Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81083 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #60 : Temmuz 20, 2017, 01:16:05 ÖS »

Duayen Hemşerim,

Model, tasarım çok tabii, artık yaratıcılığına kalmış. Bu trimaranın platform derdi yok galiba, muza binmişler gibi görünüyor. Gerçekten basit. Daha önce görsem hemen denerdim. Hatta her an denenebilir.

Ama benim ilgimi çeken, ön tarafta yukarı gidiyor gibi görünen ipler oldu. Bu trimaran da mı uçurtmalı? Yelken donanımı görünmüyor.

Sakin Hemşerim,

Forumda daha önce yazmıştım, bir arkadaşım 10 yıl kadar önce, Yeni Zelanda tasarımı katlanabilir bir trimaran yapmıştı. Onun çalışmalarını yakından izledim, bir miktar katıldım. Vakum sistemi kullanıyordu (köpük sistem), sonrasında zımpara toz vs, tekrar tekrar aynı şeyler. Biraz da kirli bir iş. Zaman alıcı. Kontrplak biraz daha kolay ama, onda da aman epoksi ayrılmasın diye yine hep dikkat etmek gerekiyor hava kabarcığına vs. Kaytardım açıkçası.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Alüminyum Konusunda Bilgi
« Yanıtla #61 : Temmuz 20, 2017, 04:18:57 ÖS »
Not düşmek için buraya yazmış olayım, ileride ihtiyacı olan olursa belki kullanır. Doğru kişiye ulaşınca doğru bilgi ve malzemeye de ulaşmak mümkün olabilir.

Bugün eloksal yaptırmak için EGEELOKSAL firmasına bir e-posta gönderdim. Sağolsun Murat Bey ilgilendi. Beni aradı kullanılacak malzeme, nereden alınacağı ve nerede nasıl kaynak yaptırılacağı konusunda isim ve telefonlar verdi.

Denizde kullanılacak alüminyum 7000 serisi imiş. Bilge Alüminyum (fabrikası) üretiyormuş. Orada Mehmet Bey (0532 483 1249) yardımcı olurmuş. Ege Eloksal'dan Murat Bey'in selamı var dersek ürün sağlayabilirmiş. Henüz aramadım.  Bu aşamada bir de 7000 serisine para verip herşeyi baştan yaptırır mıyım bilmiyorum ama en azından bir konuşur durumu öğrenirim.

Kaynak için de 4. Sanayide Dilaver Bey varmış (0532 671 9644), o TIG kaynağı yaparmış. ANcak normal alüminyum elektrod değil, 6000 ya da 7000 ne kullanılıyorsa kendi malzemesinden yapılma elektrod kullanılmalıymış.


Yani işe başlamadan önce alüminyum konusunda biraz daha araştırma yapmam gerekiyormuş.

Ondan sonra benim katamaran malzemeleri ölçülerinde malzeme için eloksal 400-500 tl tutarmış.


sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #62 : Temmuz 20, 2017, 06:04:58 ÖS »
7000 serisinin denize uygunluğu bilgisi zannımca yanlış.

Alloy 1100 – Metal Spinning and General Fabrication
Alloy 2011 – General Machining
Alloy 2024 – Aerospace Applications
Alloy 3003 – Food & Chemical Equipment – General Fabrication
Alloy 5052 – Marine Applications – General Fabrication
Alloy 6061 – Structural Applications – General Fabrication
Alloy 6063 – Architectural Applications
Alloy 7075 – Aerospace Applications

bir çok aluminyum üreticisi aynı şeyleri söylüyor. Deniz şartlarına dayansın diye 5000 serisi geliştirilmiş.
Birkaç kaynakta da 7000 serisinin içerisinde çinko olduğundan denizde kullanılabilecek en kötü aluminyum olduğu yazıyor.

Bilgiyi veren arkadaş sanırım senin dayanıklılığa ihtiyacın olduğunu düşünüp 7000 serisi demiş. Deniz suyunun aluminyumla etkileşime girdiğinden haberi olmayabilir. yada aluminyum dayanır diye düşünüyor da olabilir.

Çoğu kaynakta 5000 serisinden sonra en iyi korozyon dayanımı 6000 serisinde görünüyor. :) 7000 serisi korozyon bakımından çok dayanıklı sayılmıyor.

Alloy 1100 – Excellent Corrosion Resistance
Alloy 2011 – Poor Corrosion Resistance
Alloy 2024 – Poor Corrosion Resistance
Alloy 3003 – Good Corrosion Resistance
Alloy 5052 – Excellent Corrosion Resistance (Preferred in marine applications)
Alloy 6061 – Excellent Corrosion Resistance
Alloy 6063 – Good Corrosion Resistance
Alloy 7075 – Average Corrosion Resistance

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #63 : Temmuz 20, 2017, 06:18:02 ÖS »
Valla galiba bu işi yine adaşım biliyor. Kapı gibi belgeleri koydu önümüze. Bir ara 2024 ararken ben de bakmıştım, RealMeta mi ne ii, onda ve bir de aüminyum işverenleri gibi bir sitede güzel tablolar vardı. Açıkçası ben de o zaman dayanıklılığa bakıyordum, ama bu Mura Bry ısrarla eniz suyu için diye anlattı, herhalde aklında yanlış kalmış.

Mehmet Bey'i de aradım, o 7000 5000 birşey demedi, belki de bozmak istmedi. Ama zaten 7000 için kutuprofil üretmiyorlarmış. Sac ve lama üretiyorlarmış. 6082 ile de idare edersiniz dedi, ben de rahatladım (gerçi profiller 6063).

Yani özetçesi, başa döndük. Hatta yanlış bilgilerle ortalığı karıştırdık. Adaşıma teşekkürler doğru bilgileri sağladığı için. Ne yapalım, işte bizim "sanayii" bu. Bir önceki notumu yok hükmünde sayalım. Ben kaldığım yerden devam edeyim. Herşey tamamlanınca eloksal yaptırırım.

Bu arada kafam trimaran örneğine takıldı. Son ürün olarak değil de, ara adım olarak belki bir deneme yaparım. Paraşütten bozma uçurtmayı denemek için kolay bir adım olabilir. Katamarandan iki kasnak çalıp, yanlarına iki "boru" uzatırsam hemen olabilecek gibi duruyor. "Boru", herhalde PVC benzeri birşeydir ama ben "makarna" kullanıyor olabilirim. Normal deniz makarnası ince ve zayıf gelebilir ama bende kesilmemiş tam boy kilit var. İçine makarnayı da koyup kalın ve daha sert bir boru elde edebilirim. Maksat denemek olsun.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #64 : Temmuz 21, 2017, 08:17:20 ÖS »
Gerdirme tellerinin yapımı bitti. Hepsini söküp rulo yaptım.

Tekerlek sistemini denedim. En az iki makara lazım. Elle çekmek pek kolay olmuyor. Irgat kolay oluyor da, dört tekere dört ırgat fazla gelir. İki iki bağlasak bir sürü tel ve yeni makaralar. Hep daha basit, sade birşeyler düşünüyorum, ama dört teker hep karmaşıklaştırıyor işi.

Acaba iki teker taşır mı diye düşünmeye başladım yeniden. Bir deneyeyim dedim. Tekerlek sistemi yerinde de, lastikler takılı değildi. Kriko ile kaldırıp, iç taraftaki lastiklerden birini taktım. Krikoyu kaldırınca, ben ikinciyi kaldırana kadar ilk muz kendi ekseni etrafında dönüp yatmaya başladı. Vazgeçtim, krikoyu ilk muza tekrar takıp düzeltmeye çalıştım, ama daha da yattı. Altını iyice destekleyip krikoyu aldım, ikinci muzu kaldırdım, tekeri taktım. Krikoyu alınca o da diğeri gibi içeri yattı. Yani içe basan iki teker oldu. Baktım tekerlerin kendini taşıyacak durumu yok. Deneme iptal, tekerleri söktüm, tabii muzlar yine biraz içe basıyor.

Tekerlek sistemi için bir süredir aklımda TIRların ve çekicilerin park tekeri benzeri birşey denemek vardı, bari bugün onu deneyeyim dedim. Evde biraz demir profil var, 20mm gijon (boy cıvata - saplama) var. Profill demirin başına sonuna iki somun kaynattım. 20mm bir delik açıp teker aksı için profil içine bir somun daha kaynattım. Gijonu taktım, sorunsuz çalışıyor. Baş tarafa bir fiberli iki somun takıp körledim. Demir profili, eni boyu yakın bir alüminyum profil içine yerleştirdim. Alüminyum profili bahçedeki tahta çite vidaladım. Böylece test sistemi hazır oldu. Tepeden, baştaki somunları çevirdikçe, demir profil gijon üzerinde aşağı yukarı inip çıkıyor. Tabii teker de. Yani bu daha basit bir sistem gibi, ama özellikle iki teker yükü taşır mı denemem lazım, dış tekerlere bu sistemi uyglayamam. Resimlerde tekerlek yukarıda ve aşağıda görüntüler var.

Katamaranın profilini delmeden bunu gerçek ağırlıkla denemem zor. Bakalım, düşünüp bir karar vereceğiz.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #65 : Temmuz 21, 2017, 08:18:55 ÖS »
?... tekerlek yukarıda resmi sığmamış, onu da buraya ekleyelim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #66 : Temmuz 27, 2017, 10:12:09 ÖS »
Birkaç gün patinajdan sobra bugün epeyce sonuç aldım.

Yeni tekerlek sistemini denedim, mekanizma iyi işliyor tamam da, yürürken dengeli ve kararlı olacağı konusunda pek güvenemedim. Eski sistemi gmzden geçirip daha iyi çalışır hale getirdim.

Patinaj dediğim, gerekli ikinci ve üçüncü bağlantıları yapmadan tekerleklerle ilgili deney yapmaya kalkınca muzla yan yatıyordu.

O bağlantıları önce CIRT  bant ile yapmayı denedim. Bant iyi tutunuyor ama plastik malzemesi esnene yapıyor; yoksa en kolayı o. Hem yapımı, hem kullanımı.

Kolan kullanayım dedim. Ayar tokası bulamadım. D toka ile denedim. Bir de derdim hiç dikiş yapmadan bu işi yapmak. Güvenlik tamam, takması sökmesi zor, gerdirmesi pek kolay olmayan birşeyler becerebildim, gözüm tutmadı.

Herhalde en doğrusu tel ile gerdirmek ama tel hazırlamak zor geldi. En azından denemek için zincir kullandım. Mapa, gerdirme, zincir ve karabina ile hızlıca gerdirmeleri tamamladım. 12 adet.

Bir yandan da, bir el ırgatını yanlamasına baş aşağı, kirişlerden birine tutturup tekerlek kaldırma sisteminin vinci yaptım. Çevirme kolunu uzatıp yukarı verdim. Vinç kendisi branda altında kalacak. Uzatmalı kol ile yukarıdan dikine çevrilecek.4 makara ve tel ile sistem tamamlandı. Tekerlekler yukarı kaldırılıp indirilebiliyor. Tekerler inince kasnağa tutunmasını sağlayan bir kilit sistemi var ama, bir de arkadan tel ile gerdireceğim.

Vinç sistemi çalıştı, sıra geldi iki teker testine. Vinç sadece iç tekerleri kaldırıyor, dış tekerler boşta. Acaba iç tekerler yeter mi? Dışları söktüm. Baktım iç tekerlerin biri inik. Önceden inik miydi, şimdi mi oldu bilmiyorum, tekerleği değiştirdim. Herşey normal. Salonda kalan son 1 metre kadar yerde yürüttüm katamaranı, sorun yok. Tabi kumsalda ne olur,  şimdiden söylemek kolay değil. Eğimli yerde ne yapar emin değilim.

Dümen palası içinden paslamaz boru geçen alüminyum levha şeklinde idi. Tabi paslanmaz çok ağır. Onu çıkarı alüminyum boru koydum. Eklem sistemi de tamamen alüminyum. Biraz hafiflemiştir. 5mm lama üzerine cıvatalarla tutturdum, arka kirişe monte ettim. Dümen hazır diyebiliriz.

Salma konusunda henüz birşey yapmadım. Belki onu da dümen gibi sırf alüminyum yaparım. Veya daha küçültüp tek erlerin yanına koyarım, henüz karar yok.

Tek muzlu trimaran düşüncesi epey yattı kafama. Paraşütü önce öyle deneyeceğim. Bir paraşüt kontrol sistemi yaptım. Daha önce kestiğim, dün yeniden diktiğim kolana bağlanacak. Deniz makarnası almam lazım bolca. Yarısı paraşüte, yarısı trimaranın yan bacaklarına.

Trambolinin brandasının rayı için brandacı kaynak yaptırna, cıvata ike tuttur demişti. Yaptırmadım. Şindi 50den fala delik açıp cıvata ile rayları tutturmam lazım. Sonra bütün katamaranı sökp eloksal yaptırnaya vereceğim. Trimaran denemesini de o ara yaparım herhalde.

Sona yaklaştık gibi. Bir iki haftaya katamaran suya inmeye hazır olacak gibi...

Son çalışmaların sonuçlarını birkaç resim ile göstereyim. Önce tekerlek vinç sistemi, tekerler havada.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #67 : Temmuz 27, 2017, 10:15:59 ÖS »
Tekerler aşağıda. Dış tekerler söküldü. Sadece iki teker var.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #68 : Temmuz 27, 2017, 10:17:48 ÖS »
Dümen sistemi.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #69 : Temmuz 27, 2017, 10:20:24 ÖS »
Zincirle gerdirme. Tele göre bunu güvenliği az tabii. Sağlam olabilir, ama bir bakla kopsa, bağlantı boşalıyır.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #70 : Temmuz 27, 2017, 10:23:27 ÖS »
Bu da tek muzlu trimaranın paraşüt kontrol sistemi. Üç eksende hareketli bir dümen. Plastik sus tesisatı elemanlarından mamul...

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #71 : Temmuz 28, 2017, 02:25:01 ÖÖ »
Öncelikle, tekerlerin vazifesini şu an tam bilemiyorum. Umarım o tekerlerle arabanın arkasına bağlayıp çekme planınız yoktur :).

Zira ne o tekerler ne de rulmanları 20 - 30 kilometreden sonra dayanmaz muhtemelen.
Ayrıca süspansiyonsuz, hacmine göre hafif bir yapıyı arabayla bu tekerlerle taşımaya kalkarsanız kaza yapma ihtimaliniz yüksek. yada birine yaptırma.

Amacınız sahilde evde sağa sola it çek kısmını kolaylaştırmaksa tamam.

Önceden görmüş olsam bunlarla uğraşmayın, iki tane hurda çocuk bisikleti bulun, arka maşalarını kesip birbirine kaynatın, 20 jant tekeri de takın derdim. Hem daha kolay hareket ederdi hem sağlam olurdu.

Yukarı çekme konusunda neden iki tekeri bağımsız bağlayıp hareket ettirdiğinizi bilemiyorum. Eğer iki tekerin maşası birbirine bir profille bağlı olsaydı sağa sola yalpalama, dengesiz hareket etme gibi şeyleri direk çözerdi. hem de güvenli olurdu. Gijon dişlerinin direk profile binmesi sağlıklı değil. muhtemelen zamanla profildeki deliği genişletir. en azından gijonun çapına uygun bir boruyu yatak olarak profile gömüp kaynatabilirmişsiniz.


Zincirle gerdirme konusunda da bence polyester kolon kullansanız daha sağlıklı olur.

http://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/vivastar-20209-spanzet-50mm-293325017?pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*PLA*232253847*22324027767*58375879287*{type}*293325017*pla-79002907527&gclid=Cj0KCQjwnubLBRC_ARIsAASsNNmrMEnqcOFF-caVw_MmsU9YBbh8Y4nGU8sCc-Er5ZK2OGc4vJiXDd4aAr3kEALw_wcB&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0

gerdirme kilitleme mekanizmasıyla beraber bence fiyatı  uygun. Gereğinden fazla sağlam. o mekanizmayla çok da kolay gerdirebilirsiniz. çok kolay da sökersiniz.
Denizden çıktığınızda mekanizmayı ve halatı tatlı suyla yıkarsanız muhtelemen uzun süre yıpranma veya korozyon sıkıntısı yaşamazsınız. çünkü tırların dışında çalıştığından hava şartlarına dayanıklı imal ediliyorlar. deniz suyunun içinde sürekli kalmadıkça ekstra bir sıkıntı olmaz.


Botu saran çelik malzemenin kenarlarını  kaplamanızı öneririm. metalle sürtünmekten birşey aşınacaksa bunun muz olmaması daha iyi olur gibi :)

Kite kontrol çubuğu güzel olmuş bence. elinize sağlık. Bir paraşütçü olarak iç çektim :D


sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #72 : Temmuz 28, 2017, 02:26:12 ÖÖ »
Dümen mekanizması da pek güzel olmuş. Elinize sağlık.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #73 : Temmuz 28, 2017, 12:31:04 ÖS »
Sakin Kardeşim, yorumların için teşekkürler yine.

Evet, tekerlekler sadece kumsalda denizden giriş ve çıkışlarda çekmek için kullanılacak. Bu kadar şeye değer mi dersen, evet. Gerektiğinde tek başıma kullanmayı düşünüyorum. Birkaç kişi bile olsak 200 kg katamaranı taşımak zor. Sürüklemeden kolayca taşımak için yapmaya çalışıyorum. Evde yürüyor gibi görünüyor, kumda nasıl olacak, hele ıslak kumda onu yaşayarak göreceğim.

Yolda gidecek romork ayrı. O da yine portatif, eni-boyu ayarlanabilir, sökülüp takılabilir birşey olacak, yol da gidebilecek. Katamaran bir yere bağlanmayacak, romork üzerinde evde bahçede duracak.

Çocuk bisikleti deyince pek gözümde canlandıramadım ama, tekerin kuma batmaması için oldukça geniş jantlı olmasını istiyorum, mümkün olduğunca balon lastik. Bisiklet jantları ince gelirdi sanki, daha kolay batardı kumda.

Tekerlerin hikayesi uzun. Bu ikinci imalat. İlki paslanmaz çelik boru iskeletine sahip idi. Mili paslanmaz çelik çubuk idi. Genel sistem düzgün yapılmadığı için onu çöpe attım, daha pratik bunu tasarladım. Evet haklısın gijon dişleri biraz yıpratacak, hele böyle ucuz tekerin ucuz rulmanlarını. Belki rulman değiştiririm, belki mile bir güzellki düşünür eski milleri bir şekilde kullanmaya çalışırım. Ama bu kez pratik ve mümkün olduğunca hazır malzeme kullanmaya çalıştım. Sebep bu.

İlk imalatda zaten yapısal olarak iki teker birbirne bağlı idi. Burada ayrı olmasının hikayesi bir başka. Kolay olsun diye dört sabit teker ile başladım. Ama 2 + 2 şeklinde, yani her muzda birbirine bağlı iki teker: 1-2, ve 3-4. Sabit başladım ama tabi aklımda hep hareketli sistem var. Onu yaparken de 1 ve 4 kalktı, 2 ve 3 kaldı, onlar da bağlı değildi. Aradaki uzun gijonu o nedenle sonradan ekledim.


Kasnaklar alüminyum lama. 10 cm genişliğinde. Dördü 5mm kalınlıkta, tekerleri taşıyan ikisi 10mm kalınlıkta. Eloksal işleminden sonra onların içi, ve oturdukları yerde muzun üstü geniş CIRT bant ile kaplanacak. Kasnakların muz üstünde sağa sola, aşağı yukarı kaymasını önlemek için. BU aynı zamanda yastık görevi de görecek. Belki biraz daha gniş tutmakta yarar olabilir.

Gerdirme için 24 metre polyester kolon almıştım. Mekanizması yok yani, metre ile kolon. Niyetim ayar tokası ile kendi kemerlerimi yapmaktı. Toka bulamayınca diğer çözümlere baktım. Bulursam ona dönmemde bir sıkıntı yok. Yeter ki dikiş işi olmadan, pratik ama güvenli bir çözüm bulabileyim.

Paraşüt derken, yamaç paraşütü mü? Mekanizma deyince direk bağlantı kuramadım ama paramotor mu yapıyordun? Sonra??

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #74 : Temmuz 28, 2017, 03:12:39 ÖS »
Yamaç paraşütü öğrenci pilotu olmayı başardım ama son birkaç yıldır hayat derdinden tam pilot olmayı beceremedim henüz.
Mekanizmanın konusunu karıştırdın sanırım. Mekanizmadan bahsettiğim polyester kolon gerdirme mekanizması.

Sanırım link görünmemiş. Tırcılar, nakliyeciler bolca kullanır. Cart cart cart yaparsın acayip sıkı gerilir.  kilidini saldınmı da pat diye açılır. süper pratik. Şu resim umarım görünür :
http://dogukan.com.tr/uploads/images/common/images/oto_spanzet_oto_yuk_sspanzeti_banti_girgiri.jpg

Tır brandacılarına hırdavatçılara giderseniz "spanzet" veya "mekanizmalı sapan" diye isterseniz bulabilirsiniz. Gıda çarşısında hırdavatçılar çarşısının orada bir brandacı var. onda çeşit çeşit bulunmakta.  Yine 1. sanayide ortalık yerlerdeki hırdavat nalburlarda dolu. Tırcı ve nakliyeciler çok kullandığından bol bol çeşit çeşit hatta b*kunu çıkarıp mavisi yok mu diyebileceğin seviyede :D
4 noktadan bağlıyorsanız, 500kg kapasiteli 4 tane alırsınız. Tahminimce daha düşük kapasitelisi de yoktur. o da işinizi fazlasıyla görür. Hem de süper güvenli olur. dönüp bakmazsınız kopar mıydı salar mıydı diye.


Teker sistemine olurda yeniden el atmak istersen pratik olacak fikirler verebilirim. işim gücüm bu benim. mekanizma tasarlamak yazıp çizmek :D


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28505 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157788 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9089 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6731 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5947 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6410 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin