Gönderen Konu: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık  (Okunma sayısı 748 defa)

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« : Aralık 06, 2021, 02:38:41 ÖS »

Herkes e Merhabalar,

Uzun hayaller ve araştırmalar sonrasında Kullanılmayan bir Kapalı Otopark ta Eylül ayı sonunda Vira Bismillah dedik.
Geçen hafta Postaları iskele üzerine dizdik
Bu hafta Omurgayı Lamine edip kesim e hazır hale getirdik
Kenar Çıtalarını kesip en altları taktıktan sonra Kısa olduğu için havada kalan Karina altı postaları bu Frame lere monte edip omurgayı bu hafta sonuna inşallah monte ederiz.

En zorlandığım kısım Meşe ağacı bulmak bu konuda bana yardımcı olabilecek Abi ve kardeşlerime şükranlarımı sunarım gerçekten çok sıkıntı oldu bu konu.
Eşim ile beraber çalışıyoruz, Zaman zaman Kardeşim de yardımcı oluyor ve umduğumdan hızlı yol aldık sanki tecrübeli arkadaşlarımdan zaman konusunda yorum rica ederim.


Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2021, 02:43:31 ÖS »
Omurga için alınan Meşenin Bir parçasında sorun oldu bu şekilde Kesip atıp yerine ilaveleri Epoksi ve mikrofiber ile lamine edip yapıştırdım sizce sorun olurmu yorum lütfen

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2021, 02:46:26 ÖS »
Birde Postaların Çerçevelerini Epoksi ile yapıştırdık,
Sizce ilaveten paslanmaz Vida da atmalımıyım.

Çok teşekkür ederim

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2022, 11:07:04 ÖÖ »
Postalar ve stringer lar epoksilendi kapama aşamasına geldik

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2022, 11:09:00 ÖÖ »
Baş bodoslama ve omurgada yapıştı. Omurgayı postalara vidalamak konusunda görüş alabilirmiyim. Kaçar adet vida atayım yada atmasam dahamı iyi olur ?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.739
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2022, 02:18:31 ÖS »
Baş bodoslama ve omurgada yapıştı. Omurgayı postalara vidalamak konusunda görüş alabilirmiyim. Kaçar adet vida atayım yada atmasam dahamı iyi olur ?

Bu konuda rivayetler muhtelif🙂 vida yerine galveniz çivi önerenler var,paslanmaz vida önerenler var,ikisine de gerek yok diyenler var...ben vidayı tercih ederdim,belli aralıklarla 10/15;cm gibi...yani atıp,atmamak size kalmış..iskelete bir bakın atmam lazım diyorsanız atın..

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #6 : Ocak 11, 2022, 01:07:57 ÖS »
Baş bodoslama ve omurgada yapıştı. Omurgayı postalara vidalamak konusunda görüş alabilirmiyim. Kaçar adet vida atayım yada atmasam dahamı iyi olur ?

Bu konuda rivayetler muhtelif🙂 vida yerine galveniz çivi önerenler var,paslanmaz vida önerenler var,ikisine de gerek yok diyenler var...ben vidayı tercih ederdim,belli aralıklarla 10/15;cm gibi...yani atıp,atmamak size kalmış..iskelete bir bakın atmam lazım diyorsanız atın..
teşekkür ederim

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.169
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #7 : Ocak 14, 2022, 02:42:22 ÖS »
Ben vida atmıştım. Omurga genişliğim 20 cm di. Öne doğru 9 a kadar düşüyordu. Geniş kısımlara 3 adet m4 60 ,daralan yerlere ise 2 adet vida attım. Kafalarını iyice gömüp,kontrplak kaplamadan önce macun ile kapatmıştım.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 587
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #8 : Ocak 16, 2022, 12:19:39 ÖÖ »
Sanirim Turkiye icin en iyi secenek Sicak daldirma galvaniz kapli celik civatalar. Buradan yurumenizi tavsiye ederim.

Bir cok paslanmaya dayanikli metal gibi, paslanmaz celigin de yuzeyi havadaki oksijenle etkilesime gecerek yuzeyinde bir oksit tabakasi olusturur. Bu oksit tabakasi da yuzeyin altinda kalan kismi korur. Herhangi bir sebepten oksit tabakasi zarar gorurse de, aciga cikan oksitsiz alan oksitlenerek koruyucu tabakayi tamamlar.

Ancak ortamda oksijen cok az ise veya hic bulunmuyorsa bu oksit tabakasi olusamaz veya hasar gorurse kendini tamir edemez. Bu durumda da eger etrafinda oksitleyici etkenler varsa paslanmaz celik mis gibi de paslanir.

Bunu rahatca gorebilirsiniz. marinada dolasin, internette yasli teknelere bakin. govdedeki butun paslanmaz celiklerin govde ile birlestigi yerlere bakin. Paslanmaz celigin atmosfere acik yerlerinde bariz paslanma etkileri gorunmezken, govdeye baglandigi yerlerin etraflari hep paslanir. buram buram pas olur etraflari. veya buralardan sizan sular zamanla bir pas izi olustururlar. Bu pasin kaynagi, paslanmaz celigin govdeye basan yerlerinin oksijene rahatca ulasamadigi halde surekli korozitif etkiye maruz kalmasi ( deniz suyu mesela ).

Ahsaplar da oldukca karmasik kimyasal yapilardir ve oldukca fazla korozitif malzeme icerirler. Eger govde icerisinde kalacak sekilde paslanmaz celik vidayi atar  ve sonra tamamen yalitirsaniz( hava alamaz hale getirirseniz) agacin kimyasal yapisindaki korozitif malzemeler, agac icinde kalan nem zamanla bu malzemeyi curutur. Ancak kendisi curudugu yetmez, etrafindaki agaci da curutur.

Kisacasi paslanmaz celik tekne govdesinde insaattan sonra birakmak icin oldukca kotu bir malzeme.

En iyi secnek silikon bronz vidalar. Bu malzeme korozyon direnci icin oksijene ihtiyac duymaz. Etrafindaki ahsabi da curutmez. Ama Turkiye'de birak bu malzemeden civata satani, bu malzemeyi hic duymadim gormedim. O sebeple bulmaniz pek mumkun olmayabilir.

Silikon bronz dan sonra en iyi secenek sicak daldirma galvaniz kapli civatalar. Bunu her yerde bulabilirsiniz.
Galvaniz oksijen disinda cesitli yollarla da koruyucu tabaka gelistirebildiginden ahsabin icinde de korozyona dayanir ve ahsabi da curutmez.


sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 587
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #9 : Ocak 16, 2022, 12:23:58 ÖÖ »
Ben vida atmıştım. Omurga genişliğim 20 cm di. Öne doğru 9 a kadar düşüyordu. Geniş kısımlara 3 adet m4 60 ,daralan yerlere ise 2 adet vida attım. Kafalarını iyice gömüp,kontrplak kaplamadan önce macun ile kapatmıştım.

Kafalari iyice gommek pek iyi bir fikir degil. Uzerini macunla duzleyebileceginiz minimum derinlik hedeflenmeli.
Ahsabin gucu fiberlerinden gelir. Vidanin kafasini derine gomerek daha fazla ahsap fiberinin butunlugunu koparmis oluyorsunuz. Bu da ekstrem bir durumda su koyverecek bir nokta olusturmak demek.

Tabi vidayi derince gommus olmak yarin tekne ikiye bolunur demek degil. Ancak gereginden fazla gommemek guvenligini riske atmamis oluyor.

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2022, 11:49:31 ÖÖ »
Değerli bilgiler için teşekkür ederim.

Volkan Oksuz

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Volkan Oksuz
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2022, 11:51:31 ÖÖ »
Ben vida atmıştım. Omurga genişliğim 20 cm di. Öne doğru 9 a kadar düşüyordu. Geniş kısımlara 3 adet m4 60 ,daralan yerlere ise 2 adet vida attım. Kafalarını iyice gömüp,kontrplak kaplamadan önce macun ile kapatmıştım.

Kafalari iyice gommek pek iyi bir fikir degil. Uzerini macunla duzleyebileceginiz minimum derinlik hedeflenmeli.
Ahsabin gucu fiberlerinden gelir. Vidanin kafasini derine gomerek daha fazla ahsap fiberinin butunlugunu koparmis oluyorsunuz. Bu da ekstrem bir durumda su koyverecek bir nokta olusturmak demek.

Tabi vidayi derince gommus olmak yarin tekne ikiye bolunur demek degil. Ancak gereginden fazla gommemek guvenligini riske atmamis oluyor.
Sıcak daldırma Galvaniz vida bulamıyorum. Elektro galvanize edilmiş vidalar da aynı işi görürmü sizce?

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 587
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2022, 05:48:51 ÖS »
Elektrolizle galvanizleme sadece celik yuzeyinde ince bir cinko tabakasi olusturuyor. Onun da hem gozenekli olma hem de kolay asinma riski var. Dolayisi ile korozyon direnci zar zor birkac yil maksimum.

Kisacasi elektro galvanizli civata, kaplamasiz civatadan pek farkli degil tekne icin.

Sicak daldirmada erimis cinko icine celik parca daldiriliyor. Celik yuzeyinde bir celik-cinko alasim tabakasi olusuyor. Ayrica bu tabaka uzerinde de belli bir kalinlikta cinko kaliyor.
En distaki cinko katmani zarar gorse bile demir-cinko tabakasi kolay kolay asinmiyor.  Vidalayip unutabilirsiniz.

Wurth oldukca cesitli urune sahip ve Turkiye'de de aktif bir firma. https://eshop.wurth.com.tr/

Turkiye'de iken baska bulamadigim seyleri Wurth'den temin etmisligim var.

Sitelerinde urunleri var ancak kaplamanin sicak daldirma mi elektroliz mi oldugu pek belirtilmemis. Sorup ogrenmeniz mumkun. Bir deneyin derim.


Bunun disinda da Turkiye de epey buyuk civata ureticileri var. Eminim birileri sicak daldirma galvanizli ahsap civata yaptiriyordur. Bu firmalari arayip sorabilirsiniz.

Benim daha once Izmir'de norm civata ile isim olmustu. Oldukca buyuk firma. Tekne yapimi icin ilgilendiginizi soylerseniz yardimci olurlar diye dusunuyorum. Sizi boyle bir urun verdikleri birilerine yonlendirebilirler.

Aslinda sitede olup da kendine is fikri arayan birisi varsa, bu tekne yapim malzemeleri isine bir el atsa bence epey kazancli cikar :)


Biraz adetli aldiktan sonra bir cok uretici var Turkiye de boyle vida urettirilebilecek.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 604
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Kavalier K800 Istanbul Çamlıcada inşa etmeye başladık
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2022, 06:18:04 ÖS »
Çelik civata alıp galvaniz işi yapan firmalarda daldırma galvaniz yaptırabilirsiniz ama miktar konusunda çok emin değilim.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
24 Yanıt
15165 Gösterim
Son İleti Ocak 11, 2017, 07:33:43 ÖS
Gönderen: Xxx
55 Yanıt
25219 Gösterim
Son İleti Haziran 06, 2012, 03:31:57 ÖS
Gönderen: genetik
2 Yanıt
4968 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2012, 04:05:14 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
4797 Gösterim
Son İleti Kasım 27, 2012, 10:48:45 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
71 Yanıt
24129 Gösterim
Son İleti Ağustos 03, 2016, 01:48:54 ÖS
Gönderen: H@K@N
19 Yanıt
9309 Gösterim
Son İleti Şubat 10, 2016, 12:35:29 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3283 Gösterim
Son İleti Temmuz 24, 2016, 01:54:25 ÖÖ
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
1 Yanıt
1476 Gösterim
Son İleti Mayıs 20, 2019, 09:48:20 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
0 Yanıt
105 Gösterim
Son İleti Ocak 10, 2022, 12:21:04 ÖS
Gönderen: celenoglu