Gönderen Konu: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar  (Okunma sayısı 10766 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« : Kasım 19, 2013, 10:52:07 ÖS »

Bildiğiniz gibi S750 Yuvarlak karinalı Deplasman modelini yapmak için kolları sıvadım. Önce karelaj üzerinden çalışarak mukavva maketini yapmıştım. " http://www.denizrehberim.com/s750-model-calismasi-t1975.0.html "
Daha sonra mevcut PDF dosyaları print ettirdim dosyaların kimisinde ölçek var ama benim kullanacağımda ölçek yok, bu nedenle karelerin 100x100 milime oturması için %1181 büyütmek gerekiyordu büyüttük buda çizgilerin pixelleşerek bozulmasına yolaçtı.



Kağıdı zemine yatırp üzerinden trizle yeniden çizmek gerekiyordu. Buradaki en önemli husus kağıt üzerinden referans alınacak noktanın tesbiti
Malum işi bilen aklı eren üstadlar planda oynamayın haaa cısss diye korkutuyorlar. Böyle bir durumda kağıt üzerindeki referans noktasında illaki sapma olacak.

Baktım olmayacak: Az biraz corel çalışmışlığım var böylece DXF dosyası ile PDF dosyayı üst üste copya edeyim dedim bazı sıkıntılar ve kırılmalar oluyordu.
Bende kontrol amacıyla Yuvarlak karina hareketli salma modeli için konulmuş DWG dosyası ile yine aynı modelin karelajı olan 81 nolu dosyayı eksen çizgisinden ve su hattından üst üste bindirdim.



Gördüğünüz gibi bunlarda üst üste binmedi ne kadar uğraştımsa olmadı en yakın görüntü bu. Şimdi işi bilen dostlardan ricam konuya bi açıklık getirmeleri. Planlarda gözardı edilebilecek tolerans miktarı ne kadardır.

81 nolu resim üzerinden konuşacak olursak S750 Yuvarlak karina hareketli salma modeli yapmaya karar vermiş iki kişi düşünün biri DWG dosyayı kullanıp CNC de kesim yapmaya karar veriyor; diğeri JPEG resim üzerinden salaya çıkartıp öyle kesim yapıyor. Bu durumda bu iki teknenin birbirinin aynı olması imkansız.
O zaman donanımı ve diğer detayları MC modelinden tamamlanması önerilen deplasmanı farklı bu iki teknenin salma ağırlık ve yüzey hesabı, yelken hesabı dümen palasının alanı  vs hiçbir hesap tam olmayacak.

Hatta Multichine modelide denedim yine benzer problem ondada var. Üst üste çakışması ner durumda imkansız.



Yoksa şunumu demek lazım dengesi, terazisi, hatları düzgün olsun  yeter 3-5 santimlik sapmanın lafı olmaz mı?

M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #1 : Kasım 19, 2013, 11:04:04 ÖS »
mehmet ilk resimdeki dağınık çizgileri kagıt üzerinde triz cetveli ile aynı hatta yuvarlıyamıyormusun???
yuvarlanır bence çok sapma olmadan..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2013, 11:21:10 ÖS »
Hocam yuvarlanıyor da,; çizgilerin kareleri yatay yada dikey kestiği noktalardan çivilerle tesbit edince ister istemez sapmalar oluyor. Bu da  düzgünmüş görünen ama aslında pürüzlü bir yüzey. hadi bir kısmı kaplama sonrası zımparayla giderildi birkısmıda macun vs desekte, karina ve bordadaki girinti yada çıkıntılar suda girdapların oluşmasına dolayısı ilede kavitasyona sebep olur diye düşünüyorum.
Konuyu açmamdaki ana sebep çizim yapamamam değil. ölçülerde ne kadarlık sapmalar tolerans dahilinde kabul edlir onu anlamak. Görüldüğü gibi aynı plan farklı ortamlarda servis edilince ortaya inanılmaz farklar çıkıyor. Bu tolerans dahilinde mi onu merak ediyorum. Gemi mühendisi bir arkadaş vardı O'nun konuya açıklık getirmesini umuyorum.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #3 : Kasım 21, 2013, 09:35:59 ÖÖ »
Mehmet abi iyi günler. Bende bir kaç plan edindim bu zamana kadar içlerinden bazılarıda ücretli idi. Ve bunların hepsininde autocad dosyaları var idi. Şu an atölyemdede başlayıp bitimediğim teknelere ait genellikle ilk postalar mevcut.

Şöyle söylemek isterimki abi. Bir çok CAD çizimin kağıda aktarılmış halinde kesim için bırakılmış pay çizgisine rastladım. Bunlar beni zaman zaman yanılttıda. Senin iki resmin ölçlüerinin aynı olduğuna aslında ben eminim. Farkın ise CAD i çizen kişinin malzeme tercihi , 6 kontra 1 kontra gibi , kesim için kullanmayı düşündüğü klavuz çizgi vs vs. den kaynaklanmakta olduğunu düşünüyorum.

Kavitasyon mevzuna gelince abi senin planında üstelikte yuvarlak gövdede bunu yapabilecek çok bir şey yok.

Plandaki sapmalarda abi , bu zamana kadar gördüklerim ve öğrendiklerim ışığında. Sapmanın oranının iskele ve sancak yönlerinde korunması ve her iki yöndede milimetre mertebesinde kalması zaten imalat için yeterli bir töleranstır. Bu kadarcık sapmada arma , dümen vs. vs. deki değişiklikleri anlamak için ise zannımca 10 sene yelken seyri tecrübesi lazımdır.

Bana kalırsa hiçbirşey olmaz. Sanayi tipi üretimlerde bile bu sapmalar oluyor.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #4 : Kasım 21, 2013, 11:54:29 ÖÖ »
Oh be Osman; yüreğimi ferahlattın! :D bende hemen hemen aynı düşünüyorum. Yinede insan kendi gibi düşünen birinin desteğini arıyor demekki. ::) Kağıt üzerinde büyüdükçe pixelleşen kısmın malzeme gridi olabileceği hiç aklıma gelmemişti. :-X Haklı olabilirsin.

Yelken yapıcazda sen Arpaç'a ateş alımaya gelir gibi gelirsen nasıl olacak :P İnşallah o günleride görürüz  :-\
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #5 : Kasım 21, 2013, 02:52:18 ÖS »
Abi Arpaça teknem olmadan gelince çok zoruma gidiyor.  :'(

Bu arada abi söylediklerim bazı tecrübeler ilede sabit , sadece bir fikir beyanından ibaret değil. Adanada gölde bir çok fiber ve bir adet komple ahşap teknenin yapımınada uzun süre şahit oldum. Yani denizde çok üst sınırlarda yelken veya motor seyri yapmayacak isek inan bazı sapmaların sorun olmadığını çoğu kez gördüm. Ha bu plandaki değişiklik derkende senin benim burada bahsettiğimiz bir kaç santimlik sapmalar değil ha. Yarım metreleri , 2 metreleri bulan sapmalar bunlar  :D

Mesele deniz çingenesi kitabında okudum yıllarca denizlerde kendi yaptığı teknesi ile gezen üstadımız sonunda Türkiyede aldığı bir motorlunun kuyruğuna 2 metre eklenti yaptırmıştı , ne oldu tekne dümen dinlemedi , ne yaptı sonra , yalpa omurgaları vs. vs. İsmail abimizde eklentiler yapmıştır , bir çok denizcide yapmıştır.

Ben her zaman şunu savunuyorum abi.

Can salı diye gün gelip hayatımızı kurtarmasını umacağımız şey şişme balon aslında , hiçbir akışkan dinamiği ile ilgisi yok. Ama hayat kurtarıcı. Çünkü onunla yelken yapmaya kalkmayız , ona motor takıp seyri düşünmeyiz. Çünkü onun ne için olduğunu biliriz.

Yani herkes ve hepimiz için geçerlidir bu.

Elimizdeki teknenin neler yapabileceğini bildikten sonra ve ona göre seyirlerimizi yaptıktan sonra abartı olmayan kendi yorum ve uygulamalarımızın sorun olacağını sanmıyorum.


Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #6 : Kasım 21, 2013, 03:33:07 ÖS »
Dostum sana katılıyorum. ;) Tüm mühendislik çalışmalarının önemine ve gerekliliğine inanmakla birlikte her bir tarafının eğri büğrü olduğu ilave bir kilo yükün bile tüm trim hesaplarını altüst ettiği sferik bir ortamda hareket edecek bir nesnenin; adım adım davranış grafiğini çıkarmak diferansiyel denklem hesaplarıyla bile imkansızken, postada 1 mm kaçık olmuş kimin umurunda demek lazım birazda. Aslında bişey farkettim şurası şöyle , burası böyle diyerek gerçekte bana gereken zamanı kazanmak için bahane üretiyorum ???

Değişiklik konusunda çok bişey yapmıyacağım hepsi bu kadar.



aslında şeytan dürtüp duruyor yüksekliği sabit tutup enine %5-10 boyuna % 10-15 yakışır diyede bilmiyorum ki :-\
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #7 : Kasım 21, 2013, 04:53:51 ÖS »
Mehmet abi tekneyi bitirdiğin zaman nerede muhafaza edeceksin?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #8 : Kasım 21, 2013, 05:05:18 ÖS »
Kışlamayı ve bakımı kastediyorsan Bahçeye çekerim diye düşünüyorum. Ama hayallerim ve önümde uzanan ufuk birdaha karayı zor görürsün diyor  :D

Bağlamak için buraya en yakın balıkçı barınağı. Mersin marina baya uzak kalır :-\
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #9 : Kasım 21, 2013, 05:20:23 ÖS »
Dostum sana katılıyorum. ;) Tüm mühendislik çalışmalarının önemine ve gerekliliğine inanmakla birlikte her bir tarafının eğri büğrü olduğu ilave bir kilo yükün bile tüm trim hesaplarını altüst ettiği sferik bir ortamda hareket edecek bir nesnenin; adım adım davranış grafiğini çıkarmak imkansızken, postada 1 mm kaçık olmuş kimin umurunda demek lazım birazda. Aslında bişey farkettim şurası şöyle , burası böyle diyerek gerçekte bana gereken zamanı kazanmak için bahane üretiyorum ???

   Mehmet, postaları yaparken ne kadar dikkat edilse de bir iki cm lik kaçmalar muhakkak oluyor fakat stingerleri çekerken, stingerler yolunu buluyor ve o hataları revize ediyor. onun için stingerleri tam boy olacak şekilde dışarıda birleştirdikten sonra yerine monte etmeli ve arada kalan boşlukları vidalarla çerçevelere zorlayarak bitiştirmek yerine buraları başka yöntemlerle dldurmak. Ben bırakacağım çerçevelerde karşılaştığım durumlarga Epoksi+talaş karışımı macun ile buraları doldurdum.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #10 : Kasım 21, 2013, 08:05:39 ÖS »
  Mehmet, postaları yaparken ne kadar dikkat edilse de bir iki cm lik kaçmalar muhakkak oluyor  Haklısınız İbrahim bey uzun sayılacak bir zaman bunu gözden kaçırmışım. Zoomlanmış ekranda debelenip duruyormuşum fakat stingerleri çekerken, stingerler yolunu buluyor ve o hataları revize ediyor. onun için stingerleri tam boy olacak şekilde dışarıda birleştirdikten sonra yerine monte etmeli ve arada kalan boşlukları vidalarla çerçevelere zorlayarak bitiştirmek yerine buraları başka yöntemlerle dldurmak.  Ben bırakacağım çerçevelerde karşılaştığım durumlarga Epoksi+talaş karışımı macun ile buraları doldurdum.

Ben bildiiğiniz gibi "strip plank laminate veneer" yöntemi ile yapacağım. içi varsın çok şık olmasın ama konstrüksiyon sağlam olsun istiyorum bu nedenle Türk Loydun konstrüksiyon önerilerini dikkate almayı düşünüyorum.  Konstrüksiyonda kullanacağım birleştirmelere ilişkin tasarıları toparlıyorum.    http://vitaminl.tv/video/1160?ref=fbs   bu ve benzeri denizlerde dağılma endişesi olmadan gönül rahatlığı ile dolaşmak istiyorum



Gerçi strip plank konusunda hala kararsızım 2x2cm çıtalar üzerine 4mm üçkat kontrplak kaplayınca elyaf epoksi 35 mm kalınlık olşturuyor, ciddi bir ağırlık.
İzmirden Koray beyle tanışmıştık O da kendi teknesini yapanlardan "masif ahşabı kaplamaya sokma bişekilde su alırsa zaptedemezsin. üç yerine dört kat kontrplak kapla yeter" demişti. Bu konuda sizler ne dersiniz fikrinizi öğrenmek isterim :)

Ayrıca konstrüksiyon konusunda bilmediğim farklı yöntemler varmı bilen varsa bizlerle paylaşabilirlermi?
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Sztrandek S750 Planlarındaki tutarsızlıklar
« Yanıtla #11 : Kasım 21, 2013, 10:26:49 ÖS »
Abi moluded dedikleri bir yöntem var mesela , bu yontemdede kontra plak stingerler açılı kesilip dudak dudağa laminasyon uygulaması yapılıyor. Geçen bir belgeselde de Arjantinli balıkçıların tekne inşasını gördüm , ordada postaların ve stingerların üzerine uygun oyukları açıp örneğin yarım santim kadar , buraları radiusa kadar bakır telle sarıp üzerini epoksi ile doldurdular. Adamlar 8 tonluk tekneyi güneyin kaba denizlerinde kullanmak için bu teknikle yaptı. Bu arada bir hatırlatma mahiyetinde , abi tekneyi elyafla sardıktan sonra ve bunu katlı bir yapıda yaptıktan sonra inan bana ne stingerin ne postanın pek bir anlamı kalmıyor. Yırtmadan tekneyi dağıtmak pek mümkün olmuyor. Elyaf , epoxy ve kontraplaktan oluşan kompozit yapı çok sağlam , düşünki uçakların dışında alüminyum elyaf epoxy kullanılıyor.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4810 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2011, 01:56:56 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6955 Gösterim
Son İleti Ocak 05, 2012, 10:18:36 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
1572 Yanıt
488571 Gösterim
Son İleti Temmuz 23, 2021, 07:02:36 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
10 Yanıt
8607 Gösterim
Son İleti Aralık 26, 2012, 10:45:18 ÖS
Gönderen: servet
7 Yanıt
5033 Gösterim
Son İleti Ağustos 13, 2013, 04:21:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
20 Yanıt
13249 Gösterim
Son İleti Eylül 10, 2016, 09:46:22 ÖS
Gönderen: Mesut Ali
66 Yanıt
40790 Gösterim
Son İleti Eylül 04, 2014, 03:26:53 ÖS
Gönderen: alperserkan01
0 Yanıt
3849 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2013, 02:42:02 ÖS
Gönderen: Ali Can GÜL
304 Yanıt
77720 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2021, 08:47:46 ÖS
Gönderen: Mesut Ali