Gönderen Konu: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)  (Okunma sayısı 86939 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #105 : Ocak 01, 2014, 11:13:37 ÖS »

mehmet kıçı ayna kıç yada dışa doğru eğim verirsen havuzlukta 40-50 santim kazanırsın..sanırım arkadaşta buna dikkat çekti..dur seni biraz daha uğrastırayım :) :) bu yuvarlak gövdeye aslında karpuz kıç daha çok yakışır :)..

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #106 : Ocak 02, 2014, 12:50:16 ÖÖ »
salmayı kavalierdeki gibi yaparsanız kalın sac plakaları üst,üste kaynatarak yada tek plaka kalın saç kullanmak zorundasınız.. agırlık indirip kaldırdıgınız saçın her tarafında eşit olarak kalır..sabit salma yada lift salmada ağırlık saç plakanın ucundadır..agırlıgın münkün oldugunda asagıda olması teknenin stabilitesini artırır..

Aslında salma fikrim Mehmet beylerin kavalier inşaasında yaptıkları salmayı gördükten sonra oluştu o salmada aynen dediğiniz gibi ağırlık salmanın ucunda aklıma gelmişken soracağım  :) peki bu tarz tamamı dışarda çalışan salmalarda vinç sistemi nasıl çalışıyor sintineye su girmemesi için su hattının üstüne kadar çıkan bir borumu koyuluyor ve içinden salmayı indirip kaldıran bir çelik halat vb geçiriliyor. Birde tamamen kontraplaktan yapılacak posta fikrimle ilgili ne tavsiye edersiniz

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #107 : Ocak 02, 2014, 01:41:39 ÖÖ »
... hemen hergün balık tutmak için kısa süreli açılacağım için ferah bir kullanımı olacak,.... bunun içinde cad çizimlerinde şiar tahtalarının oturacağı sitingerlerin yuvaları ...

Tembel reis "yanlış anlamayın kullanıcı adınız hoşuma gittiği için nazire yapıyorum ;)" ben sizden farklı olarak günlük kullanımdan çok uzun süre ve çok milli seyirler düşlediğim için kabin hacmini düşürmek istemedim :)
İzniniz olursa bir düzeltme yapmak isterim teknede zemini kapatan tahtalara "farş tahtası" deniliyor ::)


Mehmet bey tebrik ediyorum.
Hemen hemen yapmak istediğim değişiklikleri aynen uygulamışsınız.
Birkaç sorum var. Daha önce en ve kabin yüksekliğini de değiştirmek istediğinizi yazmıştınız.
Boyutlarla oynadınızmı?
Bir de kabin kapısı ayak basma seviyesine kadar indirmişsiniz. Kabine su girmesi sorunu yaşanabilir.
Ayrıca arka taraftaki eğim (bence ) fazla. Bu eğim fazla olunca sahanlıktan bir parça oturma yeri de kaybolmuyormu?
Emeğinize sağlık.

Adnan bey ölçüler belli olsun diye ekran resmini seçerek çekmiştim sanırım belli olmamış



aslında 295 en su hattında bir büyümeye neden olmadı. sebebi wojtekin planında sanırım boyutlandırmada belli kalıplara uyma zorunluluğundan olsa gerek "IOR kuralları v.s." zorlanarak bastırılmış gibi geldi. o basıklığı alınca su hattı hem trapez forma daha yaklaştı hemde radial formun hız avantajını kazandı diye düşünüyorum.

wojtekin planında 25 cm olan platformu 50 cm ye artırmıştım buna rağmen en boy oranı 2.6 civarıydı buda tombul bir kız görüntüsü veriyordu endeki genişlemeye paralel boyu %10 uzatarak hem daha zarif bir görünmesini hemde salınımların daha yumuşak olacağını düşünüyorum.

giriş için söylediğiniz doğru. su girebilir ancak giriş merdivenlerin hemen önünde merdiiven altını motor bölmesi olarak düşünüyorum. girişi oturak seviyesine yükselten cam bir siperlik olacak merdiven altından yukarı sürgülü açılır bir kapak olarak tasarlandı seyir halinde kullanılablecek.

kıç platform planda göründüğü gibi açık olmayacak kapakla sonlandırılacak. ancak bu kapağın aşağı ve yukarı wasisdas açılan bir mekanizması olacak demirde ve yanaşmalarda aşağı açılır platform olacak, hatta kısa bir pasarellada içine gömülü olabilecek seyirde kapağın dış yüzünün yukarı kalkarak  kayıtsız III teki gibi bir bumkin oluşturmasını planlıyorum.

İnşallah duygusal pproblemler bir an önce çözülürde  sonunuda hep beraber görürüz :-X
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #108 : Ocak 02, 2014, 02:18:56 ÖÖ »
salmayı kavalierdeki gibi yaparsanız kalın sac plakaları üst,üste kaynatarak yada tek plaka kalın saç kullanmak zorundasınız.. agırlık indirip kaldırdıgınız saçın her tarafında eşit olarak kalır..sabit salma yada lift salmada ağırlık saç plakanın ucundadır..agırlıgın münkün oldugunda asagıda olması teknenin stabilitesini artırır..

Aslında salma fikrim Mehmet beylerin kavalier inşaasında yaptıkları salmayı gördükten sonra oluştu o salmada aynen dediğiniz gibi ağırlık salmanın ucunda aklıma gelmişken soracağım  :) peki bu tarz tamamı dışarda çalışan salmalarda vinç sistemi nasıl çalışıyor sintineye su girmemesi için su hattının üstüne kadar çıkan bir borumu koyuluyor ve içinden salmayı indirip kaldıran bir çelik halat vb geçiriliyor. Birde tamamen kontraplaktan yapılacak posta fikrimle ilgili ne tavsiye edersiniz

Datcada mehmet beyin yaptıgı kavalierde agırlık salma ucunda değil..orda esas agırlık salma kutusunda ..
salma plakasını indirip kaldırmak için dediğiniz gibi su hattı üstüne kadar bir boru (ama bu boruyuda ahsapla filan kaplayın) ve borunun içinden geçen bir çelik halatla kaldırıp indirebilirsiniz..tabi bunun için tepede ya bir el vinçi yada 12 voltla calışan elektrikli bir vinç kullanacaksınız..postaları tamamen kontraplaktanda yapabilirsiniz (yeterli kalınlıga ulaşmak şartı ile) en az 4cm civarı bir kalınlık olmalı bence..yeterli ende yekpare kesip tek bir posta çıkartabileceginiz kontraplak hem yok olsa bile epey bir masraflı olacagından birbirine ek yaparak lamine edeceksiniz kontraları..işte zurnanın zırt dediği noktada bu..kuralına uygun geçmeli,yapışma paylı kesimler yapıp lamine etmek lazım..bir ara siteye megep in bu konu ile ilgili linklerini koymustum onları bulup okumalı,şekilleri iyice sindirmelisiniz...

http://www.okumaliyiz.com/tekne-ve-yat-iskelet-yapim-teknikleri-dersi-megep-modulleri/

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #109 : Ocak 02, 2014, 06:47:37 ÖS »
Dün konuya yazdığım iletide "Wojtek amcam aslında bu planı çeneli diye yapmış çeşit olsun diyede yuvarlak karina diye bişey koymuş. 99 ve 99c resimlere dayanarak doğrudan inşaa mümkün görünmüyor." demiştim ! Bu gün enteresan bişey oldu. dünkü paylaştığım corel çalışmasını scetchup porgramında 3D modelleyebilirmiyim diye DWG dosyası olarak import ettim. ŞOK!

Binbir uğraşıyla herhangi bir kırılma olmasın diye iki polyline noktası ile çizmek için günler harcadığım yuvarlak hatlı en kesit tablom gitmiş yerine hemde çeneli form planındaki 5 nolu resimle nerdeyse birebir örtüşen çeneli bir en kesit tablosu gelmiş :(





Artık iyice emin oldum ki çeneli tekne formu aslında bir sivri zeka mimar'ın cad proğramlarla tekne planı çizerken ekrandaki wireframe görüntüye bakıp ya! birde böyle bir tekne yapsak nasıl olur deyip uydurduğu şey :)

Tabii bu DWG dosyasının neden bu hale geldiğini açıklamıyor. Konuyu bilen yada Auto cad konusunda tecrübeli bir arkadaşın bu hususu anlatmasını rica ediyorum. çok noktalarla çizmiş olsam diyeceğim ki çizgiler arasında yumuşatma ile ilgili komutlar kayboldu ondandır... ama sadece iki nokta ile çizdiğim eğip bükerek şekil verdiğim çizgiler nasıl bu hale geldiler ???

Aslında ortaya çıkan bu durum bana birşey anlattı tabii doğruluğunu statik konusunu bilen bir arkadaş teyit edebilir. ortaya çıkan çenelerin olduğu yerler tamda stringer kuşaklarını atmamız gereken yerler sanırım. çizgiler eliptik bozulmaya uğradıkça yüzeylere uygulanan gerilme ve yük tam o noktalarda kırılma düzeyine erişiyor o noktalar stresin tavan yaptığı noktalar galiba ve tamda o noktaların güçlendirilmeleri gerekiyor... acaba haklı olabilirmiyim  ::)  :-X bilebilecek biri lütfen bizi aydınlatsın  :-[
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

ozancirpan

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 338
  • ozancirpan.blogspot.com
    • Bi Dahamı Gelecez Dünyaya
  • Ad Soyad: Ozan ÇIRPAN
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1981
  • Tekne Adı: Rüzgar
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #110 : Ocak 02, 2014, 08:44:38 ÖS »
Mehmet Abi Merhaba;

O programı bilmiyorum ama bir çıktı almayı denesene yine çeneli mi çıkacak yoksa yuvarlak karina mı çıkacak. Autocad de bunu değiştirme komutu var ama sketchup ta var mı bilmiyorum.

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #111 : Ocak 02, 2014, 11:53:47 ÖS »

Mehmet bey aynen daha önce dediğiniz gibi, bu kadar kısa sürede bu kadar çok şey öğrenmeye çalışınca böyle oluyor şiarlar farşlar birbirine giriyor  ;D  düzelttiğiniz için teşekkür ederim  :)

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #112 : Ocak 03, 2014, 12:00:40 ÖÖ »
Servet bey merhaba, Mehmet beylerin kavaliere yaptıkları salmada sanki uç kısım daha kalın gibi gözüküyor, en uç kısımda sağlı sollu fazladan birer plaka kaynaklanmış gibi gördüm o yüzden ağırlığın uçta olduğunu düşünmüştüm, peki böyle bir salmada yani ağırlığın tamamen kutuda olmasında ne gibi dezavantajlar olur, örneğin tekneyi orsaya yatıramazmıyız ? kontra plak laminasyonu için verdiğiniz linkler için çok teşekkür ederim ancak fırsat bulup bilg. başına oturabildim hemen okumaya başlıyacağım  :)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #113 : Ocak 03, 2014, 12:10:17 ÖÖ »
Servet bey merhaba, Mehmet beylerin kavaliere yapıkları salmada sanki uç kısım daha kalın gibi gözüküyor, en uç kısımda sağlı sollu fazladan birer plaka kaynaklanmış gibi gördüm o yüzden ağırlığın uçta olduğunu düşünmüştüm, peki böyle bir salmada yani ağırlığın tamamen kutuda olmasında ne gibi dezavantajlar olur, örneğin tekneyi orsaya yatıramazmıyız ? kontra plak laminasyonu için verdiğiniz linkler için çok teşekkür ederim ancak fırsat bulup bilg. başına oturabildim hemen okumaya başlıyacağım  :)

evet uç kısmı biraz kalın ama ordaki ağırlıgın çok fazla birsey ifade ettiğini sanmıyorum..yelkenci olmadıgım için orsaya yatarmı yatmazmı konusunda çok fazla bir katkı veremiyecegim..ama yelkenli olarak dizayn edildiğine göre orsa seyride yapar sanırım..söyle bir öngörme ne kadar doğru olur bilmemde hareketli salma asfaltta giden bir otomobil gibi düşünüyorum,sabit yada lift ama ağırlıgı altta olan salmalı yelkenlide of-road araç gibi..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #114 : Ocak 03, 2014, 03:57:52 ÖS »
Mehmet Abi Merhaba;

O programı bilmiyorum ama bir çıktı almayı denesene yine çeneli mi çıkacak yoksa yuvarlak karina mı çıkacak. Autocad de bunu değiştirme komutu var ama sketchup ta var mı bilmiyorum.

Evet Ozan plotter çıktısı alırken onuda print ettireyim bakayım nasıl çıkacak. ama sanki birşey değişmeyecek gibi kaydederken .skp olarak kaydediyor ozalitçide zaten coreli kırk nazla yüklettim  :-\

Sen n'aptın hâlâ plan arıyorsun galiba işin en zorundasın acele etme derim ;)

Aslına bakarsan okuduğum ve öğrendiğim her yeni bir şeyde tasarım sorumluluğunun ne bela birşey olduğunu daha bir kavrıyorum. "Cahil cesur olur demiş atalarımız" düşünecek olursan ne kadar doğru söz.

Aman canım yapsak n'olur ki dediğimiz bazı değişiklikler arkaplanda bir sürü parametreninde değişmesine neden oluyor. Mesela ben bir tek başı değiştirdim; 9 ve 8 nolu posta değişti, omurga değişti, ağırlık merkezi değişti, muhtemelen yüzdürme merkezi de değişmiştir, salmanın yerinin de değişmiş olması lazım ağırlık merkezine paralel direğin yerini az geriye almak yada bumbayı uzatmak gerekecek v.s. ühüüüüü daha bunun kıçı var, kotra arması var ???

Cehlimizle aman planda oynamayın dediklerinde ayranımız kabarıyor, ben yapim de görün diye kükrüyoruz ya aslında kazın ayağı öyle değilmiş. Tamam yapalımda; kitabına da uysun deyince anlıyor insan. Gerçi bu sayede "güzel ülkemin güzel insanı" diye başlayan nutuklar dinleyip güzel dostluklar da kuruluyor. Eh buda kazancı diyelim :)

Tam bir senedir tekne tasarımı ile ilgili yayınları takip ediyorum. az daha zorlarsam birkaç civata sıyırırım heralde. Her geçen gün bir plan almaya daha bir yaklaşıyorum bakalım. :-\ S750 ye gönlümü kaptırmamış olsam :-X gulp ( ben ne diyorum ya! benim kız duymasın :D )

Yine atalarımız "insanı yarım doktor candan, yarım hoca dinder eder" demişler yarı mühendislikle açıkdeniz teknesi planlarsak ne olur bilinmez ;)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

ozancirpan

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 338
  • ozancirpan.blogspot.com
    • Bi Dahamı Gelecez Dünyaya
  • Ad Soyad: Ozan ÇIRPAN
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1981
  • Tekne Adı: Rüzgar
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #115 : Ocak 03, 2014, 06:52:22 ÖS »
Mehmet Abi merhaba;

Benim işim seninkinden kolay abi. Benim tasarım kriterlerim basit, arabanın üstünde taşınsın bide denizde yüzsün :) Abi bu arada ben mühendisim ama en sevdiğim kelimelerden biri "Cehalet mutluluktur"  ;D

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #116 : Ocak 03, 2014, 07:00:10 ÖS »
Mehmet Abi merhaba;

Benim işim seninkinden kolay abi. Benim tasarım kriterlerim basit, arabanın üstünde taşınsın bide denizde yüzsün :) Abi bu arada ben mühendisim ama en sevdiğim kelimelerden biri "Cehalet mutluluktur"  ;D

Ondan kolay ne var alırsın bir iş makinası şamriyeli bagajda bile taşırsın :D sen çok matrix izlemişsin belli ;)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

ozancirpan

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 338
  • ozancirpan.blogspot.com
    • Bi Dahamı Gelecez Dünyaya
  • Ad Soyad: Ozan ÇIRPAN
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1981
  • Tekne Adı: Rüzgar
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #117 : Ocak 03, 2014, 07:39:41 ÖS »
Denemediğimi nerden biliyorsun abi  ;D

tembel reis

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 32
  • Ad Soyad: Sinan Ay
  • Bulunduğu İl: Çanakkale
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Tembel Reis
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #118 : Ocak 03, 2014, 10:28:13 ÖS »
Denemediğimi nerden biliyorsun abi  ;D

Merhabalar, freehand de yaptığımız çalışmaları cnc için dwg veya dxf olarak export edemiyoruz illustratör yükleyip ondan çağırıp birde onda deneyeceğiz ama sizin önereceğiniz başka bir yol varmı

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Sztrandek-750(Kamaralı-Yelkenli)
« Yanıtla #119 : Ocak 04, 2014, 07:49:30 ÖS »
Mehmet Abi hazır alışmışken 650 yi de yuvarlak kainalı çiziversen :D :D


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
19 Yanıt
26770 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2016, 10:01:10 ÖS
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
75 Yanıt
53660 Gösterim
Son İleti Ekim 06, 2021, 12:37:15 ÖS
Gönderen: Volkan Oksuz
123 Yanıt
71708 Gösterim
Son İleti Ekim 16, 2020, 01:25:49 ÖÖ
Gönderen: ali kayabey
0 Yanıt
6374 Gösterim
Son İleti Ağustos 12, 2011, 06:48:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
7308 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2011, 11:28:34 ÖÖ
Gönderen: Deniztutkunu
0 Yanıt
4294 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2011, 02:00:29 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
108 Yanıt
36517 Gösterim
Son İleti Haziran 01, 2020, 09:33:27 ÖS
Gönderen: erolerdel
9 Yanıt
4112 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2018, 01:30:14 ÖÖ
Gönderen: servet
15 Yanıt
7752 Gösterim
Son İleti Ekim 24, 2021, 06:27:42 ÖS
Gönderen: BiGqUaKe