Gönderen Konu: Sztrandek 750 Maket Yapımı  (Okunma sayısı 25139 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #15 : Aralık 06, 2013, 06:43:15 ÖS »

bence de öyle servet bey.
yapıma geçmeden motor almayı planlıyorum
bakalım bir diesel 20 bg yanmar alabilecekmiyim.
bütçeyi aşmamak lazım. :)

yanmarlar güzel motor kalitesi tartışılmaz ama bir o kadarda pahalılar..
bu firma perkinsleri marinize ediyordu,bir ara 21 bg sahibinden com da 8.000 tl istiyorlardı..
http://ustaoglumarine.com/Urun-ustp21-hp-Perkins-Dizel-Marin-Motor.aspx
yeterli param olsa ben lister petterden sasmazdım :)..

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #16 : Aralık 06, 2013, 07:23:25 ÖS »
Adnan Abi Mehmet Abi'ye verelim gazı Allah korusun bizim başımıza kalırsa yanarız :D :D :D :D :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #17 : Aralık 06, 2013, 07:35:48 ÖS »
Bıkkınlık yok hocam aynen devam. Ama ağır ağır çıkıyoruz merdivenleri hani yaşlıyız ya :) aslında benimkisi biraz sitemdi.

Bakıyorsunuz açılan konuyu ikibin küsür kişi açmış bakmış biliyorumki s750 ile ilgilenen sadece bu forumda en az ben diyim elli siz diyin yüz insan var biride ortak akıl oluşturmak adına yönelttiğim sorulara iki çift laf etmemiş. Yazanlar hep belli arkadaşlar.

Bizler amatörüz bir çok insanın kendine slogan olarak seçtiği cümledeki gibi "hiç birimiz hepimiz kadar akıllı değiliz" konu tartışılırken bir bakıyorsunuz atladığınız yada göremediğiniz bir detayı farkediyorsunuz.

Mesela geçen öyle oldu Servet le konuşurken Autocad bilen arkadaşların desteği olsa falan diyorduk. bir konu açtı, sağolsun arkadaşlardan Ozan Çırpan ve Ersan Akpınar ilgilendiler. Belki arkadaşların yaptığı çalışma bana tam istediğimi vermedi ama birşey farkettim ben çizerken meğer milimetrenin bindebir ölçeğindeki çukurlukları dert ediyormuşum. Bu yüzden Ozanın yaptığı çalışmaya müteşekkirim. Bu sayede takıldığım noktadan kurtuldum. Bunun gibi

Ağırdan almamın sebebi tamamen duygusal ;) Emekliyiz ve de bir kenara bişeyler atamamışız  :-X

Bir de sizin çalışma yuvarlak karina olsaydı ballı kaymak olacaktı  :D ama iç tasarımı konusunu tartışabiliriz.

Ölçüler konusunda bende sizin gibi ende %10 Yükseklikte %05 boyda da %14 gibi bir büyütmeyle 885boy 308en 220 yükseklik ile ortalama %33 hacmi büyütmüş oldum. şimdi 1/10 ahşap modellemesini toparlamaya çalışıyorum. postaları lamine ederek, strip plank laminasyon kaplama falan gerçek inşaatı simüle etmeyi düşünüyorum. Maksat zaman kazanmak ;) hemde teknik hakkında fikir sahibi olmak ::)




M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #18 : Aralık 06, 2013, 07:41:42 ÖS »
Volkan ben zaten seninle yelkene çıkmadan başlamıyacağım ki  :P kurtulurum sanma. Valla senede en az iki kere İstanbul yapıyorum ve artık Bursa üzeri dönmeyi de âdet edindim bilesin :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #19 : Aralık 06, 2013, 07:51:17 ÖS »
sloganı yazınca söz kimin miş diye bakayım dedim. O'nu bulamadım ama güzel bir makale buldum. Biraz önce aktardığım düşüncelerimi ifade eden kısmı alıntıladım.

Sonuçta madem bir aradayız biz bir aileyiz yada bir ekibiz. Ortak bir amacımız var sevdalısı olduğumuz denize bir an önce ulaşmak. Deniz se bilmeyi gerektirir ve hatayı affetmez.

HİÇBİRİMİZ HEPİMİZ KADAR AKILLI DEĞİLİZ!

....... Her insanın günlük yaşantısında karşılaştığı çeşitli problemler vardır. Üstelik gerçek hayatta karşılaştığımız problemler, öğrenim hayatımız boyunca bize öğretilen, tek bir doğru cevaba odaklanmış, iyi ifade edilmiş, tecrübelerden uzak problemlere hiç benzemez. Gerçek hayattaki problemlerin her zaman tek ve doğru cevabı yoktur.

Problemleri çözmek için “düşünmek” temel koşuldur. Oysa problem çözme sürecimizin çoğu bilinçsiz bir şekilde gelişir. Problemlerle her an karşı karşıya olduğumuzdan onlar üzerinde uzun uzun düşünmeye onları analiz etmeye gerek duymayız. Genelde sürekli karşılaştırdığımız problemler için basit çözümler geliştiririz. Bazen bulduğumuz çözümler problemi sona erdirmek bir yana yeni problemlere zemin hazırlar.  Neyi, neden yaptığımıza, nasıl yaptığımıza dikkat etmeden adeta otomatik davranışlarla hareket ederiz ve hareketlerimizi de çoğu zaman sorgulamayız. Bunun sonucunda problemlerimizi az çok halledecek yüzlerce alışkanlık geliştiririz ve onlarla yetinmeye çalışırız.

Yeterince özen gösterip çalıştığımızda ortaya çıkan çözümlerin yanında bu saydıklarımız etkisiz ve zayıf bir takım alışkanlıklar olarak kalmaktadırlar. Önemli olan çözümün doğru ya da yanlış olması değil, problem için uygun olup olmamasıdır. Bu ise tek başına başarılamaz. Problemin çözülebilmesi için ortamın ve ekibin uygunluğu önem taşıyor.

Başarı artık yalnızca bireysel özelliklere değil, aynı zamanda çalışma arkadaşlarının özelliklerine, uyumuna bağlı. Kuruluşun bütün aşamalarında önemli rol üstlenecek ekibin, amaca uygun bir yapıda olması, yapılacak çalışmaların başarısı için kritik bir öneme sahiptir.

Ekip üyeleri;
   •   Birbirine güvenmeli ve birlikte çalışmanın gücüne inanmalı
   •   Ortak bir amaca inanmalı ve bu amacı gerçekleştirme yolunda istekli olmalı
   •   Takım çalışması için konuyla ilgili ve yetkin kişileri bir araya getirmeli ve ortak aklı kullanmalı
   •   Çözüm odaklı ve aktif katılımcı olmalı
   •   Diğer ekip üyelerinin fikirlerine karşı yapıcı bir yaklaşım içinde olmalı
   •   Problemi tüm yönleriyle teşhis edip ona odaklanmalı
   •   Haklı çıkmak değil, doğruyu bulmak için gayret göstermeli
   •   Geçici çözümlerle günü kurtarmak için değil, sorunun özüne inerek kalıcı çözümler bulmaya çalışmalıdır.
Hiçbir yöntem sorunları bizim yerimize çözemez. Herkes kendi karar ve faaliyetlerinin sorumluluğunu taşımak zorundadır. Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz sorun iki katına çıkar. Sadece sorunu düşünmekle yetinirseniz sorun yerinde sayar. Soruna çözüm bulursanız sorun, sorun olmaktan çıkar.

Unutmayalım ki, hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz!

Eylül 2008

Gönderen Serap Turan zaman: 08:16
http://turanserap.blogspot.com/2012/06/hicbirimiz-hepimiz-kadar-akilli-degiliz.html
Etiketler: İNSAN KAYNAKLARI, KİŞİSEL GELİŞİM, LİDERLİK-YÖNETİM VE ORGANİZASYON, YAZILARIM
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #20 : Aralık 06, 2013, 08:07:18 ÖS »
Arkadaşlar ben ancak iş bitimi akşamları uğraşarak maketten ve sizin daha önceki yadıklarınızdan birşeyler kapmaya çalışarak ilerliyorum.
şemayı inceleyince çizen kişinin bu tekneyi kesinlikle yapmadığını ve sadece teoride oluşturduğunu düşünüyorum.
örneğin Wc kapısı merdivenlere çarpıyor, arka yatağa girilemiyor, Wc bir resimde 122 cm diğerinde 100 cm.
nette yapım hikayesi yok (ben bulamadım en azından).
Umarım gövdeyi bitirince burnu suya batık, kıçı havada kalmaz.
Her neyse. yine de ben radikal de olsa değişiklikleri yapıp (sizlerin de önerileri ile gelişecek)
kesinlikle tekneyi yapacağım.
yuvarlak karina istemiştim. Onun için Didi teknelerinde kullanılan yöntemi düşündüm.
Bu teknenin köşeli çiziminden yola çıkıp bilgisayarda eğimleri verip yapacaktım.
Kafayı kırarsam belki yine girişirim. :-\
Şemaya bağlı kalmadan istediğim değişikliği mantık çerçevesinde yapmaktan yanayım.
O benim ihtiyacımı nereden bilecek, ya da o bizden iyi mi düşünüyorki.
Onun için sadece bir tekne çizimi bu. Benim için ise yaptığım tekne.
Şu çılgın Türkler biraz cesaretle neler yapmadı ki.
Adam zaten tekne çizimine güvenmiyor ki mail e bile cevap yazma nezaketini göstermiyor.
Bu işin sonunda yaptığım değişiklikler ile tüm yapım yardımları ile şemayı sztrandek 750 den esinlenilmiş T-780 olarak yayınlayacağım.
 

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #21 : Aralık 06, 2013, 08:25:59 ÖS »
...
Bu teknenin köşeli çiziminden yola çıkıp bilgisayarda eğimleri verip yapacaktım.
Kafayı kırarsam belki yine girişirim. :-\


Ben onu natali 850 ile denedim; http://www.denizrehberim.com/s750-model-calismasi-t1975.0.html amacım 850 olarak tasarlanmış gövdeyle s750 deki güverteyi mixetmek ti ama gördüm ki %10-15 civarında  kübik büyütmekle aşağı yukarı aynı sonuçta ortaya çıkan tekne dplasmanı tamamen farklı ve birçok hesap yeniden yapılmak zorunda...

M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #22 : Aralık 06, 2013, 08:27:35 ÖS »
Bıkkınlık yok hocam aynen devam. Ama ağır ağır çıkıyoruz merdivenleri hani yaşlıyız ya :) aslında benimkisi biraz sitemdi.

Bakıyorsunuz açılan konuyu ikibin küsür kişi açmış bakmış biliyorumki s750 ile ilgilenen sadece bu forumda en az ben diyim elli siz diyin yüz insan var biride ortak akıl oluşturmak adına yönelttiğim sorulara iki çift laf etmemiş. Yazanlar hep belli arkadaşlar.

Bizler amatörüz bir çok insanın kendine slogan olarak seçtiği cümledeki gibi "hiç birimiz hepimiz kadar akıllı değiliz" konu tartışılırken bir bakıyorsunuz atladığınız yada göremediğiniz bir detayı farkediyorsunuz.

Mesela geçen öyle oldu Servet le konuşurken Autocad bilen arkadaşların desteği olsa falan diyorduk. bir konu açtı, sağolsun arkadaşlardan Ozan Çırpan ve Ersan Akpınar ilgilendiler. Belki arkadaşların yaptığı çalışma bana tam istediğimi vermedi ama birşey farkettim ben çizerken meğer milimetrenin bindebir ölçeğindeki çukurlukları dert ediyormuşum. Bu yüzden Ozanın yaptığı çalışmaya müteşekkirim. Bu sayede takıldığım noktadan kurtuldum. Bunun gibi

Ağırdan almamın sebebi tamamen duygusal ;) Emekliyiz ve de bir kenara bişeyler atamamışız  :-X

Bir de sizin çalışma yuvarlak karina olsaydı ballı kaymak olacaktı  :D ama iç tasarımı konusunu tartışabiliriz.

Ölçüler konusunda bende sizin gibi ende %10 Yükseklikte %05 boyda da %14 gibi bir büyütmeyle 885boy 308en 220 yükseklik ile ortalama %33 hacmi büyütmüş oldum. şimdi 1/10 ahşap modellemesini toparlamaya çalışıyorum. postaları lamine ederek, strip plank laminasyon kaplama falan gerçek inşaatı simüle etmeyi düşünüyorum. Maksat zaman kazanmak ;) hemde teknik hakkında fikir sahibi olmak ::)



O birşey yazmayanlardan biri de benim.
İlkönce bir fikrim oluşması lazım ki iletebileyim.
Şimdi artık bu tekne hakkında baya fikirlerim oluştu.
Yapım tekniğini aynen kullanarak maket yapmak bence çok önemli.
Her türlü değişiklik hakkınızı kullanmanızdan yanayım.
Eyleme geçenlerden biri olduğunuz için de tebrik ediyorum.
Para konusuna gelince; zaten kabuğu yapmak çok masraflı değil.
zaman alacağından kirasız bir mekan gerekiyor o kadar.
Kabuk sonrası ise önce motor sonra yelken ve seyir ekipmanları için para lazım.
Kabuk çıktıktan sonra muhakkak onun için de finansman bulunur.
Çılgınca gelmezse belki bir belgesel  oluşturmak bile mümkün. Finansör vs.
Bunlar olmasa bile yeterince sabır azim ve zaman yeterli.
Bence.
Bütün buluşlar savaşlar ve imkansızlıklar içinden çıkar.
Yanlış anlamayın bunları aynı zamanda kendimi de motive etmek için samimi duygularım olarak yazdım.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #23 : Aralık 07, 2013, 04:43:33 ÖS »
Süper olmuş   ;) Elinize sağlık

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #24 : Aralık 07, 2013, 09:23:01 ÖS »
Adnan abi bende 650 nin maketini yapmıştım.
Ama seninki muhteşem olmuş.
Eline sağlık
Kolay gelsin.

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #25 : Aralık 08, 2013, 12:03:07 ÖÖ »
Teşekkürler.
Bir konuda bilgi ve öneriye ihtiyacım var.
13 Bg içten takma diesel motor buldum.
Sizce yeterli gelirmi?
Ben biraz yetersiz kalır ve sert havada zorluk yaşarım diye düşünüyorum  fakat fiyat makul.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-icten-ve-distan-takma-motor-solax-dizel-13-hp-438cc-baysan-m-10-sanzimanli-saatte-1-65-litre-144811992/detay

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #26 : Aralık 08, 2013, 12:14:22 ÖÖ »
bunlar hava soğutmalı motorlardır,kabinin çok iyi havalandırılması lazım..uzun çalışmalarda siserler,torklarıda yeterli değildir..su soğutmalı iyi bir marka motor tavsiye ederim..

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #27 : Aralık 08, 2013, 12:15:54 ÖÖ »
Yani fiyatından başka iyi yanı yok :(

PİLTEN

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 36
  • Ad Soyad: Adnan Şakir PİLTEN
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #28 : Aralık 08, 2013, 12:19:11 ÖÖ »
7,50 için ben 20 Bg altında olmamalı diye düşünüyorum.
Ne dersiniz?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 Maket Yapımı
« Yanıtla #29 : Aralık 08, 2013, 12:21:00 ÖÖ »
ürünü kötülemeyeyimde yelkenliye uymaz su soğutmalı marin bir motor bakın derim 14-20 bg arası işinizi görür..


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
14 Yanıt
12730 Gösterim
Son İleti Ocak 10, 2021, 06:32:02 ÖS
Gönderen: volkankaya
440 Yanıt
177191 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2020, 02:39:22 ÖS
Gönderen: caki
27 Yanıt
27579 Gösterim
Son İleti Temmuz 25, 2014, 11:22:19 ÖÖ
Gönderen: osmanuysal
463 Yanıt
112317 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2021, 10:20:37 ÖS
Gönderen: yalova77
3 Yanıt
4412 Gösterim
Son İleti Kasım 10, 2015, 09:27:09 ÖS
Gönderen: Irkın Çubuk
5 Yanıt
4320 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2017, 07:27:49 ÖÖ
Gönderen: bladesaw
3 Yanıt
3365 Gösterim
Son İleti Şubat 05, 2018, 11:45:27 ÖÖ
Gönderen: Efe SARAÇ
20 Yanıt
8951 Gösterim
Son İleti Aralık 02, 2018, 07:52:48 ÖS
Gönderen: khbilen
33 Yanıt
8017 Gösterim
Son İleti Haziran 19, 2020, 11:48:44 ÖS
Gönderen: Remzii