Gönderen Konu: Yeni Teknem Yapılacak Çok Şey Var  (Okunma sayısı 157285 defa)

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #30 : Kasım 09, 2014, 11:07:53 ÖS »

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #31 : Kasım 09, 2014, 11:22:02 ÖS »
Yeni verdiginiz iki linkte sorunsuz aciluyor bende.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Can__2004

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 134
  • Ad Soyad: ORHAN AVCI
  • Bulunduğu İl: Mugla
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Roznia
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #32 : Kasım 09, 2014, 11:40:24 ÖS »
Minik usta çalışmalara başlamış bile :) Maşallah!

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #33 : Kasım 10, 2014, 12:00:52 ÖÖ »
Teşekkürler can bey sizce nasıl biraz çalışma ile adam olucak gibi.
Politek marka bir tekne.
Şimdi içini deştim gördüğünüz gibi üzerine su kontrplağı ve cam elyafı uygulicam.
İyicene yıkadıktan sonra iç bölüme bir epoksi yada başka bir uygulama yapmak istiyorum en uygun malzeme hangisidir acaba

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #34 : Kasım 10, 2014, 01:34:45 ÖÖ »
Bu arada tekne politek markaymış

Can__2004

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 134
  • Ad Soyad: ORHAN AVCI
  • Bulunduğu İl: Mugla
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: Roznia
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #35 : Kasım 10, 2014, 06:42:51 ÖS »
Valla Volkan bey, sitedeki üstadlar daha doğru yorum yapabilirler.
Ben kendimi tekne yapımı konusunda şuan bir çırak olarak bile göremiyorum ama ben de öğrenmeye çalışıyorum.
Youtube'da öyle tekne tamiratları gördüm ki adam olmaz diye düşündüğüm tekneleri pırıl pırıl ediyor ustalar.
Sizin tekne o teknelerin yanında yeni bile kalır :)

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #36 : Kasım 10, 2014, 08:44:20 ÖS »
https://plus.google.com/photos/117634553262936942373/albums/6079731069067482001?banner=pwa
Yeni resimlerin devamı albümde var ön cam söküldü çürüyen tahtalar kazınmaya devam :)
Arka tıpa yerini kör tıpa ile kapamayı düşünüyorum çünkü ortası noş tek yönlü tıpayı almışlar sanırım.
Teknedeki paslı vidaları sökmek çok zamanımı alıyor daha sökülecek çok vida var napıcam bilmiyorum.
Zımpara makinemide tağmin etmiş bulunmaktayım iç kısım temizlenince astar ve polyester kaplamaya hazır :)
Değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum.
Bu arada teknem evraksız.Gemi sökümde filika evrağı satıyorlarmış benim için bir umut oldu :)


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #37 : Kasım 10, 2014, 09:56:57 ÖS »
https://plus.google.com/photos/117634553262936942373/albums/6079731069067482001?banner=pwa
Yeni resimlerin devamı albümde var ön cam söküldü çürüyen tahtalar kazınmaya devam :)
Arka tıpa yerini kör tıpa ile kapamayı düşünüyorum çünkü ortası noş tek yönlü tıpayı almışlar sanırım.
Teknedeki paslı vidaları sökmek çok zamanımı alıyor daha sökülecek çok vida var napıcam bilmiyorum.
Zımpara makinemide tağmin etmiş bulunmaktayım iç kısım temizlenince astar ve polyester kaplamaya hazır :)
Değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum.
Bu arada teknem evraksız.Gemi sökümde filika evrağı satıyorlarmış benim için bir umut oldu :)



çift cıdarın biri atta gitmiş :D O sökülen yere taban tahtası olarak kontrplak mı konulacak ? Eğer öyle yapılacak ise şuan görünen kısıma nasıl bir uygulama yapılacak?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

göksu

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 81
  • Ad Soyad: Serkan Ceylan
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1976
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #38 : Kasım 10, 2014, 10:52:42 ÖS »
Öncelikle hayırlı olsun. Sonrasında da kolay gelsin. Çalışmalarınız bittiğinde umarım dilediğiniz gibi bir tekneye sahip olmuş olursunuz. Bence gayet iyi durumda bir tekne ve yapılacak işlemlerle çok güzel bir duruma gelecektir. Fotoğraflardan  görebildiğim kadarı ile tabanın kırılmasına bile gerek yoktu diye düşünüyorum. Güzel bir temizleme ve zımparalama ile iyi hale gelirdi. Elyaf ile yapılacak kuvvetlendirme yeterli olurdu. Ancak bu şekilde de yapılan birçok restorasyon görüntülerine rastlamak mümkün. Şuandan sonra nasıl yol izlenmeli denirse benim fikirlerim şu şekilde olur. Açılmış olan tabanın kenarları, sıfır noktasına kadar inilmeden mesela 5 cm kadar kalacak şekilde düzgünce kesilmeli (taban kontrplağını üzerine oturtmak için). Taban güzelce temizlenip zımparalanmalı. Şerit elyaflarla köşeler ve omurga kısmı kuvvetlendirilmeli. Taban kontrplağına kasnak oluşturmak adına 3 veya dört adet taban formuna uygun olarak v şeklinde posta monte edilmeli. Elyaf epoksi ile güzelce sabitlenmeli. Sonrasında tüm tabana epoksi astar uygulaması yapıldıktan sonra taban kontrplak kaplanmalı. Bu aşamadan sonrası da istenen şekle göre dizayn edilmeli.

Başta da söylediğim gibi bu aşamalar kendi fikirlerimdir. Kesin doğrular bunlardır demek değildir. Farklı fikirlerle en uygun uygulama belirlenebilir.

Çok güzel sonlanacağını umut ettiğim bu restorasyon çalışmasını ilgi ile takip ediyor olacağım.
   
Serkan Ceylan
Beykoz / İstanbul

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #39 : Kasım 11, 2014, 01:01:48 ÖÖ »
Yorumlarınız için teşekkür ederek başlıyorum.
Çidarı sökme nedenim tahtanın alt kısmına vernikleme yapılmamış olması bu yüzden tahta çürümüştü ufak bir delik yüzünden.
Dediğiniz gibi kenarlara 10 cm kala üst kısım bitiyor oralara kadar kazımak şart çünkü içi hala ıslak ,almadan bir gün önce iyi bir yağmur yemiş.
Volkan bey tabana bir kat kumaş elyaf ve reçine uygulaması ardından omurgayı güçlendirmek için şerit halde elyaf uygulaması yapmayı planlıyorum.
Her türlü fikre açığım önerilerinizide bekliyorum :)
Ardından 8 mm su kontrplağı yerleştirilerek kenarlardan güçlendirme ve üstüne yine kumaş elyaf yapmayı düşünüyorum.Kontrplağın iç kısmı iyicene verniklenecek.

Yarın yine iç kısmın temizlenmesi vidaların sökülmesi ve zımpara işi ile uğraşıcağım.
Gidip malzeme alıcam ama temizliği bitirmek istiyorum.
Arkadaki tıpa umarım sıkıntı yapmaz tamamen kapatacağım.
Teknenin burun kısmıda içeriden silinip verniklenecek oradaki tahtalar sağlam olduğu için.
Bazı ufak delikler var konsolda onlar kapatılıp macunlandıktan sonra teknenin heryerine astar uygulanacak.
Bu restorasyonu aparmanın garajında yapıyorum umarım polyesterin kokusundan rahatsız olan çıkmaz.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #40 : Kasım 11, 2014, 02:10:43 ÖÖ »
iyice kurumadan yapıştırma işine başlama..muhahkak marin kontraplak kullan ilerde tekrar  başına dert açmasın..arka delik su tahliye deliğimi? eğer kaparsanız yağmur ve denizden gelen serpinti suyunu nasıl tahliye edeceksiniz?vernik yerine,vernikli ahşap koruyucu boyalar var dyo,marsahll gibi onlardan kullan 3 kat sürersin..karina ve kontraplak arası muhtemelen boş kalacak..üstten bir kaç ufak delik açıp oralardan PU köpük sıkıp dolgu yapabilirsin..hem mukavemeti artırır,hem delinmelerde suyun ilerlemesini önler,hemde yeterli alan olmuşsa batmamazlık sağlar tekneye..sonradan macun ve elyafla bu ufak delikleri kaparsın..ama bir şekilde su gideri olması lazım...çizim koydum ona bakabilirsin..filikacılardan fatura alırken gemilerin uluslar arası kodu vardır İMO numarası diye geçer mutlaka bu numara faturada belirtilmeli,yoksa kayıt etmezler..
 

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #41 : Kasım 11, 2014, 02:22:06 ÖÖ »
Servet bey bilgiler için teşekkür ederim IMO numarasına bakacağım saolun cidden.
Teknenin arkasında su çıkış yeri var ancak içi pasolu bir delik içeri su almaması için ne yapabilirim?
Yarın onunda resmini çekeyim ben.


Resimdeki gibi bir sistem uygulamakta mantıklı bunu da listeye kattım :)
Umarım böyle bir parça bulabilirim.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #42 : Kasım 11, 2014, 02:31:45 ÖÖ »
su giriş çıkışlarını tekne malzemesi satan her yerde bulabilirsin..krom olanlardan alın,direkt hortum bağlananlardan değil,dişli olanlardan alınki küresel vana takasınız..yarın birgün hortum vb delinmelerinde tamiratta vanayı kapayarak müdahale etme sansınız olsun..çek valf denilen bir olay var,çek valf takabilirseniz o deliğe içerdeki suyu denize verir ama denizden su almaz..yani mantığı su akışı tek taraflıdır..

volkanserezli

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 389
    • https://www.youtube.com/channel/UCr4yqA6RFDj020boMqGiWKA
  • Ad Soyad: Volkan Serezli
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Marine
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #43 : Kasım 11, 2014, 02:39:28 ÖÖ »
Valf sistemini direk teknenin arka kısmından çıkarsak olur mu acaba koyacağım kontraplağı delmeden üst çidar hizasından su arkadan çıkar gider ?
Dediğiniz gibi alt kısmı tamamen köpük doldurmak istiyorum.Şimdiki su tahliye yerinede bir valf koyacağım. Ayrıca orta tarafa ağırlık koymaya gerek var mıdır?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Yeni teknem yapılacak çok şey var
« Yanıtla #44 : Kasım 11, 2014, 02:46:28 ÖÖ »
olur ama valfide küresel vana ile kullan her ihtimale karşı..seninki sürat teknesi tarzında o yüzden ağırlığa ihtiyaç yok...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
4740 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2012, 07:56:56 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
38 Yanıt
22038 Gösterim
Son İleti Mayıs 29, 2012, 10:16:52 ÖS
Gönderen: mesutozkan
3 Yanıt
3500 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2014, 01:38:42 ÖÖ
Gönderen: msceylan
13 Yanıt
10419 Gösterim
Son İleti Mart 22, 2015, 10:53:36 ÖÖ
Gönderen: H@K@N
4 Yanıt
3666 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2015, 07:40:23 ÖÖ
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
5 Yanıt
4353 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2017, 07:27:49 ÖÖ
Gönderen: bladesaw
4 Yanıt
2784 Gösterim
Son İleti Temmuz 03, 2020, 12:36:25 ÖS
Gönderen: ergbin
0 Yanıt
1403 Gösterim
Son İleti Kasım 19, 2020, 11:03:06 ÖS
Gönderen: aliozaltin
34 Yanıt
7002 Gösterim
Son İleti Mart 16, 2022, 09:55:47 ÖÖ
Gönderen: khbilen