Gönderen Konu: Ümraniye İMES  (Okunma sayısı 2855 defa)

omur

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Ad Soyad: ÖMÜR ERYÜKSEL
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1974
Ümraniye İMES
« : Temmuz 01, 2015, 03:40:43 ÖS »

Arkadaşlar merhaba,

Ümraniye İMES'te daha önce çalıştığınız veya bildiğiniz krom işi yapan yer var mı ?

Teşekkürler

Ömür

omur

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Ad Soyad: ÖMÜR ERYÜKSEL
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1974
Ynt: Ümraniye İMES
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2015, 03:41:49 ÖS »
malzemeler ektedir...

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 722
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Ynt: Ümraniye İMES
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2015, 10:51:22 ÖÖ »
merakımdan soruyorum; neden teknelerde hep krom malzeme kullanılır; neden galvaniz ya da paslanmaz ya da boyalı sac değilde krom ? deniz şartlarına daha mı dayanıklı ? daha mı şık duruyor ?
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Ümraniye İMES
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2015, 12:01:04 ÖS »
Aslında kullanılan malzeme krom değil 304 veya 316 kalite paslanmaz çeliktir.  Paslanmaz çelik demir içine krom ve az miktarda başka elementlerin  karıştırılması ile elde edilir. Krom paslandığında hava geçirmez ve parlak bir yüzey oluşturur ve malzeme paslanmaz çelik olur. Passlanmaz çelik bilinenin aksine paslanmamak için oksijene ihtiyaç duyar bu nedenle su kesiminin üstünde kullanılmalıdır. Su kesiminin altında ise genellikle "paslanır".  Paslanmaz çelik şaftlar dönme nedeni ile aşırı su ve kısmen hava ile temas ettiğinden kullanılır ama su altında paslanmaz çelk kullanmak doğru değildir, bronz malzeme tercih edilmelidir.  Galvaniz ise deniz şartlarına dayanıklı olmakla birlikte zamanla yüzeyi aşınıp çelik çıktığından çok tercih edilmemektedir.

Boyalı saç'ın bir özelliği boyalı olmasıdır yani açıldığında altındaki çelik paslanır ve boyacı macum ile bu yüzeyi doldurarark tekrar boyar yani malzeme gücünden yitirmiş olur ve macun, boya altında kaldığından incelenmezse anlaşılmaz.

Paslanmaz çelik temiz duruşu ile tekne üstünde çok kullanılır ama aslında ömrü belli değildir. Örneğin direği sabitlemede kullanılan sabit armada paslanmaz çelik tellerin ömrü 10-13 sene olarak verilmektedir. Bazıları çok daha uzun dayanır ama kopmadan önce belirti vermezler.  Modern malzeme olrak kevlar halat kullanılmakgtadır. Paslanmaz çeliğe göre çok daha güçlü olduğu bilinmekle  birlikte paslanmaz çelik bıçak le kesilemezken kevlar kolaylıkla kesilir yani elinizde sert bir cisimle baş üstüne geçerken kevlar çarmıhlarınızı kolaylıkla kaza ile kesebilirsiniz. galvanizli çelik tel bu işlem için çok daha sağlıklı olmakla birlikte paslanma başlarsa çok daha çabuk kopabilir. Galvanizli çelik teller sezon başında ince bezir ile yağlanarak paslanmaya karşı korunabilirler ama bu da dounulduğunda bulaşabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71