Gönderen Konu: Katamaran Yapımı İçin Öldürücü Fizibilite  (Okunma sayısı 11502 defa)

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Katamaran Yapımı İçin Öldürücü Fizibilite
« : Haziran 12, 2015, 12:54:15 ÖÖ »

bir katamaran sevdasıdır ki gidiyor içimde. aylardır türlü türlü görsel arşivliyorum. bir 3d tasarım programı ile çizim yapıp ardından acele etmeden inşa etmek istiyorum. her türlü yönlendirmeniz mutlu eder.
inşaa etmek için karar vermiş olmamın başat sebebi güvenli olduğunu düşünmem ve tabii ki hazır bir katamaran'dan çok daha ucuza getirmek istemem...
Kopik

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #1 : Haziran 12, 2015, 07:07:22 ÖÖ »
Katamaranlar kararsız denge diye adlandırılan, suya basan yüzeylerinin genişliği nedeni ile  su yüzeyinde duran teknelerdir. Devrilmeleri  halinde kendiiğinden düzlemleri olanaksızdır. Tek gövdeli tekneler ise aynı bir hacıyatmaz gibi aşağıda bulunan ağırlıkları ile düz dururlar, belirli bir açıya kadar (genellikle 130-135 derece) kendiliklerinden  düzelirler, kaldı ki bir tek gövdeli tekneyi rüzgar gücü ile devirmek mümkün değildir, yaklaşık eni kadar yükseklikte, kırılan bir dalganın bordadan çarpması gerekir.

Bir teknenin maliyetini üzerindeki tüm malzemenin maliyeti ve inşası için gereken işçilik oluşturur. Üreticilerin  malzemeleri toptan aldığı düşünülürse, malzeme maliyeti açısından bir amatörün daha aşağı maliyetlere ulaşması oldukça zordur. İşçiliği kendiniz yaparsanız işçilik maliyeti yokmuş gibi düşünebilirsiniz ama bu sizin zamanınızdan alınmış bir süredir ve eminim her kişi için değişik maliyeti vardır.  Eğer inşa etmekten keyif almayacaksanız, sadece maliyeti düşürme düşüncesi ile inşaata girişmeyin. Piyasada hiç uğraşmadan kullanabileceğiniz, sizin koşullarınıza uygun bir tekne bulabilirsiniz veya eksikleri olan ve tarafınızdan tamamlanacak bir katamaran bulma ihtimaliniz oldukça yüksektir.

Keyif alarak inşa edecekseniz, eminim bu konuda destek bulursunuz. Benim önerim, planı bilinen bir mimar tarafından çizilmiş bir tasarımı alıp hayata geçirmenizdir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #2 : Haziran 12, 2015, 11:09:26 ÖÖ »
15 metre bir katamaran için üreticisinden e-posta ile fiyat istedim. ilgili kurumun ürettiği tek tekne modeli ve bu 15 metre cat için teklifleri; bütün giderler dahil (hongkong da teslim) 1.950.000 $

Benim böyle bir parayı ömrümde görmem mümkün değil. Belirttiğiniz gibi üreticilerin gördüğü malzeme fiyatlarını benim gibi amatörlerin yakalamasının çok olası olmadığını tahmin ediyorum. Ama 1.950.000 $ nedir¿

birkaç aydır çeşitli üretim teknikleri ile ilgili çekimler izliyorum. Alt gövde ile ilgili çok fazla sorun yaşayacağıma inanmıyorum. Hatta becerebilirsem kalıplı çalışma yapmak istiyorum. Aklımda çözemediğim nokta ise üst gövdenin alt gövde üzerine yerleştirilip sabitlenmesi ve iki hull arasındaki köprünün gerilime nasıl dayanacağı. Daha önce hiçbir deneyimim olmadığı için kuvvetle muhtemel sizler gibi deneyimlilerce komik bulunacak ama öğrenmeliyim ki yapabileyim.

ilginize teşekkür ederim...
Kopik

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #3 : Haziran 12, 2015, 11:23:11 ÖÖ »
Kalıplı (polyester) çalışma zor yöntemlerden biridir..önce ağaçtan 1/! kalıp yapmanız lazım..İmalatın en kolay yöntemi aslında kaynak bilgisi varsa metalden yapmak (şaç,alü) yoksa marin k.plak elyaf epoksi kombinasyonu...Hazır bir plan edinmeye çalışın işiniz daha kolaylaşacaktır..

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #4 : Haziran 12, 2015, 01:39:44 ÖS »
Gövde güverte birleşimi değişik metodlarla yapılır. Olduça bilgi gerektiren ve iyi yapılmadığında sorun yaratan bir yerdir.  iki gövdenin bağlantısının gerlimlere dayanması ise tamamen hesaplama ve bilgi işidir. Bu boyda bir tekne için mutlaka hazır plan kullanmanızı öneririm ama bu boyda hazır plan bulunabilir mi çok emin değilim. Çok zor bir işe kalkışıyorsunuz, kolaylıklar dilerim.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

voyager

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Orçun
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 13.03.1985
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #5 : Haziran 12, 2015, 07:19:19 ÖS »
sn celenoğluna tamamiyle katılıyorum.. maliyet hesaplarını bende yaptım özellikli bir tekne için en makul olanı yerli bir üreticiyle şirket adına faturalı bir çözüm en uygunu değilse maliyet hesapları içindde kesinlikle kendiniz yapmayın.. ama basit bi plan inşa edecekseniz kendiniz değişebilir

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #6 : Haziran 13, 2015, 02:17:44 ÖS »
YouTube'da "construction bateau - assemblege mannequin" videosunu izleyin -

Yonlendirmeleriniz uzerine kalip yerine bunun gibi bir imalat asamasi dusunuyorum. Tekne mobilyasi icin bir arkadasim destek verecek, elektrik aksami icin bir baska arkadasim. Elektrik onemli zira solar power cat istiyorum. 15 mt olmazsa da 12 mt ya da 10 mt olabiir. Finansmani halledebilmem icin maliyet konusunda yonlendirme yapabilecek olan var midir?

Kiymetli deneyimlerinize talibim :-)
Kopik

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #7 : Haziran 13, 2015, 02:22:38 ÖS »
Fly bridge olmayacak teknede. Solar power cat, iki elektrikli distan takma motor, solar hicreler sistemi besleyemediginde de mazotlu bir jenerator dusunuyorum. Ayrica kicta iki tane orta olcekli ruzgar jeneratoru olmasi dilegim. Cizimleri yapinca buradan paylasacagim nasip olursa. 2 hull icerisinde birer master oda, baslarda da birer banyo ve mico odasi gibi hayalimde. Ama cizimler olmadan sadece bir dilek. 3D tasarim bittiginde buradan paylasacagim...

Saygilar sevgiler
Kopik

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #8 : Haziran 13, 2015, 04:29:59 ÖS »
12m boy x 12m en=144m2
144m2 x150w= 21600 w

Tüm gün yatay durumda güneş alan güneş panelleri için günde ortama 5 saat tam güçte güneş almışlar gibi işlem yapılır.

21600 x 5 / 12 = 9000W saat başına günlük kullanılabilir enerji demektir.

9000W=12hp

Yani oldukça geniş bir katamaranda üstünün tamamını güneş paneli ile kaplasanız 12 hp motoru 12 saat çalıştırabilirsiniz. Bunun için 9000W enerjiyi depolamanız gerekir. Denizde çok kullandığımız 12V değerini esas kabul edersek 750Ah kapasite gerekir, bu da 1500Ah akümülatör demektir. Daha verimli ve ağırlık olarak daha iyi olan akümülatör sistemleri olsa da maliyet açısından nerede ise ulaşılmaz olacağından, kurşun asit olacaktır.  500 - 600 kg  akü taşınması gerekir. Gün başına daha kısa süreli seyirler planlanırsa kullanılacak güç artacaktır. İlk hesaplanan güçte bir beygir gücü 12m bir katamaranı zar zor götürür. Maliyetler de hesaplandığında güneş enerjisi yerine rüzgar enerjisi daha verimli olur.Bu tür yatırıma girmeden önce maliyet ve verimi iyi hesaplamanızı öneririm.  12 m bir katamaran uygun rüzgar gücü ve açısı ile tasarımına göre 20 knot hız yapabilir. 12 hp bir motorla ise hızı sanırım en fazla 6-7 knot olacaktır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #9 : Haziran 13, 2015, 06:59:29 ÖS »
Aynen paylastiginiz sebepler ile ben de solar yaninda kicta birer ruzgar tribunu ve buna ilaveten dizel bir jenerator dusunmustum. Aku hucreleri aynen dediginiz gibi ama benim ongorumde bile 2 senede bir 5-6 bin sadece aku masrafi oluyor. Bu da biraz rahatsiz edici. Salt mazot kullansam daha hafif ve rahat kullanimli bir bilesen olusacak sanki. Bir de yanal yuzeyler icin de solar dusunmustum. Gerci hesaplamada cok da biraey farkettirmeyecek.
Kopik

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #10 : Haziran 13, 2015, 07:58:10 ÖS »
Teknelerde kullandığımız rüzgar türbinleri bu tür bir  uygulama için destek amaçlı bile yeterli güç sağlamazlar. Büyük bir rüzgar jeneratörü ise tekne dururken güç üretse bile seyirde hızı düşürecektir. Elektrik, depolama imkanları nedeni ile sabit olmayan kullanımlarda henüz geçerli bir güç kaynağı gibi görünmüyor. İçten yanmalı motorlarda enerjinin %30unu bile kullanamıyoruz. Güneş panellerinde de durum buna yakın. Enerjiyi daha iyi kullanan yeni bir sistem keşfedilmedikçe maalesef yelken ve dizel dışında ciddi bir alternatif denizde görünmüyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

kopik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • ahlaklıysa varım...
  • Ad Soyad: mehmet tevfik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1978
Ynt: katamaran yapımı için öldürücü fizibilite
« Yanıtla #11 : Haziran 13, 2015, 10:43:07 ÖS »
bilgisayara oturdum, giriş yaparken içim kıpır kıpır. Ahmet Bey veya platform müdavimlerinden son iletime destek veren bir yanıt ver mıdır derken :) güüümmm...

Tamam herşeye tamam da elektrikli katamaran için;SOLAR'da eco-catamaran ve marvin RÜZGAR TRİBÜNÜ'nde "Revelation II" gibi örnekler nasıl oluyor da hayatta kalıyor bunu anlayamıyorum :(

Bir de eminim çoğunuz bu modellemeyi görmüşsünüzdür, ama görmeyenler için;


temel sıkıntı ortada ama yine de bu modellemenin daha gelimişi http://www.ecochunk.com/tag/vertical-axis-wind-turbine/ adresinde de görülebilir.

okuyan; yanıtlayan, yanıtlamayan herkese selamlar saygılar...
Kopik


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
11 Yanıt
15424 Gösterim
Son İleti Nisan 08, 2015, 06:38:33 ÖS
Gönderen: pihsan
7 Yanıt
9651 Gösterim
Son İleti Eylül 02, 2014, 06:32:56 ÖS
Gönderen: driftkilla
4 Yanıt
5402 Gösterim
Son İleti Temmuz 13, 2013, 02:19:10 ÖS
Gönderen: msceylan
3 Yanıt
6195 Gösterim
Son İleti Kasım 07, 2013, 10:50:26 ÖÖ
Gönderen: tcgberk
4 Yanıt
3523 Gösterim
Son İleti Eylül 11, 2015, 09:54:50 ÖS
Gönderen: mkamilgok
21 Yanıt
10125 Gösterim
Son İleti Ağustos 08, 2017, 01:39:30 ÖS
Gönderen: yk34
0 Yanıt
3516 Gösterim
Son İleti Ocak 31, 2018, 11:57:34 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
26 Yanıt
9181 Gösterim
Son İleti Kasım 19, 2019, 06:45:28 ÖS
Gönderen: khbilen
1 Yanıt
3961 Gösterim
Son İleti Ağustos 21, 2021, 07:46:42 ÖS
Gönderen: BiGqUaKe