Gönderen Konu: CST585 Yelkenli Kayık  (Okunma sayısı 11346 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #15 : Haziran 23, 2016, 06:06:14 ÖS »

Ya şu yazılımcıları bir temiz ıslatmak lazım. Yenilik yapıyoruz diye zorlaştırıyorlar. Eskiden paylaş diyip kategoriyi kolayca belirleyebiliyorduk şimdi ne yaptığımızı bile göremiyoruz.

Taşıt girebiliyor mu şimdi?  :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #16 : Haziran 23, 2016, 06:27:47 ÖS »
    Hah! şimdi oldu, artık taşıt girebiliyor  :)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #17 : Haziran 23, 2016, 11:58:51 ÖS »
Mehmet abi bilmiyorum benim kişisel yapımdan dolayımı,yoksa yaşadığım minik tecrübelerdenmi bilmiyorum ben şahsen büyük yelken alanı tercih etmeyi düşünmüyorum.

Tek kişi kullanım olacak denizde ve denizi koklayacak halimizde yok tabikide ve büyük yelken alanı ile o havalara yakalanmak kısaca ölüm demek :(

Bir anda camadana inmek,yelken küçültmek vs zor iş geliyor bana .

Şimdi şu durumların tercihini yapmak gerekiyor bence;

Büyük yelken alanı/ zor durumda büyük risk
Küçük yelken alanı/rüzgarsız havada daha az performans.

Ben 2.seçeneği seçtim açıkçası yelken alanı olarak ta 24 m2 yi seçerdim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #18 : Haziran 24, 2016, 08:00:44 ÖS »
Haklısın Volkan; ben de aynı doğrultuda düşünüyorum. Zaten tercihimi de o yönde yapıp kesirli armaya karar verdim. Belki hafif havalarda flokların üstüne kontra floku basarak 28-30 Metrekareye çıkması sağlanabilir.

Normalde bu kayık için hesaplanan değer 36-40M2. Teknenin taşıyabileceği yelken alanı hesabı: ıslak yüzey alanının 2 yada 2,5 ile çarpımına denk geliyor. Islak yüzey alanı ise = (0,5*BWL+T) x LWL x2 =18,5M2
( BWL=Su hattı eni, T= Su hattı ile salmanın en uç noktası arası "draft", LWL= Teknenin su hattı uzunluğu )

Gerçi genel kural çıkan matematiksel veriyi %10-12 eksilterek uygulamakmış Cem Gür'ün ifadesiyle buna "yaşam toleransı" deniyormuş...
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #19 : Haziran 24, 2016, 10:29:29 ÖS »
iyi olmuş bence, kesirli arma donatması daha kolay olur idareside , performans düşer ama bu yaşta performansa da gerek yok herhalde  ;)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #20 : Haziran 24, 2016, 11:10:07 ÖS »
Sen şimdi bana yaşlı mı dedin ???  ://
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #21 : Haziran 24, 2016, 11:13:22 ÖS »
yok canım ne münasebet  ;D

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #22 : Haziran 25, 2016, 12:28:15 ÖÖ »
Rüzgar hızları ortalamaları dünyada 5 knot civarında dolaşıyor, yani teorik olarak aslında rüzgarı ersmiyo sayabilirsiniz. Bir yelkenli ile yol yapacaksanız yeken alanını azamide tutun derim. Camadan vurmak uygun hazırlık yapılırsa çok kolaydır. Direk sayısı kaç tane olursa olsun, içeri bir tel daha gerip ikinci bir flok basmak ekneye hız veya güç katmaz, bazı uygulamalar hızı azaltır bile, örneğin bir balonun içine flok basarsanız, hızınız azalır ve balon üzerindeki yük de azalır. Büyük yelken iyidir. Yelken kullanacaksanız olabileceğin en büyüğünü tasarlayın, gerektiği kadar camadan matafyonu takın, doğru donatın ve camadan vurmasını iyi öğrenin.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #23 : Haziran 25, 2016, 08:08:46 ÖS »
Salmasını omurgasını yeniledik

















M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #24 : Haziran 26, 2016, 12:00:40 ÖÖ »
Abi bu taşıt giremiyora bir çözüm bul yaw :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #25 : Haziran 26, 2016, 08:01:49 ÖÖ »
Yaw yine mi!  :@  :// şimdi bak bakalım garajın kapısı açılmış mı?  :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #26 : Haziran 27, 2016, 12:47:01 ÖÖ »
safra omurgaya çizdiğin gibi olacaksa ön taraf daha ağır olacaktır muhtemelen ipe yeniden as bence ;)

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #27 : Haziran 27, 2016, 03:57:28 ÖS »
Osman kereste için Adana nasıl? 200 desi kadar kestane lazım postalar için. Omurga için meşe yada daha uygun bişey bulamazsam bir 150 desi kadar daha ilave edicez.

Bu arada yelken planıda çıktı. Bu ikisinden biri olacak ama hangisi... :)

Bence kesirli arma daha uygun gibi. Siz ne dersiniz?






Şiyeri biraz daha düşürdük; şimdi tam oldu sanırım





Çok gezdim kereste için Adana'da. Birde burada güye keresteciler sitesi var. Ama bulabildiğim tek teş bolca yerli , ithal çam ve kayın. Kayınıda mobilya üretiminde kullandıkları için altınmış gibi davranıyorlar. Sen Kestane falan demişsin imkansız abi o buralarda , Meşe ise belki bir ihtimal Osmaniyeye doğru bulunabilir. Ben yerli Çam kullandım abi , hiç uğraşmadım sonra. Zaten yediği kimyasallardan sonra herhalde bir meşe veya kestane olmuştur.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #28 : Haziran 28, 2016, 10:44:06 ÖS »
safra omurgaya çizdiğin gibi olacaksa ön taraf daha ağır olacaktır muhtemelen ipe yeniden as bence ;)

Sedat aslında teknenin ağırlık merkezi tam orası değil. Asılı olan posta 7. posta en derin posta 6 ile 7 nin ortası ağırlık merkezide tam oraya denk geliyor.
Mekan yetersizliği göz önüne alındığında seyir esnasında başaltı genelde boş olacak. Ve havuzluk hem motor hem personel ağırlığı ile dengesini bulur diye düşünüyorum.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: CST585 Yelkenli Kayık
« Yanıtla #29 : Haziran 29, 2016, 05:34:20 ÖÖ »
Şimdi okuduklarımdan aklımda kalanlarla birşeyler paylaşmak istiyorum

Arma ve salmayı nasıl yapacağın netleşmediğine göre meşhur "center of effort" CE ve "center of lateral resistance" CLR işlerini de dikkate almak gerekiyor bu durumda hatırlatmak babında CE yelkenlerin geometrik olarak etki merkez, CLR salma, centerboard vs etki merkezi

Armayı düşünürken randa veya markoni arasında kalmıştın, iki arma arasında CE2 nin önde veya geride olması durumu var bildiğin gibi, salma konusunda da ağırlığı ne tarafa doğru koyduğun ve çizdiğin şekle göre nerede olduğuna bağlı olarak CLR de değişecek

Peki ne isteniyor. Normalde CE ve CLR nin dikey düzlemde aynı noktada olması beklenir. Ama çoğu zaman CE, CLR ye göre hafif kıça kayması daha arzulanırmış, böylece yeke hafif basılması gerektiği için hafifte baskı hissedilir böylece tepki daha iyi gözlenebilir. diğer taraftan bu hafif (3-10 derece) yekenin basılması salma yeke düzleminde tıpkı kanat veya yelkendeki gibi etrafından akan suyun katettiği yollar arasındaki farklılıktan dolayı rüzgar üstüne doğru tekneyi ilerletir (bernaulli ilkesi)

(kaynak: The Blue Book of Sailing. A. Kurt)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
20884 Gösterim
Son İleti Mayıs 27, 2014, 09:24:07 ÖS
Gönderen: mustafaacikgoz
44 Yanıt
34344 Gösterim
Son İleti Mart 26, 2019, 03:12:43 ÖS
Gönderen: khbilen
1 Yanıt
6173 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2011, 09:51:11 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
5564 Gösterim
Son İleti Ocak 16, 2014, 02:02:36 ÖS
Gönderen: Ercanuyar
0 Yanıt
4706 Gösterim
Son İleti Haziran 03, 2012, 10:40:40 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
15 Yanıt
10108 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2015, 12:55:00 ÖÖ
Gönderen: volkanserezli
2 Yanıt
4392 Gösterim
Son İleti Şubat 27, 2019, 03:55:50 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
53 Yanıt
8575 Gösterim
Son İleti Haziran 17, 2020, 01:25:53 ÖS
Gönderen: servet
0 Yanıt
1851 Gösterim
Son İleti Temmuz 14, 2021, 11:06:37 ÖS
Gönderen: vlkanaydin