Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 82646 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #135 : Ekim 17, 2017, 03:45:49 ÖS »

Önce dün yazmayı düşünüp yazamadıklarımı, yani bugüne kadar yaptıklarımı yazayım.

Motorun şaftını uzattım. Epeyce bir uzattım. Belki de gereğinden fazla uzattım. Kötü bir huyum var, aklıma habire yeni fikirler geliyor, birşeyleri birşeylere uydurmaya çok meraklıyım. Küçük elektrikli motor aldım ya. Şimdi bunu nereye takacağım? Ortada dümen var. Zaten aynaya tutturulacak askı genişliği de uymuyor. Bir de şaft uzatılacak. Yani üç problem var. Bunun hepsini birden çözecek en güzel çözüm dümen ile motoru birleştirmek.

Motorun derinliği için en uygun yer olarak teknenin en altının altı diyorlar. Yani benim teknenin en altı herhalde muzların tabanı. Platformdan 70cm aşağısı. Dümen palam 90cm ve platformdan 40cm sonra başlıyor. Onun altı 130cm. Gönlüm eski dümeni kesip biçmeye razı olmadı, onu bıraktım. İnce galvanizden yeni bir pala yaptım. 60cm karar vermiştim, her ne hikmetse tenekecide ağzımdan 70 lafı çıktı. Parça öyle kesildi. Pala oldu 70 cm.

Şaftı uzatmak için 50cm krom boru buldum. 2.5 cm çap 1.5 mm et kalınlığı. Şaftın içinde 4 adet yaklaşık 6mm çaplı dört kablo var. Ben eklemeyi kuvvetlendirmek için önce şaft borusunun içine 2cm çaplı bir alüminyum boru geçirdim, boydan. Orijinal şaftın en tepesinde, kumanda kolundaki yuvasına sabitlemek için 6mm çaplı delik var. Oradan alüminyum boruyu da deldim. Cıvata somunla sabitledim. Kablolara 1 metre ek yaptım. Ek boruyu geçirdim. Ona da benzer delik açıp içerdeki alüminyum boru ile tutturdum. 404 ile orijinal ve ek krom boruları yapıştırdım.  Ek yerinin + / - 5 cm altından üstünden tutacak şekilde 3 cm çaplı alüminyum boru geçirdim. Delikleri yalıtmak gerekiyor. Boydan, bir yapıştırıcı ile hem dolgu hem yapıştırma yaptım. Üzerini örgü elyaf ile sardım. En üste de 50 cm boyunda 40mm galvaniz boru geçirdim. Acayip bir ekleme oldu. Galvaniz palayı bu azman boruya geçirdim ama ona vidalayamam. Palanın altından ve üstünden şafta iki tane priz kolye taktım. Çıkışa yarım parmak dirsek ve araya 75 cm tarım parmak galvaniz boru taktum. Böylece şafta paralel bir borum oldu. Palayı o boruya vidaladım.

Kumanda kolu ve kutu içindeki elektronik kontrol anahtarını "Köprü"ye taşıdım. Paraşüt kumanda vincinin yanına monte ettim. Böylece köprüden hem paraşütü, hem dümeni, hem de motoru kontrol edecek duruma geldim. Ama motor, yani uskur platformdan 120 cm aşağıda yani teknenin altından 50 cm aşağıda. Çok yakışıklı oldu ama oradan tekneyi itip işe yarayacak mı bilmiyorum.

Römorkun dingilini söktüm. Yaklaşık 1 metre önde yeni delikler açıp oraya tutturdum. Hemen hemen tam orta. Yük dengesi harika oldu. Elimle kuş gibi kaldırabiliyorum. Terazi ile tarttım, park tekerine 30 kilo kadar yük düşüyor. Mesafe azaldığı için dönme yarıçapı da azaldı, manevra yeteneği arttı. Ama motorun kumanda kolunu takarken katamaranın römork üzerinde fazlaca sallandığını farkettim. Arka bölüm çok uzun kaldı, bu sefer de başka türlü denge sorunu çıktı. Bir de tekneyi indirme provası yapayım dedim (karada), bakalım ne olacak. Tekneyi römork üzerinde yarım metre arkaya kaydırınca römorkun burnu şaha kalktı. İndirmek için 10 kg gerekti. Bir metre kaydırırsam 20 kilo. Tabii ben indirme sırasında römork üzerinde olursam bu sorunlar olmuyor ama, yine de hoş değil, bu sefer aklıma yokuş çıkarken ne olacak sorusu takıldı. Baktım çok fazla soru işareti benim uykularımı kaçıracak, motor işini bitirince dingili bir daha söktüm, eski yerine taktım.

Motoru önce evdeki adaptör ike denedim. Kumanda tamam, sorun yok. Motor 5 ileri 2 geri çalışıyor. Dümen kolunda da sorun yok. Tek eksik akü. Gittim 60 amper normal akü aldım. Ek kablo ve akü kutup başları aldım. Hep ustalardan şikayet ederim ya, malzemeler de ondan aşağı değil. Kutup başlarında kabloyu sıkacak cıvataların kelepçesindeki delikler neredeyse somun kadar. Yamru yumru. Sözümona tel için yuva var. Ama ne yapsan teli sıkmıyor. Olduğu kadar sıktım. Bolca bantladım. Uygun makaron bulamadım, hortum içine yerleştirdim. Akü tabanı için alüminyum L köşebentten çerçeve yaptım. Platform ana kirişinden sallandırdığım iki saplamaya tutturdum. İki ayrı zincir ile gerdirdim. Üstten üç tane plastik torba geçirip su gelmesini önledim.

Motoru bir de akü ile denedim. Tamam, sorun yok. Hayret, işler bitti. Herşey tamam. Zaten sürekli hava durumunu kontrol ediyorum. Çarşamba uygun. Sonuçta çarşamba günü 11:00 gibi tekneyi Güzelbahçe balıkçı barınağından denize indiriyorum.

Bu sabah kalktım. Aküye baktım. Suya çok yakın. Brandanın hemen altı sayılır ama, içime sinmedi. Üstte ayak altında olmasını istememiştim, ama suya bu kadar yakın olması da hoş değil. Yeni yer aradım. En arka köşeye muzun üzerine kirişin dibine olabilir. Daha önce buraya koymamamın nedeni güç kablosuna 1 metre kadar ek yapmak gerekeceği. Ama su mu iyi kablo mu deyince, aküyü buraya taşımaya karar verdim. Bir de öyle plastik torba falan olacak şey değil. Adam gibi kapaklı su sızdırmaz bir plastik kutu alıp onun içine yerleştirmeye karar verdim. Gittim kutu ve ek kablo aldım. Bir de eski kutup başını sök yeniden bağla uğraşmayayım. Yeni bir çift aldım.

Uzatma kabloları hazırladım. Kelepçelere takacağım. Yine aynı şey. Yine sıkmıyor. Çıktım bahçeye, tezgahın üzerinde çekiçleyip düzelteceğim. Çekiç yok. Bir boru buldum, koydum demir profilin üstüne vurdum. Sıçradı gitti. Ya sabır. Ara ara yok. Üç kuruşluk şey için sanayiye gitme istemedi canım, sonuçta 2 delikli 2 cm metal parça. Bir parça alüminyum buldum. İki delik tamam. Kesilecek kısım küçük ama tutacağım kadar büyük. Derken bizim tamirli titrek canavar bir sekti...

Sol elimin orta parmağı ve yüzük parmağında yarımşar santim, küçük serçe parmağımda iki santim ve de oldukça derin kesik. Elimi havada tutup kanama durana kadar bekledim. Sonra hastane. 3 dikiş. Bir hafta 10 gün istirahat.

Var bu işte bir cenabetlik, bir türlü suya kavuşamıyoruz. Umarım haftaya havalar hala izin verir suya girmemize.

Denizden resimler olacaktı yarın, birhafta bunlarla idare edeceğiz.

Tablette sağ tıklayamıyorum. Buraya bağlantıları koyayım şimdilik. Sonra laptoptan düzeltmeye çalışırım.

Dümen ve motor

https://photos.app.goo.gl/jVcMH9H9cLhBvN2q2

Kumanda kolu
https://photos.app.goo.gl/I3mP1IV3IKghTVhx2

Akü eski yeri
https://photos.app.goo.gl/cxauyEX44RmYE6GH3

Yenisi böyle olacaktı
https://photos.app.goo.gl/3SLl53HMZ2Eqhpb22

Böyle oldu
https://photos.app.goo.gl/KoNJm10lhmkvbyU42

Son durum
https://photos.app.goo.gl/MYjDToQIjP6ICcMz2

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #136 : Ekim 17, 2017, 04:10:20 ÖS »

Bizim bu forumda eski notlarda güncelleme olanağımız yok galiba. Yeni not açıp üstteki resimleri tıklamadan burada görünür yaptım.


















yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #137 : Ekim 17, 2017, 07:09:06 ÖS »
güzel sona gelindi geçmiş olsun parmaklara ne oldu

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.314
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #138 : Ekim 17, 2017, 09:00:46 ÖS »
Geçmis olsun parmaklarda ciddi birsey yoktur umarim :crying
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #139 : Ekim 17, 2017, 09:34:13 ÖS »
Sağolun. Şimdilik görünür birşey yok. Kımıldatmıyorum bilerek. Parmak ucu hissediyor. Ama kesik derin ve kalın. Zaten en korktuğum alet bu canavar. Çok işe yarıyor, çok kullanışlı ama bir o kadar da tehlikeli. Dikişler alınınca belli olur ama ciddi bir sorun beklemiyorum.

Tombik Cat

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 70
  • Ad Soyad: A. Selçuk YILDIRIM
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 18.11.1954
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #140 : Ekim 17, 2017, 09:48:00 ÖS »
Kadir Bey,
Geçmiş olsun.
Acil şifalar diliyorum.
İyi bir dinlenme ve durumun düzelmesinden sonra, mutlu sona doğru kolaylıklar diliyorum.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #141 : Ekim 17, 2017, 09:48:13 ÖS »
      Geçmiş olsun.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #142 : Ekim 18, 2017, 09:09:00 ÖÖ »
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Bir haftaya geçecek. Umarım mutlu sona da kavuşacağız.

ErsanAkpınar

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 459
  • ersanakpinarr@gmail.com
  • Ad Soyad: ersan akpınar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #143 : Ekim 18, 2017, 10:05:08 ÖÖ »
Çok geçmiş olsun :(

Bu avuç taşlama veya canavar adı neyse çok tehlikeli gerçekten de aynısı dayımın başına gelmişti.
Playboy Runabout 14'
İnstagram @playboyrunabout

https://goo.gl/photos/NzWfiTrDyQxR5z3J8

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #144 : Ekim 18, 2017, 10:14:33 ÖÖ »
Sağolun Ersan Bey,

Biraz acelecilik, biraz tembellik, bolca sinirlilik hali sonucu bir anda oluveriyor. İşler bitti diye mengeneyi kaldırmıştım. Zaten uğraşmayayım diye aynı parçayı ikinci kez satın almıştım. Ama o da zıplayıp uçup gidince tepem iyice attı, hemen kaptım canavarı. O da beni :) Sakin olmak lazım.

selim

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 117
  • Ad Soyad: selim ozdil
  • Bulunduğu İl: mugla
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #145 : Ekim 18, 2017, 11:18:35 ÖÖ »
Bu konuyu yeni farkettim. Zevkle ve keyifle okudum. Forum içinde bir konu nasıl işlenir için mükemmel bir örnek. Herşey düşünülerek ve planlanarak yapılmış.
Birkaç şey söylemek istiyorum.
1. Amatörce katamaran yapanların birçok videolarını izledim, neredeyse tamamı müteaddit defalar Float' (yüzen kısımlar) ların yerini değiştirmiş, bir sorun yok bu teknede kolayca değişebiliyor ben sadece değişebileceğini belirtmek istedim.
2. Salma yok, var da ben mi göremedim bilmiyorum. Bana göre her iki float'ta da salma olması ve takriben suyun içindeki herbirinin kısmı 0.7-1.0 m2 belki daha fazla olması gerekiyor aksi takdirde istikamette sıkıntı çekilir. Tabii pozisyonları da önemli.
3. Dümen muhteşem olmuş ama yeri ve özellikle büyüklüğü konusunda endişelerim var, yön vermekte sıkıntı olabilir.
4. Yelken yerine paraşütle tahrik olacağı belirtilmiş. Ben de bu konuya çok kafa patlatmıştım ama çok detaylı bir konu. Paraşüttle tahrik yapanlar var (monohullarda) ama burun kısma da dümen bir hareketli ek bir salma koyuyorlar hatta bazılarında bu salmanın iki eksende hareket ettiklerini gördüm. Tabii denizin veya gölün ortasında paraşütün nasıl şişirileceği de ayrı bir pratik konusu.
5. Kürekle tahrik zor gözüküyor, ekelktirikli bir motor var ama akünün şarjı bitebilir, dolayısıyla tecrübe seferlerinde motorlu bir tekne yardımı gerekebilir.
Bu işlere birkaç ay önce başlamış ve hiç tekne tecrübesi ve bilgisi olmayan biri olarak olumsuz şeyler yazdığıma bakmayın, kafama takılanları yazdım, arkadaşımızı CANI GÖNÜLDEN tebrik ediyor ve zaman içinde karşısına çıkan sorunları da çözeceğine inanıyoruz.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #146 : Ekim 18, 2017, 11:59:30 ÖÖ »
Selim Bey,

Yorumlarınız ve övgüleriniz için teşekkürler.

Bu proje benim kafamda epey eskiden beri var, 10 yıl veya daha fazla. Planlama zaman içinde çok değişti. Aslında 10 yıl önce düşündüğüme dönmüş oldum belki ama, arada epeyce git-gel oldu. Temel neden malzeme ve uygun parça bulma / yapma / yaptırabilme sorunu. Bir de hep tek bir kişinin kurup taşıyabileceği birşey yapmaya çalıştım. Yani ölçü ve ağırlıklar benim gibi 55 kg birisinin başedebileceği boyutta olmalı. Sanırım bunu az çok başardım.

1.) Trambolini belli ölçülerde yapıp, bir de denge hesabını yapıp muzlara bağladıktan sonra muzların (sizin float) yerlerini değiştirmek pek kolay değil. Mekanik olarak evet. Hele benim tasarımda trambolin muzlara CIRT bantlarla bağlı, yer değiştirmem çok kolay. Ama sistemin kararlılığı açısından değişiklik anlamlı olmayabilir. Yeni ve doğru bir denge yapısı ise, o zaman anlamlı olur.

2.) Salma var. Bu konuyu epey düşündüm, burada da bir miktar tartıştık. Katamaranlarda salmaya gerek yok diyenler de var. Ben doğru yön tutturma için her teknenin salmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Yelken olmadığı için salmanın denge (balast) görevi yok, ama yön görevi her zaman var. Salma 35 cm genişliğinde, 120 cm yüksekliğinde. Ortada ve tek. Dümen resminde arkada görülüyor. Hareketli salma olduğu için katlanmış durumda. Boyutları çok beğenip örnek aldığım Ducky19 katamaranından aldım. HappyCat Hurricane de benzer boyutlarda bir katamaran, salma daha da küçük.

3.) Asıl ilk yaptığım dümen 25cm eninde 90 cm yüksekliğinde idi. Bu dümen, motor iyice aşağıda kalmasın diye 20 cm kısa oldu. Evet, belki yönlendirme sorunu olabilir, özellikle az yükte.

4.) Bu deneysel bir tekne. Paraşüt de bu deneyin tam ortasında. Normalde uçurtma kullanmam belki daha kolay olurdu. Malum Kite-Surf yapanlar var, hatta Kite-Boat lar da var. Ama ben eski yamaç paraşütçüsüyüm. Elimde eski bir paraşütüm vardı, onu kullanayım dedim. Ama, her ne kadar uzaktan görünüşleri benzese de uçurtma ve paraşüt aslında çok farklı. Uçurtma yelkene daha yakın, paraşüt ise kanada. Aradaki en büyük fark: Yelken rüzgara karşı gidemez - genelde dik giderler. Kanat ise en iyi rüzgara karşı uçar. Yani ben burada elimdeki kanat ile rüzgara karşı gider miyimi denemeye çalışacağım. Tabii tekneye bağlı bir kanadın nasıl davranacağını bilmiyorum. Bir ihtimal, kaldırır kaldırmaz gelip benim kafama çakılacak. Ama trim ayarlarını uygun birşeyler yaparsam belki kanadı havada tutmayı başarırım.

Yamaç paraşütünde temel iki kaldırma (şişirme) yöntemi vardır: 1- Düz kalkış, 2- Ters kalkış. Düz kalkış bir miktar mesafede koşmayı gerektirir. Ters kalkış olduğunuz yerde rüzgara ters durup paraşütü kollarınızla çekmeye dayanır. Tabii ben çok daha dar bir alanda çalışıyor olacağım. Serecek yerin genişliği 2 metre, kanadın genişliği 10 metre. Paraşütü "Lale" yapıp ortadaki birkaç hücrenin dolmasıyla birlikte kalkmasını sağlamaya çalışacağım. Şu an hepsi teori. İşte bugün çıkıp bunları deneyecektim.

5.) Kürek son çare. 2 adet bulunacak alt taraflarda bir yerde. Akü epeyce büyük. 5-6 saat dayanır diyorlar. Uzun vadede niyetim güneş paneli ile teknede şarj etmek. Şimdilik evde arada bir şarj edeceğim.

Yazdıklarınız hiç de olumsuz değil, yerinde şeyler. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum.

selim

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 117
  • Ad Soyad: selim ozdil
  • Bulunduğu İl: mugla
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #147 : Ekim 18, 2017, 03:39:38 ÖS »
Ben kontraplak bir yelkenli yapmaya niyetlendim, bir kısım malzemeleri aldım, kontraplaklar da kesiliyor. Tabii ben denizcilikten, yelkenliden falan anlamam gençken dalardım bir de sürekli beraber olduğumuz bir arkadaşın şişme bot ve kıçtan takma motoru vardı. Onun haricinde tekne de kullanmadım. Birkaç senedir RC model yelkenlilerle ilgileniyorum o kadar.
Yazdıkları eleştiri amaçlı değildi, son 2 aydır neyi nasıl yaparım, ne nasıl olmalı diye araştırdığımdan birçok video izleyip teknik yazı, kitap okudum, farkettiklerimin faydası olabilir amacı ile belirttim.
Neticede bana da faydası oldu, ben de bu uzun zamandır merak ederdim, şişme botun şişen kısımları nasıl yapılır onu öğrendim. İkinci aşama olarak bez yelkenliden vazgeçmiştim, şimdi tekrar kaşınmaya başladık belki de bez kano olur, strafor da kafamı kurcalayıp duruyor. maksat kafayı meşgul etmek.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #148 : Ekim 18, 2017, 04:35:04 ÖS »
Bu forum ahşap / kontrplak tekne yapanlar için çok uygun bir yer. Oldukça deneyimli ve sabırlı arkadaşlar var, yardımcı olurlar. Benimki böyle biraz farklı, uçuk- kaçık bir şey. Strafordan yapılan tekneler de var, tabi kullanılacak malzeme daha çok amaca bağlı. Hangi otamda ne amaçla kullanmayı düşünüyorsanız ona uygun tekne ve malzeme tarif edilebilir. Kolay gelsin size de.

selim

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 117
  • Ad Soyad: selim ozdil
  • Bulunduğu İl: mugla
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #149 : Ekim 18, 2017, 07:28:57 ÖS »
Ben model uçakçı kökenli olduğum için biraz aerodinamikten anlarım. KITE SURF'ün rüzgara karşı gidebildiği söyleniyor ama benim pek kafam basmadı, özel bir tip uçurtma veya çok kullanıcı mahareti gerektiren bir iş olabilir.
Bende 2 adet 3 m'lik uçurtma var, sörf uçurtması DEĞİL, harbi bölmeli şişebilen uçurtma, yatığım teknede kullanabilirmiyim diye çok düşündüm ama açmasında tutun, şekil vermek, pozisyonda tutmak, herşey sorun gözüktü, üstelik ben sadece Rüzgarı arkama aldığımda kullanacaktım yani SPİNNAKER AMAÇLI. Hatta yelken yerine uçurtmayı takmayı bile düşündüm, orsa gitmede çok iyi olur diye hala bunun kötü bir fikir olduğunu düşünmüyorum
Daha önce yazmıştım,  yelken ile rüzgara karşı gidebilmek için MUTLAKA bir açısı ve bir şekli olması lazım. Her tip yelkenli ile veya şekil ve açısını doğru ayarlayamadığınız bir yelken ile rüzgara karşı gidemezsiniz. Mesela rüzgara karşı SPİNNAKER kullanılmaz çünkü açısı ve şeklini ayarlayabilmek çok zordur.
Paraşütte nasıl olabilir diye düşündüm. OLMAZ çıktı. Düşüncenizi biraz açıklayabilirmisiniz.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28728 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
159988 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9225 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6798 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3536 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
6004 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6136 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3695 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6462 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin