Gönderen Konu: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)  (Okunma sayısı 86958 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #90 : Ocak 01, 2014, 01:39:11 ÖÖ »

yeşil renkle işaretlediğim yerlerde stringer,döşek kanalları yok..S650 nin planlarında mevcut..

s-750 nin cad çizimlerinde ve planlarında yuvarlak karina postalarının detaylı çizimleri ve en önemlisi stinger çıta yuvaları yok, eğer yuvarlak karina yapmak istersek postaları iskeleye dizdikten sonra stinger çıtalarının yerlerini kendimizmi belirleyeceğiz bu durumda

yuvarlak karina yapacaksanız stringer yuvalarına gerek yok..postaları su hattı ve omurga merkezden sabitledikten sonra sargıyı yapabilirsiniz..uğrasırım derseniz stringerde kullanabilirsiniz..bilgisayar programları kullanarak 3D modelleme yapmak lazım sanırım bunun için..

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #91 : Ocak 01, 2014, 12:07:43 ÖS »
omurgadan sabitlemekten kastınız inşaa iskelesine sabitlemekmi yoksa çeneli modelde olduğu gibi bir omurga ağacı ile sabitlemek mi

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #92 : Ocak 01, 2014, 01:59:47 ÖS »
postaları çalışma iskeletine dizerken dizerken üç noktayı referans alacagız..iskele-sancak su hattı ve omurga ortası..tabiki bunlar çalışma iskeletine oynamıyacak,esnemeyecek şekilde monte edilmeli..

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #93 : Ocak 01, 2014, 03:29:47 ÖS »
Aslında sormak istediğim postaların çalışma iskeletine nasıl dizileceği değil, yuvarlak karina yapmak istersem sitinger kullanmam gerekmiyor ama omurga ahşabını uygulamam gerekmiyormu ? incelediğim diğer yuvarlak karina inşaatlarında (örneğin pvc köpüğünden kaplamalar) omurga yerine sitinger gibi ince bir çıta kullanılmış böyle bir uygulamada salma nasıl sağlıklı bir şekilde monte edilir, ben yuvarlak karina yapmak ama çeneli karinadaki gibi sağlam bir omurga uygulamak istersem postaların üzerinde  omurganın uygulanacağı yuvaları kendim (örneğin baştan sona kadar ortalayarak bir ip çekerek) belirleyebilirmiyim, çünkü 750 nin yuvarlak karina çizimlerinin hiçbirinde omurga için bir yer belirtilmemiş.

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #94 : Ocak 01, 2014, 04:10:37 ÖS »
Bu arada sabırla verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim  :) sanırım S750 inşaa etmek isteyenlerin sayısını 1 kişi daha arttıracağım, şu aralar S750 ile ilgili internette bulduğum hertürlü plan örneğinin çevirisini yapıyorum bittiğinde plan çevirileri bölümünde paylaşacağım

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #95 : Ocak 01, 2014, 06:40:03 ÖS »
Merhaba; belkide hepimizin başladığı gibi hızlı ve sabırsız bir giriş yapmışsınız. :) heyecanınızı anlıyorum ancak ne varki içinde oturup yatacağınız belkide uzun ve zorlu yolculuklar yapacağınız tekne inşaasına başlangıç düzeyinde de olsa bilgi donanımına ihtiyaç var. Çoğumuzun geçtiği bu yollarda size sabır ve gayret diliyorum.

Yuvarlak karina S750 şu an üzerinde çalıştığım proje.  :-X Planlarda gösterilmemiş olsada bir konstrüksiyonda olması gerekenler elbetteki olacak. Postaları döşeklerle ve akreplerle omurgaya sabitleyeceksiniz hatta ayrıca birde iç omurgayla güçlendirilmesi gerekebilir. Farş tahtalarının altında kalacak şekilde boyuna iskele sancak iki stringer atmanız, ayrıca DWL hizasından sintine kuşağı ayrıca şiyer kuşağı kemere atkısı bla bla bla ...... üüüüüf uzun işler. ben daha anlatırken yoruldum. Birde sizin tembel reis olduğunuzu hesaba katarsak  ::)  ve bunları hazırda bulamayıp sizin tasarlıyacağınızıda ilave edersek. Üstelikte yolun başında cevabını aradığınız sorulara bakarsak,Yol yakınken daha kolay bir plan bakın derim ;D

M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #96 : Ocak 01, 2014, 07:29:08 ÖS »
Merhaba; belkide hepimizin başladığı gibi hızlı ve sabırsız bir giriş yapmışsınız. :) heyecanınızı anlıyorum ancak ne varki içinde oturup yatacağınız belkide uzun ve zorlu yolculuklar yapacağınız tekne inşaasına başlangıç düzeyinde de olsa bilgi donanımına ihtiyaç var. Çoğumuzun geçtiği bu yollarda size sabır ve gayret diliyorum.

Yuvarlak karina S750 şu an üzerinde çalıştığım proje.  :-X Planlarda gösterilmemiş olsada bir konstrüksiyonda olması gerekenler elbetteki olacak. Postaları döşeklerle ve akreplerle omurgaya sabitleyeceksiniz hatta ayrıca birde iç omurgayla güçlendirilmesi gerekebilir. Farş tahtalarının altında kalacak şekilde boyuna iskele sancak iki stringer atmanız, ayrıca DWL hizasından sintine kuşağı ayrıca şiyer kuşağı kemere atkısı bla bla bla ...... üüüüüf uzun işler. ben daha anlatırken yoruldum. Birde sizin tembel reis olduğunuzu hesaba katarsak  ::)  ve bunları hazırda bulamayıp sizin tasarlıyacağınızıda ilave edersek. Üstelikte yolun başında cevabını aradığınız sorulara bakarsak,Yol yakınken daha kolay bir plan bakın derim ;D



Mehmet Abi seni ayrıntılarda fazla boğulmuş gördüm :D :o :P
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #97 : Ocak 01, 2014, 07:38:46 ÖS »
Senin tuzun kuru tabii. Geç dalganı bakalım. Sonunda vazgeçip senin tekneye kapağı atarsam görürsün :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #98 : Ocak 01, 2014, 07:38:55 ÖS »
Merhaba Mehmet bey, sabır dileğiniz için teşekkür ederim  :) gerçekten bazen umutsuzluğa kapılıyorum ama hemen kendimi telkin edip öğrenmeye devam etmeye çalışıyorum, sizinde yuvarlak karina çalıştığınızı biliyorum sanırım hemen hemen bütün gönderilerinizi okudum, yaptığınız maketi fotoğraflarından mümkün olduğunca inceledim, ben şu aralar bulduğum dökümasyonların çevirisini yapıyorum, onlar bittiğinde bende 1/10 ölçüde bir maket yapmak istiyorum, kullandığım isimdeki tembel, tembellik değil tembelliğe özlem anlamı taşıyor  :) sizin bla bla bla olarak geçtiğiniz detayları öğrenmeyi o kadar çok istiyorum ki... ben S750 yuvarlak karinaya karar verdim sizin tecrübelerinizden benden sonrakilere aktarmak üzere yararlanmak isterim

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #99 : Ocak 01, 2014, 08:42:53 ÖS »
Senin tuzun kuru tabii. Geç dalganı bakalım. Sonunda vazgeçip senin tekneye kapağı atarsam görürsün :D


Yeterli kamara sayım mevcut :D Baş kamarayı Servet Abi'ye kıç kamarayı da sana tahsis ederim abi.

Tabi tamamen duygusal :D :D :D :D :D  8)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #100 : Ocak 01, 2014, 09:36:02 ÖS »
Wojtek amcam aslında bu planı çeneli diye yapmış çeşit olsun diyede yuvarlak karina diye bişey koymuş. 99 ve 99c resimlere dayanarak doğrudan inşaa mümkün görünmüyor. ölçüleri resimlere bakarak teyit etmek isteyince bakıyorsun mesela 3. postanın şiyer çizgisi birbirini tutmuyor.

onu çekiştir bunu ittir kaktır derken sonunda usandım. zaten başı balta baş olarak modifiye ettiğimden 8 ve 9 nolu postalar ın yeniden çizilmesi gerekiyordu. Kıç ta biraz dar duruyordu onuda genişleteyim deyince 2, 1, 0+ ve 0. postalarda değiştimi...

Bu böyle olmayacak deyip sıfırdan S750 görünümlü "doğan görünümlü şahin der gibi oldu  :) " bir tekne planı çizmeye koyuldum  :D en nihayet bitti şükür :-\









Buda daha önce render edip baktığım resim  :)



Modellemeye başlamadan önce önerisi yada eleştirisi olan?   ::) :P  :-X
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #101 : Ocak 01, 2014, 09:44:07 ÖS »
Senin tuzun kuru tabii. Geç dalganı bakalım. Sonunda vazgeçip senin tekneye kapağı atarsam görürsün :D


Yeterli kamara sayım mevcut :D Baş kamarayı Servet Abi'ye kıç kamarayı da sana tahsis ederim abi.

Tabi tamamen duygusal :D :D :D :D :D  8)

adımız servet sadece bencileyin garip bir emekliyim :)

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #102 : Ocak 01, 2014, 10:30:20 ÖS »
Mehmet bey ellerinize sağlık, gerçekten güzel görünüyor, autocad bilen yardımsever bir arkadaş aranıyor başlığı altında sizin bu çalışmalarınızı okumuştum son hali güzel olmuş, bende aynen sizin dediğiniz gibi Wojtek in yuvarlak karina çizimlerinin aslında çok birşey anlatmadığını anladıktan sonra o kadar çok şey sormaya başlamıştım  :) bunu sizde yazdıktan sonra içim rahatladı  :)

Aslında benim kafamda olanı size özetleyeyim, bende modifiyeler yapmak istiyorum öncelikle posta aralarını 5 cm açarak tekneyi 8 mt ye çıkarmak istiyorum, kamara girişini 4. postadan yapmak istiyorum böylece ekstradan eklediğim 5 cm lerin 25 cm si kamara içinde kalacağı için orjinal plandaki kamara büyüklüğünden çok birşey kaybetmemiş olacağım ve havuzluğun ölçüsüde 3 m ye çıkmış olacak hemen hergün balık tutmak için kısa süreli açılacağım için ferah bir kullanımı olacak, salma içinse katlanır Kavalier 800 salması uygulamak istiyorum, omurgayla ilgili sorularım bu yüzdendi, bu konuda fikrinizi merak ediyorum, omurga bütünlüğünü bozan içeri katlanan salmadansa omurgaya dışarıdan monte edilen kavalierdeki gibi bir katlanır salma daha sağlıklı olmazmı ( ağırlık Wojtek in planındaki ile birebir olmak şartı ile ) en önemlisi posta çizimlerini cad ortamında hazırlayıp cnc de kontraplak kestirerek gerekli kalınlığa ulaşacak şekilde lamine ederek postalarıda tamamen kontraplaktan yapmak istiyorum, bunun içinde cad çizimlerinde şiar tahtalarının oturacağı sitingerlerin yuvaları omurga yuvası vb olmalı ki yapacağım hata olasılığı minumuma insin

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #103 : Ocak 01, 2014, 10:55:26 ÖS »

Alıntı
onu çekiştir bunu ittir kaktır derken sonunda usandım. zaten başı balta baş olarak modifiye ettiğimden 8 ve 9 nolu postalar ın yeniden çizilmesi gerekiyordu. Kıç ta biraz dar duruyordu onuda genişleteyim deyince 2, 1, 0+ ve 0. postalarda değiştimi...

Bu böyle olmayacak deyip sıfırdan S750 görünümlü "doğan görünümlü şahin der gibi oldu  :) " bir tekne planı çizmeye koyuldum  :D en nihayet bitti şükür :-\


Modellemeye başlamadan önce önerisi yada eleştirisi olan?   ::) :P  :-X

Mehmet bey tebrik ediyorum.
Hemen hemen yapmak istediğim değişiklikleri aynen uygulamışsınız.
Birkaç sorum var. Daha önce en ve kabin yüksekliğini de değiştirmek istediğinizi yazmıştınız.
Boyutlarla oynadınızmı?
Bir de kabin kapısı ayak basma seviyesine kadar indirmişsiniz. Kabine su girmesi sorunu yaşanabilir.
Ayrıca arka taraftaki eğim (bence ) fazla. Bu eğim fazla olunca sahanlıktan bir parça oturma yeri de kaybolmuyormu?
Emeğinize sağlık.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #104 : Ocak 01, 2014, 11:05:03 ÖS »
salmayı kavalierdeki gibi yaparsanız kalın sac plakaları üst,üste kaynatarak yada tek plaka kalın saç kullanmak zorundasınız.. agırlık indirip kaldırdıgınız saçın her tarafında eşit olarak kalır..sabit salma yada lift salmada ağırlık saç plakanın ucundadır..agırlıgın münkün oldugunda asagıda olması teknenin stabilitesini artırır..


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
19 Yanıt
26802 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2016, 10:01:10 ÖS
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
75 Yanıt
53695 Gösterim
Son İleti Ekim 06, 2021, 12:37:15 ÖS
Gönderen: Volkan Oksuz
123 Yanıt
71716 Gösterim
Son İleti Ekim 16, 2020, 01:25:49 ÖÖ
Gönderen: ali kayabey
0 Yanıt
6374 Gösterim
Son İleti Ağustos 12, 2011, 06:48:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
7309 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2011, 11:28:34 ÖÖ
Gönderen: Deniztutkunu
0 Yanıt
4294 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2011, 02:00:29 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
108 Yanıt
36523 Gösterim
Son İleti Haziran 01, 2020, 09:33:27 ÖS
Gönderen: erolerdel
9 Yanıt
4113 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2018, 01:30:14 ÖÖ
Gönderen: servet
15 Yanıt
7754 Gösterim
Son İleti Ekim 24, 2021, 06:27:42 ÖS
Gönderen: BiGqUaKe