cevap bekliyorum. Bu tekne için toplam sistem kaça malolur diye. Geçen yı fiyatları tablosu var. Oradan yaklaşık 4.500 5.000 GBP yani kabaca yine 30 35.000 TL olacağını görüyorum. Yani yine aynı kapıya çıkıyor. Bakımı kolay, ama daha kısıtlı bir sistem. Yine de tercih edebilirim.


Bu arada kampanyalı fiyat bir hafta on gün daha sürecek. O zamana kadar karar vermeyi becerebilecek miyim bilmiyorum Gidp görmeden karar vermek zor.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #265 : Eylül 06, 2019, 07:28:58 ÖS »
YES Mühendislik'den cevap geldi. 5 knot seyir hızı, 7.5 knot max hız sağlayan sistem için 3.969 GBP + KDV,  max 9 knot yapan sistem için 4.395 GBP + KDV istiyorlar. Akü hariç herşey dahil. 20 mil menzil için küçük motora 4 x 180Ah, büyük motora 8 x 180 Ah akü öneriyorlar.

GBP = 7.05 gibi idi

yani kabaca motorlardan küçüğü 33.000 TL büyüğü 36.500 TL  gibi. aküler de kabaca 5.000 TL veya 10.000 TL.

Tekne 23.000. Motor ve aküler neredeyse onun iki misli gibi.

Düşüneceğiz bakalım.

Çin motorları ne der acaba? ::)

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #266 : Eylül 07, 2019, 03:50:17 ÖÖ »
Abi cok gecmis olsun. Saglik devreye girince, diger seylerin onemi azaliyor. Umarim tez zamanda iyilesirsin.

Elektrik konusundaki bilgilerimi paylasayim dedim. Sonra baktim sayfalar icinde yok olacagina ayri bir konu yazayim dedim. Boylece daha bir detaya girmis oldum.
Eminim senin de yeterince bilgin vardir. Ben de hazir bir birikimim varken paylasayim dedim.
Su linkten ulasabilirsin : http://www.denizrehberim.com/motor-secimi-dizel-elektrik-karsilastirmasi-t3605.0.html

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #267 : Eylül 07, 2019, 07:47:34 ÖÖ »
Yorumumu yeni sayfana yazmıştım ama burada da tekrarlayayım. Çok güzel bir karşılaştırma olmuç. Herkes için çok faydalı olacaktır. Eline sağlık.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #268 : Eylül 07, 2019, 11:40:27 ÖÖ »
Elektrikli motordan vaz geçin derim..
AGM akü koymanız gerek,arabalarda kullanılan sulu akülerle verim alamazsınız..
Bu aküleri nasıl sarj edeceksiniz?
1)kıyı elektrigi,bunun içinde akllı,kaliteli bir redrösör almanız lazım,beş binden az degildir..tekneyi baglayacagınız yerde pedastalda olmalı,220v elektrik almak için..
2)güneş panelleri ,en az 200wat panel kurmanız lazım,tekne boyu ufak,nereye monte edeceksiniz?
3)4 yada 8 aküyü teknede nerde barındıracaksınız? 180 amper akülerin boyutları büyük olur,tekne de koyacak yer bulamazsınız,gereksiz agırlık olur.
En mantıklı,ekonomik çözüm 10-15 hp arası,honda,yamaha,suzuki,tohatsu benzinli motor takmanız,havuzlukta da ekstra yer kazanırsınız..70 amper bir agm akü,80-100 watlık ufak bir panellede,teknede günlük  elektrik ihtiyacını karşılarsınız.

içten takma çin malı en küçük motor piyasada bu sanırım,ama sertifika sorununu hallettilermi bilmiyorum..

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #269 : Eylül 07, 2019, 01:05:45 ÖS »
Uyarı ve örnekler için teşekkürler.

YES Mühendislik de şimdi söyleyeceğim aynı şeyi söylemiş, biraz onlardan çalma, biraz kendi fikrim: Dizel motor da az ağır değil. Örnek verdiğin motor 117 kg. Şanzuman hariç. Yakıtı da ekle. Ayrıntılı hesap yapılmalı elbette ama, üç aşağı beş yukarı aynı ağırlığa gelir. Aküleri dengeli dağıtmak lazım tabii. Bir yandan köprüye (kontrol modül için) bir yandan motora yakın olmalı falan, zorlukları var.

AGM olunca fiyatlar biraz daha artar tabii. ama ben nerede okudum (teklifte mi vardı, çin malı motor tanıtımlarında mı) Lead Acid Battery yazıyordu.

Güneş paneli 280 watt (verir mi bilmem ama yazanı o), kabaca 2 x 1m.
Ben tente yerine tepeye koyarım diye düşünüyorum ama ağır 20 kg. Hatta iki tane bile koyabilirim belki. Katlanabilir filmlerden olsa, ağırlık hallolur ama henüz küçük ve pahalı modelleri var.

Elimdeki küçük motora (500w) 60Ah akü kullanıyorum. Onu da 12W küçük panel ile şarj ediyorum. Tabii o göstermelik ve de oldukça uzun zaman alıyor ama, elimde 12A redesör var, gerekirse onu kullanıyorum. En kötü ihtimal o da ek maliyet yazar.


Bir seçenek de:

Adamın biri bu tekneden almış. 29 hp tohatsu mu benzer bir motor takmış. suya indirmemiş daha, 45.000'e satıyor. Motoru takarken tekneyi oydular mı ne yaptılar bilmem ama, gidip bakabilsem, daha iyi fikrim olur.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28508 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157881 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9099 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6733 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5948 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6058 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6413 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin