Gönderen Konu: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)  (Okunma sayısı 9429 defa)

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #15 : Mayıs 11, 2020, 08:58:48 ÖS »

Servet hocam, eni 2,20. pinoteks işi biraz can sıkıcı evet ne olacağını tam olarak kestiremiyoruz. zaten ince bir kat sürdük, zımpara yapacağız. zehirli boyanın gövde boyasının altında kalacağını sanıyordum. sıralamasını bilmemezlikten öyle yazmışım. o konuda bilgi eksiğimiz mevcut. tavsiyelerinize uyucaz.

Yelken de pek bir bilgimiz olmamakla birlikte tekneye düşündüğümüz birşey. hatta geçen gün abim kamaranın yanlarına birer direk ile arasına gerilecek kumaş ile yelken yapmayı önermişti, buda sadece tek yönlü rüzgarda işe yarayacağından tek direkli yelkenleri araştırıp sonraki aşamalarda karar vermek üzere bıraktık. kamaranın ortasında omurgadan tavanına kadar aliminyum bir boru bırakmayı düşünüyorduk daha sonra ihtiyaç duyarsak yelken direğini üzerinden sokup alttan civatalarla sabitleyebileceğimiz şekilde. :) yelkenin çalışma prensibi hakkında çok bir bilgimiz olmadığından şimdilik araştırıyoruz sadece. 

Teknenin şu anki yaklaşık ağırlığı 200 kg kadar. bitmiş haliyle 600 kg olacağını öngörüyoruz. buda ayakların 15 cm batması demek. maksimum 5 yolcu olacağını varsayarsak yaklaşık ağırlık 1 ton, buda ayakların 25 cm batacağı anlamına geliyor. braketi alacağımız motorun şaft uzunluğuna göre bu ölçülerde yapmayı düşünüyoruz. sağlamlığı yitirmeden 10 cm.lik hareketli bir sistem faydalı olabilir. hesaplamayı yaparken ayakları 430*50*15 olarak aldık. tam ölçüleri; uzunluk 4,30 genişlik 51,5 cm yükseklik 55 cm. alt V hesaba dahil değil. 

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #16 : Mayıs 12, 2020, 01:13:05 ÖÖ »
... V çalışma için bir örnek..

webster

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: Webster
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2020, 11:16:37 ÖÖ »
maşallah.. başarılarınızın devamını dilerim

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #18 : Mayıs 25, 2020, 09:55:29 ÖS »
V çalışmamız sona erdi macun işlemin başladık yarın elyaf kaplamaya başlıcaz kismetse


katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #19 : Mayıs 25, 2020, 10:11:19 ÖS »

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2020, 10:25:23 ÖS »
Aralarda bazı boşluk ve çatlak gibi yerler var..Onları macunla doldurur tesviye edersiniz..Macun işlemi derken? boşlukları macunla doldurun sadece,genel macunu elyaf attıktan sonra cekeceksiniz..Kaç kat atacagınızı bilmiyorum,ama tek kat düşünüyorsanız,en azından alt kısımları su hattına kadar iki kat elyaflayın.Veya imkanlar kısıtlıysa videodaki gibi birleşim yerlerine önce serit elyaf,sonra tam elyaf çekin..elyaflar mecburen tek parca degil çok parca olarak atılacak,bu durumda en az 5 cm birbirinin üstüne binsin..iki veya daha fazla kat elyaf atılacaksa mümkün oluyorsa (yetiştirilebiliyorsa) katlar ıslakken birbirinin üstüne atılsın..yok atılamıyorsa ikinci kat elyaftan önce birinci katın üstündeki beyaz tabakayı zımpara ile alıp,silin ikinci kata geçin..yapışmayan boşlukları tamamen zımpara ile kaldırıp,parca elyaf yapıştırın..işlem sonunda elyafla,k.plak arasında hava boşlugu,büzülme vb kalmasın..bu kadar,kolay gelsin.. :)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=lT6MctoPP3c&feature=emb_logo

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2020, 11:47:10 ÖS »
maşallah nazar değmesin ellerinize sağlık  <>
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #22 : Mayıs 26, 2020, 09:51:32 ÖS »
Aralarda bazı boşluk ve çatlak gibi yerler var..Onları macunla doldurur tesviye edersiniz..Macun işlemi derken? boşlukları macunla doldurun sadece,genel macunu elyaf attıktan sonra cekeceksiniz..Kaç kat atacagınızı bilmiyorum,ama tek kat
düşünüyorsanız,en azından alt kısımları su hattına kadar iki kat elyaflayın.Veya imkanlar kısıtlıysa videodaki gibi birleşim yerlerine önce serit elyaf,sonra tam elyaf çekin..elyaflar mecburen tek parca degil çok parca olarak atılacak,bu durumda en az 5 cm birbirinin üstüne binsin..iki veya daha fazla kat elyaf atılacaksa mümkün oluyorsa (yetiştirilebiliyorsa) katlar ıslakken birbirinin üstüne atılsın..yok atılamıyorsa ikinci kat elyaftan önce birinci katın üstündeki beyaz tabakayı zımpara ile alıp,silin ikinci kata geçin..yapışmayan boşlukları tamamen zımpara ile kaldırıp,parca elyaf yapıştırın..işlem sonunda elyafla,k.plak arasında hava boşlugu,büzülme vb kalmasın..bu kadar,kolay gelsin.. :)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=lT6MctoPP3c&feature=emb_logo

çatlak ve birleşim yerlerini macunlayip zımparaladık. elyaf işlemine gecicez şimdi. elyafı tek kat planlıyoruz. iskeleti güçlü, tabanida iki kat hâline geldiği için tek kat elyafın yeteceğini düşünüyoruz. elyafın üzeride komple epoksi macun olacağından sağlamlık yeterli olur kanaatindeyiz. siz ne dersiniz yinede iki kat yapalim mi?
tek kat elyaftaki ısrarımızın nedeni hem sağlamlığına güvenmemiz hemde maliyet ve zaman tasarrufu sağlamak. sadece izin ve yasak dönemlerinde çalışabiliyoruz bu sene suya indirmek istiyoruz
   

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #23 : Mayıs 26, 2020, 09:56:46 ÖS »
En azından alt köşe birleşim yerlerine serit elyaf atın ilk kat olarak...elyafta patlak,çatlak olur,micron kadar delik olur,tabandan su almasın tekne..yoksa saglamlık acısından yazmadım..iki kat daha iyi bariyer saglar.

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #24 : Mayıs 26, 2020, 11:37:56 ÖS »
tamamdır. köşeleri kaplarız. şerit elyaf bulmak zor olabilir burada. elyafı biçerken nasıl tepki verir acaba. aldığımız elyafın eni 1 mt. onu 10 cm lik şeritlere bölmek istesek sacaklanirmi.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #25 : Mayıs 26, 2020, 11:49:12 ÖS »
tamamdır. köşeleri kaplarız. şerit elyaf bulmak zor olabilir burada. elyafı biçerken nasıl tepki verir acaba. aldığımız elyafın eni 1 mt. onu 10 cm lik şeritlere bölmek istesek sacaklanirmi.
tuzla civarı satıcılarda oluyor sanırım hazır serit..dokuma tip elyaflarda sacaklanma degilde,kayma oluyor..düz bir masanın üstüne koyup kesmeyi deneyin..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #26 : Mayıs 27, 2020, 12:14:20 ÖÖ »
tamamdır. köşeleri kaplarız. şerit elyaf bulmak zor olabilir burada. elyafı biçerken nasıl tepki verir acaba. aldığımız elyafın eni 1 mt. onu 10 cm lik şeritlere bölmek istesek sacaklanirmi.

keseceginiz hatta once kaliteli bir maske bandi gecin. sonra maske bandini ortalayip kesin. Band elyafin hem sacaklanmasini azaltiyor, hem de dokumanin dagilmasini, kaymasini onluyor.

Ayrica, bu ekledigim resimdeki elyaf dizilimine goz atin. Eger seritleri 45 derece acili olacak sekilde keserseniz nihayetinde ayni malzeme ile daha saglam bir ek yapmis olursunuz.

A seklindeki boyuna uzanan mavi elyaflarin ek'e bir saglamlik getirmekten ziyade dolgu islevi goruyor. Ancak B seklinde, her iki yondeki elyaf da ek'e saglamlik katiyor.


sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #27 : Mayıs 27, 2020, 09:44:23 ÖÖ »
Resimleri bir daha inceledim, oncelikle elinize saglik. Guzel is cikarmissiniz ve guzel bir tekneniz olmus.

Birkac fikrimi belirtmek isterim.
V calismaniz oldukca saglam olmus. Ancak yapim seklinizden dolayi bende birkac dusunceye sebep oldu.
Zaten iskeletinizin saglamdi. Tabana V seklini vermek once citalar dizip aralarini kopukle doldurmaniz bence gereginden fazla saglam olmus. Ekstra saglamlik tabiki goz cikarmaz. Tekneyle yarismayacaginiza gore ekstra agirlik da bir onem arz etmiyor. Ancak beni dusunduren, citalarin ve xps kopuklerin aralarinda kalan bosluklar. Bir cok profesyonel yapim teknede bile su igne deligi kadar yerden girdi mi butun bu bosluklara doluyor. Hic cita dizmeyip dogrudan xps kopuk ile bosluk olmayacak sekilde doldurup ustune kontraplak yapistirsaniz bence saglamliktan yana hala bir zarariniz olmazdi. Ustelik bosluklariniz %95 daha az olurdu.

Su durumda, bence en azindan su altinda kalacak kisma iki kat elyaf gecmeyi ihmal etmeyin. Teknenin uzun omrunu garantilemis olursunuz.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #28 : Mayıs 27, 2020, 02:35:41 ÖS »
Zaten kayalara vurup delsende katamaranını batmaz,batıramazsın..K.plagın,masif agaçın bir kaldırma gücü var,ekstra bir çok yeri straforla doldurmussun..Suyun hucum edip,doldurup batıracagı bir hacim yok tekne de..Giren su boşluklara yayılır,zamanla agaç ve k.plakları çürütür,koku yapar vb..

katamaran

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
  • Ad Soyad: özgür gürsu
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1981
Ynt: 4,60 Özgün Tasarım Katamaran (daimi usta)
« Yanıtla #29 : Mayıs 27, 2020, 08:32:12 ÖS »
öncelikle tavsiye ve bilgiler için teşekkür ederim. kadir bey ayaklara yaptigimiz v deki citalarin altinida parca straforlarla doldurduk. ayrica deniz tutkali ve poliuretan kopuk kullandik ki şişerek boşlukları minimuma indirsin. tahminen %95 lik bir doluluk sağlamışızdır. kadir beyin anlattiklarindan elyafı biçmenin pek mantıklı olmadığına kanaat getirdim. semadaki b şeklinde kesmek fireyi arttıracaktır diğer türlüde sağlıklı şeritler elde etmek zor olacak.
servet bey tekneyi dikili izmirde yapıyoruz. profilim istanbul kalmış 4 yıldır burdayım. epoksi ve elyafları tuzladaki bir firmadan sipariş ettim. bu hafta boya ve zehiride sipariş edicem onlarla birlikte şerit elyafta isterim.
bir diğer seçenek ayaklari elyafi birbirine 10'ar cm bindirerek 5 parca ile dikine kaplayip daha sonra paralel olarak üstüne bir kat yaparsak kenarlar 25cm'ye kadar 2 kat kaplanmis olur. elyafın eni 100cm ayağın tabanı 52 cm. bu yöntem daha sağlam gibi ama 15 m2 ekstra elyaf işlemi demek. bilemedim :)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
6869 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2011, 09:03:37 ÖÖ
Gönderen: celenoglu
1 Yanıt
4154 Gösterim
Son İleti Kasım 15, 2011, 07:06:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
4444 Gösterim
Son İleti Haziran 28, 2014, 12:09:41 ÖÖ
Gönderen: Can__2004
0 Yanıt
3501 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:44:28 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
6144 Gösterim
Son İleti Mayıs 28, 2013, 11:18:40 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3364 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2013, 09:19:52 ÖS
Gönderen: haşim bakülü
10 Yanıt
7963 Gösterim
Son İleti Mayıs 13, 2014, 10:59:28 ÖS
Gönderen: babahasan61
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
14 Yanıt
2959 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2020, 07:53:43 ÖS
Gönderen: khbilen