Gönderen Konu: 10 Metre Katamaranım  (Okunma sayısı 19435 defa)

talih.tuna

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: talih tuna
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: 10 Metre Katamaranım
« Yanıtla #30 : Ocak 19, 2016, 10:24:40 ÖÖ »

merhaba
Büyük bir ihtimalle katamaran bitmiştir diye düşünüyorum.Eğer resimlerde ki gibiyse nacizane bir iki fikrimi sunmak isterim.10 metre tek gödeli bir teknede bile minumum genişlik 3 metredir daha darı çok fazla sallatı yapar(kancık).Eger bir katamarana niyetlendiyseniz bunun genişliği minumum 4.5 metre olmasını düşünün ki daha stabil olsun.İkinci nokta her gövdenin  taşıma kapasitesini cm cinsinden hesaplayıp bordo yüksekliğini ona göre ayarlamanınz gerekli.Şu an ki bordo yüksekliği bana biraz abartılmış gibi geldi.Takriben teknenin bitmiş hali kaç kg olacak bunu bilmek lazım.Buda size bordo yüksekliğini rahatlıkla verir.teşekürler

oskanush

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 21
  • Ad Soyad: Özkan ANDAÇ
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1974
  • Tekne Adı: Daha düşünmeye bile başlamadık. Tavsiyelere açığız :)
Ynt: 10 Metre Katamaranım
« Yanıtla #31 : Ocak 19, 2016, 11:41:50 ÖÖ »
Vallahi, bu konuya... kendi açtığım konuya 2 senedir bakmamışım...

Bu da sanırım imalatını sonlandırdığım katamaran macerasının akıbeti hakkında fikir verir sanırım..

Beceremedim, arkada iz bırakmayacak şekilde imha ettik...

Maalesef...


Durumu foruma yazmadığım için üye arkadaşlardan özür dilerim.
Benim dangalaklığım...


Şu an ne mi hayal ediyorum?
Katamaran planı artık hayal bile değil..


Artık mantıksız hayaller yok..
Bir "trimaran" yapmak hayali / planındayım... :)


2013 de bir 6-7mt pancarlı tekne aldım.
Aynı yıl 9mt fiberglas bir yelkenli aldım.
2014 den itibaren de, sadece, 36ft bir yelkenli teknemiz var.
İki sezondur Fethiye'ye kadar inip geliyoruz.
Kısmetse bu baharda da ineceğiz.






Molto Cattiva - WIM Ambarlı

huseyinyurt41

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 54
  • Ad Soyad: huseyin yurt
  • Bulunduğu İl: Kocaeli
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: 10 Metre Katamaranım
« Yanıtla #32 : Ocak 19, 2016, 04:33:52 ÖS »
Mevla hayallerinizden uzak etmesin sizi. Hakkınızda hayırlısı olmakla beraber hayallerinizde denizle olsun.
İyi denizci evine sağ salim dönmeyi başarabilendir...
En iyi denizci evini deniz bilendir...

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: 10 Metre Katamaranım
« Yanıtla #33 : Ocak 19, 2016, 08:49:53 ÖS »
Eni dar bir teknenin neden daha çok sallanması gerektiği konusunu anlamadım. Bir katamaranda gövdeler birbirinden uzak olursa bir gövdenin altına giren dalga onu kaldırdığında diğer gövdeyi dayanak noktası kabul edersek açısal olarak sallanma daha az olur. Stabilite açısından da gövdelerin arası açıldıkça artış doğrudur. Unutulmaması gereken katamaran dengesi kararsızdır. Karasız dengede devrilme halinde tekne kendiliğinden düzelemez. Bir tek gövdeli ise dengesini safrası ile sağlar yani hacıyatmaz gibidir. Devrilse bile belirli açılara kadar kendiliğinden düzelebilir. Bu açı safranın yerine ve miktarına göre 130 derece ile 180 derece arasında değişebilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

can_eren

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: can eren
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: 10 Metre Katamaranım
« Yanıtla #34 : Temmuz 19, 2017, 11:39:24 ÖÖ »
katamaran teknelerin tek omurgalı teknelere gore daha fazla sallanmasıyla alakalı forumlarda cok fazla tartısma konusu var ve teknık olarak kımse cevap bulamamıs.

gm ve stabılıte hesaplarında bazı ayrıntılar vardır.once kabaca anlasılır olması ıcın basıt bır dılle acıklıyım.

katamaran tekneler tek omurgalı teknelere gore daha fazla sallanır ve daha hızlı sallanır.yanı herhangı bır tarafa yattıgında ornek verıyorum 20 derece yattı 0 konumuna dogrulması tek omurgalı teknelere gore hızlı olur.ancak devrılme ıhtımalı tek omurgalılara gore daha azdır.aslında karıstırılan sey sallanmasıyla devrılmesıdır.

bunun sebebıde gm hesaplarındaki kg km gz gibi degerler ve hesaplamalardır. burada etkı kuvvetı gz degerının hesaplanmasıyla bulunur.gz dogrultucu kol hesabıdır.moment. bır gemı veya teknede g noktasını su hattının altında tutmayı basarırsanız o tekneyı alabora etmenız mumkun olmaz su almadıgı surece.su almayan bır tekne 70derecelık bır acıdan bıle dogrulabılır.

ama g noktası su hattının uzerıne cıktıkca devrılme olasıgı azalır.ancak g noktasını cok asagıya cekersenız bu seferde tekneyı dırek batırabılırsınız.yanı g nın k ya yaklasması demek teknenın tasıyabılecegı agırlıktan fazlasının yuklenmesıne sebep olur.

sımdı teknık dılle yazalım :

Doğrultucu Kol (GZ) ve Moment
GZ mesafesine doğrultucu kol, Δ x GZ değerine de doğrultucu
moment denir. Doğrultucu kolun uçlarındaki G noktasına ağırlık merkezi kuvveti ve Z
noktasına ise yüzdürme merkezi kuvveti etki ederek gemiyi döndürme momentini oluşturur.
doğrultucu kol her zaman geminin yattığı tarafta olur ve
gemiyi dik duruma getirmeye çalışan doğrultucu momenti oluşturur.

ıste bu hesaplamalardan dolayı tek omurgalı tekneler daha yavas cıft omurgalı tekneler daha hızlı sallanır.buda katamaranın daha dengesız oldugu kanaatının olusmasına sebep olmakta ama yanlıstır.katamaran kendını daha cabuk ve hızlı toplar buda bızı rahatsız eder ama katamaranı devırmek tek omurgalı teknelerı alabora etmekten daha zordur.

2 tekne dusunun bırı katamaran bırı tek omurgalı 2sıde aynı acıda dalga sebebıyle yattıgını varsayın ornek olarak 20 derece.
tek omurgalı tekne 0 dereceden 20 derece yatıs pozısyonuna ordanda tekrar 0 a gelene kadar 6 sanıye gectı dıyelım aynı sartlarda katamaran tekne 4 sanıyede gelır (ornek varsayım).buda sızı daha fazla rahatsız edebılır denız tutuyorsa daha fazla tetıkleyebılır.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
19588 Gösterim
Son İleti Haziran 16, 2013, 01:08:00 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
12236 Gösterim
Son İleti Eylül 19, 2011, 01:34:22 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
9051 Gösterim
Son İleti Nisan 25, 2015, 07:53:22 ÖS
Gönderen: serdaraysun
3 Yanıt
10306 Gösterim
Son İleti Temmuz 17, 2014, 11:54:00 ÖÖ
Gönderen: kerem_2501
73 Yanıt
33878 Gösterim
Son İleti Nisan 05, 2015, 09:02:45 ÖÖ
Gönderen: metintin
1 Yanıt
7486 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2012, 09:30:39 ÖS
Gönderen: carta
11 Yanıt
9073 Gösterim
Son İleti Şubat 14, 2013, 04:39:51 ÖS
Gönderen: Ale
9 Yanıt
5545 Gösterim
Son İleti Nisan 16, 2013, 11:42:36 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
21 Yanıt
12349 Gösterim
Son İleti Aralık 03, 2013, 10:29:48 ÖS
Gönderen: ATAcanayakın