Gönderen Konu: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri  (Okunma sayısı 11406 defa)

ayemmir

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Ad Soyad: H. Selçuk EMRE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1986
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #60 : Eylül 10, 2020, 04:33:04 ÖÖ »

Fatih Bey Rastgelsin,
Dökme Pu dolgu malzemesi için marka verebilirmisiniz bi türli bulamadım.

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #61 : Aralık 04, 2020, 04:24:14 ÖS »
VE Sonunda bitti çok Şükür.

lkaratas

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Ad Soyad: Levent Karataş
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #62 : Aralık 11, 2020, 08:37:41 ÖS »
Tekneler denizdeyken değişik bir burulma yaşıyorlar. Biz gözle göremesekte başı sağa kıçı sola doğru adeta bir spiral gibi buruluyor.
Su üstünde kamara içinde benimde 7-8 mmbelki ,1 cmlik boşluğum vardı.
Yani söyle tarif edeyim baş bodoslama ile kamarayı ayıran duvar.
Bu duvardaki kontrplak birlesım yerleri boşluktu ve ben epoksi macunla doldurmuştum.
Yukarida bahsettigim burulma hareketi ilk denize çıkıp dalga gördüğümüz an bu doldurmaları boylu boyunca çatlatti ve macun bordalardan 1 mm civarinda ayrildi.
Şimdi bu olay su üstünde yaşandigi icin ve aslinda ben orayi kozmetik olarak doldurdugum icin pek önemli degil.
Ama bu islemi su altinda yaptiginizda böyle bir çatlamada hemen batmazsınız ama sürekli kullanımda o çatlak dahada büyür ve elyaf ile ahşap arasına su girmesi va gibi sebeplerle çürüme yapabilir veya yapısal olarak tekneniz zarar görebilir.

Şuan kolayca müdahale edebileceginiz aşamada oldugunuz icin şuan yaklaştırabildiginiz kadar yaklaştirin. :ofof

Bu söylediklerimiz çok ince detaylar. Benimde zamanında çok canımı sıkıyordu bu detaylar.
Ama yapıcak bişi yok. Hoşgeldinizzz :sad11 :tav :on
Volkan bey merhaba. bahsettiğiniz konu tekne yapımındaki en ciddi konulardan biri. know-how dedikleri .  :onay Ben biryerlerde bu ayırıcı panellerin bağlantı yerlerini hafifçe kaldırıp köpük türevi yumuşak malzemeyle desteklenmesi akabinde elyaf epoksi ile bağlanmasını öneren yazı okumuştum. Sizin mesela karinadaki ayırıcı paneller içinde buna benzer tavsiyeniz var mı? şimdiden teşekkürler.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #63 : Aralık 11, 2020, 09:55:35 ÖS »
Tekneler denizdeyken değişik bir burulma yaşıyorlar. Biz gözle göremesekte başı sağa kıçı sola doğru adeta bir spiral gibi buruluyor.
Su üstünde kamara içinde benimde 7-8 mmbelki ,1 cmlik boşluğum vardı.
Yani söyle tarif edeyim baş bodoslama ile kamarayı ayıran duvar.
Bu duvardaki kontrplak birlesım yerleri boşluktu ve ben epoksi macunla doldurmuştum.
Yukarida bahsettigim burulma hareketi ilk denize çıkıp dalga gördüğümüz an bu doldurmaları boylu boyunca çatlatti ve macun bordalardan 1 mm civarinda ayrildi.
Şimdi bu olay su üstünde yaşandigi icin ve aslinda ben orayi kozmetik olarak doldurdugum icin pek önemli degil.
Ama bu islemi su altinda yaptiginizda böyle bir çatlamada hemen batmazsınız ama sürekli kullanımda o çatlak dahada büyür ve elyaf ile ahşap arasına su girmesi va gibi sebeplerle çürüme yapabilir veya yapısal olarak tekneniz zarar görebilir.

Şuan kolayca müdahale edebileceginiz aşamada oldugunuz icin şuan yaklaştırabildiginiz kadar yaklaştirin. :ofof

Bu söylediklerimiz çok ince detaylar. Benimde zamanında çok canımı sıkıyordu bu detaylar.
Ama yapıcak bişi yok. Hoşgeldinizzz :sad11 :tav :on
Volkan bey merhaba. bahsettiğiniz konu tekne yapımındaki en ciddi konulardan biri. know-how dedikleri .  :onay Ben biryerlerde bu ayırıcı panellerin bağlantı yerlerini hafifçe kaldırıp köpük türevi yumuşak malzemeyle desteklenmesi akabinde elyaf epoksi ile bağlanmasını öneren yazı okumuştum. Sizin mesela karinadaki ayırıcı paneller içinde buna benzer tavsiyeniz var mı? şimdiden teşekkürler.

Ayırıcı panellerden kastınızı tam olarak anlayamadım. Su hattının altındaki su ile tekneyi ayıran paneller mi? yada tekne kamarası içinde bölümler arası ayırıcı paneller mi ?  :sad11

Su hattının altındaki kontrplak panellerinden bahsediyorsak eğer parçaları mümkün olduğunca öpüştürüp,ilgili stinger çıtasına tam yapıştırarak ve hava boşluğu kalmayan elyaf laminasyonu fazlasıyla yeterli oluyor  :halay
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

lkaratas

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Ad Soyad: Levent Karataş
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #64 : Aralık 12, 2020, 03:38:25 ÖS »
Tekneler denizdeyken değişik bir burulma yaşıyorlar. Biz gözle göremesekte başı sağa kıçı sola doğru adeta bir spiral gibi buruluyor.
Su üstünde kamara içinde benimde 7-8 mmbelki ,1 cmlik boşluğum vardı.
Yani söyle tarif edeyim baş bodoslama ile kamarayı ayıran duvar.
Bu duvardaki kontrplak birlesım yerleri boşluktu ve ben epoksi macunla doldurmuştum.
Yukarida bahsettigim burulma hareketi ilk denize çıkıp dalga gördüğümüz an bu doldurmaları boylu boyunca çatlatti ve macun bordalardan 1 mm civarinda ayrildi.
Şimdi bu olay su üstünde yaşandigi icin ve aslinda ben orayi kozmetik olarak doldurdugum icin pek önemli degil.
Ama bu islemi su altinda yaptiginizda böyle bir çatlamada hemen batmazsınız ama sürekli kullanımda o çatlak dahada büyür ve elyaf ile ahşap arasına su girmesi va gibi sebeplerle çürüme yapabilir veya yapısal olarak tekneniz zarar görebilir.

Şuan kolayca müdahale edebileceginiz aşamada oldugunuz icin şuan yaklaştırabildiginiz kadar yaklaştirin. :ofof

Bu söylediklerimiz çok ince detaylar. Benimde zamanında çok canımı sıkıyordu bu detaylar.
Ama yapıcak bişi yok. Hoşgeldinizzz :sad11 :tav :on
Volkan bey merhaba. bahsettiğiniz konu tekne yapımındaki en ciddi konulardan biri. know-how dedikleri .  :onay Ben biryerlerde bu ayırıcı panellerin bağlantı yerlerini hafifçe kaldırıp köpük türevi yumuşak malzemeyle desteklenmesi akabinde elyaf epoksi ile bağlanmasını öneren yazı okumuştum. Sizin mesela karinadaki ayırıcı paneller içinde buna benzer tavsiyeniz var mı? şimdiden teşekkürler.

Ayırıcı panellerden kastınızı tam olarak anlayamadım. Su hattının altındaki su ile tekneyi ayıran paneller mi? yada tekne kamarası içinde bölümler arası ayırıcı paneller mi ?  :sad11

Su hattının altındaki kontrplak panellerinden bahsediyorsak eğer parçaları mümkün olduğunca öpüştürüp,ilgili stinger çıtasına tam yapıştırarak ve hava boşluğu kalmayan elyaf laminasyonu fazlasıyla yeterli oluyor  :halay
Bolkan bey ek resimlerde belki izah edebilmişimdir. Gövdeye gelen her dik destek( stingerler dahil) için bahsetmiştim. Yanlış anlamayın benim hiç bir tecrübem yok bu reçineli imalat  konusunda. Ben gövdedeki yükler ve burulma (dalgalardan kaynaklı) gibi  davranışları kavramaya çalışıyorum. Resimde bahsetmeye çalıştığım aslında basit. Enine yerleştirilen bir kontraplak sıfır konumlandırılınca gelen yükü diğer tarafa taşıyacağından gövdeye nasıl bir sorun oluşturduğu. Buda yaşanmışlıklarla ortaya çıkan bir sonuç. Tamda burada tecrübenize danışmak istemiştim. Teşekkürler.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #65 : Aralık 12, 2020, 05:37:59 ÖS »
Bolkan bey ek resimlerde belki izah edebilmişimdir. Gövdeye gelen her dik destek( stingerler dahil) için bahsetmiştim. Yanlış anlamayın benim hiç bir tecrübem yok bu reçineli imalat  konusunda. Ben gövdedeki yükler ve burulma (dalgalardan kaynaklı) gibi  davranışları kavramaya çalışıyorum. Resimde bahsetmeye çalıştığım aslında basit. Enine yerleştirilen bir kontraplak sıfır konumlandırılınca gelen yükü diğer tarafa taşıyacağından gövdeye nasıl bir sorun oluşturduğu. Buda yaşanmışlıklarla ortaya çıkan bir sonuç. Tamda burada tecrübenize danışmak istemiştim. Teşekkürler.

Bazi seyler pratikle, deneyimle kazanilsa da, temel konstruksiyon ve mekanik bilgisi her durumda benzer calisir.

Bu konuyu dogru ele alabilmek icin anlamaniz gereken bir cok kavram var. Ancak once teknenin basina neler geliyor'u anlamak lazim.

Tekneyi dusunun. Sudasiniz. Deniz sakin cam gibi. Karsidan bir dalga geliyor. Dalga tekneye saat 2 yonunden carpti. Dalga, teknenin burnunu sag taraftan kaldirmaya calisacaktir. Bu da teknenin kic sol tarafini batmaya zorlar. Ancak teknenin yuzme kabiliyeti buna direnir. Yer cekimi de tekneyi su yuzunde tutmaya zorladigindan, dalga kuvveti tekneyi ciklet paketi gibi burkulmaya zorlar. Denizde surekli dalga oldugunu ve teknenin surekli olarak degisik yonlerden degisik sekillerde burkulmaya calisildigini anlayabilirsiniz. Teknelerin bir numarali mekanik sinavi burkulmadir. Iki numarali mekanik sinav ise bukulmedir.  Dalganin teknenin tam burnundan vurdugunu dusunun. Burnu havaya kaldirmaya calisacaktir. Teknenin kici batmaya direnecegi ve yer cekimi de tekneyi su yuzeyinde tutmaya calisacagi icin tekne ortasindan tutulup burnundan yukari dogru bukulmeye calisiyor gibi olur. Ayni dalga teknenin ortasinda geldiginde ise bu durumda yasayacagi bukulme tersine olacaktir. Bu sefer ortasindan tutulup burnu ve kici asagi basiliyor gibi olacaktir.  Yine, deniz hic bir zaman duragan olmadigindan, bu kuvvetler surekli olarak degisir ve tekne surekli olarak zit yonlerde burkulma ve bukulmeler yasar.

Bir malzemeyi surekli zit yonlerde kuvvet uygularsaniz yorulur ve en cok yorulan yerinden kopar. Bu tekneniz icin de gecerli. Her materyalin, yorulmadan kaldirabilecegi bir burkulma ve bukulme miktari vardir. Atiyorum ( yani yuzdeler yada sayilar gercegi yansitmiyor ) celik %5 burkulmaya ve bukulmeye karsi yorulmadan dayanabiliyor diye varsayalim. ahsap %15 diyelim. Bu durumda celikten yapacaginiz bir teknenin burulmasini vebukulmesini neredeyse hic istemezsiniz. Ahsap teknenizin ise birazcik burulmasindan sikayet etmezsiniz. Ikisi de boylece cok uzun yillar sorunsuzca dayanabilir.

Yani teknenin bir butun olarak burulma ve bukulmeye karsi maksimum dayanikli olmasini isteriz. Eger sizin dediginiz gibi, paneller arasinda yumusak bir malzeme eklersek, bu durumda dis kabuk kuvvet altinda bukulmeye baslayacak, aradaki kopuk yada dolgu malzemesi bir miktar ezilerek kuvveti tolere edecek ve panel dediginiz bulkhead'lere kuvveti bir sure aktarmayacak. Bu durumda butun yuku kuvvetin ilk bindigi kabuk yuzeyi absorbe etmek durumunda kalacak. Yani bu kabuk yuzeyini teknenin kalanindan daha fazla strese maruz birakmis olacaksiniz.

Halbuki, eger bulkhead ile kabuk arasindaki yumusak malzeme olmasa, kabuga kuvvet bindigi anda bu kuvveti bulkhead'e ve oradan da karsi kabuga aktarabilirsiniz. Boylece kuvvetin bindigi ilk kabuk butun yuku tek basina tartmak zorunda kalmayarak teknenin kalanindan daha fazla strese maruz kalmaz. Tek basina %10 burulup bukulecekken, butun malzemeler bir arada calisip %1 burkulurlar. Eger bu tekne celik olsaydi, yumusak dolgulu versiyonda dis kabuk celigin kaldirabileceginden fazla burkulma yasadigindan oldukca hizli yorulacakti. Ancak dolgusuz rijit versiyonda, butun teknenin maruz kaldigi %1 burkulma celigin kaldirabileceginden cok daha az oldugundan tekneyi gidiklamaz bile.

Kisacasi, tekneniz ne kadar butun tek bir kutle gibi hareket ederse, yuklere karsi dayanimi ve uzun omru o kadar kesin olur. Bu sebeple tekneyi bastan sona ayni malzeme ile yapip mumkun oldugu kadar rijit yapmak isteriz.

Ayrica bu sekilde yumusak dolgu yaptiginizda, dolgu etrafina yapacaginiz fiber kaplamayi dusunun. Dis kabuk surekli burkulur ve bukulurken bulkhead rijit duracagindan bu fiberler olmasi gerekenden cok daha fazla strese maruz kalacak ve muhtemelen zamanla buralarda catlaklar, ayrilmalar olusacaktir. Bu da teknenizi daha da zayif hale getirir.

Bunlar benim mekanik mekanik bilgime dayanan teorik bilgiler. Ancak gercekle buyuk oranda ortustugunden eminim.

Kolay gelsin.

lkaratas

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Ad Soyad: Levent Karataş
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #66 : Aralık 12, 2020, 06:15:42 ÖS »
Bolkan bey ek resimlerde belki izah edebilmişimdir. Gövdeye gelen her dik destek( stingerler dahil) için bahsetmiştim. Yanlış anlamayın benim hiç bir tecrübem yok bu reçineli imalat  konusunda. Ben gövdedeki yükler ve burulma (dalgalardan kaynaklı) gibi  davranışları kavramaya çalışıyorum. Resimde bahsetmeye çalıştığım aslında basit. Enine yerleştirilen bir kontraplak sıfır konumlandırılınca gelen yükü diğer tarafa taşıyacağından gövdeye nasıl bir sorun oluşturduğu. Buda yaşanmışlıklarla ortaya çıkan bir sonuç. Tamda burada tecrübenize danışmak istemiştim. Teşekkürler.

Bazi seyler pratikle, deneyimle kazanilsa da, temel konstruksiyon ve mekanik bilgisi her durumda benzer calisir.

Bu konuyu dogru ele alabilmek icin anlamaniz gereken bir cok kavram var. Ancak once teknenin basina neler geliyor'u anlamak lazim.

Tekneyi dusunun. Sudasiniz. Deniz sakin cam gibi. Karsidan bir dalga geliyor. Dalga tekneye saat 2 yonunden carpti. Dalga, teknenin burnunu sag taraftan kaldirmaya calisacaktir. Bu da teknenin kic sol tarafini batmaya zorlar. Ancak teknenin yuzme kabiliyeti buna direnir. Yer cekimi de tekneyi su yuzunde tutmaya zorladigindan, dalga kuvveti tekneyi ciklet paketi gibi burkulmaya zorlar. Denizde surekli dalga oldugunu ve teknenin surekli olarak degisik yonlerden degisik sekillerde burkulmaya calisildigini anlayabilirsiniz. Teknelerin bir numarali mekanik sinavi burkulmadir. Iki numarali mekanik sinav ise bukulmedir.  Dalganin teknenin tam burnundan vurdugunu dusunun. Burnu havaya kaldirmaya calisacaktir. Teknenin kici batmaya direnecegi ve yer cekimi de tekneyi su yuzeyinde tutmaya calisacagi icin tekne ortasindan tutulup burnundan yukari dogru bukulmeye calisiyor gibi olur. Ayni dalga teknenin ortasinda geldiginde ise bu durumda yasayacagi bukulme tersine olacaktir. Bu sefer ortasindan tutulup burnu ve kici asagi basiliyor gibi olacaktir.  Yine, deniz hic bir zaman duragan olmadigindan, bu kuvvetler surekli olarak degisir ve tekne surekli olarak zit yonlerde burkulma ve bukulmeler yasar.

Bir malzemeyi surekli zit yonlerde kuvvet uygularsaniz yorulur ve en cok yorulan yerinden kopar. Bu tekneniz icin de gecerli. Her materyalin, yorulmadan kaldirabilecegi bir burkulma ve bukulme miktari vardir. Atiyorum ( yani yuzdeler yada sayilar gercegi yansitmiyor ) celik %5 burkulmaya ve bukulmeye karsi yorulmadan dayanabiliyor diye varsayalim. ahsap %15 diyelim. Bu durumda celikten yapacaginiz bir teknenin burulmasini vebukulmesini neredeyse hic istemezsiniz. Ahsap teknenizin ise birazcik burulmasindan sikayet etmezsiniz. Ikisi de boylece cok uzun yillar sorunsuzca dayanabilir.

Yani teknenin bir butun olarak burulma ve bukulmeye karsi maksimum dayanikli olmasini isteriz. Eger sizin dediginiz gibi, paneller arasinda yumusak bir malzeme eklersek, bu durumda dis kabuk kuvvet altinda bukulmeye baslayacak, aradaki kopuk yada dolgu malzemesi bir miktar ezilerek kuvveti tolere edecek ve panel dediginiz bulkhead'lere kuvveti bir sure aktarmayacak. Bu durumda butun yuku kuvvetin ilk bindigi kabuk yuzeyi absorbe etmek durumunda kalacak. Yani bu kabuk yuzeyini teknenin kalanindan daha fazla strese maruz birakmis olacaksiniz.

Halbuki, eger bulkhead ile kabuk arasindaki yumusak malzeme olmasa, kabuga kuvvet bindigi anda bu kuvveti bulkhead'e ve oradan da karsi kabuga aktarabilirsiniz. Boylece kuvvetin bindigi ilk kabuk butun yuku tek basina tartmak zorunda kalmayarak teknenin kalanindan daha fazla strese maruz kalmaz. Tek basina %10 burulup bukulecekken, butun malzemeler bir arada calisip %1 burkulurlar. Eger bu tekne celik olsaydi, yumusak dolgulu versiyonda dis kabuk celigin kaldirabileceginden fazla burkulma yasadigindan oldukca hizli yorulacakti. Ancak dolgusuz rijit versiyonda, butun teknenin maruz kaldigi %1 burkulma celigin kaldirabileceginden cok daha az oldugundan tekneyi gidiklamaz bile.

Kisacasi, tekneniz ne kadar butun tek bir kutle gibi hareket ederse, yuklere karsi dayanimi ve uzun omru o kadar kesin olur. Bu sebeple tekneyi bastan sona ayni malzeme ile yapip mumkun oldugu kadar rijit yapmak isteriz.

Ayrica bu sekilde yumusak dolgu yaptiginizda, dolgu etrafina yapacaginiz fiber kaplamayi dusunun. Dis kabuk surekli burkulur ve bukulurken bulkhead rijit duracagindan bu fiberler olmasi gerekenden cok daha fazla strese maruz kalacak ve muhtemelen zamanla buralarda catlaklar, ayrilmalar olusacaktir. Bu da teknenizi daha da zayif hale getirir.

Bunlar benim mekanik mekanik bilgime dayanan teorik bilgiler. Ancak gercekle buyuk oranda ortustugunden eminim.

Kolay gelsin.
Kadir bey açıklamalarınızla  çok yardımcı oldunuz.  Teşekkürler.  Ayrıca yapılan tekne çok güzel olmuş. darısı bizim gibilerin başına.

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #67 : Aralık 18, 2020, 12:37:46 ÖS »
Motor takıldı,suslemeler yapıldı


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #68 : Aralık 18, 2020, 09:10:49 ÖS »
Maşallah nazar değmesin çok güzel olmuş  <> Bitiriş süreniz de çok kısa oldu. Bu yapım yönteminin bir özelliğimi acaba ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Riptide CX 457 İlk Yapım Aşaması Görüntüleri
« Yanıtla #69 : Aralık 19, 2020, 09:30:09 ÖS »
Maşallah nazar değmesin çok güzel olmuş  <> Bitiriş süreniz de çok kısa oldu. Bu yapım yönteminin bir özelliğimi acaba ?
Cok tesekkur ederim.
Strip planking yöntemi ile yaptım.
Tekne planlarini bowdidgemarine firmaaindan satin aldim.
Tekne offshore deep V hull(Derin V hull) olarak geciyor.planklarin dısinda ve ic yuzeyinde biaxial elyaf ile epoxy laminasyonu yapıldi.
2.projem daha gorkemli bir 26 feet Lobster olacak kismetse.
Saygılar sunarım.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
5394 Gösterim
Son İleti Ekim 01, 2012, 12:31:57 ÖS
Gönderen: ofz
0 Yanıt
4637 Gösterim
Son İleti Eylül 08, 2012, 06:50:44 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4144 Gösterim
Son İleti Ekim 26, 2012, 12:37:50 ÖS
Gönderen: serkanavci
16 Yanıt
11930 Gösterim
Son İleti Ağustos 09, 2013, 03:19:51 ÖS
Gönderen: erol erdemir
12 Yanıt
7770 Gösterim
Son İleti Aralık 12, 2012, 12:29:51 ÖS
Gönderen: KARANLIK
12 Yanıt
7680 Gösterim
Son İleti Kasım 16, 2014, 03:18:12 ÖS
Gönderen: mehmet şasi
0 Yanıt
4496 Gösterim
Son İleti Aralık 11, 2012, 03:31:23 ÖS
Gönderen: msceylan
6 Yanıt
6917 Gösterim
Son İleti Ocak 05, 2016, 11:30:31 ÖS
Gönderen: servet
7 Yanıt
6279 Gösterim
Son İleti Aralık 29, 2013, 06:19:00 ÖS
Gönderen: ozancirpan